ΔΟΚΙΜΗ: DS 3 Cabrio 1.2 PureTech 82 PS
“Προχω” αισθητική, αντι ρετρό δυναμισμός και στυλάτη ανοιγόμενη οροφή για το premium μικρό της DS Automobiles
- -
- -
με μια ματιά
Η ανοιχτή έκδοση του premium supermini της DS με το μικρό κινητήρα των 82 ίππων.
Οι γνώστες αναγνωρίζουν στην κομψή σιλουέτα του μοντέλου που
δοκιμάζουμε, το premium supermini που ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του
με τα διακριτικά της Citroen. Η εδραίωση της DS
Automobiles ως ξεχωριστή οντότητα στον όμιλο PSA όμως επέφερε
αισθητικές αλλαγές στο γαλλικό μικρό, τόσο στην κλειστή όσο και
στην ανοιχτή έκδοση. Το DS 3 Cabrio μας συστήνεται με ακόμη πιο κομψή σχεδίαση
και μια στυλάτη πάνινη οροφή, στοιχεία που ενισχύουν την δραστήρια
διάθεσή του.
Το αποκλειστικά τρίθυρο μοντέλο ξεχωρίζει με τη φρέσκια εμφάνιση
και την ξεχωριστή του προσωπικότητα. Λεπτομέρειες που αιχμαλωτίζουν
το βλέμμα είναι η πολυγωνική μάσκα με τον μεγάλο αεραγωγό και τα
ακροβολισμένα LED ημέρας εμπρός, αλλά και το ιδιόμορφο σχήμα της
μεσαίας κολώνας στο πλάι που δίνει την ψευδαίσθηση της αιωρούμενης
οροφής.
γλυκά
- Μοντέρνα σχεδίαση
- Ευχάριστο εσωτερικό
- Δραστήρια συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
ξινά
- Διαθέσιμο ύψος στις πίσω θέσεις
- Μικρό άνοιγμα πορτμπαγκάζ
Μιας οροφής που, εκτός από πάνινη και ηλεκτρικά ανοιγόμενη,
είναι διαθέσιμη σε διάφορα χρώματα συμβάλλοντας στην ιδιαίτερη
αισθητική του DS 3 Cabrio. Μπορεί να μην διπλώνει ολόκληρη, όπως
π.χ. σε ένα Mini Cabrio αλλά να σύρεται στα σταθερά τόξα της
οροφής, είναι όμως ποιοτική και ανοίγει σε τρεις θέσεις δίνοντας
ισάριθμες διαμορφώσεις: μέχρι τη μέση σαν ηλιοροφή, μέχρι πίσω σαν
πανοραμική ηλιοροφή και μέχρι κάτω, πλησιάζοντας αρκετά την αίσθηση
ενός full cabrio. Να πούμε εδώ πως μόνο στην τελευταία διαμόρφωση
δυσχεραίνεται η κατά τα άλλα καλή ορατότητα του οδηγού προς τα
πίσω.
Η καλή εικόνα συνεχίζεται και στα ενδότερα, όπου τα προσεγμένα
υλικά και η σπορ φινέτσα επικυρώνουν τον όρο premium. Η μεγάλη
οθόνη αφής 7 ιντσών ψηλά στο ταμπλό φροντίζει για την πληροφόρηση
και τη συνδεσιμότητα.
Προσθέτοντας σε αυτά τον πλούσιο εξοπλισμό, απολαμβάνεις ένα
ευχάριστο εσωτερικό με μόνα σημεία που επιδέχονται κριτικής την
μέτρια εργονομία του συστήματος infotainment και την υποδεέστερη
λόγω υφασμάτινης οροφής, ηχομόνωση. Χωροταξικά το DS 3 Cabrio θα
βολέψει οδηγό, συνοδηγό και δύο πίσω επιβάτες, αρκεί οι τελευταίοι
να μην ξεπερνούν το 1,70 m σε ύψος. Ο δε χώρος αποσκευών ικανοποιεί
με τη χωρητικότητα των 245 λίτρων, όχι όμως και με το μικρό του
άνοιγμα.
Κάτω από το καπό του συγκεκριμένου DS 3 συναντάμε τον
ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο 1.200άρη PureTech βενζίνης με τους 82 ίππους
και τα 118 Nm ροπής. Ελαστικός και πολιτισμένος σε λειτουργία,
συνεργάζεται με ένα σωστό σε κλιμάκωση και μαλακό σε αίσθηση 5άρι
κιβώτιο. Αν βάζεις την οικονομία σε προτεραιότητα, μπορείς να
εκμεταλλευτείς την προθυμία του στις χαμηλομεσαίες στροφές και να
κινείσαι αεράτα με μέση κατανάλωση στα 6,8 lt/100 km, παρότι δεν
υπάρχει σύστημα start-stop. Αν εξαντλήσεις τις δυνατότητες του
μικρού μοτέρ θα πάρεις ως αποτέλεσμα τα ικανοποιητικά 12,5 sec για
το 0-100 km/h και 172 km/h τελικής ταχύτητας. Άλλωστε, αν αναζητάς
σπορ επιδόσεις υπάρχει και η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση.
Στο δρόμο η σφικτή ανάρτηση συνδυάζει καλή ποιότητα κύλισης με αποτελεσματικό κι ευχάριστο πάτημα. Στις στροφές το γαλλικό cabrio δεν γέρνει πολύ, κρατάει γερά και διατηρεί εύκολα υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Αντίστοιχα θετικά είναι τα σχόλια και για τα φρένα, τόσο σε αίσθηση όσο και σε αποτελεσματικότητα.
Τελικά, με τιμή που ξεκινά από τα 17.000 ευρώ σχεδόν το DS 3 Cabrio αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση για όποιον απολαμβάνει βόλτες με ανοιχτή οροφή και έχει περιορισμένο μπάτζετ αλλά όχι και διάθεση να συμβιβαστεί σε εξοπλισμό και ανέσεις.
συμπέρασμα
Το ανοιχτό DS 3 προσφέρει ντελικάτη αισθητική και δραστήριο πνεύμα, έχοντας σημαντικό πλεονέκτημα τιμής συγκριτικά με αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού. Ο 1.2 των 82 ίππων ικανοποιεί στην πόλη και σε χαλαρά ταξίδια χωρίς να καίει πολλή βενζίνη, ενώ οδηγικά το γαλλικό cabrio προσφέρει άνεση και πολύ καλή οδική συμπεριφορά.