ΔΟΚΙΜΗ: Ford Fiesta 1.5 Diesel

Μπορεί ο νέος πετρελαιοκινητήρας να αλλάξει τις ισορροπίες στη γκάμα του Fiesta;

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή215 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,6 lt/100km
Εκπομπές CO294 gr/km
Euro NCAP
γλυκά
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Χώροι καμπίνας
  • Συστήματα ασφαλείας

Προσωπικά επιμένω: στη γκάμα των Fiesta και Focus, ο 1.000άρης EcoBoost είναι ο κινητήρας που πρέπει οπωσδήποτε να οδηγήσει πριν κάνει την επιλογή του ο υποψήφιος αγοραστής. Θεωρώ μάλιστα πως ειδικά στο Fiesta, η βενζινοκίνητη έκδοση με τους 100 ίππους είναι η ιδανική. Ισχύει όμως αυτό τώρα που ο νέος 1.5 TDCi αντικατέστησε τον προηγούμενο 1.600άρη diesel; Για να δούμε…

ξινά
  • Πολλοί διακόπτες στην κεντρική κονσόλα που χρειάζονται εξοικείωση

 

Το μοτέρ

Ο νέος, 8-βάλβιδος πετρελαιοκινητήρας των 1.499 κυβικών που πλέον συναντούμε κάτω το καπό του supermini της Ford, αποδίδει 95 ίππους και 215 Nm ροπής. Το κέρδος συγκριτικά με τον προηγούμενο 1.6 Duratorq δεν αποτιμάται σε ισχύ αλλά σε ροπή (+15 Nm). Η Ford κάνει λόγο για μέση κατανάλωση 3,6 lt/100 km και εκπομπές CO2 94 g/km, νούμερα ταυτόσημα με το 1.600άρι. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο στον τομέα των επιδόσεων, όπου ο κατασκευαστής ανακοινώνει για το Fiesta 1.5 turbodiesel 10,9 sec για το 0-100 km/h και τελική 180 km/h, έναντι 11,7 sec και 181 km/h αντίστοιχα για το 1.6.

Αυτά στα χαρτιά. Στην πράξη, απολαμβάνεις τη λειτουργία και την αποδοτικότητα του 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα. Ήσυχος, γραμμικός κι ελαστικός από τις 1.000 rpm, τραβάει με σθένος από τις 1.500 μέχρι τις 4.500 rpm και κινεί σβέλτα το Fiesta χωρίς να χρειάζεται να τον πιέζεις. Έτσι, απολαμβάνεις ταυτόχρονα ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα 5,5 lt/100 km. Μάλιστα, αν το επιδιώξεις και σε βοηθήσει και το ανάγλυφο της διαδρομής, μπορείς εύκολα να δεις τιμές πολύ κοντά στα 4 lt/100 km! Και όλα αυτά παρά το γεγονός πως ο 1.5 TDCi δεν συνοδεύεται από start-stop και συνεργάζεται με 5-άρι (και όχι 6-άρι) κιβώτιο ταχυτήτων. Το τελευταίο χαρακτηρίζεται από τη γνωστή ακρίβεια των κιβωτίων της Ford. Σημειώστε πάντως πως διατίθεται και η έκδοση ECOnetic που έχει ακόμη πιο χαμηλή μέση κατανάλωση (3,2 lt/100 km) και εκπομπές CO2 στα 82 g/km που συνεπάγονται και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

 

Η οδήγηση

Το χαρακτηριστικό που δίνει πλεονέκτημα στο Fiesta έναντι του ανταγωνισμού, είναι αναμφίβολα η αίσθηση που απολαμβάνει ο οδηγός στην οδήγηση: κλασική Ford! Η ανάρτηση εντυπωσιάζει τόσο σε κράτημα όσο και σε άνεση, προσφέροντας υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και δίνοντας ποιότητα κύλισης που θυμίζει το κορυφαίο Focus. Αντίστοιχα, το τιμόνι διακρίνεται σε αίσθηση, ζύγισμα και αμεσότητα αποτελώντας σύμμαχο του οδηγού σε απολαυστικές διαδρομές με αλλεπάλληλες στροφές. Με λίγα λόγια, όπως κάθε Fiesta έτσι και το 1.5 diesel απολαμβάνεις να το οδηγείς, σε κάθε είδους διαδρομή.

 

Το εσωτερικό

Η καμπίνα του Ford Fiesta δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από τον ανταγωνισμό – κάθε άλλο. Διαθέτει χώρους για τέσσερις και τις αποσκευές τους (πορτμπαγκάζ 276 λίτρων), προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, υψηλό επίπεδο ασφάλειας με στάνταρ (στην έκδοση Titanium που δοκιμάζουμε) 7 αερόσακους (μετωπικοί, πλευρικοί, οροφής και γονάτων οδηγού), ESP αλλά και ηλεκτρονικά καλούδια όπως τα συστήματα MyKey και SYNC. Μέσω του πρώτου, δίνεται η δυνατότητα στους γονείς να θέσουν όρια στα τέκνα τους που οδηγούν το Fiesta, όπως για παράδειγμα στην μέγιστη ταχύτητα, στην ένταση του ηχοσυστήματος, ή στην χρήση της ζώνης ασφαλείας, ώστε να υποχρεωθεί ο νεαρός οδηγός να τα ακολουθήσει προς όφελος της οδικής ασφάλειας. Το σύστημα λειτουργεί μέσω του δεύτερου κλειδιού στο οποίο προγραμματίζονται οι εντολές.

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC συνδέεται με το κινητό τηλέφωνο ή/και άλλες συσκευές αποθήκευσης ήχου μέσω Bluetooth ή θύρας USB, έτσι ώστε ο οδηγός να πραγματοποιεί τηλεφωνικές κλήσεις και μουσικές επιλογές με φωνητικές εντολές. Παράλληλα, προσφέρει χρήσιμες πρόσθετες λειτουργίες όπως η κλήση έκτακτης ανάγκης που γίνεται αυτοματοποιημένα μέσω του τηλεφώνου του οδηγού προς τις υπηρεσίες άμεσης βοήθειας σε περίπτωση ατυχήματος. Τέλος, να πούμε πως με επιπλέον 275 ευρώ μπορείς να προσθέσεις στον αρκετά πλούσιο εξοπλισμό και κάμερα οπισθοπορείας, σαν αυτή που φαίνεται στην παραπάνω συλλογή φωτογραφιών.

 

TDCi ή EcoBoost;

Τα σχεδόν 1.700 ευρώ που κοστίζει παραπάνω το Fiesta 1.5 TDCi Titanium 95 PS από το βενζινοκίνητο 1.0 EcoBoost 100 PS, δεν είναι απαγορευτικά. Μοιραία, η επιλογή έχει να κάνει με τις προτεραιότητες του καθενός. Αν η οικονομία καυσίμου είναι για σένα το παν, επένδυσε στην πετρελαιοκίνητη έκδοση, αφού όμως πρώτα κάνεις τις πράξεις και υπολογίσεις πότε θα κάνεις απόσβεση. Αν θες ωστόσο να απολαμβάνεις στο μέγιστο τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα του Fiesta, πάρε βενζίνη. Το μικρότερο βάρος μπροστά, το μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας του μοτέρ και οι καλύτερες επιδόσεις το κάνουν πιο ενδιαφέρον. Εγώ, αυτό θα έκανα.

ΦΩΤΟ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

συμπέρασμα

Ένα πραγματικά εξαιρετικό αυτοκίνητο που απολαμβάνεις να οδηγείς καθημερινά. Κορυφαίο σε οδηγική αίσθηση και ποιότητα κύλισης, ιδιαίτερα οικονομικό στη χρήση, με καινοτόμο για την κατηγορία τεχνολογία ασφάλειας και με χώρους/ποιότητα που κυμαίνονται στο άνω άκρο της κατηγορίας.

VIDEOS

New Ford Fiesta

FORD FIESTA ECOBOOST

Ford Fiesta - first drive ROME I

Ford Fiesta - first drive ROME II

Active City Stop για Ford Fiesta

Ιστορία του Ford Fiesta

Ford_How to make a Fiesta in 86 seconds

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...