ΔΟΚΙΜΗ: Renault Megane 1.5 dCi 110 PS GT Line
Δοκιμάζουμε τη σπορ εκδοχή του Megane με τον diesel κινητήρα των 1,5 λίτρων με τους 110 ίππους
- -
- -
με μια ματιά
Το Renault Megane στα καλύτερά του. Η συγκεκριμένη έκδοση GT Line αναδεικνύει τη σπορ διάσταση του μοντέλου, τόσο σε επίπεδο αισθητικής, όσο και οδηγικά. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο οικονομικός diesel των 1,5 λίτρων με την πλούσια ροπή και τους 110 ίππους.
Το Megane είναι το σπουδαιότερο μοντέλο για τη Renault. Αυτό αναμφίβολα μαρτυρά και η μεγάλη προσοχή που δίνει σε κάθε νέα γενιά του η γαλλική εταιρεία. Σε αυτή τη φάση και την τέταρτη γενιά του η Renault φαίνεται να ξεπερνάει τον εαυτό της και να βάζει όλα τα καλούδια της σε αυτό το Megane. Από τη σχεδίαση, την τεχνολογία, την οδική συμπεριφορά, μέχρι και την ασφάλεια, έναν τομέα στον οποίο οι Γάλλοι παραδοσιακά διακρίνονται.
Το νέο Megane λοιπόν εισάγει ακόμα και καινοτομίες στην κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων, αφού στις σπορ εκδόσεις διατίθεται και με σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στις μελλοντικές, όποτε και αν προκύψουν R.S. με τον μεγάλο κινητήρα και τις κορυφαίες επιδόσεις, αλλά τις μικρότερες που συνδυάζονται με τα διακριτικά GT, αλλά όχι όμως την GT Line της δοκιμής μας.
Ευρωπαϊκή αύρα
Το νέο Megane πατάει σε μια νέα ευέλικτη πλατφόρμα CMF (Common Module Family) κοινή με τα Talisman και Espace. Έτσι, το μικρομεσαίο γαλλικό μοντέλο είναι μεγαλύτερο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Πιο αναλυτικά το μήκος του αυξήθηκε κατά 64 mm φτάνοντας τώρα τα 4.359 mm, το μεταξόνιο μεγάλωσε κατά 28 mm αγγίζοντας πλέον τα 2.669 mm, ενώ και τα μετατρόχιά του, τα μεγαλύτερα στην κατηγορία 1.591 mm (+47 mm) και 1.586 mm (+39 mm) εμπρός και πίσω αντίστοιχα του δίνουν ένα αρχοντικό πάτημα.
γλυκά
- Οδική συμπεριφορά
- Κινητήρας
- Τιμόνι
- Φρένα
- Τεχνολογία
- Αισθητική
- Κατανάλωση
- Καθίσματα
- Σύστημα Multi-Sense
ξινά
- Περιορισμένη σχετικά άνεση
- Διθέσια (ουσιαστικά) διαρρύθμιση καθισμάτων πίσω
Σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κατά 25 mm ύψος (1.447 mm) το νέο Renault Megane δείχνει πιο επιθετικό. Οι φαρδιοί ώμοι ενισχύουν αυτή την αίσθηση, με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα σε σχήμα «C», τεχνολογίας LED εμπρός και Edge Light πίσω, να το καθιστούν αναμφίβολα ξεχωριστό, ενώ στην έκδοση με τα full LED συνδυάζεται με σύστημα αυτόματης εναλλαγής της μεσαίας με τη μεγάλη «σκάλα». Ακόμα πιο άγριο στις λεπτομέρειες και χωρίς υπερβολές γίνεται στην έκδοση GT με τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τα αεροδυναμικά βοηθήματα.
Με έμφαση στην τεχνολογία
Πιο μετρημένο σχεδιαστικά είναι στο εσωτερικό του το νέο Megane, με μινιμαλιστική προσέγγιση, έλλειψη στοιχείων εντυπωσιασμού και ελάχιστους διακόπτες που συμβάλουν με τη σειρά τους σε μια πιο «καθαρή» εικόνα και παράλληλα κάνουν το έργο του οδηγού πιο εύκολο. Δίχως άλλο, την παράσταση κλέβει η μεγάλη κάθετα τοποθετημένη στην κεντρική κονσόλα οθόνη αφής 8,7 ιντσών.
Αυτή παρέχει όλες τις πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο και παράλληλα τη δυνατότητα ρυθμίσεων των επιμέρους παραμέτρων, που στην περίπτωση του GT Line αφορούν και το αμάξωμα. Μοιάζει με tablet και λειτουργεί σαν τέτοιο, αφού μπορείς να τη χειριστείς κάνοντας «τσίμπημα» και «μεγέθυνση» «pinch & zoom» με χαρακτηριστική απόκριση στις εντολές του χεριού, ακόμα και όταν φοράς γάντια!
Η τεχνολογία Multi-Sense όπως την ονομάζει η Renault, φροντίζει να κάνει την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό πιο μοντέρνα, αλλάζοντας τον φωτισμό στην κεντρική κονσόλα, τις πόρτες και τον πίνακα οργάνων, ανάλογα με το οδηγικό στιλ που έχεις επιλέξει μέσα από την οθόνη και το σύστημα R-Link 2. Τα προγράμματα οδήγησης είναι πέντε: Neutral, Sport, Comfort, Perso και Eco, ενώ ακόμα τρεις ρυθμίσεις, Neutral, Comfort και Sport, υπάρχουν για τον ήχο που εκπέμπει το νέο Megane.
Πέρα από την εικόνα, το γαλλικό μικρομεσαίο μοντέλο τα καταφέρνει και επίπεδο πρακτικότητας. Μια βαθιά θήκη στην κεντρική κονσόλα, δύο για ποτήρια στο κέντρο, μια καλυμμένη ανάμεσα στα καθίσματα και οι «τσέπες» στις πόρτες θα βολέψουν και με το παραπάνω όλα τα μικροαντικείμενα καθημερινής χρήσης. Αυτό που σε κερδίζει όμως στο Megene GT Line είναι τα καθίσματα. Bucket με ενσωματωμένα προσκέφαλα, μεγάλα πλευρικά στηρίγματα και διπλή επίστρωση στο εσωτερικό τους για περισσότερη άνεση, αποτελούν τον ιδανικό σύντροφο.
Ακόμα και τα πίσω καθίσματα παρέχουν στήριξη στους μηρούς των επιβατών, έχοντας όμως σχεδόν διθέσια διαρρύθμιση, αφού στο κέντρο η έδρα σηκώνεται αρκετά για να βολέψει κάποιον μεγαλόσωμο άνθρωπο. Ο χώρος για το κεφάλι είναι ικανοποιητικός, όπως επίσης και αυτός για τα πόδια, παρά τα μεγάλα εμπρός καθίσματα. Στα θετικά προσθέστε και τον όγκο του χώρου αποσκευών που ξεκινά από τα 434 λίτρα και φτάνει τα 1.247 με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες. Το ψηλό κατώφλι φόρτωσης είναι το μόνο που ίσως δυσχεράνει λίγο το έργο σας στην περίπτωση που τα αντικείμενα είναι βαριά.
Στρίβοντας σε ράγες
Στο δρόμο το Megane δείχνει τον καλό του εαυτό και τις σπορ καταβολές του. Παρά τη εν γένει οικογενειακή φιλοσοφία του δεν διστάζει να βουτήξει στην κατηγορία των πιο σπορ μοντέλων, θυσιάζοντας μόνο ελάχιστη από την άνεση που παραδοσιακά μας έχουν συνηθίσει να προσφέρουν οι Γάλλοι. Πολύ καλό τιμόνι σε αίσθηση και ακρίβεια, με λίγο βάρος άλλα άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού, συνδυάζεται άριστα με την δουλεμένη ανάρτηση και τους μεγάλους τροχούς των 17 ιντσών (18 προαιρετικά). Στο Sport πρόγραμμα τα πράγματα γίνονται πιο άγρια σε όλα τα επίπεδα ακόμα και τον ήχο, με το τιμόνι όμως να βαραίνει δυσανάλογα πολύ σε σχέση με το κέρδος που περνάει στα χέρια του οδηγού.
Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ανεπαίσθητες, αυξάνοντας την αυτοπεποίθηση του οδηγού στα γρήγορα κομμάτια. Οι στροφές είναι το περιβάλλον που θα αναδείξει τις αρετές του το νέο Megane, αφού εκεί γίνεται πραγματικά απολαυστικό και σε κάνει να ξεχάσεις τη μικρή ταλαιπωρία που σε υποβάλει σε επίπεδο άνεσης η ανάρτηση μέσα στην πόλη. Δυνατά, αποτελεσματικά και ακούραστα είναι και τα φρένα, με το μεσαίο πεντάλ να έχει το σωστό βάρος. Ο επιλογέας των ταχυτήτων μπορεί να στερείται «βάρους» και αίσθησης, αλλά όχι και ακρίβειας, αφού σε κάθε περίπτωση ακόμα και σε γρήγορες αλλαγές θα βρεις τη σχέση που θέλεις.
Ο diesel των 1,5 λίτρων κρατάει ψηλά τη σημαία των Γάλλων οι οποίοι διαπρέπουν σε αυτή την κατηγορία κινητήρων. Αποδίδει 110 ίππους με έμφαση στη ροπή η τιμή της οποίας αγγίζει τα 260 Nm και είναι διαθέσιμη στο σύνολό της από τις 1.750 rpm. Το τράβηγμα είναι θετικό από χαμηλά και σίγουρα πιο δυνατό πάνω από το όριο απόδοσης της ροπής. Η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h ολοκληρώνεται σε 11,3 sec, ενώ η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 187 km/h. Πέρα από τους στυγνούς αριθμούς και περνώντας στην πράξη, το Megane δείχνει πρόθυμο τόσο μέσα στην πόλη, όσο και σε ανοιχτό δρόμο. Στο ταξίδι ανακτά εύκολα σχετικά ταχύτητα και τη διατηρεί χωρίς να αποδεικνύεται λαίμαργο σε κατανάλωση. Η τιμή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής είναι 3,9 lt/100 km, αλλά στην πράξη μπορεί να διατηρηθεί κάτω από τα 6 χωρίς ιδιαίτερο κόπο, αναδεικνύοντας έτσι και την άλλη, ταξιδιάρικη διάσταση του νέου Renault Megane 1.5 dCi.
συμπέρασμα
Το νέο Renault Megane σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Από εκεί και πέρα έχει αρκετές ακόμα αρετές για να σε κρατήσει κοντά του, με την οδική συμπεριφορά να βρίσκεται ψηλά σε αυτή τη λίστα. Θα το λατρέψουν αυτοί που έχουν οικογένεια και θέλουν ένα μεγάλο ασφαλές αυτοκίνητο, αλλά δεν είναι ακόμα διατεθειμένοι να θυσιάσουν την οδηγική απόλαυση. Σίγουρα μια καλά εκτελεσμένη πρόταση από τους Γάλλους, με υψηλά για την κατηγορία στάνταρ που το καθιστούν μια από τις καλύτερες επιλογές.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ