ΔΟΚΙΜΗ: FIAT 500X 1.6 Diesel Collection

Ζητάτε στιλιστική διαφορετικότητα από το Fiat 500X σας; Μάλλον είστε τύπος Collection. Και η Fiat μερίμνησε για εσάς

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,5 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,1 lt/100km
Εκπομπές CO2109 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η ειδική έκδοση Collection του νέου crossover της FIAT. Εδώ με τον 1.600άρη diesel των 120 ίππων.

Το 500Χ δε χρειάζεται συστάσεις. Πρόκειται ίσως για το πιο ολοκληρωμένο μοντέλο της Fiat των τελευταίων ετών, το οποίο έχει πλασαριστεί εξαιρετικά στην κατηγορία των crossover. Αιχμή του δόρατος στην ελληνική αγορά αποτελεί η έκδοση 1.6 diesel, όπου τα προτερήματα του αυτοκινήτου (σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, στιβαρότητα, πρακτικότητα, χώροι κλπ.), συνδυάζονται ιδανικά με ένα ικανό και οικονομικό μοτέρ. Συνεχίζοντας την παράδοση των εκδόσεων ειδικού εξοπλισμού σε όλα της τα μοντέλα, η Fiat λάνσαρε την έκδοση Collection. Στην περίπτωση του 500Χ, διατίθεται αποκλειστικά με τα μοτέρ πετρελαίου 1,3 και 1,6 λίτρων και βασίζεται στην έκδοση Pop Star (Urban).

Πακέτο Collection

Το 500Χ Collection περιλαμβάνει επιπλέον του βασικού εξοπλισμού (Pop Star) διακοσμητική φάσα ταμπλό σε κόκκινο χρώμα, κόκκινα καλύμματα εξωτερικών καθρεφτών, μπάρες οροφής, ζάντες αλουμινίου 17'' και κόκκινα πλευρικά διακοσμητικά θυρών. Προσφέρεται στην τιμή των 800 € (συμπεριλαμβανομένου και του μεταλλικού χρώματος) με το συνολικό όφελος να ξεπερνά τελικά τα 1.000 ευρώ.

Τι εστί Collection - εκ του “κολεξιόν”; Ένας συνδυασμός eye catching αξεσουάρ από τη γκάμα της Fiat, σε κόκκινο χρώμα, τα οποία συνδυάζονται αποκλειστικά με το γκρι χρώμα “Grigio Moda”, δημιουργώντας τους ανάλογους “μοδάτους” συνειρμούς. Πιο συγκεκριμένα, εξωτερικά έχουν τοποθετηθεί κόκκινα καλύμματα καθρεπτών και διακοσμητικά μαρσπιέ (μέρη του πακέτου Red Xtra), ενώ στο εσωτερικό συνδυάζεται η παραλλαγή του σαλονιού με τα φιλέτα κόκκινου δέρματος, με την κόκκινη φάσα που διατρέχει το ταμπλό. Τέλος, η έκδοση διαθέτει ζάντες 17 ιντσών σε μαύρο χρώμα με διαμαντέ φινίρισμα (κωδ. opt. 68P) που προέρχονται από τη γκάμα αξεσουάρ της MOPAR, ειδικά για το 500Χ. Όλα αυτά στην τιμή των € 800, τη στιγμή που ο συνδυασμός του μεταλλικού χρώματος με τις συγκεκριμένες ζάντες, υπερβαίνει από μόνος του τα €1.100.

 

Και μιας που τα ‘φερε η μοίρα…

…είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε μια φορά ακόμα το 500X 1.6 diesel και να επιβεβαιώσουμε ξανά τα όσα είχαμε γράψει και παλιότερα στην πρώτη μας δοκιμή. Το εσωτερικό είναι ευχάριστο με την απαραίτητη τεχνολογία συνδεσιμότητας, προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, μεγάλη ευρυχωρία και πορτμπαγκάζ 350 λίτρων. Οι 120 ίπποι, τα 320 Nm ροπής και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο προσφέρουν καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,5 sec) και πετυχαίνουν χαμηλή κατανάλωση πετρελαίου καθώς βλέπεις με άνεση στο trip computer μέση τιμή 6,5 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή: 4,1 lt/100 km), ή ακόμη και κάτω από 6,0 στο ταξίδι.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Μέτρια αίσθηση τιμονιού

Με λίγα λόγια, πρόκειται για ένα εξαιρετικά ευέλικτο και all around crossover, με χαρακτήρα, το οποίο μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας. Ακόμα-ακόμα και τις οδηγικές απαιτήσεις ενός “ανήσυχου” μπαμπά, σε μοναχικές εξορμήσεις. Μπορεί να φανούμε εντελώς εκτός τόπου ασχολούμενοι με την οδική συμπεριφορά και το στήσιμο ενός τέτοιου αυτοκινήτου, σε μια τέτοια περίοδο, όμως αφού προέκυψε (και μάλιστα στο “ναό”, δηλαδή στο οδικό δίκτυο της Μάνης), οφείλουμε να σημειώσουμε και τούτη την πλευρά!

Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα ιδιαίτερα φιλικό, προβλέψιμο αλλά και ρυθμίσιμο αυτοκίνητο, που παρά το ύψος από το έδαφος και τα “ψηλά” λάστιχα, στρίβει εξαιρετικά χωρίς να τρομάζει ή να παίρνει ανούσιες κλίσεις. Αν το πιέσεις πολύ η ουρά “ακούει” γλυκά στα φρένα, το ESP καταλαβαίνει ότι “κάτι τρέχει εδώ” και τελικά βρίσκεσαι να πλασάρεσαι με τα τέσσερα ή ελαφρύ ανάποδο, με εντυπωσιακά χιλιόμετρα και… χαμόγελα! Και όλα αυτά οδηγώντας ένα “dieselάκι” με 17 πόντους απόσταση από το έδαφος! Που μπορεί την επόμενη να πατήσει χώμα και να σε πάει στην απομακρυσμένη παραλία, ή στο χωράφι για να διαπιστώσεις τη ζημιά που έκανε και φέτος ο δάκος στις ελιές… Πραγματικά πολύ καλή δουλειά από τους μηχανικούς της Fiat, οι οποίοι δε “μάσησαν” από τα trend της εποχής, εκμεταλλεύτηκαν το πλαίσιο της Giulietta στο οποίο πατάει το «Χ» και σετάρισαν την ανάρτηση με στόχο ΚΑΙ την ευχαρίστηση.

Στον αντίποδα όλων αυτών έχουμε μια σχετική νευρικότητα του συστήματος διεύθυνσης στην ευθεία, κυρίως στο πρόγραμμα «sport» και ελλιπές φιλτράρισμα των ανωμαλιών, σε συνθήκες εκτός δρόμου. Μην τα θέλουμε όμως και όλα δικά μας από μπροσθιοκίνητο αυτοκίνητο με μη ενεργά ρυθμιζόμενη ανάρτηση και σαφή ασφάλτινο προσανατολισμό…

 

Collect it!

Αναμφίβολα, το πακέτο Collection είναι συμφέρον σε κόστος και ταιριάζει – αναβαθμίζει το 500Χ. Πέραν του καθαρά υποκειμενικού, αισθητικού παράγοντα της ειδικής έκδοσης, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που είναι ικανό να σε κάνει να χαμογελάσεις και να ξεχάσεις ότι είναι το “οικογενειακό” που αναγκάστηκες να πάρεις λόγω υποχρεώσεων, πουλώντας ενδεχομένως κάποιο μικρό GTi. Και αυτό, για όσους έχουν λίγο petrol μέσα στο head τους, λέει αρκετά.

συμπέρασμα

Παρά τον συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό, το 500X παραμένει μια από τις επιλογές μας στην κατηγορία, διότι έχει χαρακτήρα και δεν είναι απλώς ένα κινούμενο media player με διευρυμένη συνδεσιμότητα και εντυπωσιακό πίνακα οργάνων. Ειδικά στην έκδοση Collection, το ξεχωριστό του στιλ ενισχύεται με σχετικά μικρό κόστος.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ


VIDEOS

GOCAR TEST - Fiat 500X 1.6 MTJ

Fiat 500X Urban

Fiat 500X exterior & interior

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...