ΔΟΚΙΜΗ: Skoda Superb 1.6 TDI Diesel 120 PS
Διακριτική limo με χώρους XXL, ποιότητα ΑΑΑ και μοτέρ TDI
- -
- -
με μια ματιά
Η 3η γενιά του μεγάλου οικογενειακού Skoda παρουσιάστηκε το 2015 σε εκδόσεις sedan και combi, με ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel. Εδώ, με τον 1.6 TDI diesel των 120 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Σήμα κατατεθέν του Skoda Superb ήταν ανέκαθεν η κορυφαία ευρυχωρία. Και όταν λέμε κορυφαία ευρυχωρία, εννοούμε χώρους για πέντε μπασκετμπολίστες στην καμπίνα και τρεις ντουζίνες μπάλες στο πορτμπαγκάζ. Η ευρυχωρία είναι φυσικά το… σήμα κατατεθέν και της 3ης γενιάς. Μόνο που πλέον, συνοδεύεται από πολύ ενδιαφέρουσα εμφάνιση, και όχι μόνο.
Το νέο Superb σε κερδίζει με το επιβλητικό του στιλ. Με μήκος 4.861 mm, πλάτος 1.864 mm και ύψος 1.468 mm, η αρμονία στις αναλογίες χαρίζει ένα κομψό και δυναμικό συνάμα σχήμα. Έτσι, το βλέμμα ταξιδεύει ευχάριστα στις καθαρές επιφάνειες και τις αιχμηρές γραμμές του 5θυρου σεντάν. Το εσωτερικό συνεχίζει στην ίδια σχεδιαστική λογική, θυμίζοντας έντονα VW. Το ίδιο ισχύει και με τα ποιοτικά υλικά που εντυπωσιάζουν τόσο σε υφή όσο και σε συναρμογή. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει το στάνταρ σύστημα πολυμέσων BOLERO με οθόνη αφής, Bluetooth, ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου και λειτουργία SmartLink με MirrorLink που υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto, για εύκολη πρόσβαση και χειρισμό σε εφαρμογές (apps) του smartphone.Πίσω από το τιμόνι εκτιμάς ακόμη την άριστη θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις, την καλή ορατότητα και την απροβλημάτιστη εργονομία. Φυσικά, όντας μέσα σε ένα Skoda, δεν θα μπορούσες παρά να έχεις στη διάθεσή σου πολλές πρακτικές θήκες αλλά και έξυπνες ιδέες που διευκολύνουν την καθημερινότητα σου, όπως οι δυο ομπρέλες που βρίσκονται κρυμμένες στις εμπρός πόρτες.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ευρυχωρία - πρακτικότητα
- Ποιότητα κατασκευής
- Οικονομία καυσίμου
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
ξινά
- Μικρή έλλειψη ροπής κάτω από τις 1.600 rpm
Στο πίσω κάθισμα, η ευρυχωρία είναι τέτοια που σε βάζει στον πειρασμό να αφήσεις την οδήγηση σε άλλον και να αράξεις εκεί. Ακόμη και ένας τρίτος ενήλικας που θα καθίσει στη μέση, βολεύεται με άνεση παρά το ογκώδες κεντρικό τούνελ στο πάτωμα. Επιπλέον, οι μεγάλες πόρτες ανοίγουν διάπλατα κάνοντας πανεύκολο το μπες/βγες από το αυτοκίνητο. Και όλα αυτά, με έναν αντίστοιχα τεράστιο χώρο αποσκευών που φτάνει τα 625 λίτρα και εκτινάσσεται στα 1.760 αν αναδιπλώσεις το πίσω κάθισμα! Κορυφαίο νούμερο που συνοδεύεται από εύκολη πρόσβαση καθώς το πορτμπαγκάζ ανοίγει μαζί με το τζάμι, σε ένα κομμάτι. Στα συν και το τετραγωνισμένο και απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα του.
Το νέο Superb δεν σε κερδίζει μόνο με τη σχεδίαση ή τις οικογενειακές του αρετές. Εντυπωσιάζει και στην οδήγηση. Μπορεί η έκδοση Style της δοκιμής μας να μην διέθετε το ηλεκτρονικό σύστημα ρύθμισης του πλαισίου Dynamic Chassis Control (DCC) που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης που θέλει μέσω του Driving Mode Select, ωστόσο η στάνταρ ανάρτηση προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης σε κάθε περίπτωση, εξασφαλίζοντας ευχάριστες και ξεκούραστες διαδρομές, είτε στην πόλη είτε έξω από αυτήν. Αποτελείται από γόνατα McPherson στον εμπρός άξονα και πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω και διακρίνεται για την ήσυχη λειτουργία και την αποτελεσματικότητά της. Είναι αξιοσημείωτο το πώς κρύβει τον όγκο του το Superb στις στροφές. Είναι ευέλικτο, δεν γέρνει ιδιαίτερα και έχει πολύ υψηλό επίπεδο πρόσφυσης. Πατάει γερά, στρίβει με αποφασιστικότητα και χωρίς δράματα και το τιμόνι του ακούει στις εντολές σου έχοντας επιπλέον και σωστό βάρος.
Μεγάλο ατού αποδεικνύεται και ο 1.600άρης turbodiesel που έχει
το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον από τη γκάμα του μεγάλου Skoda.
Οι 120 ίπποι του μπορεί να μην ακούγονται πολλοί για το μέγεθος του
Superb, ωστόσο αποδίδει πλούσια ροπή 250 Nm σε ένα ευρύ φάσμα
στροφών, από τις 1.600 μέχρι τις 3.250 rpm.
Είναι ελαστικός από πολύ χαμηλά και μπορείς να κινείσαι με 60 km/h
και 1.000 rpm στο στροφόμετρο χωρίς να σκορτσάρει. Αν θες δύναμη
όμως πρέπει να περάσεις τις 1.800 rpm. Από εκεί και μέχρι τις 4.500
rpm ο 1.6 TDI επιταχύνει γραμμικά και με σθένος δίνοντας καλές
επιδόσεις: 0-100 km/h σε 10,9 sec και τελική ταχύτητα 206 km/h.
Πολύ καλή είναι και η κατανάλωση καυσίμου. Κατά τη διάρκεια της
δοκιμής μας η ένδειξη του υπολογιστή ταξιδιού κυμάνθηκε κατά μέσο
όρο στα 6,5 lt/100 km (Skoda: 4,1 lt/100 km).
Λογική κατανάλωση και καλές επιδόσεις λοιπόν σε ένα ασφαλέστατο, ιδιαίτερα ευρύχωρο και ποιοτικό σεντάν. Τι άλλο να ζητήσει ένας οικογενειάρχης; Μια προσιτή τιμή, που στην περίπτωση της έκδοσης Style που δοκιμάζουμε είναι στα 27.400 ευρώ και συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό ο οποίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει 7 αερόσακους (μετωπικοί, πλευρικοί εμπρός, κεφαλής & γονάτων οδηγού), ESP, διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, cruise control, προβολείς Bi-Xenon, ραντάρ παρκαρίσματος εμπρός/πίσω, αισθητήρες βροχής & φώτων και ζάντες αλουμινίου 17’’.
συμπέρασμα
Η ναυαρχίδα της Skoda δεν αφήνει πολλά περιθώρια για κριτική. Προσφέρει τεράστιους χώρους και κορυφαία ποιότητα σε ένα ελκυστικό σεντάν που κινείται σβέλτα και με ασφάλεια, χωρίς να καίει πολύ καύσιμο. Το τελευταίο χάρη στον 1.6 TDI που δεν είναι μόνο στα χαρτιά ιδανικός για την ελληνική αγορά, αλλά και στην πράξη. Πραγματικά από τις περιπτώσεις που ψάχνεις με το μικροσκόπιο να βρεις αρνητικό σχόλιο.
ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ