ΔΟΚΙΜΗ: Seat Ibiza Cupra 1.8 TSI
Η κορυφαία έκδοση του Seat Ibiza με 192 ίππους στα καλύτερά της και σε τιμή που δεν έχει ανταγωνισμό
- -
- -
με μια ματιά
Αυτή είναι η κορυφαία έκδοση του Seat Ibiza με τα διακριτικά Cupra και ένα κινητήρα 1,8 λίτρων που μπορεί να ακούγεται μεγάλος, αλλά ταιριάζει τέλεια με το αυτοκίνητο και τον χαρακτήρα του. Η χαμηλή τιμή του το κάνει ασυναγώνιστο.
Η νέα γενιά του Seat Ibiza έφερε αρκετές αλλαγές στο supermini της ισπανικής φίρμας. Αισθητικές, ποιοτικές και μηχανικές. Όλες καλοδεχούμενες, αφού είναι καλά εκτελεσμένες και αποδίδουν τα μέγιστα, σε ένα αυτοκίνητο που χτυπά τον ανταγωνισμό με πολλά όπλα και τιμή που το κάνει ακαταμάχητο. Από το μικρό 1.000άρη TSI που δοκιμάσαμε και μας άρεσε στο κορυφαίο Cupra, το οποίο στη νέα γενιά του έκανε… μεταμόσχευση καρδιάς, διατηρώντας όμως την ίδια ταυτότητα αισθητικά.
Ο μικρός 1.400άρης έδωσε τη θέση του σε έναν 4κύλινδρο 1.800άρη τούρμπο με ανώτερη μεν απόδοση όσον αφορά τα νούμερα που φτάνει τους 192 ίππους και τα 320 Nm ροπής (+70 Nm), αλλά το κυριότερο, σημαντικά βελτιωμένη λειτουργία. Η ισχύς είναι αρκετή από μόνη της για να του χαρίσει τον τίτλο του εκρηκτικού μοντέλου, αλλά αυτό που κάνει τη διαφορά στο νέο Cupra είναι τα κυβικά. Όχι δεν είναι μόνο η εφορία στο μυαλό μας, όσο και να θέλει η κυβέρνηση να μας το περάσει αυτό, αλλά η εν γένει λειτουργία του. Το νέο μοτέρ είναι πιο μεστό, με γεμάτη και πιο ομαλή απόδοση, που ξεκινά από χαμηλά και δεν διστάζει να ανέβει μέχρι τον κόφτη με χαρακτηριστική ευκολία και ιδιαίτερη προθυμία.
Εξαλείφθηκαν τα κενά, τα κομπιάσματα και τα απότομα ξεσπάσματα
του προηγούμενου Cupra. Κάτι που σε κάποιους ίσως να δημιουργήσει
την αίσθηση ότι απουσιάζει η δύναμη από τον 1.8, αλλά στην πράξη
είναι το αντίθετο. Από την άλλη η δύναμη τού δίνει τη δυνατότητα να
κινηθεί και σχετικά οικονομικά σε υψηλές ταχύτητες ταξιδιού με την
κατανάλωση να κυμαίνεται στα 9 lt/100 σε κανονικές συνθήκες. Στις
μεγάλες αλλαγές είναι και η προσθήκη του χειροκίνητο κιβωτίου έξι
σχέσεων - στη θέση του αυτόματου διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων
-, με το οποίο μάλιστα διατίθεται αποκλειστικά πλέον. Θετική η
αποτίμηση της αλλαγής αυτής, αφού σου δίνει την κατάσταση στα χέρια
σου κάτι που μετράει και φυσικά εκτιμάς σε ένα σπορ μοντέλο.
Το πλαίσιο είναι καλά δουλεμένο και κρατά ισορροπίες ανάμεσα στην
άνεση - τηρουμένων των αναλογιών της κατηγορίας - και τη σπορ
αίσθηση. Σφιχτό όσο πρέπει δεν κουράζει στην καθημερινή χρήση,
καταπίνοντας τις κακοτεχνίες αποτελεσματικότερα από όσο θα
περίμενες από ένα αυτοκίνητο του είδους. Δεν είναι ξερό, ούτε
απότομο, ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, με τους Ισπανούς να έχουν
βάλει το χεράκι τους για να κάνουν τη διαφορά, ακόμα και απέναντι
στο αδελφό VW Polo GTi με το οποίο μοιράζονται το ίδιο πλαίσιο.
γλυκά
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Χαρακτήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Ανάρτηση
- Τιμή
ξινά
- Αίσθηση τιμονιού
Μασίφ, περνάει ένα κομμάτι από παντού και σου χαρίζει αυτοπεποίθηση στο σύνολο των περιπτώσεων. Το τιμόνι που δεν διακρίνεται για την αίσθησή του, υπακούει τις εντολές σου και δεν χρειάζεται συνεχείς διορθώσεις για να περάσεις στροφές ή και καμπές πολλών χιλιομέτρων. Αρκεί να μην φοβηθείς τα χιλιόμετρα τα οποία μαζεύει με ευκολία σε κάθε χάιδεμα του δεξιού πεντάλ. Το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων έχει καλή αίσθηση και κούμπωμα και δεν δείχνει δυσαρέσκεια ακόμα και στις πολύ γρήγορες αλλαγές.
Στις σπορ επιλογές που δίνει στον οδηγό του το Ibiza Cupra είναι η χαλάρωση της «δικλίδας» ασφαλείας που παρέχει το ESP, αλλά και η ρύθμιση Sport με το πάτημα ενός button, που αλλάζει προς αυτή την κατεύθυνση τη λειτουργία της ανάρτησης, βαθαίνει τον ήχο της εξάτμισης και βελτιώνει την απόκριση του κινητήρα. Το πατάς και ορμάς στις στροφές, απολαμβάνοντας τον κινητήρα που σε στέλνει από στροφή σε στροφή σε χρόνο dt. Η πρόσφυση αρκετή για κάθε περίπτωση, με το εμπρός μέρος να ακολουθεί τους ρυθμούς που υπαγορεύει ο κινητήρας δείχνοντας νεύρο. Πιο σταθερό το πίσω μέρος δεν δείχνει πρόθυμο για παιχνίδια και αποσταθεροποιήσεις.
Περνώντας στον… χώρο εργασίας, τα δίχρωμα καθίσματα συμβάλουν στη
σπορ αίσθηση που θέλει να δώσει η Seat στο μικρό Cupra, όπως επίσης
και το τιμόνι με το κοφτό κάτω μέρος και ο επιλογέας ταχυτήτων, με
δερμάτινες επενδύσεις και τα δύο. Θα βολευτείς στο σπορ κάθισμα με
την καλή πλευρική στήριξη, ενώ οι πολλές ρυθμίσεις κατά τους δύο
άξονες, σε συνδυασμό και με τις ανάλογες που διαθέτει το τιμόνι θα
φέρουν το μικρό ισπανικό μοντέλο στα μέτρα σου. Στο φόντο των
οργάνων είναι σχεδιασμένη η μικρή σημεία σήμα των Cupra, ενώ, σε
σχέση με τα απλά Ibiza, έχει διαφορετική γραμματοσειρά και αρίθμηση
που αλλάζει ανά 30 μετά τα 100 km/h.
Τα μαλακά πλαστικά σε επιλεγμένα σημεία του ταμπλό αναβαθμίζουν την εικόνα, ενώ και η μικρή οθόνη αφής φροντίζει να παρέχει τις απαραίτητες δυνατότητες σύνδεσης με κινητό, αλλά και πληροφορίες σχετικές με το αυτοκίνητο. Οι θήκες αρκετές με τον χώρο για τους επιβάτες ικανοποιητικός και για τις αποσκευές, με 292 λίτρα, ανάμεσα στους κορυφαίους. Αυτά λίγο πολύ γνωστά από τα αδελφά Ibiza, με τη μεγάλη διαφορά σε αυτή την κορυφαία έκδοση του μικρού ισπανικού μοντέλου να είναι πέρα από τις εντυπωσιακές επιδόσεις του και το σπορ χαρακτήρα του, η τιμή του. Μόλις 17.200 ευρώ για ένα εκρηκτικό μικρό ικανό να προσφέρει συγκινήσεις.
συμπέρασμα
Αυτό είναι το κορυφαίο Seat Ibiza και όχι μόνο γιατί φοράει τα διακριτικά Cupra. Διεκδικεί με αξιώσεις το τίτλο της κορυφαίας εκτέλεσης των Ισπανών σε αυτή την κατηγορία και μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει ο πολύ καλός κινητήρας που συνδυάζει επιδόσεις με στρωτή λειτουργία. Στα θετικά του φυσικά είναι και η εντυπωσιακά χαμηλή τιμή του που το φέρνει πολύ ψηλά απέναντι στον ανταγωνισμό του είδους.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ