ΔΟΚΙΜΗ: Seat Ibiza 1.4 TDI 90PS
Το ανανεωμένο Ibiza φοράει τον αναβαθμισμένο πετρελαιοκινητήρα του group και βολτάρει στη δημοφιλή πασαρέλα των σουπερμίνι, εισπράττοντας θετικά σχόλια για την οδηγική συμπεριφορά και την χαμηλή κατανάλωση
- -
- -
με μια ματιά
To ισπανικό supermini κρατάει σταθερά την καλή οδηγική συμπεριφορά και την προσιτή τιμή, ενώ τα συνδυάζει πλέον με τον καινούργιο οικονομικό 1.4 TDI κινητήρα.
γλυκά
- Τράβηγμα του κινητήρα
- Κατανάλωση
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση
- Τιμή
- Τεχνολογία/ συνδεσιμότητα
ξινά
- Μικρό άνοιγμα εμπρός πόρτας
- Συντηρητική σχεδίαση ταμπλό
- Θόρυβος μοτέρ
Μετά την βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1.000άρη turbo TSI κινητήρα, που μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις, σειρά για δοκιμή παίρνει η diesel version του ισπανικού σουπερμίνι με τον 1.4 TDI. Πριν όμως περάσουμε κάτω από το καπό και ασχοληθούμε με τις επιδόσεις του ανανεωμένου πετρελαιοκίνητου Ibiza, να αναφέρουμε ότι σχεδιαστικά η Seat προχώρησε πρόσφατα σε ένα δεύτερο φρεσκάρισμα της 4ης γενιάς, η οποία πρωτοκυκλοφόρησε το 2008.
Διακριτικές πινελιές έδωσαν στο ισπανικό μοντέλο ένα πιο
μοντέρνο λουκ. Συγκεκριμένα, οι αλλαγές εντοπίζονται στα φωτιστικά
σώματα, που φιλοξενούν και φώτα τεχνολογίας LED, στους νέους
προφυλακτήρες και στα νέα σχέδια ζαντών. Επίσης, υπάρχουν
περισσότερες επιλογές στη χρωματική παλέτα, ενώ πλέον το μικρό Seat
πέρασε στην "εποχή" της εξατομίκευσης για να έχει ο καθένας την
επιλογή να κάνει το αυτοκίνητό του… ξεχωριστό.
Στο εσωτερικό, ένα παρατηρητικό μάτι θα αντιληφθεί
ότι έχει ανασχεδιαστεί το ταμπλό και η κεντρική κονσόλα, στην οποία
βρήκε τη θέση της η έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών του συστήματος
πολυμέσων. Εκτός από τις αναμενόμενες τεχνολογικές ευκολίες που
διαθέτει, όπως άλλωστε και τα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα
(Bluetooth, θύρες SD και USB και AUX), η οθόνη αφής κάνει
«παιχνιδάκι» τον χειρισμό των εφαρμογών του συστήματος από τους
επιβάτες, παρόλο που είναι μικρή σε διάσταση. Το infotainment είναι
συμβατό με όλα σχεδόν τα smartphone, με λειτουργικό Android και
iOS. Το MirrorLink με τη σειρά του προβάλλει στην οθόνη του
αυτοκινήτου το interface του κινητού τηλεφώνου. Επιπλέον, το Seat
ConnentApp (σε συνεργασία με τη Samsung) μπορεί να διαβάσει τα
μηνύματά σας, τα mail σας και παράλληλα να πληκτρολογήσει το
κείμενο που θα του υπαγορεύσετε.
Η στιβαρή αίσθηση και τα μαλακά πλαστικά είναι αυτά που σε
κερδίζουν αμέσως από τη στιγμή που θα καθίσεις πίσω από το τιμόνι,
αλλά η συντηρητική σχεδίαση του κόκπιτ δεν θα είναι αυτό που θα σου
φτιάξει τη μέρα. Σηκώνοντας το βλέμμα σταδιακά προς τα επάνω
παρατηρείς τα εργονομικά τοποθετημένα χειριστήρια, το
ανασχεδιασμένο τιμόνι και τον νέο πίνακα οργάνων. Αυτό που ίσως
ενοχλήσει είναι οι μικρές πόρτες του 5θυρου αμαξώματος, που
καθιστούν δύσκολη την επιβίβαση και αποβίβαση κυρίως του οδηγού,
αλλά και των υπόλοιπων επιβατών. Όσο για τους χώρους, στη δεύτερη
σειρά καθισμάτων υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί μόνο αν καθίσουν
τρεις ενήλικες, ειδικά αν είναι άνω του μετρίου αναστήματος. Αν
είναι δύο θα απολαύσουν άνετο χώρο, που συνδυάζεται και με ένα
μεγάλο χώρο αποσκευών 292 λίτρων.
Οδηγικά
Τώρα ήρθε η ώρα της πετρελαιοκίνητης "καρδιάς" του ισπανικού
supermini. Η Seat επέλεξε να εφοδιάσει το μικρό της μοντέλο και με
το καινούργιο 1.4 diesel μοτέρ, που προέρχεται από τον όμιλο της
Volkswagen. Το 3κύλινδρο σύνολο είναι σίγουρα αναβαθμισμένο, μιας
και δεν υπάρχουν τα προβλήματα σβησίματος που είχαμε αντιμετωπίσει
στις χαμηλές rpm με το Polo. Σίγουρα, δεν είναι οι 90 ίπποι το
νούμερο απόδοσης που εντυπωσιάζει, αλλά η ροπή που αγγίζει τα 230
Nm ροπής και κάνει αισθητά την εμφάνισή της από τις 1.500 rpm.
Το εργοστάσιο ανακοινώνει μέση κατανάλωση 3,6 lt/ 100 km. Πρακτικά
και χάρη και στο σύστημα start/stop, δύσκολα θα ξεφύγει πάνω από τα
5 lt/ 100 km, παρά μόνο αν θυμηθείς τις… νεανικές σου τρέλες. Το
μοτέρ κρατάει τους ρύπους κάτω από το (ψυχολογικό) όριο των 100
g/km CO2, ενώ για το βάρος των 1.155 κιλών η επιτάχυνσή που δίνει
στο Ibiza είναι καλή μιας και η διαδικασία 0-100 km/h ολοκληρώνεται
σε 10,9 sec. Ως το μόνο ψεγάδι θα σημειώναμε τον θόρυβο του
κινητήρα, που κάνει την εμφάνισή του από τις χαμηλές στροφές, ενώ
γίνεται πιο έντονος όσο ο οδηγός επιμένει να κρατάει το γκάζι
πατημένο. Βέβαια, στο ξεπληρώνει με την γενναιόδωρη απόδοση και
αυτονομία - αυτό δεν είναι άλλωστε το ζητούμενο στη σημερινή
εποχή;
Tο πακέτο της ανανέωσης έφερε και σημαντικές αλλαγές στην ανάρτηση (αμορτισέρ - ελατήρια - αντιστρεπτική), καθώς και στο σύστημα διεύθυνσης. Το αποτέλεσμα ήταν να διατηρηθεί μία από τις σταθερές που διακρίνει τη φίρμα και αυτή είναι η καλή οδηγική συμπεριφορά. Το επίπεδο άνεσης είναι υψηλό, μιας και η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων χωρίς να κουράζει τη μέση των επιβατών, ενώ δεν θα πει όχι και σε μια γρήγορη διαδρομή. Εκεί θα δείξει τις σπορ καταβολές της ισπανικής εταιρείας, αφού το αμάξωμα δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις και η πρόσφυση παραμένει καλή ,έως ότου υπερβάλλεις με αποτέλεσμα να ενεργοποιηθεί το ESP άμεσα και να σε επαναφέρει στην τάξη.
Παρά την ηλικία του, το Seat Ibiza δεν στερείται από τεχνολογία,
ποιότητα και άνεση. Η καλή οδηγική συμπεριφορά και ο οικονομικός
κινητήρας συνδυάζεται ιδανικά για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας Β
και ως κερασάκι στην τούρτα έρχεται η προσιτή τιμή, που είναι
άλλωστε και ο πρωταρχικός παράγοντας για την αγορά ενός νέου
αυτοκινήτου.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: SEAT & EYH ΠΕΡΡΑΚΗ
συμπέρασμα
To μικρό Ibiza προσφέρει χαμηλή κατανάλωση και καλή οδηγική συμπεριφορά, ενώ αυτά τα συνοδεύει και μια ελκυστική τιμή. Ο αναβαθμισμένος πετρελαιοκινητήρας συντροφεύει το σούπερμινι με… απροβλημάτιστο τρόπο και σου εξασφαλίζει εξαιρετική απόδοση και αυτονομία.