ΔΟΚΙΜΗ: Mini Cooper SD Countryman ALL4 AUTO

Σπορ χαρακτήρας, περιπέτεια και στιλ συναντιούνται στην ειδική έκδοση Park Lane του Countryman

  • -
  • -
Ισχύς143 PS
Ροπή305 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,4 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2156 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η ειδική έκδοση του crossover της Mini πήρε το όνομά της από τον διάσημο δρόμο Park Lane του Λονδίνου και στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με 2λιτρο diesel της έκδοσης Cooper SD, αυτόματο κιβώτιο και την τετρακίνηση ALL4.

Το Countryman είναι το μπαλαντέρ στη γκάμα της Mini. Είναι το μοντέλο που μπορεί να παίξει σε διαφορετικές κατηγορίες και να κουμπώσει σε πολλές ανάγκες κι επιθυμίες, πάντα όμως με αιχμή του δόρατος το ξεχωριστό στιλ που διακρίνει τα Mini. Στιλ που με το προαιρετικό πακέτο Park Lane (+ 2.022 ευρώ) ενισχύεται με έξτρα πινελιές περιπέτειας όπως οι ρίγες, η οροφή και οι καθρέπτες κόκκινου χρώματος που έρχονται σε αντίθεση με το σκούρο γκρι αμάξωμα (εναλλακτικά διατίθεται και ασημί), αλλά και οι ανθρακί 18άρες ζάντες αλουμινίου.

Park Lane

Η οδός Park Lane βρίσκεται στο δήμο Mayfair του Λονδίνου. Είναι από τους πιο χαρακτηριστικούς δρόμους της Βρετανικής πρωτεύουσας και αποτελεί σύνορο του Hyde Park. Είναι η τρίτη φορά που ο δρόμος Park Lane δανείζει το όνομά του σε ένα μοντέλο της Mini. Μία έκδοση του κλασικού MΙΝΙ έφερε αυτή την ονομασία το 1987, ενώ ένα ακόμα MINI Park Lane κυκλοφόρησε το 2005.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Χώροι για τέσσερις
ξινά
  • Άνεση ανάρτησης
  • Τιμή

Και στο εσωτερικό όμως οι γκρι επενδύσεις με κόκκινες ρίγες αναβαθμίζουν το διάκοσμο. Κατά τα λοιπά, η καμπίνα του Countryman κλείνει το μάτι στους οικογενειάρχες που ελκύονται από το στιλ των Mini. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και βολική, τα υλικά προσεγμένα σε ποιότητα και συναρμογή (αν και δεν λείπουν κάποιοι τριγμοί), ο εξοπλισμός πλούσιος σε ανέσεις, ασφάλεια και συνδεσιμότητα, η εργονομία σωστή με εξαίρεση κάποιους χαμηλά τοποθετημένους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα και οι χώροι καλοί για τέσσερις ενήλικες, με το συρόμενο πίσω κάθισμα να δίνει πόντους στην πρακτικότητα. Στα θετικά και το μεγάλο πορτμπαγκάζ (350-440 λίτρα) με έξτρα πάτωμα, το οποίο βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τις πλάτες του πίσω καθίσματος, όταν αυτές αναδιπλωθούν, δημιουργώντας επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.170 lt.

Στο ξεχωριστό στιλ και τις οικογενειακές αρετές, η έκδοση Cooper SD ALL4 του Countryman Park Lane προσθέτει τα αντιφατικά μεταξύ τους στοιχεία της σπορ οδήγησης και της οικονομίας. Ο 2λιτρος turbodiesel αποδίδει 143 ίππους, είναι όμως τα 305 Nm ροπής που δίνουν ζωντάνια και πολύ καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,4 sec, τελική ταχύτητα 195 km/h). Γενικά το θορυβώδες πετρελαιοκίνητο μοτέρ είναι ψυχωμένο, τραβάει από χαμηλά και συνεργάζεται αρμονικά με το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο Steptronic 6 σχέσεων. Το τελευταίο διακρίνεται για την ομαλή του λειτουργία, ωστόσο είναι ένα κλικ πιο αργό από το ιδανικό και δεν κρατά τη σχέση στον κόφτη. Επίσης, τα paddles στο τιμόνι θέλουν εξοικείωση μιας και δεν ακολουθούν την πεπατημένη (“+” δεξιά, “-“ αριστερά), αλλά πρέπει να τα τραβάς (όποιο από τα δυο θες) για να ανεβάσεις και να τα πιέζεις με τους αντίχειρες για να κατεβάσεις ταχύτητα.

Οι καλές επιδόσεις δεν έρχονται εις βάρος της κατανάλωσης. Μπορεί τα 6,1 lt/100 km που δίνει η Mini ως μέσο όρο να επιτυγχάνονται μόνο με πολύ cool οδήγηση, αλλά ακόμη κι αν πιέσεις το Cooper SD Countryman δεν θα δεις συχνά πάνω από 9,5 lt/100 km, παρά την έλλειψη συστήματος Auto Start/Stop (στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο). Η μέση τιμή κατανάλωσης κυμαίνεται στα 8 lt/100 km περίπου.

Σε όλα τα παραπάνω, έρχεται η τετρακίνηση ALL4 να προσθέσει τα χαρακτηριστικά της οδηγικής απόλαυσης και της περιπέτειας. Το σύστημα βασίζεται σε ένα ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη που μεταφέρει σε νορμάλ συνθήκες έως 50% της ροπής στο πίσω διαφορικό, ενώ σε πιο δυναμικές στιγμές το ποσοστό φτάνει στιγμιαία έως και 100 %. Στο δρόμο, το Countryman Cooper SD ALL4 διακρίνεται για το υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, τις περιορισμένες κλίσεις και την αμεσότητα που θυμίζει σπορ χάτσμπακ. Σε στροφιλίκι σου φτιάχνει τη διάθεση. Αν έχεις χώρο μάλιστα μπορείς να απενεργοποιήσεις το DSC, να επιλέξεις sport mode και να παίξεις με την τετρακίνηση διώχνοντας με γκάζι το πίσω μέρος. Το Countryman γλιστράει με τα τέσσερα και προσφέρει απόλαυση παίρνοντας επιθετικές γωνίες χωρίς να σε ξαφνιάζει. Το ακριβές και ζωντανό τιμόνι σε βοηθά στον έλεγχο και συμβάλλει στην εμπιστοσύνη που σου προσφέρει τα στιβαρό πλαίσιο. Σε πιο χαλαρό ρυθμό, θα ήθελες η σφικτή ανάρτηση να είναι περισσότερο ενδοτική στις μεγάλες και απότομες ανωμαλίες, τις οποίες δεν προλαβαίνει να απορροφήσει και αντιδρά κάπως ξερά.

Το τετρακίνητο Mini προσφέρει απόλαυση και σε πατημένο χώμα, αρκεί να μην παρασυρθείς και ζορίσεις τα ασφάλτινα, χαμηλοπρόφιλα ελαστικά (225/45 R18). Η τετρακίνηση μπορεί να μη δίνει τρομερές off road δυνατότητες στο Countryman Cooper SD, ωστόσο λειτουργεί αποτελεσματικά και δεν θα σε κρεμάσει σε ολισθηρά εδάφη ή μικρά εκτός δρόμου εμπόδια.

Εν τέλει, το πολυδιάστατο Cooper SD Countryman ALL4 συνδυάζει οικογενειακό χαρακτήρα, premium εικόνα και εξοπλισμό, σπορ επιδόσεις, οδηγική απόλαυση και στιλ. Το στιλ είναι το χαρακτηριστικό εκείνο που ενισχύεται με το έξτρα πακέτο Park Lane, οπότε το αν αξίζει να εκταμιεύσεις άλλα 2 χιλιάρικα σχεδόν έχει να κάνει με το προσωπικό σου lifestyle.

ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Η έκδοση Park Lane ενισχύει το στιλ του Countryman, που διακρίνεται για τον πολυσχιδή χαρακτήρα του. Είτε το οδηγείς στην πόλη είτε δραπετεύεις στην εξοχή, το MINI Countryman Park Lane σου προσφέρει φινέτσα, πρακτικότητα, επιδόσεις και οδηγική απόλαυση. Αν σε οδηγεί η λογική, δεν είναι μια συμφέρουσα αγορά. Αν όμως ακολουθείς το συναίσθημα και σου αρέσει, δεν θα το μετανιώσεις.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...