ΔΟΚΙΜΗ: Porsche 718 Boxster

Μια «μικρή» 4κύλινδρη Porsche που δεν αναπολεί το 6κύλινδρο πληθωρικό παρελθόν

  • -
  • -
Ισχύς300 PS
Ροπή380 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,9 lt/100km
Εκπομπές CO2158 gr/km
με μια ματιά
H 4η γενιά Boxster (718 Boxster για την ακρίβεια), παραμένει θεσμός στα roadster και ο δίλιτρος κινητήρας σηματοδοτεί τη γενιά του downsizing.

Ακούς 718 και το μυαλό ταξιδεύει μερικά χρόνια πίσω. Αρκετά για την ακρίβεια και συγκεκριμένα στα βάθη της δεκαετίας του ΄50, τότε που η Porsche έκανε το μπαμ ρίχνοντας στα τότε σιρκουί ένα open-cockpit racing car, ως εξέλιξη της 550. Η θρυλική 718 ουσιαστικά ήρθε και καταξιώθηκε στους αγώνες κάνοντας το ντεμπούτο της στο LeMans το 1957 και αργότερα διακρίθηκε και στο Nurburgring. Βασιζόταν αρχικά σε έναν 4κύλινδρο επίπεδο κινητήρα 1,5 λίτρων που ήταν τοποθετημένος στο κέντρο, ενώ η απόδοσή του ξεκίνησε από τους 142 ίππους και έφτασε αργότερα, όταν και μεταπήδησε στα 1,6 λίτρα, τους 160. Το βάρος της ήταν μόλις 570 κιλά, δηλαδή σχεδόν το 1/3 των σημερινών απογόνων φωτογραφίζοντας την baby Porsche όπως χαρακτηρίστηκε 20 χρόνια πριν η Boxster, ως συνέχεια της ένδοξης εποχής. Εκτός από συνέχεια όμως ήταν και μια προσιτή είσοδος στην οικογένεια της Porsche. Με κωδικό 986 η 1η γενιά, 987 η 2η και 981 η 3η , έφτασε η εποχή φόρος τιμής για την 4η που δοκιμάζουμε σήμερα, με κωδικό 718.  Η νέα Boxster λοιπόν (αλλά και η coupe αδερφή της Cayman) γράφει στην ούγια τον αριθμό της για να μην μπερδεύεται κανείς σε ποια γενιά ανήκει. Στη γενιά δηλαδή του downsizing!  

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογία
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Σπορ ταπεραμέντο
  • Ποιότητα κύλισης
  • Φινέτσα-πολυτέλεια
  • Απόδοση
  • Χώροι (για roadster)
ξινά
  • Κατανάλωση
  • Εργονομία κονσόλας 

 

Τετρακύλινδρη Porsche;

Για τους ιστορικά καταρτισμένους λοιπόν έχει ξανασυμβεί, όμως διαχρονικά η επιτυχία της Porsche βασίστηκε στο στροφάρισμα των ατμοσφαιρικών 6κύλινδρων επίπεδων κινητήρων με πλούσια χωρητικότητα. Σαφώς υπήρξαν και οι turbo εκδόσεις που απογείωναν τις επιδόσεις και έβαζαν τις κατασκευές του Τσουφενχάουζεν βαθιά στο club των supercars, όμως κουβέντα δεν γινόταν για κάτι μικρότερο και πιο γήινο από πλευράς χωρητικότητας. Μέχρι που προέκυψαν οι ρύποι και η μόδα του downsizing, που πρακτικά ωφελεί τις επιδόσεις και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που αφήνει ο κάθε κατασκευαστής στον δύσμοιρο πλανήτη Γη. Απούσα για καιρό η Porsche από αυτή τη λογική, δεν θα αργούσε να την υιοθετήσει αν ήθελε να παραμείνει ανταγωνιστική και ήρθε να υλοποιήσει πρεμιέρα στην νέα τάξη πραγμάτων με την 718 Boxster που έχουμε στα χέρια μας. Ο νέος κινητήρας παραμένει επίπεδος, κόβει 2 κυλίνδρους και σεβαστή χωρητικότητα ώστε να κερδίσει την ταμπέλα του πρώτου 4κύλινδρου στη σύγχρονη ιστορία της Porsche.

Μόλις 1.988 κ.εκ., η δίλιτρη Boxster διατηρεί το πλούσιο βιογραφικό τεχνολογίας που συναντά κάνεις στα τεχνικά χαρακτηριστικά της. Φυσικά άμεσος ψεκασμός και turbo για να ανεβάσει την απόδοση στα επιθυμητά για Porsche δεδομένα, VarioCum Plus με μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων και βυθίσματος βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής για να εξασφαλίσει την μηχανολογική μαεστρία και ανάλογο software στον προγραμματισμό του εγκεφάλου για να διαχειρίζεται αριστοτεχνικά το κονσέρτο της απόδοσης. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό με την ιπποδύναμη να σημαδεύει τους 300 στις 6.500 σ.α.λ., άσχετα αν στροφάρει σαν ατμοσφαιρικός χίλιες παραπάνω, πριν μπει στα κόκκινα. Στο ίδιο φάσμα και η ροπή με τα 380 Nm να είναι διαθέσιμα μόλις από τις 1.950 έως τις 4.500 σ.α.λ.. Σε αυτό το σημείο ο απελθόν ατμοσφαιρικός εξακύλινδρος των 2,7 λίτρων μπορεί να έδειχνε ζωηρότερος στην έναρξη των στροφών του ανηφορίζοντας από το ρελαντί, ο νεότερος όμως εμφανίζεται σαφώς πιο γυμνασμένος υπερτερώντας κατά 35 ίππους και 100 Nm ροπής.

Η προικισμένη 718 Boxster της δοκιμής εξακολουθεί και εντυπωσιάζει με τη λίστα του εξοπλισμού (standard και προαιρετικού) που διαθέτει κάτι που εκτός από το αισθητικό κομμάτι αναβαθμίζει τις ανέσεις και το σπορ ταπεραμέντο του διθέσιου κεντρομήχανου roadster. Όπως το διπλού συμπλέκτη κιβώτιο PDK, η ενεργή ανάρτηση PASM, το μηχανικό μπλοκέ, οι ενεργές βάσεις κινητήρα μέρος του Sport Chrono Package που από μόνο του περιλαμβάνει μια σειρά από σπορ παροχές. Για παράδειγμα η δυνατότητα παραμετροποίησης των προγραμμάτων απόδοσης εκτός των Normal και Sport τώρα διαθέτει επιπλέον τα Sport+ και individual (για ατομικές ρυθμίσεις), τα οποία επιλέγει ο οδηγός από έναν διακριτικό περιστροφικό διακόπτη που φωλιάζει κάτω από το δεξί μπράτσο του τιμονιού. Στο κέντρο του εν λόγω διακόπτη πατάς το μπουτόν και ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση 20 sec με ονοματεπώνυμο SPORT Response, που στην ουσία διατηρεί την πίεση υπερπλήρωσης στα 1,4 bar και εξασφαλίζει top απόκριση στο άσε - πάτα.

Φυσικά Launch Control για ιδανικές εκκινήσεις, γυρολόγιο πίστας και επιθετικότερες αλλαγές για το PDK στο όριο των στροφών τόσο στο ανέβα όσο και στο κατέβα, αποτελούν ρεπερτόριο του πακέτου υπηρεσιών Sport Chrono. Στο αισθητικό κομμάτι η 718 καταφέρνει παραδοσιακά να αιχμαλωτίσει το βλέμμα όπως και οι προγενέστερες Boxster. Δείχνει όμοια σε στιλ όμως κάθε πάνελ του αμαξώματος είναι αλλαγμένο διατηρώντας τη σέξι γραμμή στο δυναμικό της κορμί. Κερδίζει βέβαια σε αρρενωπό χαρακτήρα με τονισμένους αεραγωγούς και πρωταγωνιστεί η τετράδα των LED στα σπλάχνα των φωτιστικών σωμάτων, αλλά και τα τρισδιάστατα ίδιας τεχνολογίας πίσω. Στο εσωτερικό επικρατεί ποιοτική αρτιότητα και σπορ σεμνότητα με την σχεδίαση να μην κραυγάζει εντυπωσιακές αλλαγές εκτός των κυκλικών αεραγωγών.         

Στη διθέσια καμπίνα συναντάς όμως το αναβαθμισμένο PCM που προσφέρει εφαρμογές Google Earth και Street View, ενώ τα κλασσικά για Porsche όργανα συνδυάζουν τις αναλογικές με ψηφιακές πληροφορίες και ένα αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων.

 

Ήχος με χαρακτήρα, απόδοση με ψυχή

Ο ήχος φανερώνει τον boxer και το σύστημα εξαγωγής προσομοιώνει την 6κύλινδρη μελωδία παρά την 4κύλινδρη πραγματικότητα. Με το mode στο Sport αποκτά περισσότερη αγριάδα και ένταση, ενώ προσαρμόζεται ανάλογα η απόκριση τιμονιού/κινητήρα και στο Sport+ σφίγγει σε set up πίστας. Μέσα στην αθηναϊκή άσφαλτο οι έξτρα 20ρηδες με P Zero 235/35 εμπρός και 265/35 πίσω κάνουν την 718 ευέλικτη και παιχνιδιάρα. Στον αγριεμένο τάπητα της παραλιακής όμως προς Σούνιο, διατηρεί μόνο τον χαρακτηρισμό ευέλικτη.

Αν θέλεις να σπάσεις την πρόσφυση πρέπει να έρχεσαι με ασύλληπτα χιλιόμετρα και τότε μπορείς να σπάσεις και τα μούτρα σου στον ελάχιστο χώρο που απομένει για διόρθωση. Γενικά δεν νιώθει ευχάριστα, αντιδρά σπασμωδικά και στο μεταδίδει όταν προκαλείς την τύχη σου με απενεργοποιημένα ηλεκτρονικά. Μπορεί να είναι απόλυτα ζυγισμένη για παιχνίδι, όμως σε καλό οδόστρωμα μετουσιώνει τις σπορ προδιαγραφές της σε ταχύτατα περάσματα που μόνο όταν περάσει το βλέμμα σου από το κοντέρ αντιλαμβάνεσαι! Η θέση οδήγησης είναι σεμιναριακή με τα καθίσματα χωρίς να το δηλώνουν οπτικά να προσφέρουν πλευρική στήριξη συνδυασμένη με άνεση και το τιμόνι είναι συνδεδεμένο με την σκέψη σου.

Προτιμά να την οδηγείς με γραμμές και σε αποζημιώνει με απόλυτο έλεγχο και στιβαρότητα που προκύπτει από το πλαίσιο και μια δραστήρια συμπεριφοράς ανάρτηση, που αποτυπώνει το ανάγλυφο με πιστότητα. Οι 4πίστονες δαγκάνες με δίσκους 330mm εμπρός και οι 2πίστονες με δίσκους 299mm πίσω, διαχειρίζονται άριστα επιδόσεις της τάξεως του 0-100 km/h σε 4,7’’ και των 275 km/h τελικής ταχύτητας. Με το βάρος κάτω από 1.400 κιλά η διθέσια roadster πρόταση της Porsche δημιουργεί εκρηκτικές προϋποθέσεις αναζητώντας επιδόσεις και σπορ συμπεριφορά, ακόμα και στην δίλιτρη εποχή της.  Μην περιμένεις να πέσεις όμως κάτω από τα 10 lt/100 km και αν το καταφέρεις τότε θα σε περνάει κόσμος και ντουνιάς. Συνηθέστερη κατανάλωση είναι κοντά στα 12 lt/100 km, ενώ αν κυκλοφορείς με τεντωμένο πόδι και αγριεμένη διάθεση ετοιμάσου για 20αρια +.

 Συνολικά είναι το αυτοκίνητο που σε βάζει στο τρυπάκι να μπεις και να εξαφανιστείς, από την ανατολή του ηλίου μέχρι το βαθύ ηλιοβασίλεμα, όχι απαραίτητα της ίδιας μέρας. Όσο ακλόνητη και διαπεραστική είναι στο να εξαφανίζει τάχιστα τις ευθείες τόσο ταλαντούχα και αχόρταγη νιώθει για στριφογυριστές ορεινές και παραθαλάσσιες κορδέλες δρόμου.

Δυο πράγματα είναι δεσμευτικά με την 718 Boxster της δοκιμής. Ο χρόνος και τα χιλιόμετρα και όποιο από τα δυο έρθει πρώτο, χτυπάει αυτομάτως και το καμπανάκι επιστροφής στην βάση της. Με όριο τα 500 km περισσεύουν παραπάνω από 100 για να πάρουν γεύση και οι υπόλοιποι της ομάδας από το πρωί της επόμενης μέρας που σηματοδοτεί την αποχώρηση από τον οπλοβαστό του Gocar. Απολαμβάνοντας την καλοκαιρινή νύχτα με κατεβασμένη την οροφή, επιβεβαιώνεις για ακόμα μια φορά το προνόμιο των δημιουργιών προέλευσης Τσουφενχάουζεν. Όσο εύστοχες είναι στην σπορ αποστολή τους, τόσο φιλικές και υπάκουες προς τον χρήστη παραμένουν στην καθημερινή ανθρώπινη βόλτα. Η νέα Boxster έγινε 2λιτρη και ποιο γήινη, δεν απογειώθηκε σε τιμή, αλλά σε προθέσεις και δυνατότητες. Παραμένει φυσικά Porsche και στο θυμίζει με κάθε ευκαιρία.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


συμπέρασμα
Μια κεντρομήχανη σπονδή στην οδήγηση που σερβίρεται με ανοιχτό ουρανό, διθέσια λογική και αφηνιασμένη διάθεση. Το ζουμί βέβαια, κρύβεται στον τετρακύλινδρο 2λιτρο μπόξερ με τους 300 ίππους που κάνει πρεμιέρα στην 4η γενιά Boxster με τον αναγνωρίσιμο κωδικό 718.  Ένα αργοπορημένο downsizing που περίμενε η Porsche για να βελτιώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και ήρθε απόλυτα πετυχημένα τόσο όσον αφορά την απόδοση όσο και τις σπορ συνήθειες. Η τιμή είναι ανάλογη του προϊόντος και δεν θεωρείται παράλογη, αλλά απογειώνεται ροκανίζοντας την πλούσια λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού. Κυριαρχεί στα roadster και όχι τυχαία ανεβάζοντας τον πήχη ψηλότερα από την θεωρούμενη αφρόκρεμα στην κατηγορία.
VIDEOS

Porsche 718 Boxster

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...