ΔΟΚΙΜΗ: Smart fortwo 0.9 90 PS auto

Η συνταγή για το νέο Smart fortwo μοιάζει ίδια, αλλά η γεύση είναι εντελώς διαφορετική και αρκεί μια δοκιμή για να καταλάβεις

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή135 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,4 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2118 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Αυτό είναι το νέο Smart fortwo με αυτόματο κιβώτιο twinamic διπλού συμπλέκτη και τούρμπο κινητήρα 0.9 με 90 ίππους που προσφέρει όλα τα ατού του μικρού 2θέσιου και επιπλέον επιδόσεις και βελτιωμένη άνεση.


Τόσο ίδιο, μα τόσο διαφορετικό. Πατά στην ίδια φιλοσοφία που το έκανε γνωστό και το καθιέρωσε, με διθέσιο αμάξωμα και φουλ της ευελιξίας στο δρόμο, που το καθιστά τον τέλειο σύμμαχο μέσα στην κίνηση της πόλης. Μικρό 2.695 mm αμάξωμα με διθέσια διαρρύθμιση στο εσωτερικό του και όπως η πρώτη γενιά, με τούρμπο κινητήρα και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Εδώ σταματούν οι ομοιότητες, αφού ακόμα και τα κοινά αυτά στοιχεία, είναι εντελώς διαφορετικά εκτελεσμένα σε αυτή τη νέα γενιά.

Η εικόνα στο εσωτερικό γνώριμη, ρετρό Smart θα λέγαμε στην υπερβολή, αφού η προσέγγιση είναι ίδια στο σύνολο σχεδόν των επιμέρους στοιχείων του. Αεραγωγοί, όργανα, στροφόμετρο, τιμόνι και καθίσματα είναι εκεί για να κάνουν τη σύνδεση με το παρελθόν. Η βελτιωμένη πρακτικότητα, όπως αυτή αποτυπώνεται από τις περισσότερες θήκες, δύο για ποτήρια στην κεντρική κονσόλα και τσέπες στις πόρτες κάνουν τη διαφορά, ενώ η κεντρική οθόνη με δυνατότητες σύνδεσης και σύστημα πλοήγησης φροντίζουν να τονίσουν τη σύγχρονη πλευρά του νέου Smart.



Από την άλλη, ο κινητήρας είναι μεν τούρμπο όπως στην πρώτη γενιά, αλλά εδώ έχει χωρητικότητα κοντά στο ένα λίτρο, 0,9 για την ακρίβεια, που αφήνει βάσιμες υποσχέσεις για τη μακροημέρευσή του. Οι κύλινδροι είναι τρεις, οι ίπποι 90 και πρόθυμοι και η ροπή κάμποση (135 Nm) ώστε να αντιδρά σε κάθε άγγιγμα του ποδιού σου στο γκάζι. Η τεράστια διαφορά έχει να κάνει με το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο μπορεί να είναι αυτόματο, αλλά καμία σχέση δεν έχει με αυτό που οι πολλοί φίλοι του Smart γνωρίζουν.

Το αυτοματοποιημένο χειροκίνητο που συνόδευε το Smart από την πρώτη γενιά μέχρι τώρα έγινε σύγχρονο, original αυτόματο, με τεχνολογία διπλού συμπλέκτη και ονομασία twinamic. Οι αλλαγές γίνονται αστραπιαία και είναι ανεπαίσθητες. Τόσο στην πλήρως αυτόματη λειτουργία του όσο και στην χειροκίνητη με τη βοήθεια των εύχρηστων paddles πίσω από το τιμόνι. Ανεβάζεις μέχρι την 6η σχέση εύκολα, αξιοποιώντας τη δύναμη και τη ροπή του κινητήρα, ενώ αν μπλέξεις στην κίνηση και ξεχαστείς, τότε η χειροκίνητη λειτουργία επιστρέφει στην αυτόματη, με οικονομικό (Eco) mode.

Το σκορτσάρισμα και ένα μικρό δισταγμό στην εκκίνηση που έχουν παραδοσιακά όλα τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη δεν μπορείς να το αποφύγεις, ειδικά στην ανηφόρα και ο μόνος τρόπος να το αντιμετωπίσεις είναι με «ζύγισμα» του γκαζιού. Το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Assist) που κρατά για λίγο το αυτοκίνητο ακίνητο ενώ έχεις αφήσει το πεντάλ του φρένου, λειτουργεί ως… αντίβαρο, αφού το αυτοκίνητο ξεκινά χωρίς να φύγει ούτε χιλιοστό πίσω. Σε κάθε περίπτωση αυτό δεν είναι ικανό να αμαυρώσει την εικόνα του εξαιρετικού αυτόματου που μεταμόρφωσε το μικρό Smart και το έκανε ένα… όπλο μέσα στην πόλη.



Σε συνεργασία με τον πρόθυμο κινητήρα θα κινηθείς σβέλτα στα όρια του «αντικοινωνικού» μέσα στην πόλη αν σε συνεπάρει η απόδοσή του. Πλέον δεν έχεις να προσέχεις τις λακκούβες, αφού το νέο πιο στιβαρό και άκαμπτο πλαίσιο, τα πιο φαρδιά μετατρόχια και η ανάρτηση με τις πιο ήπιες ρυθμίσεις και τη καλύτερη δυνατότητα απόσβεσης κρατάνε εκτός τις πολλές ομολογουμένως κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, προσφέροντας άψογη για τα δεδομένα της μικρής κατηγορίας και φυσικά για Smart άνεση.

γλυκά
  • Ευελιξία
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
  • Επιδόσεις
  • Άνεση
  • Ευχάριστος χαρακτήρας
ξινά
  • Κατανάλωση
  • Τιμή

Το μικρό μεταξόνιο είναι το μόνο που μπορεί να ταράξει την ηρεμία των επιβαινόντων, αφού δεν έχει το μήκος (1.879 mm) για να διαχειριστεί με αποτελεσματικότητα τις εγκάρσιες - έντονες - κακοτεχνίες. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά και τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας έντονα προστατευτικά, δεν θα αφήσουν οποιοδήποτε λάθος ή υπερβολή του οδηγού να εξελιχθεί. Δεν θέλει ιδιαίτερο τρόπο και προσοχή για να κινηθείς γρήγορα και με ασφάλεια κάτι που δεν ισχύει όμως και για την κατανάλωση.

Το τίμημα των επιδόσεων μοιάζει υψηλό για ένα μικρό 2θέσιο αυτοκίνητο, αφού η κατανάλωση εύκολα θα σκαρφαλώσει πάνω από τα 8 lt/100 km και δύσκολα θα κατέβει κάτω από τα 6 απαιτώντας ιδιαίτερες δεξιότητες και αρκετή ευγένεια από την πλευρά του οδηγού με το… γκάζι. Αυτό είναι το μόνο που μπορούμε να καταλογίσουμε στο νέο αυτόματο Smart με τον τούρμπο κινητήρα, αφού η τιμή κτήσης, αν και υψηλή δεν φαίνεται να αποτελεί εμπόδιο για τους φανατικούς του μοντέλου, όπως η πορεία του έχει αποδείξει και οι γεμάτοι από Smart δρόμοι μαρτυρούν.

 

συμπέρασμα

Δίχως περιστροφές το νέο Smart είναι σημαντικά καλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που αντικαθιστά. Σε όλους τους τομείς μάλιστα εκτός ίσως της κατανάλωση, αλλά συμπεριλαμβανομένης της πολύπαθης άνεσης του προηγουμένου, τις επιδόσεις και φυσικά τη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων. Πιο γρήγορο και αναμφίβολα πιο αποτελεσματικό, βελτιώνει το δείκτη άνεσης και ευκολίας, ενώ παράλληλα σου φτιάχνει και τη διάθεση, σε συνάρτηση και με όλο το πακέτο, που το καθιστά τον βασιλιά της πόλης.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...