ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes-Benz SLC 180
Μπορεί να άλλαξε όνομα, μπορεί να ενστερνίστηκε το downsizing υιοθετώντας τον 1.600άρη Turbo των 156 ίππων, αλλά ο διάδοχος της SLK συνεχίζει να συχνάζει στην αριστοκρατική γειτονιά των roadster
- -
- -
με μια ματιά
Η ανανεωμένη έκδοση της 3ης γενιάς SLK μετονομάζεται σε SLC, με το “C” να φανερώνει την παραδοσιακά στενή σχέση σε επίπεδο τεχνολογίας που έχει με τη C-Class. Εδώ έχουμε τη βασική έκδοση SLC 180 με τον 1.6 turbo κινητήρα βενζίνης των 156 ίππων.
Ήταν το 1996 όταν η Mercedes-Benz παρουσίασε την πρώτη SLK. Η ιδέα βέβαια της μεταλλικής ανοιγόμενης οροφής είναι πολύ παλιότερη και ανήκει στην Peugeot και το 402 Eclipse (1936), ωστόσο η SLK ήταν το πρώτο σύγχρονο μοντέλο που με το πάτημα ενός κουμπιού μεταμορφωνόταν από ένα κομψό coupe σε ένα ακόμη πιο κομψό roadster. Είκοσι χρόνια και τρεις γενιές SLK μετά, η Mercedes-Benz άλλαξε όνομα στο κόμπακτ roadster, νουθετώντας το παράλληλα στη λογική του downsize. Κυρίες και κύριοι, από εδώ η νέα SLC 180, με κινητήρα τούρμπο 1,6 λίτρων και 156 ίππων. Μεγάλες αλλαγές, αλλά όχι σε βάθος.
3 γενιές SLK
1η γενιά R170 (1996-2004)
2η γενιά R171 (2004-2010)
3η γενιά R172 (2011-2016)
γλυκά
- Σχεδίαση
- Εσωτερικό
- Ποιότητα κατασκευής
- Εξοπλισμός
- Ασφάλεια
- Χώρος αποσκευών
- Στιβαρότητα
ξινά
- Αίσθηση τιμονιού
- Έλλειψη σπορ χαρακτήρα
Αριστοκρατική Ι
Μπορεί να άλλαξε ονομασία, ωστόσο δεν χρειάζεται να είσαι λάτρης της μάρκας για να καταλάβεις πως έχεις μπροστά σου τη συνέχεια της SLK. Άλλωστε δεν έχουμε να κάνουμε με ένα εντελώς νέο μοντέλο. Πρόκειται ουσιαστικά για facelift, γι’ αυτό και εμφανισιακά δεν έχουμε συνταρακτικές διαφορές. Η ανασχεδιασμένη, έντονα κεκλιμένη μάσκα σε συνδυασμό με τα εμπρός και πίσω φώτα τεχνολογίας LED φρεσκάρουν το κομψό σχήμα του σπορ διθέσιου, με την κοντή, μυώδη σιλουέτα, το μακρύ καπό και τους τονισμένους θόλους των τροχών να εκπέμπουν δυναμισμό, φινέτσα και αριστοκρατία.
Στο εσωτερικό, τα μαύρα καντράν με τις κόκκινες βελόνες στα δύο όμορφα χωνευτά όργανα πίσω από το τιμόνι και η μεγαλύτερη έγχρωμη οθόνη 7’’ στο ταμπλό ενισχύουν το τεχνολογικό προφίλ της SLC. Η οθόνη αυτή είναι μέρος του συστήματος infotainment COMAND Online που περιλαμβάνει στοιχεία και δυνατότητες όπως: πλοήγηση, DVD player, διαδικτυακό ραδιόφωνο, συνδεσιμότητα Bluetooth με λειτουργία ανοικτής ακρόασης, λειτουργία ανάγνωσης για μηνύματα κειμένου, audio streaming για μουσική, πρόσβαση στο διαδίκτυο όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, σύστημα φωνητικού ελέγχου LINGUATRONIC για ήχο, τηλέφωνο, πλοήγηση, αναζήτηση μουσικής και Mercedes-Benz Apps, 2 θύρες USB και μία υποδοχή κάρτας SD, ενσωματωμένο Media Interface για σύνδεση iPod ή iPhone και σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης Mercedes-Benz. Η ποιότητα κατασκευής φυσικά παραμένει αδιαπραγμάτευτα Mercedes-Benz και το πακέτο ‘εξοπλισμός-διάκοσμος’ προσαρμόζεται στις ορέξεις και την τσέπη του υποψήφιου αγοραστή. Ενδεικτικά, τα θερμαινόμενα καθίσματα, το σύστημα θέρμανσης αυχένα AIRSCARF για οδηγό και συνοδηγό και η πανοραμική οροφή vario - MAGIC SKY CONTROL με κρύσταλλο που σκουραίνει με το πάτημα ενός κουμπιού, αναβαθμίζουν σημαντικά την πολυτέλεια και την άνεση που προσφέρει το εσωτερικό.
Χωροταξικά, η διθέσια καμπίνα χαρακτηρίζεται από άπλα, τόσο σε μήκος και ύψος, όσο και σε πλάτος. Προσοχή απαιτείται μόνο στην είσοδο από τους ψηλότερους του 1,80 m, αφού για να χωθείς στην πολύ χαμηλή θέση οδήγησης το κεφάλι σου περνάει ξυστά από την οροφή. Στα δυνατά σημεία της SLC περιλαμβάνεται και το πορτμπαγκάζ των 335 λίτρων, το οποίο μάλιστα διαθέτει και διαχωριστικό που κατεβαίνει αυτόματα όταν ανοίγει η οροφή (προαιρετικά)! Σε αυτή την περίπτωση, δύο σακοβουαγιάζ χωράνε άνετα αρκεί να έχουν τοποθετηθεί εκεί πριν ανοίξει η ηλεκτροϋδραυλική σκληρή οροφή, κάτι που μπορεί να γίνει ακόμη κι εν κινήσει, σε ταχύτητες έως και 40 km/h.
Αριστοκρατική ΙΙ
Η νέα SLC κάνει την έκπληξη σε επίπεδο κυβισμού, κατεβαίνοντας στα 1,6 λίτρα για τη βασική έκδοση ‘180’. Πρόκειται για τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα της μάρκας και αποδίδει 156 ίππους στις 5.300 rpm και 250 Nm ροπής στις 1.200 - 4.000 rpm. Στη δική μας λευκή SLC ο 4κύλινδρος κινητήρας συνδυάζεται με το (προαιρετικό) αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων 9G-TRONIC, το οποίο χειρίζεσαι από ένα πανέμορφο joystick. Δεν περιμένεις βέβαια από τον 1.6 turbo να βάζει φωτιά στην άσφαλτο, άλλωστε το βάρος του πισωκίνητου roadster ξεπερνά τα 1.400 κιλά με τον οδηγό. Τα 8,1 sec που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για τα πρώτα 100 km/h από στάση είναι ένα μάλλον αισιόδοξο νούμερο, ενώ αντίθετα τα 223 km/h τελικής ταχύτητας μπορείς να τα δεις σε μεγάλη ευθεία με ευνοϊκές συνθήκες. Όχι βέβαια ότι η SLC 180 είναι αργή. Το μοτέρ συνεργάζεται σωστά με το ομαλότατο αλλά ελαφρώς αργό στις αλλαγές 9άρι αυτόματο και επιδεικνύει φιλότιμο στο σανίδωμα του γκαζιού, ωστόσο αυτό έχει αντίκτυπο στην κατανάλωση. Πάντως, με νορμάλ οδήγηση η μέση κατανάλωση που είδαμε στο trip computer καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν κοντά στα λογικά 9 lt/100 km, ενώ με περίσσεια αυτοσυγκράτηση στο γκάζι καταφέραμε τιμές 1 με 1,5 λίτρο λιγότερο. Η εργοστασιακή τιμή που ανακοινώνει η Mercedes-Benz είναι 5,6 lt/100 km με αντίστοιχες εκπομπές CO2 στα 128 g/km.
Αν δεν παρασυρθείς στο κυνήγι επιδόσεων, απολαμβάνεις ξεγνοιασιά και αποτελεσματικότητα σε κάθε διαδρομή. Δεν είναι το σπορ roadster που θα σε συναρπάσει οδηγικά αλλά αυτό με το οποίο θα ευχαριστηθείς σβέλτες βόλτες με ανοιχτή ή κλειστή την οροφή. Το πλαίσιο αποδεικνύει με κάθε ευκαιρία την ακαμψία του και η σωστή κατανομή βάρους στους δυο άξονες προσφέρει σαφήνεια στο χειρισμό. Μπορεί η μετάδοση στον πίσω άξονα να υπόσχεται πλαγιολισθήσεις, όμως κάτι τέτοιο είναι δύσκολο έως απίθανο να γευτείς παρά μόνο σε πολύ κλειστές στροφές με γλιστερό οδόστρωμα, καθώς το ESP βρίσκεται σε εγρήγορση ακόμα και απενεργοποιημένο. Στον ανοιχτό δρόμο η SLC 180 διατηρεί την ακλόνητη αίσθηση, με τα δυνατά φρένα να την “γονατίζουν” ακόμα και από απαγορευτικές ταχύτητες.
Αν έχεις επιλέξει και το προαιρετικό DYNAMIC SELECT, μπορείς να
αλλάζεις τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου με το πάτημα ενός κουμπιού,
προσαρμόζοντας τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα, του
κιβωτίου ταχυτήτων, του τιμονιού και της ανάρτησης σε ένα από τα
πέντε mode οδήγησης: Comfort, Sport, Sport+, Eco ή Individual.
Πάντως, γρήγορα ανακαλύπτεις πως στο Sport+ το τιμόνι σφίγγει χωρίς
λόγο και η ανάρτηση γίνεται νευρική, οπότε η ενδεδειγμένη επιλογή
είναι στο Comfort. Φυσικά, η τεχνολογική φαρέτρα της SLC
περιλαμβάνει πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως
αυτόματο φρενάρισμα με τη βοήθεια ραντάρ, LED Intelligent Light
System που προσαρμόζει το φωτισμό αυτόματα στις συνθήκες οδήγησης,
σύστημα αναγνώρισης πινακίδων ορίων ταχύτητας, απαγόρευσης εισόδου
και απαγόρευσης προσπεράσεων, καθώς και κάμερα οπισθοπορείας.
ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ
συμπέρασμα
Μπορεί να άλλαξε ονομασία, αλλά όχι και χαρακτήρα. Η SLC παραμένει η αριστοκρατική πρόταση στα roadster σαλόνια, προβάλλοντας ως βασικά ατού την όμορφη εμφάνιση και την ποιότητα επιπέδου Mercedes-Benz. Στη βασική έκδοση SLC 180 δεν είναι το σπορ roadster που θα σε συναρπάσει οδηγικά αλλά αυτό με το οποίο θα ευχαριστηθείς σβέλτες βόλτες με ανοιχτή ή κλειστή την οροφή. Αποτελεί τη χρυσή τομή σε κόστος χρήσης και τεκμήρια, κρατώντας παράλληλα ψηλά την αξία της στο χρηματιστήριο των roadster.