ΔΟΚΙΜΗ: Audi A3 1.6 TDI quattro

Η τετρακίνητη έκδοση του A3 συνδυάζεται για πρώτη φορά με τον 1.600άρη diesel προσφέροντας τις αρετές του quattro στο γνώριμο πεντάπορτο πακέτο

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,7 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,7 lt/100km
Εκπομπές CO2127 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η Audi εξοπλίζει με το quattro την μικρότερου κυβισμού diesel έκδοση του A3 δίνοντας περισσότερες επιλογές σε όσους απαιτούν τη μέγιστη οικονομία και την ενεργητική ασφάλεια της τετρακίνησης.

γλυκά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οικονομία καυσίμου
  • Απόδοση quattro
ξινά
  • Αυξημένο βάρος
  • Μικρότερος χώρος αποσκευών

Η ιδιαίτερη αυτή εκδοχή του πεντάθυρου Audi A3 απευθύνεται στο ειδικό κοινό της κατηγορίας που ξέρει να εκτιμά και αποζητά τις τεχνολογικές αρετές που παρέχει το quattro σε ένα γνώριμο μοντέλο εγνωσμένης αξίας. Η κυρίαρχη είδηση είναι ότι για πρώτη φορά το συγκεκριμένο σύστημα τετρακίνησης συνδυάζεται με τον μικρότερο σε κυβισμό diesel των 1,6 λίτρων της Audi. Είναι η ξεχωριστή περίπτωση που ένα μικρομεσαίο premium hatchback έχει ως επιπλέον εφόδιο κίνησης τη μετάδοση στους τέσσερις τροχούς χωρίς παράλληλα να διαταράσσεται ο προϋπολογισμός του χρήστη αφού το κόστος μετακίνησης παραμένει σε επίπεδα αυτοκινήτου πόλης.  

 

Quattro στην ούγια

Τα εξωτερικά γνωρίσματα της νέας έκδοσης είναι τόσο διακριτικά όσο απαιτεί το προφίλ των υποψήφιων πελατών του μοντέλου καθώς με δύο σηματάκια, ένα στη μάσκα και ένα στο πίσω μέρος, δεν υπάρχουν άλλα στοιχεία που να το διαφοροποιούν από τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας Α3 Sportback. Στο εσωτερικό ένα ακόμη δηλωτικό της ταυτότητας εντοπίζεται δεξιά στο ταμπλό στο ύψος των ματιών του συνοδηγού και μετά αρχίζουν τα δύσκολα. Το τούνελ της μετάδοσης είναι λίγο υπερυψωμένο προκειμένου να χωρέσει ο άξονας μετάδοσης στους πίσω τροχούς, ενώ το πάτωμα του χώρου αποσκευών είναι ψηλότερο, λόγω του διαφορικού που κλέβει 40 λίτρα ωφέλιμου χώρου φόρτωσης. Κατά τα λοιπά στο εσωτερικό έχουμε ένα ποιοτικό σύνολο με δεδομένη αρτιότητα συναρμογής και υλοποίησης που θα εκτιμηθεί σε βάθος χρόνου.

Από χωροταξικής πλευράς, η πρώτη σειρά καθισμάτων δεν έχει διαφορές σε σχέση με αυτή του δικίνητου Α3 sportback και μόνο το πίσω κάθισμα, λόγω του τούνελ είναι πρακτικά για δύο επιβαίνοντες και ο τρίτος θα δυσκολευτεί να βολέψει τα πόδια του. Τα εναπομείναντα 340 λίτρα για αποσκευές δεν περιλαμβάνονται στα πλεονεκτήματα της έκδοσης ωστόσο η επιλογή της τετρακίνησης δικαιολογεί αυτό το μικρό μείον.

 

Euro 6 και 110 ίππους

O diesel είναι της νέας γενιάς TDI που πληροί τις απαιτήσεις Euro 6 και αποδίδει 110 ίππους αρκετά ψηλά, από 3.200 έως 4.000rpm, ενώ η μέγιστη ροπή των 250 Nm είναι διαθέσιμη σε πιο χρηστικό εύρος από 1.500 έως 3.000 rpm. Ο πετρελαιοκινητήρας είναι αρκούντως πολιτισμένος και ήσυχος στην κρύα εκκίνηση με αρκετά καλή απόσβεση των κραδασμών και μειωμένο θόρυβο να φτάνει στην καμπίνα. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που βοηθά να διατηρείται η σπιρτάδα κυρίως στις ρεπρίζ που είναι σημαντικές στις προσπεράσεις στο απαιτητικό δίκτυο. Οι επιδόσεις είναι ελαφρώς υποδεέστερες σε σύγκριση με το δικίνητο A3 Sportback κυρίως λόγω του αυξημένου βάρους  κατά 50 κιλά και των τριβικών απωλειών της μετάδοσης. Σε απόλυτα νούμερα το 0-100 km/h καλύπτεται σε χρόνο 11,2 sec και είναι κατά 0,5 δευτ. πιο αργό από το έτερο Α3 που απαιτεί 10,7 sec για την ίδια μέτρηση. Μοιραία, η τελική περιορίζεται από τα 200 km/h στα 193 km/h αλλά αυτό λίγο θα ενοχλήσει. Η απλωμένη ροπή βοηθά τον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας και η επιλογή του quattro πολλαπλασιάζει τις δυνατότητες κίνησης. Βοηθά στην αναζήτηση πρόσφυσης και έλξης του αυτοκινήτου εκεί που το πλεόνασμα ροπής ενεργοποιεί τα ηλεκτρονικά προκειμένου να αποφευχθεί το σπινάρισμα. Στα ολισθηρά τερέν και σε ειδικές συνθήκες όπως στο χιόνι αποτελεί την πιο λογική επιλογή καθώς αυξάνει θεαματικά τα περιθώρια ασφάλειας. Τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά και η σπορ ανάρτηση που αποτελούν εφόδια της πλούσιας εξοπλιστικά έκδοσης Ambition επιτρέπουν το «διάβασμα» του δρόμου αποκαλύπτοντας πως το συγκεκριμένο πλαίσιο με την τετρακίνηση είναι για πολύ σπουδαιότερα πράγματα. Μάλιστα η έκδοση quattro διαθέτει πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αντί του καθιερωμένο ημιάκαμπτου άξονα των δικίνητων μοντέλων.

Οι 110 ίπποι είναι λίγοι για να δοκιμάσουν τον μυημένο στην αναζήτηση οδηγικών συγκινήσεων ο οποίος μοιραία θα προσφύγει στην αξιοποίηση της κεκτημένης ταχύτητας και στα υψηλά περιθώρια που δίνει το καλοφτιαγμένο πλαίσιο. Τα φρένα είναι ανθεκτικά στη σκληρή χρήση και το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση, ιδιαίτερα όταν εμπλακεί ο πίσω άξονας παραλαμβάνοντας φορτίο από τους κατευθυντήριους τροχούς.

Φτάνοντας στο ταμείο αν λάβουμε υπόψη ότι ο 1.6 TDi είναι η αφετηρία επιλογής των υποψήφιων πελατών στην Ελλάδα λόγω της μικρότερης κατανάλωσης δεν μπορούμε να πούμε ότι στο Α3 1.6 TDI quattro θα ξεχάσει κανείς τι σημαίνει πρατήριο. Μια τιμή γύρω στα 7,5 λίτρα /100 km είναι αυτό που θα δει στο trip computer o μέσος χρήστης που δεν λιμπίζεται να ανοίξει μια δευτέρα ή να κατεβάσει μια σχέση ώστε να στροφάρει ο κινητήρας ψηλότερα σε ένα σύντομο στροφιλίκι.

Το επιπλέον τίμημα του quattro είναι ένα στρογγυλό διχίλιαρο πάνω στην αξία των δικίνητων εκδόσεων με το 6άρι κιβώτιο. Ουσιαστικά αποτελεί εναλλακτική για όσους σκέφτονται να προσθέσουν ως εξοπλισμό το 7άρι S tronic στις υπάρχουσες εκδόσεις Comfort και Ambition. Οι δυνατότητες και η ασφάλεια που παρέχει η μετάδοση quattro συμψηφίζουν εύκολα το επιπλέον κόστος σε κατανάλωση, αρκεί να υπάρχει η προθυμία να γίνει μια υπέρβαση στην πρώτη εκταμίευση κατά την παραγγελία. Η δικαίωση έρχεται στο δρόμο.

 

συμπέρασμα

Η Audi εφοδιάζει το Α3 Sportback με τον μικρότερο σε κυβισμό diesel της γκάμας και τον συνδυάζει με το σύστημα τετρακίνησης με επιπλέον τίμημα 2000 ευρώ σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού που διατίθεται. Το bonus της ενεργητικής ασφάλειας που προσφέρει το quattro με ελάχιστη επιβάρυνση σε επιδόσεις και κατανάλωση θα ικανοποιήσει απόλυτα όσων το οδηγικό μενού περιλαμβάνει τακτικά συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...