ΔΟΚΙΜΗ: Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 135 PS

Η «ελληνική» Nissan ενισχύει σε δύναμη τον μικρό τούρμπο κινητήρα του Qashqai με 20 επιπλέον ίππους αναθερμαίνοντας το ενδιαφέρον για το SUV της

  • -
  • -
με μια ματιά

Αυτή είναι η αναβαθμισμένη από την ελληνική αντιπροσωπεία της Nissan, μικρή έκδοση του Qashqai με τον τούρμπο κινητήρα των 1,2 λίτρων. Τώρα το Qashqai 1.2 DIG-T αποδίδει 20 επιπλέον ίππους φτάνοντας τώρα τους 135 και επιπλέον 20 Nm ροπής με την τιμή της να αγγίζει τώρα τα 210 Nm. Το χρηματικό αντίτιμο της αναβάθμισης να είναι 500 ευρώ.


Ένα από τα αυτοκίνητα που έχει καταφέρει να καθιερωθεί δημιουργώντας μια θετική άποψη στην αγορά για τις εν γένει αρετές του είναι το Nissan Qashqai. Για πολλά χρόνια παίζει «μπάλα» κορυφαίου επιπέδου μόνο του με τον ανταγωνισμό να ακολουθεί. Και αυτό όχι μόνο σε θεωρητική και υποκειμενική προσέγγιση, αλλά και με ατράνταχτα, αντικειμενικά στοιχεία, όπως αυτά αποτυπώνονται στους πίνακες των πωλήσεων, εκεί όπου το ιαπωνικό SUV μονοπωλεί την πρώτη θέση και μάλιστα σε μια από τις πιο δύσκολες και πολυπληθείς κατηγορίες αυτή των μικρομεσαίων μοντέλων.

Στα 10 χρόνια ζωής του βελτιώνεται συνεχώς και εναρμονίζεται με τα θέλω της αγοράς και το ρεύμα της εποχής. Στην τελευταία του γενιά έγινε πιο ολοκληρωμένο, αφήνοντας πίσω του τον πιο σπορ χαρακτήρα της προηγούμενης. Πιο άνετο στο δρόμο αλλά και στο εσωτερικό του με περισσότερα καλούδια στον εξοπλισμό του για να απολαμβάνεις την κάθε διαδρομή. Λιγότερο σε δρόμο με στροφές, αφού οι κλίσεις του αμαξώματος είναι πλέον αισθητές, αλλά περισσότερο στα ταξίδια, τα οποία έχει βούτυρο στο ψωμί του.

γλυκά

Ολοκληρωμένος χαρακτήρας

Χώροι

Άνεση

Ποιότητα

Κινητήρας

Επιδόσεις

Κόστος αναβάθμισης

Εγγύηση αναβάθμισης

ξινά

Αεροδυναμικός θόρυβος

Κατανάλωση

Στην τελευταία γενιά του μάλιστα εκσυγχρόνισε και τη γκάμα των κινητήρων του με την προσθήκη ενός μικρού τούρμπο 1,2 λίτρων και έγινε από τα πρώτα SUV που κατέβηκε τόσο χαμηλά σε κυβισμό. Η απόδοση του κινητήρα με 115 ίππους και 190 Nm ροπής δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητη, αντικαθιστώντας με καλύτερο τρόπο τον προηγούμενο ατμοσφαιρικό 1.6, προσφέροντας σε σχέση με αυτόν βελτιωμένη αίσθηση και απόδοση.

Σήμερα, τρία χρόνια μετά και με τον ανταγωνισμό να έρχεται με καλύτερα όπλα, η Nissan πρέπει να δείξει εγρήγορση αν θέλει να διατηρήσει τα σκήπτρα της κατηγορίας στις μικρές και πιο προσιτές κινητήριες εκδόσεις. Έτσι, ο μικρός τούρμπο 1.2 DIG-T αναβαθμίζεται, όχι από την ιαπωνική εταιρεία, αλλά από την ελληνική αντιπροσωπεία. Την Νικ. Ι. Θεοχαράκης, η οποία αξιοποιώντας την αγωνιστική εμπειρία της, κάνει μια αναβάθμιση με τη σφραγίδα της.

Έτσι, όσον αφορά τα νούμερα, ο 1.200άρης τούρμπο βελτιώθηκε σε ποσοστό 17,5% όσον αφορά την ισχύ και κατά 8,5% στη ροπή. Πιο συγκεκριμένα, ο 1.2 DIG-T αποδίδει πλέον 135 ίππους στις 5.100 rpm και 210 Nm ροπής στις 3.800 rpm, αντί για 115 ίππους στις 4.500 rpm και 190 Nm ροπής στις 2.000 rpm που έχει στην εργοστασιακή του εκδοχή. Αυτό έγινε με αλλαγή προγράμματος στην κεντρική μονάδα της ηλεκτρονικής διαχείρισης του κινητήρα και χωρίς κάποιες επιπλέον αλλαγές.



Στην πράξη και σε επίπεδο αίσθησης το αναβαθμισμένο Qashqai δείχνει τη δυναμική του, κυρίως στις υψηλές στροφές, όπου έχει σαφή προτίμηση. Δεν διστάζει χαμηλά, αλλά η μετατόπιση της κορυφής στην καμπύλη ροπής αρκετά πιο ψηλά γίνεται ελαφρώς αισθητή όταν πιέσεις χαμηλά. Την αίσθηση που αποκομίσαμε επιχειρήσαμε να επιβεβαιώσουμε και σε επίπεδο μετρήσεων. Με όπλα… κάποιες εφαρμογές μέτρησης επιδόσεων που αναζητήσαμε στο διαδίκτυο, μετρήσαμε την ενδεικτική τιμή της επιτάχυνσης από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h. Ο χρόνος της εργοστασιακής έκδοσης είναι 10,9 sec, ενώ με το βελτιωμένο Qashqai είδαμε τιμές πιο κοντά στα 10 sec. Νούμερα που είναι κοντά στην αίσθηση που αποκομίσαμε με την επαφή που είχαμε πίσω από το τιμόνι του βελτιωμένου Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 135 ίππων. Πιο εύρωστο σε όλη την κλίμακα στροφών, δείχνει τον καλύτερο εαυτό του ψηλά και είναι πιο ικανό στο φυσικό του περιβάλλον που είναι οι ανοιχτοί δρόμοι και τα ταξίδια. Με τη ροπή να αποδίδεται πλέον στις 3.800 rpm ο 1.2 DIG-T σου δίνει την αίσθηση, παρά τον – ισχνό – ήχο του σκασίματος της βαλβίδας ανακούφισης του τούρμπο που σε συνοδεύει σε κάθε άφημα του γκαζιού, ενός ισχυρού ατμοσφαιρικού που μπορεί να σκαρφαλώσει και πάνω από τις 3.500 rpm χωρίς να λαχανιάζει και να ξεμένει από δύναμη. Το αντίθετο μάλιστα. Το αντίτιμο σε κατανάλωση δεν είναι αβάσταχτο, αφού η τιμή που είδαμε κατά τη δοκιμή ήταν ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με τον εργοστασιακό 1.200άρη και κυμάνθηκε ανάμεσα στα 8 με 9 lt/100 km, σε κανονικές συνθήκες και όχι με τη δέουσα προσοχή προκειμένου να πετύχουμε καλά νούμερα.

Σε επίπεδο κόστους της αναβάθμισης, η ελληνική αντιπροσωπεία την τιμολογεί στα 500 ευρώ, με μια επιπλέον μικρή επιβάρυνση για την τοποθέτηση, η οποία διαφέρει ανάλογα με τον επίσημο εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο, ενώ μπορεί υπό συνθήκες να μην έχει χρέωση. Αυτή η βελτίωση, αφορά επιπλέον και τα Juke και Pulsar με τον 1.2 DIG-T, ενώ σε κάθε περίπτωση συνοδεύεται από εγγύηση της ελληνική αντιπροσωπείας.

συμπέρασμα

Η αναβάθμιση του μικρού Nissan Qashqai δίνει το κάτι παραπάνω που πιθανότατα θα αναζητήσει ο πιο ενθουσιώδης ή ακόμα και αυτός που απλώς θέλει να τονώσει τις επιδόσεις του ιαπωνικού SUV. To Qashqai με τους 135 ίππους φαίνεται ότι έχει αποκτήσει δύναμη στο άνω άκρο και δεν διστάζει να ανεβάσει στροφές και να ταξιδέψει με υψηλότερες ταχύτητες. Το κιτ είναι διαθέσιμο εκτός από τα νέα μοντέλα και στα υπάρχοντα που κυκλοφορούν ήδη στο δρόμο. Το αντίτιμο είναι 500 ευρώ, λίγη από την ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές και ελαφρώς αυξημένη κατανάλωση.


VIDEOS

Nissan QASHQAI 2014_Chassis Control

Nissan Qashqai 2014_design

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...