ΔΟΚΙΜΗ: Citroen C3 1.6 BlueHDi 75 PS
Η προσιτή έκδοση diesel του C3 έρχεται με τον νέο 1.600άρη diesel των 75 ίππων
- -
- -
γλυκά
- Άνεση ανάρτησης
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση καυσίμου
- Ευρυχωρία καμπίνας
Οι εντυπώσεις από το Citroen C3 1.6 BlueHDi των 100 ίππων ήταν ιδιαίτερα θετικές. Ισχύει το ίδιο και για τη μικρότερη έκδοση με τους 75 ίππους, ή μήπως η χαμηλότερη ισχύς εκτός από πιο προσιτή τιμή συνεπάγεται και εκπτώσεις σε κάποιους τομείς;
Η ροπή πρωταγωνιστεί
Η ονομαστική ισχύς των 75 PS μπορεί να μην δίνει υποσχέσεις για
γρήγορες επιδόσεις, ωστόσο η πλούσια ροπή των 233 Nm που είναι
διαθέσιμη από τις 1.750 rpm δίνει αρκετό νεύρο στο γαλλικό μοντέλο.
Ο “μικρός” BlueHDi συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων,
έχει πολιτισμένη λειτουργία και δίνει τον καλύτερό του εαυτό στις
μεσαίες στροφές, επιταχύνοντας το C3 στα 100 km/h από στάση σε 12,9
sec. Οι επιδόσεις γενικώς ανταγωνίζονται τα περισσότερα diesel
σουπερμίνι αντίστοιχης ισχύος, αφετέρου είναι αισθητά καλύτερες από
το προηγούμενο, 1.400άρι C3 diesel με τους 68 ίππους. Μεγάλο
πλεονέκτημα ωστόσο είναι η μέση κατανάλωση, που κατά τη διάρκεια
της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 5,3 lt/100 km (Citroen: 3,5). Αλλά
και οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 90 g/km, παρά την έλλειψη
start-stop, προικίζοντας το C3 με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Στην οδήγηση, η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης κάνει εξαρχής
φανερό τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου προς στην άνεση,
αφήνοντας το αμάξωμα να γέρνει στις στροφές, πάντα όμως με ασφάλεια
χάρη και στο στάνταρ ESP. Από την άλλη, απορροφά με περίσσεια άνεση
τις ανωμαλίες του δρόμου και σε συνδυασμό με το ελαφρύ τιμόνι
καθιστά το C3 ευκολοδήγητο στην αστική καθημερινότητα.
Πλούσιο σε χώρους και εξοπλισμό
Στο εσωτερικό, η ποιότητα είναι προσεγμένη αλλά είναι η ευρυχωρία για τέσσερις ενήλικες που κερδίζει τις εντυπώσεις. Μεγάλο είναι και τo πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 300 λίτρων. Κερασάκι στο ολοκληρωμένο πακέτο που ακούει στην ονομασία Citroen C3 1.6 BlueHDi 75 είναι ο πλούσιος εξοπλισμός που στην έκδοση Attraction περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το σύστημα Multimedia SMEG NAVI με έγχρωμη οθόνη αφής 7″, ενσωματωμένο Navigation, Bluetooth, θύρα USB και πρωτόκολλα Mirror Link και CarPlay, τα οποία καθιστούν δυνατή τη σύνδεση συσκευών Android και Apple (iPhone 5 και άνω) αντίστοιχα, με απεικόνιση των κύριων λειτουργιών τους στην οθόνη. Μόνο εργονομικό φάουλ, τα μπουτόν του μενού και της ρύθμισης έντασης του SMEG που βρίσκονται πολύ πιο χαμηλά στο ταμπλό.
Τελικά
Αν οι διαδρομές σας είναι κυρίως εντός και περί της πόλης, η
πετρελαιοκίνητη έκδοση του C3 με τους 75 ίππους είναι μια καλή
επιλογή, συνυπολογίζοντας βέβαια την προσιτή τιμή του που ξεκινά
από τα 13.535 ευρώ. Αν πάλι κάνετε συχνά μεγάλες διαδρομές, η
έκδοση με τους 100 ίππους έχει διαφορά μόλις 1.000 ευρώ
περίπου.
ξινά
- Μαλακή ανάρτηση στη γρήγορη οδήγηση