ΔΟΚΙΜΗ: Seat Ibiza 1.0 TSI 110 PS
Το Ibiza στην έκδοση με τον 1.000άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης επαναπροσδιορίζει τη θέση του στην μικρή κατηγορία, συνδυάζοντας επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση και τιμή που τα… σπάει.
- -
- -
με μια ματιά
Αυτό είναι το μικρό 1.000άρη Seat Ibiza με τη μεγάλη ψυχή των 110 ίππων. Σε πρακτική συσκευασία με πέντε πόρτες και ικανούς χώρους που αρκούν – με μικρές παραχωρήσεις - ακόμα και για μια οικογένεια. Ο μπαμπάς μάλιστα θα μπορεί να το απολαύσει και μόνος του στις στροφές, αφού αυτό το μικρό διακρίνεται και για την οδική συμπεριφορά του.
γλυκά
Κινητήρας
Επιδόσεις
Κατανάλωση
Οδική συμπεριφορά
Άνεση
Τιμή
Τεχνολογία/ συνδεσιμότητα
ξινά
Μικρό άνοιγμα εμπρός πόρτας
Συντηρητική σχεδίαση ταμπλό
Το Ibiza συμπλήρωσε αισίως τα οκτώ χρόνια στην αγορά και η seat φρόντισε να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, με ουσιαστικές αλλαγές. Δεν είναι τόσο σχεδιαστικά, αφού θα πρέπει να είσαι ιδιαίτερα παρατηρητικός για να τις διαπιστώσεις. Η βασική φιλοσοφία διατηρήθηκε, με τις αλλαγές να εστιάζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τα νέα φωτιστικά σώματα με LED στις ανώτερες εκδόσεις.
Αναβάθμιση σε όλους τους τομείς
Στο εσωτερικό η αίσθηση στιβαρότητας σε κερδίζει άμεσα. Οι αλλαγές στην κεντρική κονσόλα με την οθόνη αφής (στάνταρ) κάνουν τη διαφορά, ενώ την εικόνα συμπληρώνουν ο νέος πίνακας οργάνων, τα πιο ποιοτικά χειριστήρια και το όμορφο τιμόνι που ρυθμίζεται κατά τους δύο άξονες. Σε συνδυασμό με τη χαμηλή θέση οδήγησης δημιουργείται μια - ευπρόσδεκτη - σπορ ατμόσφαιρα.
Το σύστημα πολυμέσων διαθέτει όλες της δυνατότητες σύνδεσης που θα κάνει τη ζωή σας πιο εύκολη και ασφαλή. Συμβατό με όλα σχεδόν τα smartphone, με λειτουργικό Android και iOS. Το MirrorLink με τη σειρά του «μετατρέπει» την οθόνη του αυτοκινήτου σε κινητό, προβάλλοντας το μενού του. Επιπλέον το Seat ConnentApp, σε συνεργασία με τη Samsung μπορεί να διαβάσει τα μηνύματά σας, τα mail σας και παράλληλα να πληκτρολογήσει το κείμενο που θα του υπαγορεύσετε.
Ο δείκτης πρακτικότητας παραμένει υψηλός, με αρκετές θήκες για μικρότερα και μεγαλύτερα αντικείμενα στις πλαϊνές τσέπες των θυρών. Παράπονα προκύπτουν στην 5θυρη έκδοση με τις μικρότερες πόρτες κατά την επιβίβαση – αποβίβαση, κυρίως του οδηγού. Πίσω οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για δύο ή με παραχωρήσεις και τρεις ενήλικες μεσαίου αναστήματος. Το κανονικό σχήμα του χώρου αποσκευών και τα 292 λίτρα του καθιστούν το Ibiza ανταγωνιστικό και σε αυτόν τον τομέα.
Πιο ραφιναρισμένο στον δρόμο
Η ανανέωση όμως έφερε αλλαγές και στη ρύθμιση της ανάρτησης. Μην φανταστείτε όσοι έχετε επαφή με Seat και πιο συγκεκριμένα το Ibiza, ότι οι Ισπανοί τρελάθηκαν και το έκαναν μαλθακό, αλλάζοντας ριζικά τη φιλοσοφία του. Αντίθετα, φαίνεται να βρήκαν τη χρυσή τομή, ισορροπώντας με μαεστρία την άνεση με τον ευχάριστο οδηγικά χαρακτήρα. Το νέο Ibiza έγινε πλέον πιο φιλικό στην καθημερινή χρήση, ειδικά στην έκδοση Style με τους τροχούς των 15 ιντσών και τα ελαστικά 185/60.
Φιλτράρει τις πολλές ομολογουμένως κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, χωρίς να τις αφήνει να περνούν στο εσωτερικό. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ανεπαίσθητες και κυρίως αποδίδονται στα υψηλού σχετικά προφίλ ελαστικά, παρά στην ενδοτικότητα της ανάρτησης. Κρατά καλά και εμπνέει να το «κυνηγήσεις» στις στροφές. Το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι με την έντονη υποβοήθηση δεν στερείται ακρίβειας. Το εμπρός μέρος θα πάει εκεί που θα του ζητήσεις, ακόμα και με ταχύτητες αρκετά πιο πάνω από αυτές που η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης… προβλέπουν.
Ένας κινητήρας… ποίημα
Τη μεγάλη διαφορά όμως σε αυτό το Ibiza την κάνει ο νέος κινητήρας. Μικρός σε μέγεθος, μεγάλος σε απόδοση, σε κερδίζει με το καλημέρα. 3κύλινδρος με χωρητικότητα μόλις 999 cc, μεταβλητό χρονισμό και intercooler «βιδωμένο» πάνω στην εισαγωγή αέρα για μείωση των απωλειών και καλύτερη λειτουργία. Η απόδοση φτάνει τους 110 ίππους και τα 200 Nm ροπής που το καθιστούν σε συνδυασμό με το χαμηλό του βάρος (1.109 κιλά) το πιο γρήγορο μικρό. Επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε μόλις 9,2 sec, αναπτύσσοντας μέγιστη ταχύτητα που φτάνει τα 197 km/h.
Το σωστά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων βοηθάει στην καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της δύναμης. Τόσο σε δρόμο με στροφές, όσο και στο ανοιχτό οδικό δίκτυο, με ταχύτητες που αγγίζουν «ψηλά» τριψήφια νούμερα με χαρακτηριστική ευκολία και άνεση που δεν θα κουράσει τον οδηγό. Η μακριά έκτη θα αρνηθεί να επιταχύνει όταν τα χιλιόμετρα είναι πολλά, αφού προορισμός της είναι η μείωση της κατανάλωσης. Κάτι που ο κινητήρας γενικότερα καταφέρνει, θα τολμήσουμε να πούμε, εξαιρετικά. Το εργοστάσιο ανακοινώνει μέση τιμή τα 4,3 lt/100 km, που μπορεί να μην δείτε αν δεν προσπαθήσετε αρκετά, αλλά θα κινηθείτε κοντά σε αυτό το νούμερο, λίγο πάνω από τα 5 lt/100 km, αν βρίσκεστε στην εθνική οδό και δεν κυνηγάτε την τελική του.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται τα πράγματα και εντός πόλης, με τιμές σε όλο το φάσμα των 6 lt/100 km. Στη μικτή διαδρομή της φωτογράφισης, που περιείχε κίνηση σε πόλη και επαρχιακό πιο ανοιχτό δρόμο με στροφές, ο υπολογιστής ταξιδίου του Ibiza έδειξε 6,1 lt/100 km μετά από σχεδόν μια ολόκληρη μέρα συνεχόμενης χρήσης. Τιμή που το φέρνει σχεδόν σε ευθεία αντιπαράθεση με diesel εκδόσεις, τις οποίες όμως αφήνει σημαντικά πίσω σε όλους τους άλλους τομείς που αφορούν τις επιδόσεις, αλλά και γενικότερα την αίσθηση που προσφέρει ένας κινητήρας βενζίνης και σε προδιαθέτουν να κινηθείς γρήγορα, απολαμβάνοντας την ευστροφία του.
Το κερασάκι σε αυτή την εύγεστη τούρτα είναι η τιμή. Μόλις
12.640 ευρώ για την έκδοση Style με τον πλούσιο εξοπλισμό που
περιλαμβάνει τα πάντα στους τομείς άνεσης και ασφάλειας. Η τιμή
αυτή διαμορφώνεται μαζί με το όφελος απόσυρσης το οποίο προσφέρει η
ελληνική αντιπροσωπεία και μια επιπλέον προωθητική ενέργεια. Με
αυτά που προσφέρει το Seat Ibiza 1.0 TSI 110 PS κερδίζει τον τίτλο
της πιο συμφέρουσας αγοράς και όχι μόνο. Στο χωρίο μου αυτό το λένε
«λίρα εκατό».
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ
συμπέρασμα
Επιδόσεις και κατανάλωση πάνε μαζί σε αυτό το πακέτο που προσφέρει η Seat για το μικρό της Ibiza. H ελκυστική τιμή του έρχεται να το κάνει ακόμα πιο ποθητό και σίγουρα μια ενδιαφέρουσα και αναμφίβολα συμφέρουσα επιλογή που πρέπει να εξετάσετε σοβαρά αφού μπορεί να παίξει ακόμα και τον ρόλο του πρώτο αυτοκινήτου.