ΔΟΚΙΜΗ: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120
Γεύση περιπέτειας και ρεσιτάλ φαντασίας σε κάθε τομέα. Το νέο 3008 είναι εδώ!
- -
- -
με μια ματιά
Δυναμική σχεδίαση, τεχνολογίες και πρακτικότητα είναι η μια όψη του νομίσματος 3008. Ο γενναιόδωρος χαρακτήρας του η άλλη και τα SUV/Crossover αποκτούν έναν λαμπερό σφετεριστή για την θέση του θρόνου.
Μια φορά και ένα καιρό, εν έτη 2008, προέκυψε το 3008! Η απάντηση της Peugeot στην ακμάζουσα τάση των crossover ήρθε με έμφαση στην πρακτικότητα και τις ρεαλιστικές ανάγκες και η αλήθεια είναι ότι έλειπε η γοητευτική εμφάνιση που προσελκύει. Πλήρης απουσία αέρα δυναμισμού, πλήρης απουσία ελκυστικής σχεδίασης που παραπέμπει στα δεδομένα της κατηγορίας του. Με αισθητική φουσκωμένου μικρομεσαίου, είχε τους χώρους με το μέρος του και άφηνε το εξερευνητικό του αποτύπωμα στο ελαφρώς ανασηκωμένο αμάξωμα από το έδαφος και στο πρωτοεμφανιζόμενο Grip Control, που σου επέτρεπε το κάτι παραπάνω από απλά πατημένο χώμα για την μπροσθιοκίνητη λογική του. Όμως δεν έκανε κανέναν να ξερογλείφεται για την πάρτη του, κάτι που μείωνε την δημοτικότητά του.
Στιλ και φαντασία
Σήμερα η δεύτερη γενιά 3008 έρχεται εν μέρη με τη γνωστή
συνταγή. Μπροσθιοκίνητο, με το Grip Control να παραμένει το σωτήριο
όπλο για να αντιμετωπίσει την ποικιλότητα των τερέν και την
απόσταση από το έδαφος στα crossover επίπεδα για να μην τραυματίζει
το κορμί του. Έρχεται όμως με εντονότατο σεξαπίλ που δεν γίνεται να
μην σταθεί η ματιά σου επάνω του. Η μόνη ομοιότητα με το
προηγούμενο, είναι στην ονοματολογία του μοντέλου και στα σήματα
του κατασκευαστή. Στο νεότερο οι σχεδιαστές φέρθηκαν με περισσότερη
έμπνευση σε βαθμό μέρας και νύχτας! Το ελκυστικό κορμί του 3008 σε
κερδίζει με κάθε του λεπτομέρεια, που ξεκινά από την εξωστρέφεια
της μάσκας, τα παιχνιδιάρικα σχεδιαστικά LED φώτα (εμπρός – πίσω)
και τους προσαρμοσμένους στον Crossover χαρακτήρα προφυλακτήρες. Τα
φρύδια στα φτερά των τροχών, τα ενισχυμένα μασπιέ και οι ποδιές
προσφέρουν στην προστασία και στη δυναμική περιπέτειας, ενώ το
σχεδιαστικό τρικ (B και C pillar σε σκούρα απόχρωση) με την
αιωρούμενη οροφή δουλεύει και εδώ. Δομημένο στην πλατφόρμα EMP2 του
group PSA έχει το προνόμιο της ελαφρύτερης κατασκευής, εξαιτίας και
της χρήσης σύγχρονων μεθόδων και υλικών. Ο χάλυβας υψηλής και
υπερυψηλής αντοχής, το αλουμίνιο και τα θερμοπλαστικά έχουν
συνδυαστεί ώστε να εξασφαλίσουν μειωμένο κατά 100 κιλά βάρος στον
μέσο όρο, πάρα τις αυξημένες διαστάσεις του. Με 4.447 mm μήκος και
με 2.675 mm μεταξόνιο το 3008 δείχνει και είναι πληθωρικό σε
μέγεθος, ξεχωρίζει με το δυναμικό του σχήμα, όμως οι ευχάριστες
εντυπώσεις συνεχίζονται στο εσωτερικό όπου σχεδιαστικά κερδίζει
βραβείο.
Κομψή και high tech αισθητική χωρίς φλυαρία, καλοσυναρμολογημένα
υλικά και διάκοσμος που πείθει ότι η δουλειά είναι πετυχημένη και
άρτια. Φυσικά δεσπόζει το i-Cockpit και η Peugeot το αναπτύσσει
ακόμα πιο εντυπωσιακά με οθόνη 12,3’’ με δυνατότητα πλήρους
διαρρύθμισης και εξατομίκευσης, πίσω ή μάλλον πάνω από ένα space
τιμόνι, μικρών διαστάσεων και πολυγωνικής λογικής. Μέσα από την
οθόνη του πίνακα οργάνων μπορεί ο οδηγός να επιλέξει ψηφιακή
απεικόνιση σε πέντε θεματικές ενότητες. Κλασικά όργανα, λειτουργία
Navigation ή μίνιμουμ απεικόνιση για ξεκούραστα νυχτερινά
χιλιόμετρα, αλλά και συμπληρωματικές πληροφορίες που αφορούν
οδηγικό στιλ, trip computer, δεδομένα αυτοκινήτου και άλλα.
Η πληροφόρηση πλαισιώνεται από οθόνη 8’’ στην κορυφή της κονσόλας
για πλήρη κάλυψη του infotainment κομματιού, ενώ οι αεροπορικού
τύπου διακόπτες ομορφαίνουν την εικόνα και πλαισιώνονται από μια
σειρά διακοπτών από κάτω, που όμως δεν φωτίζονται τη νύχτα.
Αντιθέτως κρυφοί φωτισμοί δημιουργούν ατμόσφαιρα ώστε η παραμονή
στο εσωτερικό να μείνει αξέχαστη στους πέντε επιβάτες που δεν θα
αντιμετωπίσουν χωροταξικές δυσκολίες. Θέσεις για μικροαντικείμενα
προσφέρονται γενναιόδωρα στην καμπίνα, με πρωταγωνιστή τον
κλιματιζόμενο αποθηκευτικό χώρο πίσω από τον επιλογέα, ενώ τα 591
lt του χώρου αποσκευών βγάζουν πρωταθλητή! Δεν μένει όμως σε αυτά η
δημιουργικότητα της καμπίνας του 3008 και με εύκολη ρίψη των
καθισμάτων προσφέρει ένα επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.670 lt, που μπορεί
να δεχτεί αντικείμενα έως 3 μέτρα μήκους (με την πλάτη στο κάθισμα
συνοδηγού, κατεβασμένη). Tην υψηλή λίστα βασικού εξοπλισμού
συμπληρώνει και ένα κατεβατό προαιρετικού που περιλαμβάνει τα
πάντα, ακόμη και καθίσματα με λειτουργία μασάζ σε οδηγό και
συνοδηγό.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Σπορ και κομψή αισθητική
- Ποιότητα και φινέτσα
- Τεχνολογίες
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Άνεση
- Απόδοση
- Χώροι
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
ξινά
- Κάποιοι διακόπτες δεν φωτίζονται
- Τιμή
Αφρώδης οίνος
Από τα πρώτα μέτρα η ανάρτηση του 3008 σε κερνάει ραφιναρισμένη γεύση με την ποιότητα λειτουργίας. Χωρίς να είναι κάτι εξεζητημένο (McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω), καταφέρνει να ελέγχει άριστα το αμάξωμα, να μεταφέρει πληροφορία και αμεσότητα στον οδηγό και βέβαια δεν λησμονεί την γαλλική καταγωγή. Ένας εξαιρετικός συνδυασμός άνεσης και αποτελεσματικότητας που ακόμα και με τους τροχούς των 18’’, απορροφά τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων και ταυτόχρονα δεν χάνει την επιμέλεια της οδηγικής απόλαυσης. Ψηλό και πληθωρικό μεν διαθέτει σωστές αποσβέσεις στα αμορτισέρ και ασφάλτινο setup που σε πείθει να επιτεθείς με συμμάχους το στιβαρό πλαίσιο, το επικοινωνιακό τιμόνι και τα σωστά φρένα. Τα όρια παραμένουν υψηλά, όμως ακόμα και αν το παρακάνεις, υπάρχει ο φύλακας άγγελος ESP που επαναφέρει την τάξη. Ευθύβολη αίσθηση ασφάλειας και ποιοτική κύλιση με απουσία αεροδυναμικών θορύβων χαρακτηρίζει το 3008 που προσφέρει λόγους για μακρινή και ξεκούραστη εκδρομή. Στα υπέρ και ο turbodiesel 1.6 με τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης και λειτουργίας, διατηρώντας μικρές απαιτήσεις για καύσιμο ακόμα και όταν οδηγείς σε εξπρές ρυθμούς.
Οι 120 ίπποι και τα 300 Nm ροπής ανταποκρίνονται θετικά και
μπορεί να μην βάζουν σε πρωταγωνιστικό ρόλο τις επιδόσεις, όμως τα
11,2’’ για τα 0-100 km/h και τα 189 km/h τελικής ταχύτητας
ικανοποιούν. Λιγότερο μεν σαν νούμερα αλλά περισσότερο σαν αίσθηση.
Με το πόδι στο πάτωμα δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 8-9 lt/100 km, κάτι
που σύντομα θα ανακαλύψεις ότι δεν έχει νόημα, ενώ αν
εκμεταλλεύεσαι την καλή περιοχή στις χαμηλομεσαίες θα κινηθείς
σβέλτα χωρίς να νοιάζεσαι για την κατανάλωση και οι τιμές στο trip
computer θα σε ενημερώνουν για περίπου 6 με 7 lt/100 km. Η
αυξημένη στα 219 mm απόσταση από το έδαφος μαζί με το Grip Control
είναι και τα μοναδικά του προνόμια για να πατήσει εκτός καθαρής
ασφάλτου. Πρακτικά δηλαδή το 3008 δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να
εξερευνήσει τον χωματόδρομο που του γυάλισε, χωρίς το άγχος να
αφήσει το μισό αυτοκίνητο κάτω, αλλά και να κινηθεί σε ολισθηρά
τερέν χάρις τα M+S ελαστικά και τη παραμετροποίηση των ηλεκτρονικών
με βάση τα 5 προγράμματα στο Grip Control (Normal, Snow, Mud, Sand,
ESP OFF). Η νέα εποχή 3008 προσφέρει στην Peugeot έναν ακόμα καλό
λόγο για επιτυχία συμπληρώνοντας την παλέτα των κατηγοριών. Πιο
συγκεκριμένα την δημοφιλή κλάση των SUV/Crossover γαρνιρισμένη με
πολυμορφικά στοιχεία στην καμπίνα, τεχνολογίες και ελκυστική
εμφάνιση και γεύση συμπεριφοράς.
συμπέρασμα
Αν ψάχνεις premium και ξεχωριστό crossover με αρετές και αισθητική που ξεφεύγει δημιουργικά, το νέο 3008 σου κλείνει δελεαστικά το μάτι. Το νεότερο 3008 ντύνεται εκδρομικά και αποκτά το δικαίωμα να ακολουθήσει τα SUV/Crossover χνάρια. Δεν υπόσχεται κάτι παραπάνω από light περιπέτεια, αλλά το προσφέρει με στιλ και συνολική φαντασία. Μπορεί να έχει ισχυρούς αντιπάλους να ανταγωνιστεί όμως έρχεται με αυτοπεποίθηση και δεν έχει λόγους να φοβηθεί στη αντιπαράθεση με την αφρόκρεμα της κατηγορίας. Κομψό, δυναμικό και ταυτόχρονα πλούσιο σε ανέσεις, έξυπνους χώρους και τεχνολογίες, ομορφαίνει την γειτονιά των σύγχρονων light «εξερευνητών».
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ