ΔΟΚΙΜΗ: Citroen C4 Cactus Rip Curl 1.6 D 100
Η ειδική έκδοση του C4 Cactus δεν περιορίζεται στο στιλ με την υπογραφή του οίκου Rip Curl, αλλά προσφέρει και ουσία με το Grip Control
- -
- -
με μια ματιά
Η συγκεκριμένη έκδοση του μικρομεσαίου crossover είναι καρπός της συνεργασίας της Citroen με τον οίκο Rip Curl, του οποίου το όνομα συμβολίζει το σερφ από το 1969. Οι στυλιστικές αλλαγές συνοδεύονται από το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control και ελαστικά M&S.
Ο André Citroën είχε πάθος για την καινοτομία. Ο δραστήριος Γάλλος έκανε τη Citroen πρωτοπόρο σε τεχνολογία τόσο με τις ιδέες που επινοούσε ο ίδιος, όσο και με αυτές που αναγνώριζε σε άλλες εφαρμογές και τις προσάρμοζε στα αυτοκίνητά του. Υιοθετώντας το πνεύμα καινοτομίας του δημιουργού της, η γαλλική μάρκα δημιούργησε στο πέρασμα του χρόνου αυτοκίνητα θρύλους. Μοντέλα που άφησαν εποχή είτε γιατί διέθεταν πρωτοποριακές τεχνολογίες, όπως η DS με την υγροπνευματική ανάρτηση και τους στρεφόμενους προβολείς, είτε επειδή ξεχώριζαν για τις απλές μα ευφυείς λύσεις τους - τρανό παράδειγμα το 2CV.
Τα τελευταία χρόνια, η Citroen επιστρέφει στις ρίζες της, με μοντέλα που αποπνέουν φρεσκάδα, ενσωματώνουν τεχνολογία αλλά και ιντριγκάρουν. Με αποκορύφωμα το C4 Cactus που ήρθε το 2014 με τον αντισυμβατικό του χαρακτήρα να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τη μάρκα. Τολμηρό αισθητικά και με καινοτόμες ιδέες, όπως τα Airbumbs με τους θύλακες αέρα στις πόρτες που τονίζουν το ντιζάιν και παράλληλα προστατεύουν το αμάξωμα από μικροσυγκρούσεις, ή τη μεταφορά του αερόσακου συνοδηγού στην οροφή που αφήνει περισσότερο χώρο για θήκες στο ταμπλό. Στο ίδιο πνεύμα εντάσσεται και η νέα έκδοση Rip Curl, που εκτός από ξεχωριστό στυλ υπόσχεται ακόμη πιο περιπετειώδη χαρακτήρα χάρη στο Grip Control, το σύστημα που δίνει αυξημένες δυνατότητες κίνησης σε διαδρομές με περιορισμένη πρόσφυση.
Αναμενόμενα, οι σχεδιαστικές πινελιές που διακρίνουν τη συγκεκριμένη έκδοση είναι εμπνευσμένες από τον χώρο του οίκου Rip Curl, το surfing. Ευχάριστοι χρωματισμοί, διακοσμητικά αυτοκόλλητα στα εμπρός φτερά και τις πίσω κολόνες, λευκοί εξωτερικοί καθρέπτες και μπάρες οροφής, προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω και τροχοί 17 ιντσών με ειδικά ελαστικά 205/50 M&S, είναι τα στοιχεία που προσθέτουν στιλ στο γαλλικό crossover. Στο εσωτερικό συναντάμε πορτοκαλί λεπτομέρειες στις ζώνες ασφαλείας, στα πατάκια δαπέδου και τα καλύμματα των ηχείων, ενώ ο πλούσιος εξοπλισμός περιλαμβάνει στάνταρ αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες φώτων και βροχής, σύστημα πλοήγησης, cruise control, φιμέ κρύσταλλα και γυάλινη πανοραμική οροφή. Φυσικά, στάνταρ είναι η ψηφιακή οθόνη που έχει αντικαταστήσει τον παραδοσιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι, καθώς και η οθόνη αφής 7 ιντσών στην κονσόλα από όπου ελέγχονται ρυθμίσεις και πληροφορίες του αυτοκινήτου, ο κλιματισμός, το ηχοσύστημα, η συνδεσιμότητα με smartphones κλπ.
Στην καθημερινότητα σε κερδίζει αυτή η ευφυής απλότητα, νιώθεις ευχάριστα και πλήρης μέσα στο αγχολυτικό και φιλόξενο, μα καθόλου φορτωμένο με υπερβολές σε μπλιμπλίκια ή διάκοσμο, εσωτερικό του Cactus. Στα συν και η μεγάλη ευρυχωρία για επιβάτες και αποσκευές (πορτμπαγκάζ 358 λίτρων), η ποιοτική αύρα και η μοντέρνα σχεδίαση. Βέβαια υπάρχουν και κάποιες ενστάσεις, όπως για τα πίσω παράθυρα που ανοίγουν μόνο με ανάκλιση, για την έλλειψη στροφόμετρου στα όργανα και για το ψηλό κατώφλι στον χώρο αποσκευών. Ακόμη να πούμε, παρότι το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε απόσταση βρίσκεις εύκολα την ιδανική ρύθμιση στη θέση οδήγησης.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Στιλ περιπέτειας
- Απόδοση κινητήρα
- Κατανάλωση
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιοτική ανάρτηση
- Κομψό σαλόνι
- Πρακτικότητα
- Εξοπλισμός
ξινά
- Παράθυρα πίσω που δεν κατεβαίνουν
- Απουσιάζει το στροφόμετρο
Αντίστοιχα ευχάριστη είναι η αίσθηση όταν το οδηγείς. Το C4 Cactus συνδυάζει σταθερότητα και ποιοτική κύλιση στις ευθείες με αποτελεσματικότητα στις στροφές. Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης και ευχάριστη αίσθηση στην οδήγηση. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές, τιμόνι και πλαίσιο συνεργάζονται αρμονικά και το ESP θα επέμβει διακριτικά όταν το παρακάνεις. Φυσικά δεν έχουμε να κάνουμε με σπορ κατασκευή, αλλά με ένα καλοστημένο μικρομεσαίο crossover που σου επιβάλλεται διακριτικά, σε προσκαλεί στο δικό του cool αλλά σβέλτο ρυθμό, στον οποίο ενδίδεις πρόθυμα και τελικά το απολαμβάνεις.
Ακόμη κι αν αποφασίσεις να κυνηγήσεις light περιπέτεια στο χώμα.
Εκεί έχεις σύμμαχο το Grip Control που χρησιμοποιεί μια εξελιγμένη
αντιολισθητική λειτουργία ενσωματωμένη στο ESP, η οποία
διαχειρίζεται την πρόσφυση των εμπρός κινητήριων τροχών και την
προσαρμόζει στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης. Μέσω του περιστροφικού
επιλογέα που υπάρχει στην κονσόλα μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα από
πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης:
- STANDARD για να οδηγείς στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο ή την εξοχή,
- SAND για την άμμο, για να μπορείς να φτάσεις με το Rip Curl σου όσο πιο κοντά γίνεται στα πιο ωραία μέρη για σερφ (!),
- OFF ROAD για να οδηγείς με περισσότερη ασφάλεια σε χώμα, λάσπη, βρεγμένο χορτάρι κλπ,
- SNOW για να επισκέπτεσαι πιο εύκολα τα χιονοδρομικά κέντρα το χειμώνα και
- ESP OFF για να απενεργοποιείς το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (μέχρι 50 km/h) σε δύσκολες συνθήκες, όπου χρειάζεται δηλαδή το σπινάρισμα των τροχών.
Μην περιμένεις φυσικά πως το C4 Cactus μεταμορφώνεται σε off road animal, καθώς η κίνηση συνεχίζει να μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Ωστόσο, με το Grip Control θα φτάσεις πιο μακριά συγκριτικά με ένα απλό Cactus, καθώς το σύστημα μοιράζει τη ροπή με πιο έξυπνο τρόπο και προσαρμοσμένο στο εκάστοτε τερέν, έχοντας φυσικά και τη σημαντική συνδρομή των ελαστικών Mud & Snow.
Στα θετικά και ο 1.6 BlueHDi turbodiesel που αποδίδει 100 ίππους και 254 Nm ροπής και κινεί σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα, επιταχύνοντάς το στα πρώτα 100 km/h από στάση σε 10,7 sec και μέχρι την τελική των 184 km/h. Ούτε οι μακριές σχέσεις στο θετικό σε αίσθηση και λειτουργία 5άρι κιβώτιο τον φέρνουν σε δύσκολη θέση, με τις προσπεράσεις να γίνονται σβέλτα. Μόνο πολύ χαμηλά νιώθεις μια μικρή έλλειψη ροπής, αλλά μόλις σανιδώσεις το γκάζι ο 1.600άρης diesel επιταχύνει με ελαστικότητα και προθυμία. Και όλα αυτά, με τις επιδόσεις σε κατανάλωση να είναι εξαιρετικές. Είναι εύκολο να κρατάς την ένδειξη του trip computer στα 6 lt/100 km. Αν εξασκήσεις τις γνώσεις σου στην οικονομική οδήγηση, θα δεις νούμερα που ξεκινούν από 4, ενώ αν ξεζουμίζεις τον κινητήρα κυνηγώντας το χρόνο δεν ξεπερνάς τα 8-8,5, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα, μόλις 5,5 lt/100 km.
συμπέρασμα
Tο νέο Citroen C4 Cactus ξεφεύγει από τις πεπατημένες επιλογές. Ξεχωριστό, όχι μόνο σε εικόνα αλλά και σε χαρακτήρα, υιοθετεί απλές μα και ευφυείς λύσεις που καλύπτουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες του σύγχρονου οικογενειάρχη. Διαγράφει κανόνες που μέχρι πρότινος θεωρούνταν απαράβατοι με μια ελιτίστικη και ιδιαίτερη λογική, που ξεκινά από την σχεδίαση και επεκτείνεται στην ουσία. Ειδικά στην έκδοση Rip Curl τονίζει ακόμη περισσότερο το ξεχωριστό του στυλ και υπόσχεται δόσεις περιπέτειας με το Grip Control. Συνολικά σε ιντριγκάρει και αποτελεί μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική, τόσο στα κλασικά μικρομεσαία χάτσμπακ, όσο και στα κόμπακτ SUV.
ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ