ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki SX4 S-Cross 1.0T 112 PS

Η αισθητική ανανέωση του ιαπωνικού crossover συνοδεύεται από ένα νέο 1.000άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, σκέτη έκπληξη!

  • -
  • -
Ισχύς112 PS
Ροπή170 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,0 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,0 lt/100km
Εκπομπές CO2113 gr/km
με μια ματιά

Η γκάμα του ανανεωμένου ιαπωνικού crossover περιλαμβάνει δύο νέους turbo κινητήρες βενζίνης που αντικαθιστούν τον προηγούμενο ατμοσφαιρικό 1.6. Πρόκειται για τον 1.0 Boosterjet με 112 ίππους που κινεί το αυτοκίνητο της δοκιμής και τον 1.4 Boosterjet με 140 ίππους, ενώ σε diesel υπάρχει ο γνωστός 1.6 DDiS των 120 ίππων. Το νέο S-Cross διατίθεται σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις (στα 1.4 Boosterjet και 1.6 DDiS), ενώ εναλλακτικά προσφέρεται και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (διπλού συμπλέκτη στην έκδοση diesel).

Το Suzuki SX4 στη δεύτερη γενιά του (2013) απέκτησε το προσωνύμιο S-Cross και μεγάλωσε για να προσφέρει περισσότερους χώρους. Στόχος, εκτός από τα crossover, ήταν να προσελκύσει αγοραστές και από τα μικρομεσαία μιας και η Suzuki δεν έχει εκπρόσωπο σε αυτή την τόσο σημαντική από πλευράς πωλήσεων κατηγορία. Ωστόσο, ο δυνατότερος αντίπαλός του προέκυψε μέσα από την οικογένεια της Suzuki, με το νέο Vitara που ήρθε το 2015 να κυριαρχεί στα SUV. Τι έπρεπε λοιπόν να κάνουν οι Ιάπωνες σύμφωνα με τη λογική; Τι άλλο από το να δώσουν έναν πιο... οικογενειακό αέρα στο SX4, διαχωρίζοντας αφενός περισσότερο τα δυο μοντέλα μεταξύ τους, αλλά και για να κάνουν πιο ελκυστικό το S-Cross στο κοινό που σκέφτεται να προτιμήσει ένα crossover αντί για ένα κλασικό χάτσμπακ αλλά δεν χρειάζεται τις off road ικανότητες ενός SUV. Το ανανεωμένο S-Cross παρουσιάστηκε στο Παρίσι τον Οκτώβριο του 2016, ένα μήνα περίπου πριν έρθει στη χώρα μας. Για να δούμε, τα κατάφεραν;

 


Συστήματα υποβοήθησης του οδηγού
Οι πλουσιότερες εκδόσεις GL+ και GLX του S-Cross ενσωματώνουν στον εξοπλισμό τους σύγχρονες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού, όπως:
  • Adaptive Cruise Control: Ο οδηγός ορίζει την επιθυμητή ταχύτητα ώστε να τηρείται σταθερή απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, επιβραδύνοντας ή επιταχύνοντας ανάλογα με τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις.
  • Radar Brake Support: Το σύστημα RBS παρακολουθεί το δρόμο μέσω ενός εξαιρετικά ευαίσθητου ραντάρ. Σε περίπτωση ενδεχόμενης σύγκρουσης, το σύστημα ειδοποιεί και υποβοηθά τον οδηγό αυξάνοντας τη δύναμη πέδησης ή φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο.

Στο μάτι

Σχεδιαστικά, το ανανεωμένο S-Cross έχει δεχθεί αλλαγές κυρίως στο εμπρός μέρος και πιο συγκεκριμένα στη μάσκα, το καπό, τον προφυλακτήρα και τα φωτιστικά σώματα, ενώ νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες αλουμινίου. Το αποτέλεσμα του δίνει μια πιο επιβλητική όψη αλλά μάλλον δεν βρίσκει τον παραπάνω στόχο. Μπορεί από κοντά να είναι πιο ισορροπημένο απ´ ότι δείχνει στις φωτογραφίες, ωστόσο αισθητικά ήρθε πιο κοντά στα ασιατικά πρότυπα, θυμίζοντας μάλιστα περισσότερο SUV συγκριτικά με το προ facelift μοντέλο που ακολουθούσε μια πιο κομψή, επιβατική λογική.

 

Στο εσωτερικό
Οι αλλαγές στην καμπίνα από την άλλη είναι πιο εύστοχες και αφορούν κυρίως τα διαθέσιμα συστήματα infotainment. Στην έκδοση GL UPPER της δοκιμής μας υπάρχει στο ταμπλό ένα multimedia σύστημα της Kenwood με οθόνη αφής 6,2''. Έχει θύρες MP3 και USB, Bluetooth, πλοήγηση, κάμερα οπισθοπορείας και, αντίθετα με τα περισσότερα σύγχρονα συστήματα infotainment, διαθέτει και CD player. Ανταποκρίνεται λίγο καθυστερημένα στις εντολές σου αλλά συνδέεται με δύο smartphones ταυτόχρονα και διακρίνεται για τις πολλαπλές ρυθμίσεις στον ήχο (equalizer). Στις πλουσιότερες εκδόσεις του S-Cross διατίθεται οθόνη αφής 7 ιντσών που λειτουργεί ως κέντρο ρυθμίσεων και χειρισμού υποσυστημάτων, ενώ έχει και μεγαλύτερες δυνατότητες συνδεσιμότητας.

γλυκά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Αθόρυβο μοτέρ
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Αίσθηση κιβωτίου
  • Ποιότητα κάποιων υλικών
  • Άνεση ανάρτησης
  • Ηχομόνωση καμπίνας

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, βολική και προσφέρει καλή ορατότητα. Η εργονομία είναι επίσης προσεγμένη, κάτι που δεν μπορούμε να πούμε για την ποιότητα κάποιων υλικών που είναι σκληρά. Τουλάχιστον η συναρμογή τους είναι καλή. Κατά τα λοιπά, ο εξοπλισμός είναι πλούσιος με στάνταρ 7 αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς, οροφής και γονάτων οδηγού), ESP, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, air condition και όλες τις κλασικές ηλεκτρικές ευκολίες. Αλλά και σε χώρους, το νέο S-Cross δεν αφήνει παράπονα. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν με άνεση, ενώ κι ένας πέμπτος δεν θα στριμωχτεί ιδιαίτερα. Στα συν και το πορτμπαγκάζ με το κανονικό του σχήμα και τη μεγάλη χωρητικότητα των 430 λίτρων, που φτάνει τα 1.269 lt αν ρίξεις τη διαιρούμενη (60/40) πλάτη του πίσω καθίσματος.

 

Στο δρόμο

Ένα από τα σημαντικότερα νέα στοιχεία του νέου SX4 S-Cross είναι ο 1.0 Boosterjet που αποδίδει 112 ίππους και 170 Nm ροπής από μόλις 998 κυβικά. Αν και τρικύλινδρος, χαρακτηρίζεται από ποιοτική και ήσυχη λειτουργία και παρότι τούρμπο, ανεβάζει στροφές γραμμικά, χωρίς ξεσπάσματα. Είναι ελαστικός από χαμηλά, δίνει τον καλύτερο του εαυτό μετά τις 2.000 rpm και ανεβάζει με νεύρο μέχρι ψηλά δίνοντας πολύ καλές επιδόσεις, έχοντας σύμμαχο και το καλό σε κλιμάκωση αν και μέτριο σε αίσθηση 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Η Suzuki ανακοινώνει 11,0 sec για το 0-100 km/h και τελική 180 km/h, αν και έχεις την αίσθηση πως είναι ακόμη πιο γρήγορο. Στο ταξίδι κρατάει με άνεση υψηλή ταχύτητα κρατώντας μάλιστα χαμηλά τόσο τον θόρυβο στην καμπίνα όσο και την κατανάλωση. Είναι αξιοσημείωτο πως ο κινητήρας είχε πολύ λίγα χιλιόμετρα στο ενεργητικό του αλλά παρόλα αυτά πέτυχε με άνεση μέση κατανάλωση γύρω στα 7,5 lt/100 km κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

συμπέρασμα

Το ανανεωμένο SX4 S-Cross μας μπέρδεψε αισθητικά και συνεχίζει να μην διακρίνεται σε άνεση, αλλά σε αποζημιώνει με την απολαυστική οδική συμπεριφορά του και τον εξαιρετικό 1.000άρη τούρμπο βενζίνης που συνδυάζει ήσυχη λειτουργία, νεύρο και χαμηλή κατανάλωση. Κερασάκι η τιμή του που ξεκινά ελάχιστα πάνω από τα 16 χιλιάρικα, ενώ με 1.200 ευρώ περίπου επιπλέον παίρνει κανείς την έξυπνα εξοπλισμένη έκδοση GL UPPER. 





Οδηγικά, το S-Cross μας είχε εντυπωσιάσει από την πρώτη στιγμή με την οδική του συμπεριφορά. Το ίδιο ισχύει και με το ανανεωμένο μοντέλο που στην έκδοση με τον 1.0 Boosterjet είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο. Οδηγώντας το παίρνεις την αίσθηση ενός στιβαρού, ευέλικτου και ικανού crossover. Το μικρό βάρος και η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) συμβάλλουν στον σπορ χαρακτήρα, εξασφαλίζοντας υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και μικρές κλίσεις στις στροφές. Το τιμόνι υπακούει με αμεσότητα τις εντολές σου ενισχύοντας το αίσθημα εμπιστοσύνης που σου δίνει το SX4 στη γρήγορη οδήγηση σε στροφές.

Αλλά και στον ανοιχτό δρόμο, το ιαπωνικό crossover είναι ευθύβολο και ασφαλές ακόμα και με 180 km/h στο ταχύμετρο, ενώ η ποιότητα κύλισης και η ησυχία στην καμπίνα κάνουν το ταξίδι ξεκούραστο. Στον αντίποδα, η άνεση στην πόλη δεν είναι το φόρτε του με τη σφικτή ανάρτηση να αδυνατεί να απορροφήσει αποτελεσματικά μεγάλες ανωμαλίες και σαμαράκια, χωρίς ωστόσο να γίνεται κουραστική. Και αυτό παρά το γεγονός πως οι ζάντες αλουμινίου της έκδοσης GL UPPER έχουν διάμετρο 16'' και φορούν ελαστικά 215/60 R16. Τα τελευταία είναι της Continental και εκτιμήσαμε ιδιαίτερα την απόδοση τους στο στεγνό αλλά και στο βρεγμένο. Στα θετικά τέλος, συγκαταλέγονται τα δυνατά και ακούραστα φρένα καθώς και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (180 mm από 170) που δίνει στο προσθιοκίνητο SX4 μικρές δόσεις off road περιπέτειας. 

VIDEOS

New Suzuki SX4 S-Cross facelifted

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...