ΔΟΚΙΜΗ: Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140PS

Όταν η δημιουργικότητα της Ford ψάχνεται στην γειτονιά των compact crossover προκύπτει το EcoSport

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή180 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,8 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2125 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Μαζεμένες διαστάσεις και διάθεση να κολακέψει τις εκδρομικές προθέσεις και την καθημερινότητα. Το σπορ πνεύμα της Ford σε compact crossover μορφή.

Η αλήθεια είναι ότι άργησε να χτυπήσει το κουδούνι της ανερχόμενης κλάσης. Η Ford δεν έθεσε τα τελευταία χρόνια σαν προτεραιότητα την λάμψη της στα crossover, ούτε καν την εμφάνιση της είναι η αλήθεια, ασχολούμενη με πιο ρεαλιστικά σενάρια, mainstream κατηγορίες και αξίες. Στο παρελθόν βέβαια και για μια δεκαετία (2002-2012) έκανε το πέρασμα της από την εκδρομική και πρακτική λογική με το Fusion, που το πλάσαρε σαν λίγο MPV με SUV χαρακτήρα, άσχετα αν δεν κούμπωσε πότε με αξιώσεις στον χαρακτηρισμό. Θα μπορούσαμε όμως ανατρέχοντας στο παρελθόν να πούμε ότι μερίδιο της υπόθεσης crossover, έστω και στα σπάργανα, είχε η Ford με το Fusion. Η προσπάθεια συνεχίστηκε σε αγορές εκτός Ευρώπης με την πρώτη παρουσία EcoSport στις αρχές της νέας χιλιετίας, αλλά και αργότερα όπου πέρασε στην νέα εποχή του. Αρχικά βέβαια όχι με ευρωπαϊκό πλάνο, κάτι που πήρε σάρκα και οστά το 2016.   

 

Νέα ευρωπαϊκή εποχή

Κάθε φρέσκια πρόταση στα crossover συνήθως έχει τη σχεδιαστική λάμψη για να σε προσελκύσει και έπονται οι δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά που θα το κάνουν να ξεχωρίσει. Στην περίπτωση του EcoSport η Ford επέλεξε να χτίσει επάνω στην πλατφόρμα του Fiesta την πρότασή της με λιγότερο εντυπωσιακή σχεδίαση στο σύνολο, αν και στις λεπτομέρειες βρίσκεις ενδιαφέρον. Δεν είναι όμως το αυτοκίνητο που θα σου μείνει αποτυπωμένο για τη δυναμική σχεδίαση μιας και ποντάρει στο σύνολο των κρυφών του χαρισμάτων και λιγότερο στο θεαθήναι. Άλλωστε η λογική του σχεδόν ενός όγκου έρχεται από τον κόσμο των MPV και ουσιαστικά θέλει να πατήσει και σε στοιχεία από αυτά, με κυριότερο την πρακτικότητα της καμπίνας. Θεωρητικά το EcoSport σαν νέο μοντέλο στην Ευρώπη ονειρεύεται καριέρα ανάμεσα σε πρωτοκλασάτους ανταγωνιστές με ταμπέλα «αστικό crossover» και για να πετύχει συνδυάζει το σπορ DNA της Ford παντρεμένο με εκδρομικά στοιχεία και προσθήκη πρακτικότητας. Κόμπακτ διαστάσεις που μόλις ξεπερνούν τα 4 μέτρα και ικανό πλάτος και ύψος για να εξυπηρετήσουν την πρακτικότητα και κάπως έτσι το EcoSport κουμπώνει στις ανάγκες του ενδιαφερόμενου που δεν θέλει να ξεφύγει πολύ από supermini μέγεθος, αλλά ζητάει ταυτόχρονα και το κάτι παραπάνω. Το EcoSport με μήκος 4.017 mm, πλάτος 1.765 mm και ύψος 1.633 mm προδιαθέτει  ευχάριστα με τις κόμπακτ διαστάσεις του και δίνει υποσχέσεις για μια δημιουργικότερη χωροταξικά καμπίνα.

γλυκά
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Στιβαρή αίσθηση
  • Ανάρτηση
  • Τιμόνι
  • Αμεσότητα - Ευελιξία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά
  • Εργονομίας κονσόλας
  • Πόρτα χώρου αποσκευών

Με διευρυμένο το μεταξόνιο κατά 30 mm (2.519 mm) σε σχέση με αυτό του Fiesta (2.489 mm) οι προϋποθέσεις για καλούς χώρους είναι σαφώς υπέρ του, όμως πρώτα χορταίνει το μάτι με τον νεανικό σχεδιασμό. Ουσιαστικά εμπνέεται από το supermini της Ford και υλοποιείται με ποιοτική συναρμολόγηση και σε αρκετά  σημεία με σκληρά υλικά. Σαφώς και θα το κολάκευαν ποιο premium υλικά στο σύνολο, αλλά ευτυχώς δεν νιώθεις την προχειρότητα να προκύπτει στον εσωτερικό του κόσμο. Ο τελευταίος είναι σαφώς πιο φιλόξενος για πέντε επιβάτες από το mainstream supermini της εταιρείας ακόμα και αν μιλάμε για υψηλόσωμους άνω του 1,80 m. Με καλό χώρο τόσο σε πόδια όσο και στην περιοχή του κεφαλιού, αλλά και με 20 αποθηκευτικούς χώρους στην καμπίνα το compact crossover της Ford αποτελεί ιδανικό περιβάλλον για να βολευτείς εσύ και τα μικροπράγματα που κουβαλάς. Για τις μεγάλες αποσκευές φροντίζει ο χώρος πίσω από τους επιβάτες, με τα 355 λίτρα. Πρακτικό μειονέκτημα παραμένει η πόρτα που ανοίγει στο πλάι, δυσκολεύοντας τη φόρτωση αποσκευών όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο με άλλο όχημα πίσω του. Το πλούσιο βασικό επίπεδο εξοπλισμού (Titanium), είναι προτέρημα και ανάμεσα στα καλούδια του εξοπλισμού είναι και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Ford SYNC με AppLink. Σύστημα που επιτρέπει στον οδηγό να εκτελεί hands-free τηλεφωνικές κλήσεις, να επιλέγει μουσική από συσκευές συνδεδεμένες μέσω Bluetooth ή USB και να ελέγχει φωνητικά εφαρμογές Smartphone, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο ή να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι.

 

Ζωηρό ως Ford

Μια που μιλάμε για τιμόνι στα χέρια, το μικρό crossover που διατίθεται αποκλειστικά με κίνηση στους εμπρός τροχούς, καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις όπως συμβαίνει άλλωστε με κάθε Ford. Αν και ψηλότερο, αν και βαρύτερο από ένα Fiesta παραμένει σφιχτό σε λογική ρύθμισης της ανάρτησής του (γόνατα εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) δεν υπερβάλει στις κλίσεις ακόμα και αν ακολουθείς ορμητικό στιλ οδήγησης και επιπλέον δεν κοπανάει σε κάθε ανωμαλία. Δεν το λες μαγικό χαλί, αλλά προσφέρει ένα σωστό συνδυασμό που σέβεται το οδηγικό ταμπεραμέντο και τις ανέσεις των ανθρώπων εντός της καμπίνας. Ταξιδεύει ευχάριστα χωρίς να μεταφέρει τον ήχο από το δρόμο, ενώ στρίβει μεταφέροντας σωστές πληροφορίες όταν επιλέξεις δρόμους επαρχιακούς με ποικιλία στροφών. Αν το παρακάνεις η υποστροφή θα έρθει ως προειδοποίηση, ενώ αν επιμείνεις σε επιθετικό ρυθμό θα πάρεις θετικά δείγματα μεν τόσο από ανάρτηση, τιμόνι και φρένα, όμως θα νιώσεις τα ηλεκτρονικά να ενεργοποιούνται νωρίς για να μην πάρει έκταση το φαινόμενο της. Ψυχή του EcoSport της δοκιμής, ο πολυβραβευμένος τρικύλινδρος  EcoBoost που για την περίσταση είναι σεταρισμένος στους 140 ίππους απόδοσης, με τη ροπή στα 180 Nm. Τα δεδομένα του φευγάτου προς εκδρομικές στιγμές Ford του έχουν στοιχίσει σε επιδόσεις. Την στιγμή που το Fiesta με το ίδιο μοτέρ «σταματά» επισήμως την τελική ταχύτητα στο κοντέρ στα 201 km/h, το EcoSport περιορίζεται στα 185 km/h, ενώ αντίστοιχη είναι και η θυσία στην επιτάχυνση με τα 0-100 km/h να έρχονται σχεδόν με 3 sec διαφορά (9,0’’ το Fiesta, 11,8’’ το EcoSport). Το αυξημένο βάρος κατά 200 κιλά και η ψηλότερη και πιο πληθωρική σιλουέτα δίνουν την εξήγηση, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι το EcoSport χαρακτηρίζεται αργό. Αντιθέτως η ζωηρή αίσθηση σε κάθε βύθιση του ποδιού στο πεντάλ του γκαζιού μεταφράζεται σε άμεση επιτάχυνση και νιώθεις πάντα το μοτέρ δραστήριο, εύστροφο και ζωηρό να σε αποζημιώσει. Με φυσιολογική οδήγηση η κατανάλωση τριγυρίζει στην περιοχή των 7,5 lt/100 km, ενώ αν βαρύνει το πόδι πλησιάζει σε διψήφιο νούμερο. Σε ταξίδι όμως με ελαφρύ πόδι και ταχύτητες που δεν επαγρυπνούν την τροχαία, θα ρίξεις την κατανάλωση κοντά στα 6,5 λτ/100 km. Παρά την έλλειψη τετρακίνησης, η απόσταση από τα έδαφος είναι αρκετή (190 mm) και σε συνδυασμό με τις ικανές γωνίες προσέγγισης (21ο), προσπέλασης (23,3ο) και φυγής (33,3ο) δίνουν στο EcoSport δυνατότητα να κινηθεί και σε βατές εκτός δρόμου διαδρομές χωρίς το άγχος ότι θα αφήσεις το μισό αυτοκίνητο εκεί. Έτσι οι εκδρομικές δυνατότητες δεν περιορίζονται και η εναλλακτική πρόταση της Ford έχει λόγους να δώσει κίνητρο προτίμησης σε κάθε ενδιαφερόμενο με ανησυχίες. 

συμπέρασμα

Με το EcoSport η Ford χτυπάει το εισιτήριο στην κλάση των Crossover χωρίς να ξεχνάει ότι σκοπός του είναι να προσφέρει ένα κομπακτ πρακτικό αυτοκίνητο, με δείγμα στοιχείων που συναντάμε στην κλάση MPV. Ευρυχωρία και φιλοξενία για λεβεντόπαιδα και αποσκευές, εκδρομικά στοιχεία εξερεύνησης που οφείλει να διαθέτει ένα light μπροσθιοκίνητο SUV και bonus τον ζωηρό τρικύλινδρο Ecoboost με τους 140 ίππους για να διατηρεί την σπορ απόχρωση στο ευέλικτο και εύστοχο πάτημα που μας έχουν συνηθίσει τα αυτοκίνητα του μπλε οβάλ. Με το EcoSport, η Ford αποκτά ένα καλό λόγο για να πείσει τον φευγάτο ενδιαφερόμενο που ψαχουλεύει τα crossover αναζητώντας δραστήριες προτάσεις με έξυπνο προσανατολισμό.



 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

VIDEOS

Ford EcoSport 2012

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...