ΔΟΚΙΜΗ: Audi A3 1.6 TDI Stronic S-Line
Η Audi κρατάει το αψεγάδιαστο DNA στο μικρομεσαίο της μοντέλο, αναβαθμίζοντας -με το πρόσφατο φρεσκάρισμα- τα αισθητικά και τεχνολογικά «χρωμοσώματα»
- -
- -
με μια ματιά
Η Audi δεν προχώρησε σε ριζικές αλλαγές για το μικρομεσαίο της μοντέλο, μια τακτική που ακολουθεί ανέκαθεν η γερμανική εταιρεία μιας και έχει βρει την καλύτερη συνταγή για να τη σερβίρει στο κοινό της.
Όταν ένα αυτοκίνητο μπορεί να κάνει τα πάντα σε πάρα πολύ καλό
βαθμό χωρίς να μπορείς να του προσάψεις ένα αρνητικό στοιχείο,
πλησιάζει σε αυτό που λέμε «toο good to be true*» (πολύ καλό για να
είναι αληθινό); Κάτι που η Audi όχι μόνο το πιστεύει, αλλά μπορεί
και το εφαρμόζει! Το ανανεωμένο Audi
A3 έρχεται να κρατήσει την
«επιτυχημένη μαγιά» του premium hatchback, ενώ παράλληλα προσθέτει
νέα αισθητικά και τεχνολογικά «καρυκεύματα» για να δημιουργήσει ένα
ακόμα πιο πικάντικο αποτέλεσμα.
γλυκά
- Ποιότητα κατασκευής
- Ποιότητα κύλισης
- Οικονομία καυσίμου
- Σχεδίαση
- Οδική συμπεριφορά
- Κομψό σαλόνι
- Ποιοτική ανάρτηση
- Πρακτικότητα
- Εξοπλισμός
- Πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit)
ξινά
- Τιμή (πλην της βασικής έκδοσης)
- Κόστος προαιρετικού εξοπλισμού
Αρχικά, πρέπει να επισημάνουμε τις περιορισμένες αισθητικές αλλαγές σε σχέση με την απερχόμενη γενιά που έχουν γίνει τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Στο εμπρός μέρος έχουν αλλάξει τα φωτιστικά σώματα, τα οποία έχουν μια πιο κοφτερή «ματιά» και μπορούν προαιρετικά να εξοπλιστούν με νέας τεχνολογίας φώτα τύπου matrix. Οι προφυλακτήρες του νέου Α3 έχουν αλλάξει, περισσότερα «νεύρα» έχουν προστεθεί στο αμάξωμα, ενώ και τα πίσω φώτα LED έχουν αλλάξει σχήμα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής πατάει επάνω σε 18 ιντσών ζάντες αλουμινίου και διαθέτει ράγιες οροφής σε ασημί απόχρωση. Επίσης, φέρει διαφορετικό προφυλακτήρα εμπρός και διαχύτη στο πίσω μέρος, χάρη στο προαιρετικό πακέτο S-Line.
Οδηγώντας και το Audi A3 Sportback 1.6 TDI 6speed
Παράλληλα με την αυτόματη εκδοχή του ανανεωμένου A3 Sportback είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε και τη χειροκίνητη. Με έξι σχέσεις, καλή αίσθηση και ακρίβεια, στα πρότυπα της γερμανικής εταιρείας, το χειροκίνητο κιβώτιο κερδίζει σε… συμμετοχή, χάνοντας μόνο σε άνεση, όσον αφορά τη σύγκρισή του με το αυτόματο. Κοινός είναι ο κινητήρας, σε απόδοση και επιδόσεις, αλλά με ελαφρώς χαμηλότερη κατανάλωση, η οποία κυμαίνεται κάτω από τα 6 lt/100 km. Τα περισσότερα από τέσσερα χιλιάδες ευρώ που χωρίζει τις δύο εκδόσεις υπέρ του χειροκίνητου, γέρνει την πλάστιγγα προς την πλευρά του, όσον αφορά την τιμή κτήσης.
Γιάννης Καλογερόπουλος
Περνώντας στην καμπίνα του A3, οι ουσιαστικές διαφορές είναι ελάχιστες, αλλά παραμένει το ίδιο ευχάριστο με τον προκάτοχό του. Το τριάκτινο τιμόνι έχει αλλάξει σχεδιαστικά, κρατώντας τη flat-bottomed πινελιά του. Αν είναι όμως κάτι που θέλει κανείς να επιλέξει από τον προαιρετικό κατάλογο της Audi, αυτό είναι το Virtual Cockpit, που είχαμε συναντήσει πρώτη φορά στο νέο ΤΤ. Ο ψηφιακός πλήρως προσαρμόσιμος πίνακας οργάνων στην πράξη είναι μία οθόνη 12,3 ιντσών, απ' όπου ο οδηγός μπορεί να έχει άμεση πληροφόριση για τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου με μια μόλις "κλεφτή" ματιά πίσω από το τιμόνι.
Προβολείς Audi Matrix LED
Οι προαιρετικοί προβολείς Audi Matrix LED παρέχουν πιο λαμπερό και πιο ομοιόμορφο φωτισμό στον δρόμο σε σχέση με τη συμβατική τεχνολογία. Μεμονωμένες λυχνίες LED ενεργοποιούνται ή απενεργοποιούνται ανάλογα τις συνθήκες, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τον πάντα ακριβή φωτισμό. Επιπρόσθετα, οι λυχνίες LED έχουν 64 διαφορετικά επίπεδα φωτισμού. Τα οδικά σήματα στοχεύονται με μειωμένη φωτεινότητα Road, έτσι ώστε να μην θαμπώνεται η όραση του οδηγού και τα "δυναμικά" φλας συμπεριλαμβάνονται - ακόμα και στο πίσω μέρος.
Το σύστημα πολυμέσων ΜΜΙ αναβαθμίστηκε και μάλιστα κάποιες εντολές έγιναν πιο «απλοποιημένες» σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Η οθόνη 7 ιντσών αναδύεται μέσα από το ταμπλό όταν ενεργοποιούνται τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου και βυθίζεται κατά την απενεργοποίησή του. Φυσικά, υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου της θέσης της από ένα κουμπί που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Το ταμπλό είναι αψεγάδιαστο, διαθέτει μαλακά υλικά που αναβαθμίζουν την αίσθηση που μεταφέρει μέσα από την αφή και την όραση στον οδηγό. Επίσης, στην κονσόλα και πίσω από τον λεβιέ ταχυτήτων υπάρχει ο κλασικός περιστροφικός στρογγυλός διακόπτης για το σύστημα πολυμέσων. Οι χώροι είναι άνετοι και φιλοξενούν τέσσερις ενήλικες επιβάτες χωρίς να ακουστεί κανένα απολύτως παράπονο, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι 380 λίτρα.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο 1.6 TDI κινητήρας, τον οποίο έχουμε συναντήσει και σε άλλα μοντέλα του γερμανικού γκρουπ. Έτσι, περιμέναμε από τον κινητήρα τον έντονο dieselοθόρυβο, ο οποίος συνοδεύει και το A3, αλλά χωρίς να ενοχλεί τους επιβαίνοντες, ειδικά όταν οι πόρτες και τα παράθυρα είναι κλειστά. Η απόδοσή του είναι 110 ίπποι και η ροπή του φτάνει τα 250 Nm, διαθέσιμα μόλις από τις 1.500 rpm. Τη διαδικασία 0-100 km/h την ολοκληρώνει στα 10,7 sec, τιμή ικανοποιητική για ένα αυτοκίνητο 1.360 κιλών. Ωστόσο, αν κρατήσεις το μοτέρ στο ωφέλιμο εύρος στροφών του τότε το A3 Sportback μπορεί να κινηθεί σβέλτα μέσα στην πόλη. Κάτι για το οποίο δεν χρειάζεται να προσπαθήσεις πολύ, αφού το αυτοκίνητο δοκιμής μας διαθέτει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Το εν λόγω κιβώτιο πραγματοποιεί απροβλημάτιστα και πολύ ομαλά τις αλλαγές των ταχυτήτων και δεν μας "κρέμασε" σε καμία περίπτωση κατά την οδήγησή μας εντός και εκτός πόλης. Μέσα από το Audi Drive Select (Comfort, Dynamic, Auto, Efficiency και Individual) ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το mode που του ταιριάζει. Παρά το σύστημα Start/Stop και την οικονομική οδήγηση που - σχετικά - επιχειρήσαμε στη δοκιμή μας, η μέση κατανάλωση δεν έφτασε την εργοστασιακή τιμή των 3,9 lt/100 km. Πρακτικά η μέση κατανάλωση που είδαμε στον υπολογιστή του αυτοκινήτου ήταν περίπου στα 6 με 6,5 lt/100 km.
Κατά την οδήγησή μας, οι διαδρομές που ακολουθήσαμε με το μικρομεσαίο μοντέλο της Audi είχαν μεγάλη ποικιλία. Η γερμανική εταιρεία κρατάει σταθερά υψηλά τα σκήπτρα της καλής οδηγικής συμπεριφοράς με το σύστημα διεύθυνσης να είναι ακριβέστατο στις πληροφορίες που μεταφέρει από το δρόμο στα χέρια του οδηγού. Η έκδοση S-Line που είχαμε στην κατοχή μας εξοπλίζεται με μια πιο σπορ ανάρτηση και τροχούς 18 ιντσών, στοιχεία που δεν είναι σε βάρος της άνεσης και της ήσυχης κύλισης που έχουμε συνηθίσει άλλωστε από τις πιο απλές εκδόσεις του μοντέλου της γερμανικής φίρμας. Στον ανοιχτό και επαρχιακό δρόμο είναι το ίδιο άνετο και ευχάριστο οδηγικά, με τις μικρές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές να είναι μηδαμινές. Στις περιπτώσεις που το «διαβολεμένο πνεύμα» του οδηγού δώσει εντολή να πιέσει παραπάνω το δεξί πεντάλ, ίσως κάνει την εμφάνισή της η έννοια της υποστροφής, ωστόσο το σύστημα ευστάθειας θα επέμβει διακριτικά για να επαναφέρει την τάξη.
Ανέκαθεν, το Audi A3 αποτελούσε σημείο αναφοράς στη μικρομεσαία
κατηγορία και με την πρόσφατη εξωτερική ανανέωση και τις
τεχνολογικές αναβαθμίσεις, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
«έκλεισε τον δρόμο» στις υπόλοιπες εταιρείες να προσπεράσουν το
ανανεωμένο premium hatchback.
συμπέρασμα
Το ανανεωμένο A3 συνδυάζει με απόλυτη επιτυχία την καλή οδηγική συμπεριφορά, την άνεση και τον premium χαρακτήρα, που είναι απολύτως λογικό να πληρώνεις «κάτι παραπάνω» στο ταμείο. Φυσικά το κόστος αυξάνεται όταν επιλέγει κανείς το αυτόματο κιβώτιο Stronic 7 σχέσεων και το Virtual Cockpit, αλλά είναι δύο έξτρα που τουλάχιστον στο συγκεκριμένο μοντέλο αξίζει να επενδύσεις.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ