ΔΟΚΙΜΗ: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI BiTurbo
Με station wagon αμάξωμα και τον 1.6 diesel των 160 ίππων, το Astra μεταμορφώνεται σε ιδανικό οικογενειακό
- -
- -
με μια ματιά
Το ευρωπαϊκό αυτοκίνητο του 2016 στην πιο «καλοζυγισμένη» του έκδοση, αυτή που συνδυάζει τους αχανείς χώρους με τις επιδόσεις και την κατανάλωση από τον εξαιρετικό BiTurbo πετρελαιοκινητήρα.
Στις γραμμές παραγωγής της Opel έχουν ανεβάσει ρυθμό τους
τελευταίους μήνες προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην αυξημένη ζήτηση
για το νέο Astra. Στην πετυχημένη εμπορική του
πορεία «πατά» και η οικογενειακή του εκδοχή, το Sports
Tourer των 4,7 μέτρων. Το δοκιμάσαμε στην premium έκδοσή
του, με τον 1.6 CDTI BiTurbo απόδοσης 160 ίππων
και το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Innovation.
Διατηρώντας το ίδιο μεταξόνιο με αυτό του Astra hatchback, αλλά με συνολικό μήκος αυξημένο κατά 33 cm, το Sports Tourer προσφέρει ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα: τον μεγάλο του χώρο αποσκευών, με όγκο που κυμαίνεται από 540 λίτρα έως τα 1.630 με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Θα ήμασταν όμως άδικοι αν στεκόμασταν στην πρακτική πλευρά του... θέματος και δεν αντιμετωπίζαμε σφαιρικά την πρόταση της Opel.
Σε δίαιτα, αλλά πιο στιβαρό
Καταρχάς, το μικρομεσαίο station wagon της Opel είναι αρκετά πιο ελαφρύ από τον προκάτοχό του. Σε συνδυασμό με τις επεμβάσεις στην ανάρτηση (η οποία αποτελείται από γόνατα MacPherson μπροστά και – για την έκδοση με τον 1.6 BiTurbo – ημιάκαμπτο άξονα με συνδέσμους Watt πίσω) και το πιο άκαμπτο πλαίσιο, το Astra Sports Tourer συμπεριφέρεται ουδέτερα, παρέχοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης αλλά και άνεσης. Ακόμη και σε επαρχιακή διαδρομή με αλλεπάλληλες στροφές, έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς ένα καλοστημένο hatch παρά ένα station.
Όλα τα παραπάνω δεν θα ήταν τόσο... έντονα αν δεν υπήρχε κάτω από
το καπό ένα «διαμάντι». Ο λόγος για τον 1.6 diesel, ο οποίος με τη
βοήθεια υπερσυμπιεστή δύο σταδίων αποδίδει ισχύ 160 ίππων και ροπή
350 Nm, η οποία εμφανίζεται από τις 1.500 rpm. Δυνατός από χαμηλά
και χωρίς να... κρεμάει ψηλά, ο τετρακύλινδρος biturbo της Opel
χαρίζει αξιόλογες επιδόσεις τόσο από στάση (0-100 km/h σε 8,9 sec)
όσο και εν κινήσει (ρεπρίζ 80-120 km/h σε 8,1 sec και τελική
ταχύτητα 220 km/h).
Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι όμως η κατανάλωσή του. Σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, το start/stop και τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, «ζητά» μόλις 6 lt/100 km σε μεικτό κύκλο, ενώ στον αυτοκινητόδρομο η ένδειξη υποχωρεί ακόμη και κάτω από τα 5 lt. Τιμές που βρίσκονται κοντά στην εργοστασιακή κατανάλωση των 4,1 lt/100 km (αντιστοιχεί σε εκπομπές ρύπων 109 gr. CO2 ανά km). Και όλα αυτά για ένα αυτοκίνητο των 1.400+ kg που ταξιδεύει σβέλτα ακόμη και φορτωμένο με επιβάτες / αποσκευές.
γλυκά
- Απόδοση κινητήρα
- Κατανάλωση
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα κατασκευής
- Χώροι
- Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
ξινά
- Τιμή έκδοσης
Στα δυνατά σημεία συγκαταλέγεται και ο υπερπλήρης εξοπλισμός στην έκδοση Innovation. Οδηγός και επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πληθώρα συστημάτων άνεσης και ασφάλειας, όπως η οθόνη αφής 8 ιντσών του IntelliLink (με χάρτες πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας), τον προσωπικό βοηθό για κάθε δύσκολη στιγμή OnStar, το διζωνικό κλιματισμό, το πακέτο υποβοήθησης με κάμερα Opel Eye (ρυθμιζόμενο cruise control, προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση της οδικής σήμανσης), ρυθμιζόμενα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού 6 κατευθύνσεων κ.α.
Η υψηλή τιμή των 27.200 ευρώ ίσως αποθαρρύνει
αρκετούς, καθώς σε αυτό το κόστος υπάρχουν προτάσεις από την
κατηγορία των compact SUV/Crossover. Θα υστερούν όμως ξεκάθαρα
έναντι του Astra Sports Tourer τόσο σε χώρους όσο και σε εξοπλισμό.
Το station της Opel διατίθεται επίσης με τον 3κύλινδρο 1.0 turbo
βενζίνης 105 ίππων, τον 1.4 Turbo 150 PS και τον 1.6 diesel με 110
και 136 ίππους, σε τιμές που αρχίζουν από τα 18.700 ευρώ.
συμπέρασμα
Σε αντίθεση με τη δυτική Ευρώπη, τα station wagon δεν είναι και τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα στην Ελλάδα. Αν όμως έχετε αυξημένες μεταφορικές ανάγκες και περιορισμένο μπάτζετ για καύσιμα, τότε το Astra Sports Tourer είναι από τις πρώτες επιλογές σας, αν όχι η πρώτη.