ΔΟΚΙΜΗ: Toyota Auris HSD Hybrid
Με εφόδια την υβριδική τεχνογνωσία της φίρμας και με έμφαση στην περιβαλλοντική συνείδηση, η ιαπωνική εταιρεία συνεχίζει να προσφέρει το μικρομεσαίο της μοντέλο με «πράσινη καρδιά»
- -
- -
με μια ματιά
Η ανανεωμένη εκδοχή του υβριδικού Auris έχει σκοπό να επισημάνει ότι μπορείς να καίς ελάχιστη βενζίνη, αρκεί να διαθέτεις το «πράσινο» σύστημα κίνησης της Toyota.
Σε μία εποχή που η αγορά των diesel αυτοκινήτων κερδίζει συνεχώς έδαφος και η βενζίνη αποτελεί μια… «σταθερή» αξία για κάποιους, η Toyota εξακολουθεί να επενδύει στην υβριδική τεχνολογία με μοντέλα όπως η «πράσινη» έκδοση του ανανεωμένου Auris. Να θυμίσουμε ότι το πρώτο Auris Hybrid παρουσιάστηκε το 2010, με την Toyota να γίνεται τότε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που πρόσφερε τη δυνατότητα επιλογής 3 διαφορετικών τεχνολογιών κίνησης στη μικρομεσαία κατηγορία (βενζίνη, diesel, υβριδικό). Έκτοτε, η "πράσινη έκδοση" είχε δυνατό αντίκτυπο στην προτίμηση των καταναλωτών, μιας και οι πωλήσεις του υβριδικού έφτασαν στο 50% των συνολικών πωλήσεων του Auris στη Δυτική Ευρώπη , νούμερο που η εταιρεία υπόσχεται να αυξήσει.
γλυκά
- Κατανάλωση καυσίμου
- Ποιότητα κατασκευής
- Οδική συμπεριφορά
- Δοκιμασμένη αξιοπιστία
- Τιμή
- Χώροι
ξινά
- Αντανάκλαση κεντρικής οθόνης
Μέσα - έξω
Εδώ έχουμε να κάνουμε με την ανανεωμένη εκδοχή του Auris
HSD (Hybrid Synergy Drive). Με τη
2η γενιά Auris, η Toyota κατάφερε να
προσελκύσει περισσότερους νεαρότερους ηλικιακά ανθρώπους, χάρη στην
πιο μοντερνα σχεδίαση. Η ανανεωμένη έκδοση έχει ακόμη πιο ελκυστική
παρουσία, σε σημείο που ίσως προκαλέσει «πονοκέφαλο» στους
design-άτους ανταγωνιστές. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον προκαλεί η
ανασχεδιασμένη εμπρός μάσκα και τα νέα φωτιστικά σώματα, ενώ η ίδια
σχεδιαστική φιλοσοφία ακολουθείται και στο πίσω μέρος.
Περνώντας στο εσωτερικό, δεν θα παρατηρήσεις τις συντηρητικές
γραμμές των κλασικών Toyota που είχες μέχρι εχθές σαν εικόνα στο
μυαλό σου. Ειδικά η υβριδική έκδοση έχει ένα ταμπλό με διαφόρων
ειδών gadget τοποθετημένα εργονομικά στην κονσόλα, όπως είναι ο
μικρός σε διαστάσεις επιλογέας του κιβωτίου, τα μπουτόν με τα
προγράμματα οδήγησης (Power, EV και Normal), καθώς και η δυνατότητα
απεικόνισης της λειτουργίας του υβριδικού συστήματος μέσω της
κεντρικής οθόνης αφής 7 ιντσών. Στην ίδια οθόνη "συγκατοικεί" και
το σύστημα πολυμέσων, ενώ η piano black επιφάνεια που το περιβάλλει
δίνει μία premium εικόνα στο εσωτερικό του μικρομεσαίου.
Μειονέκτημα η αντανάκλαση του φωτός όταν οι ακτίνες του ήλιου
χτυπούν υπό συγκεκριμένες γωνίες επάνω στην οθόνη, δυσκολεύοντας
στον χειρισμό του infotainment.
Το κλασικό ρολογάκι του ταμπλό βρήκε πλέον καλύτερη θέση, λίγο πιο
κοντά στην κεντρική οθόνη του αυτοκινήτου. Τα ποιοτικά υλικά και η
προσεγμένη συναρμογή ολοκληρώνουν την πολύ καλή και μοντέρνα
εικόνα. Αν και υβριδικό, το Auris δεν στερείται από χώρο και
διαθέτει την ίδια άνεση των επιβατών σε σχέση με τις απλές
εκδόσεις, παρόλο που «φορτώνεται» με έξτρα μπαταρίες κάτω από τη
θέση των πίσω επιβατών. Εξαιρετικός (για υβριδικό μοντέλο) κρίνεται
και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος είναι 360 λίτρα, όσο είναι περίπου
και ο μέσος όρος της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Πράσινη καρδιά
Κάτω από το καπό του Auris HSD βρίσκεται ο
γνώριμος 1.8 VVT-i βενζινοκινητήρας, ο οποίος σε συνεργασία με έναν
ηλεκτροκινητήρα αποδίδουν συνδυαστικά 136 ίππους. Η ιαπωνική
εταιρεία έκρινε ότι υπάρχουν περιθώρια αναβάθμισης του υβριδικού
συνόλου σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, όχι τόσο σε επιδόσεις
(τα 100 km/h συνεχίζουν να έρχονται από στάση σε 10,9 sec), αλλά σε
θέμα κατανάλωσης και ρύπων, μιας και ανακοινώνει 3,5 lt/ 100 km και
79 g/km αντίστοιχα (έναντι 3,7 lt/100 km και 87 g/km).
Με το που μπαίνεις στη θέση του οδηγού και πατάς το κουμπί
εκκίνησης του Auris HSD, δεν ακούς τίποτα. Η απόλυτη ησυχία
επικρατεί τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό του αυτοκινήτου
(εφόσον είναι οι μπαταρίες φορτισμένες άνω του 10%), καθώς και κατά
τη διάρκεια κίνησης μέσα στην πόλη, κρατώντας βέβαια σταθερή την
ταχύτητα. Η θέση οδήγησης είναι καλή, τα χειριστήρια στο τιμόνι και
στο ταμπλό όπως θα έπρεπε να είναι και η ανάρτηση αισθητά
αναβαθμισμένη, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος και
φροντίζοντας για την άνεση των επιβατών. Επίσης, το σύστημα
διεύθυνσης έχει αναβαθμιστεί προσφέροντας αρκετή πληροφόρηση και
σωστό βάρος στον οδηγό, εμπνέοντάς του ασφάλεια στην οδήγηση.
Στην καθημερινότητα, το Auris HSD δεν διαφέρει καθόλου από το να
οδηγείς ένα απλό αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, παρότι
το κιβώτιο e-CVT έχει τεχνολογικά μία εντελώς
διαφορετική λειτουργία. Οι μπαταρίες με τις οποίες εξοπλίζεται το
«πράσινο» σύστημα του Auris HSD «ανεφοδιάζονται» με ενέργεια είτε
κατά την κύλιση είτε κατά την πέδηση, κάτι που δημιουργεί στον
χρήστη το ενδιαφέρον να συμμετάσχει ασυναίσθητα σε ένα «παιχνίδι»…
οικονομίας και φόρτισης.
Ένα υβριδικό αυτοκίνητο νιώθει μέσα στα… «νερά» του όταν βρίσκεται
κυρίως σε αστικό φόντο, μιας και είναι σχεδιασμένο για να
περιορίζει τη χρήση του βενζινοκινητήρα όσο το δυνατόν περισσότερο
μέσα στην πόλη. Αυτό παρατηρήσαμε και με μια προσεκτική -σε γενικές
γραμμές- οδήγηση, η οποία είχε ως αποτέλεσμα μια μέση κατανάλωση
κοντά στα 5 lt/ 100 km. Σε περίπτωση που τα στοιχεία των μπαταριών
είναι φορτισμένα σχεδόν 100%, με την επιλογή EV, απενεργοποιείται ο
κινητήρας εσωτερικής καύσης και μπορείς να ταξιδέψεις αμιγώς
ηλεκτρικά για περίπου 2 χιλιόμετρα και με ταχύτητες έως 75 km/h, ή
έως η βελόνα του «στροφόμετρου» ξεπεράσει τη μέση του φάσματος
«ECO» στο στροφόμετρο. Έπειτα, ο βενζινοκινητήρας επιστρέφει στη…
ζωή θυμίζοντάς σου ότι καίς -και- βενζίνη.
συμπέρασμα
Πολλές φορές έρχεσαι αντιμέτωπος με το ερώτημα: για ποιο λόγο να μην επιλέξω την πετρελαιοκίνητη version του μικρομεσαίου μοντέλου; Η… σιωπή προς απάντησή σου λένε. Αυτό ακριβώς! Η ησυχία και τα τεχνολογικά καλούδια που προσφέρει η υβριδική έκδοση του Auris δεν τα συναντάς σε αυτή την κατηγορία τιμής. Επίσης, ας αναλογιστούμε ότι επειδή ζούμε στην Ελλάδα, δεν υπογράφει κανείς ότι το πετρέλαιο κίνησης θα είναι πάντα πιο φθηνό από τη βενζίνη, γιατί να μην επιλέξεις ένα «αθόρυβο» υβριδικό αυτοκίνητο που έχει αντίστοιχη κατανάλωση με ένα diesel ίδιας κατηγορίας;