ΔΟΚΙΜΗ: Mercedes-Benz E 220 d
Η υπενθύμιση για το ποιος κάνει κουμάντο στα premium μεγάλα sedan έφτασε
- -
- -
Μπορεί η S-Class να είναι λιμουζίνα με λάμδα κεφαλαίο και ο τρόπος να νιώσεις με κάθε επισημότητα την αριστοκρατική χλιδή σε τέσσερις τροχούς, όμως ο προθάλαμος παραδοσιακά για την Mercedes-Benz παραμένει η σειρά Ε.
με μια ματιά
Νέα γενιά Mercedes E-Class με παραδοσιακή έμφαση στην τεχνολογία την ποιότητα και την αριστοκρατική αποτελεσματικότητα, όταν ψάχνεις πολυτελή μετακίνηση.
Η ναυαρχίδα των Γερμανών στην πολυτελή μετακίνηση οφείλει την ύπαρξη της στην κατά ένα σκαλοπάτι χαμηλότερα πρόταση στα μεγάλα premium sedan, μια ιστορία που ξεκίνησε από το 1953, όχι σαν E αλλά με την κωδικοποίηση W και από τότε έως σήμερα μετράει 10 γενιές. Η σημερινή E-Class βέβαια είναι η 5η γενιά, από τότε που μετονομάστηκε το 1993 και διαχρονικά ο ηγέτης στην κατηγορία της. Όταν ψάχνεις μάλιστα τον κύριο εκπρόσωπο στα πολυτελή μεγάλα, το αυτοκίνητο σημείο αναφοράς που όλοι κυνηγούν να μιμηθούν, το πρώτο που θα ξεφύγει από το στόμα σου ως λύση στην αναζήτηση είναι Mercedes-Benz E-Class.
Αφρόκρεμα
Η σειρά Ε θεωρείται η αφρόκρεμα στα μεγάλα premium μοντέλα και όχι άδικα. Πολυτέλεια, ασφάλεια, απόδοση και τεχνολογία ήταν ανέκαθεν τα σημεία που την έκαναν να ξεχωρίζουν. Και μάλιστα σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον που εκτός ότι γερμανοκρατείται όλα αυτά τα χρόνια είχε και αξιόλογες προτάσεις. Σήμερα στην πιο πρόσφατη μορφή της η E-Class έρχεται ακόμα πιο προηγμένη και εντυπωσιακή και δεν επαναπαύεται πίσω από το πρεστίζ του κατασκευαστή. Κλασσική συνέπεια στο αριστοκρατικό στιλ με γοητευτικές σχεδιαστικές γραμμές, υπέρμετρη δόση τεχνολογίας με αποκορύφωμα το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης (έξτρα εξοπλισμός που κοστολογείται περίπου στα € 8.500 και δεν διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής), νέο πλαίσιο και κινητήρες και φυσικά μια συνολική αύρα ολοκλήρωσης που αγγίζει την τελειότητα για τα σημερινά δεδομένα.
Η πρόσφατη E-Class και συγκεκριμένα η E 220 d που είχαμε στα χέρια μας, με την πρώτη ματιά δηλώνει ότι παντρεύει τον δυναμισμό μιας C-Class με την επιβλητικότητα της S-Class. Ένας συνδυασμός ακμών και καμπύλων στο κορμί της που ομορφαίνει τις επιβλητικές διαστάσεις της, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που αγγίζει τα 4.923 mm μήκους και 1.852 mm πλάτους (για την ιστορία το ύψος είναι στα 1.468mm). Μακρύτερη κατά 43 mm από την προγενέστερη και ωφελημένη από το νέο πλαίσιο κατά 65 mm στο μεταξόνιο της (2.939 mm), η νεότερη E-Class απλώνεται ακόμα περισσότερο σε limo προδιαγραφές. Μαζί με τα αυξημένα μετατρόχια η εικόνα της όμως ισορροπεί ανάμεσα στο δυναμικό και το πολυτελές, με τα μαγικά του σχεδιαστικού τμήματος που κατάφερε να προσφέρει ένα εντυπωσιακά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd:0,26) στην αεροδυναμική σιλουέτα της, να συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Εισιτήριο First Class
Ακόμα και αν απουσιάζει ο προσφερόμενος στα έξτρα υψηλής ευκρίνειας digital πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3’’ (συνοδεύεται μάλιστα με όμοιων διαστάσεων οθόνη στην κορυφή της κονσόλας), το εσωτερικό της E-Class διατηρεί τη σχέση της με την τελειότητα. Η ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης παραμένει αδιαπραγμάτευτη, η προσοχή στη λεπτομέρεια σεμιναριακή και η φινέτσα τέτοια ώστε να απολαύσεις το χρόνο παραμονής στην φιλόξενη καμπίνα. Δεν χρειάζεται καν να γίνει αναφορά στα συστήματα ενημέρωσης, ψυχαγωγίας, κλιματισμού και γενικότερα στις παρεχόμενες υπηρεσίες που βρίσκονται σε υψηλότατο επίπεδο. Είπαμε! Αν δεν φτάνεις την S-Class η μικρότερη είναι το αντίδοτο, κάτι που υποστηρίζουν και οι χώροι. Οι επιβάτες διαπιστώνουν ότι η άνεσή τους δεν επηρεάζεται από το ανάστημα οδηγού συνοδηγού όσον αφορά τα πόδια τους, ενώ πολύ καλός είναι χώρος τόσο για τους ώμους όσο και για τα κεφάλια τους. Αρκετοί και οι αποθηκευτικοί χώροι μέσα στην καμπίνα κάτι που συμβάλει στην πρακτικότητα, ενώ τα 540 lt του χώρου αποσκευών εξασφαλίζουν τον ζωτικό χώρο για τα μπαγκάζια όλης της παρέας.
Κινητήρας μάλαμα, συμπεριφορά λουκούμι
Ένας νέος δίλιτρος turbodiesel βρίσκεται κάτω από το καπό της E 220 d που για την περίσταση αποδίδει 194 ίππους στις 3.800 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής από τις 1.600 σ.α.λ (σταθερά έως τις 2.800 σ.α.λ.). Ο προηγμένος τετρακύλινδρος είναι προδιαγραφών Euro 6 με εντυπωσιακές εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης (μέση: 3,9 lt/100 km) και ρύπων (CO2: 102 gr/km) όμως εκτός από το οικολογικό του προφίλ δεν συμβιβάζει τον τρόπο που αποδίδει με καθρέφτη του τις επιδόσεις. Απόλυτα πολιτισμένος, με ταυτότητα την σιωπηλή και βελούδινη λειτουργία, εκπλήσσει με την ορμητικότητα του όταν τα βάζεις με το χρονόμετρο.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Αριστοκρατικό στιλ
- Ποιότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Τιμόνι
- Επιδόσεις
- Φρένα
- Ανέσεις
- Εξοπλισμός
ξινά
- Ακριβός προαιρετικός εξοπλισμός
- Τιμή
Τα 7,3’’ για τα 0-100 km/h για ένα αυτοκίνητο που πλησιάζει τα 1.800 κιλά με χορτάτο οδηγό και ρεζερβουάρ, είναι λόγος που οφείλει στο αποδοτικό σύνολο με την high-tech τεχνολογία. Συμβάλει σαφώς και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC που με τις εύστοχες και τρυφερές αλλαγές κάνει ψωμοτύρι τις επιταχύνσεις για την E 220 d. Είτε επιλέξεις ρυθμό περιπολίας, είτε ρυθμό καταδίωξης, κινητήρας και κιβώτιο θα σε αποζημιώσουν χωρίς να νιώσεις ότι κάνεις καμία ιδιαίτερη προσπάθεια. Απόλυτα φιλικά και αποτελεσματικά εκπληρώνει το σκοπό του, ενώ γενικά δεν διστάζει να στείλει την βελόνα στο ταχύμετρο πολύ πάνω από τα 240 km/h που επισήμως είναι η τελική της ταχύτητα.
Ακόμα και εκεί όμως παραμένει ακλόνητη και δεν θα διαταράξει την ψυχολογία και ασφάλεια των επιβατών που ταυτόχρονα με το ταξίδι εξπρές απολαμβάνουν δείγμα κορυφαίας ποιοτικής κύλισης. Ο οδηγός νιώθει ακόμα καλύτερα γιατί έχει τον απόλυτο έλεγχο και νιώθει το μακρύ αμάξωμα να διαβάζει το δρόμο και να μεταφέρει πληροφορίες. Ακόμα και το τιμόνι έχει αποκτήσει αίσθηση πρωτόγνωρη για Mercedes αυτής της φιλοσοφίας, ενώ το τρίπτυχο ανάρτηση-πλαίσιο- φρένα διαπρέπει διακριτικά και εκπληρώνει τον σκοπό του.
Αν ψάχνεις βέβαια κάτι πιο συναρπαστικό σε οδηγικό στιλ και δεν σου αρκούν τα ταχύτατα περάσματα σε δρόμο με στροφές, οφείλεις να γνωρίζεις ότι στην επιθετικότητα αντιδρά υποστροφικά, αν και πισωκίνητη, κάτι που συνηθίζεται από τους premium κατασκευαστές στην προσπάθεια εξημέρωσης των επικίνδυνων, για τον μέσο οδηγό, αντιδράσεων. Ακόμα και αν υπάρχει ο πανταχού παρών θηριοδαμαστής (ESP) που εξασφαλίζει την τάξη.
Για την ιστορία, δεν έτυχε να επιβεβαιώσουμε την θεωρητική μέση εργοστασιακή κατανάλωση, όμως ο προηγμένος 2λιτρος turbodiesel απέδειξε ότι μπορεί να σημαδεύει νούμερα ανάμεσα στα 5 με 6 lt/100 km σε φυσιολογικό τέμπο και κάτι παραπάνω από 7 σε σβέλτο. Συνοπτικά η γνωριμία με την E 220 d αρκεί για να αποδείξει τον λόγο που αναλαμβάνει για ακόμα μια φορά τον ρόλο του σημαιοφόρου στην ελίτ των premium sedan.
συμπέρασμα
Για ακόμα μια φορά η Mercedes τοποθετεί τον πήχη εκεί που μπορεί. Η υπόθεση πολυτελές sedan είναι κάτι που διαχρονικά παίζει στα δάχτυλα η εταιρεία με έδρα την Στουτγάρδη και χάρη στο ταλέντο της οφείλει και την φήμη που την ακολουθεί στην σύγχρονη ιστορία της. Με τον ανταγωνισμό να έχει πραγματικά δυναμώσει και πλησιάσει απειλητικά την κορυφή, η E- Class έπρεπε να διατηρήσει την κυριαρχία της με απλά βήματα. Ποιότητα και φινέτσα, αριστοκρατική αύρα και μοντέρνα αισθητική, καντάρια τεχνολογίας, ανέσεων και αποτελεσματικότητα σε γενναίες δόσεις και κάπως έτσι αναγκάζει τον ανταγωνισμό να τρέξει πίσω της. Μια μικρή S-Class που προσφέρεται με ρεαλισμό, αν αντέχεις την αλμυρή τιμή.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ