ΔΟΚΙΜΗ: Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi 90 PS
Η station wagon εκδοχή του Clio δεν θυσιάζει το στυλ και την οδηγική ευχαρίστηση στο βωμό της πρακτικότητας
- -
- -
με μια ματιά
Η πρακτική, estate έκδοση του supermini της Renault με τον κινητήρα diesel των 1,5 λίτρων και 90 ίππων.
Το 5θυρο Renault Clio μας αρέσει στο GOCAR, τόσο λόγω της εμπνευσμένης του σχεδίασης με τις γοητευτικές γραμμές και τις τολμηρές καμπύλες, όσο και για το τεχνολογικό status και τους αποδοτικούς κινητήρες. Τι χάνει και τι κερδίζει κάποιος αν επιλέξει την πιο πρακτική έκδοση Sport Tourer;
γλυκά
- Σχεδίαση
- Χώροι - πρακτικότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Κινητήρας
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Τιμή
ξινά
- Ορατότητα πίσω δεξιά
Τι παίρνεις
Το πρώτο που κάνει εντύπωση στην έκδοση estate του Clio είναι η εμφάνιση. Μπορεί να έχει χάσει λίγο από το δυναμισμό της 5θυρης έκδοσης αλλά διατηρεί τη γοητεία της όντας μια από τις ομορφότερες προτάσεις station wagon, ανεξαρτήτως μεγέθους.
Το δεύτερο, που μάλλον είναι και αναμενόμενο, είναι πως στο δρόμο το Sport Tourer με τον 1.500άρη diesel των 90 ίππων είναι κλασικό Clio. Αποτελεσματικό, ασφαλές και απολαυστικό στην οδήγηση, με καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 12,0 sec) και εξαιρετική οικονομία καυσίμου: 5,5 lt/100 km είδαμε εμείς, 3,3 δίνει η Renault.
Το μεγαλύτερο κέρδος φυσικά αφορά την πρακτικότητα, με τους ήδη καλούς χώρους του 5θυρου Clio να έχουν μεγαλώσει σημαντικά. Όχι τόσο για τους επιβάτες, όσο για τις αποσκευές. Το πορτμπαγκάζ έχει αυξηθεί στα 443 λίτρα χωρητικότητας (από 300 του 5d), νούμερο που δεν μπορούν να ανταγωνιστούν ούτε χάτσμπακ της μικρομεσαίας κατηγορίας! Εκτός από μεγάλος, ο χώρος αποσκευών έχει τετραγωνισμένο και εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα, μεγάλο άνοιγμα, χαμηλό κατώφλι και δεύτερο, ρυθμιζόμενο σε δύο θέσεις πάτωμα που συμβάλλει στο εντελώς επίπεδο δάπεδο όταν πέσει η πλάτη του πίσω καθίσματος (διαιρούμενη σε αναλογία 1/3 - 2/3). Με το πίσω κάθισμα διπλωμένο, ο χώρος φόρτωσης εκτοξεύεται στα 1.380 λίτρα μέχρι την οροφή! Και αν υπάρχει ανάγκη μεταφοράς μακριών αντικειμένων, η πλάτη του συνοδηγού πέφτει προς τα πίσω δημιουργώντας χώρο φόρτωσης μήκους 2,48 m. Επίσης αξιοσημείωτο: η ρεζέρβα είναι κανονικής διάστασης και βρίσκεται έξω και κάτω από το πορτμπαγκάζ.
Στην καμπίνα και ειδικότερα στις πίσω θέσεις, δύο ενήλικες επιβάτες με ύψος έως 1,80 m απολαμβάνουν αρκετό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι. Μόνο όταν χρειαστεί να χωρέσει και τρίτος, τα κάθισμα δείχνει κάπως στενό. Τρία παιδιά πάντως θα βολευτούν χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις.
Οδηγός και συνοδηγός έχουν στη διάθεσή τους πολλές και πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα και απολαμβάνουν τα άνετα καθίσματα. Ειδικά ο οδηγός θα εκτιμήσει την σωστή εργονομία, τον όμορφο και πλήρη σε πληροφορίες πίνακα οργάνων και την εύχρηστη οθόνη αφής 7’’ στο ταμπλό. Πρόκειται για το στάνταρ σύστημα πολυμέσων Media Nav που ξεχωρίζει σε επίπεδο ευχρηστίας καθώς δεν χρειάζεται να είσαι εξοικειωμένος σε ανάλογα συστήματα για να απολαύσεις τις υπηρεσίες του. Διαθέτει σύστημα πλοήγησης, δυνατότητα σύνδεσης με κινητά, Bluetooth, θύρες USB & AUX, χειριστήρια στο τιμόνι, handsfree λειτουργία και αναπαραγωγή αρχείων μουσικής από εξωτερικές συσκευές ήχου μέσω audio streaming.
Το Media Nav συμπεριλαμβάνεται στον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης 1.5 dCi Dynamic που δοκιμάζουμε, μαζί με ESP, Hill Start Assist, Stop & Start, 4 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου 16’’ και άλλα.
Τι δίνεις
Πολύ λίγα είναι η απάντηση. Με την τιμή της πλούσιας έκδοσης 1.5
dCi Dynamic να είναι στα 16.870 €, το Clio Sport Tourer είναι μια
καλή ευκαιρία και μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική στα μικρομεσαία
χάτσμπακ. Και για όσους η τιμή αγοράς είναι ο Νο1 παράγοντας που
κρίνει μια αγορά, η έκδοση Expression είναι περίπου 1.000 ευρώ
φθηνότερη.
Διάβασε εδώ τη δοκιμή του Renault Clio 1.5 dCi
Διάβασε εδώ τη δοκιμή του Renault Clio 0.9 TCe
συμπέρασμα
Το Sport Tourer διατηρεί τις αρετές του 5θυρου Clio και τις εμπλουτίζει με επιπλέον χώρους και πρακτικότητα. Μπορεί να παίξει κάλλιστα την προσιτή αλλά χωρίς συμβιβασμούς εναλλακτική στα μικρομεσαία χάτσμπακ, έχοντας ως ατού και τον εξαιρετικό 1.500άρη diesel της Renault που συνδυάζει απόδοση και οικονομία.