ΔΟΚΙΜΗ: Nissan Micra 1.5 dCi

Η άμυνα της Nissan στα supermini έλαβε τέλος! Το νέο Micra υπόσχεται δημιουργική αντεπίθεση

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή220 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,1 lt/100km
Εκπομπές CO2107 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η επόμενη μέρα για το Micra έρχεται με εντελώς νέα εικόνα, δυναμικά χαρακτηριστικά και ρεπερτόριο τεχνολογιών με στόχο τον αφρό της κατηγορίας.


Στη Nissan η διάθεση για δημιουργία δεν έλειψε την τελευταία δεκαετία, όμως εστίασε το ενδιαφέρον της σε πιο φρέσκα κουλούρια. Τα Qashqai και Juke είναι δείγματα της δημιουργικότητας που βέβαια απέδειξε την προσήλωση στην επιτυχία αλλά σε μια νέα γειτονιά, αυτή των crossover που αποτελεί και την μοντέρνα κατηγορία. Το αποτέλεσμα ναι μεν την δικαίωσε, όμως άφησε στο περιθώριο παραδοσιακές αξίες της γκάμας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το  Micra, του οποίου η 4η γενιά εν έτη 2010 που παρουσιάστηκε, ήρθε σαν μια συντηρητική συνέχεια της προηγούμενης, που είχε με τη σειρά της αποσπάσει εξαιρετικά σχόλια στο μεσοδιάστημα 2002 - 2010.

Μπορεί λοιπόν η πρόσφατη 6ετία του Micra να μην χωρούσε στην αφρόκρεμα των supermini, κάτι τέτοιο όμως επ’ ουδενί δεν θα αφήσει να συμβεί το άρτι αφιχθέν νεότερο μοντέλο. Η 5η γενιά επέστρεψε εκεί που ανήκει. Το δυναμικά ευρωπαϊκό comeback δεν είναι διαδικαστικό, με δεδομένο ότι έχει μεταφερθεί και η γραμμή παραγωγής στην γηραιά ήπειρο και συγκεκριμένα στο Φλιν της Γαλλίας. Φυσικά για να το καταφέρει πρέπει να σε κερδίζει με την πρώτη ματιά και το νέο Micra απλά δεν θυμίζει σε τίποτα το Micra έτσι όπως το ξέραμε.

Βλέψεις πρωταθλητισμού

Ξεχάστε την στρογγυλωπή ιστορία του Micra και υποδεχτείτε το δυναμικό και αιχμηρό νεότερο, που βούτηξε στη σχεδιαστική έμπνευση και βγήκε ωφελημένο. Ένα πάντρεμα ακμών και καμπύλων περιτριγυρίζει το αμάξωμα και δίνει στο supermini της Nissan ένα εντυπωσιακό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd:0,29) και μια άκρως ενδιαφέρουσα και νεανική εικόνα που αναζητάς σήμερα. Η πρόσφατη παράδοση με τα Qashqai και Juke αποδεικνύει ότι έχουν τον τρόπο τους να κερδίσουν ματιές και θαυμαστές, έτσι και το Micra ποντάρει πολλά στις σπορ γραμμές και στο επιθετικό look. Τα σχεδιαστικά highlight πολλά, με την αιωρούμενη τύπου coupe οροφή, τις κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες και τις αρρενωπές γωνίες να κλέβουν την παράσταση.

Τα νέα δεδομένα έχουν φέρει αλλαγές και σε διαστάσεις, με το Micra τώρα να έρχεται κερδισμένο σε μήκος (174 mm) και πλάτος (78 mm) ενώ έχει χαμηλώσει (55 mm), χωρίς να ξεφεύγει από την 4μετρη λογική (συνολικό μήκος 3.999 mm) που συνηθίζεται στην κατηγορία. Τα LED ημέρας δεν είναι καμία ιδιαίτερη είδηση, όμως το πλήρες ρεπερτόριο σύγχρονων τεχνολογιών που προσφέρονται το εναρμονίζουν με την εποχή του. Το Intelligent Emergency Braking αναλαμβάνει το αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση κινδύνου και διαθέτει αναγνώριση πεζών, θα είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Στα προηγμένα συστήματα περιλαμβάνονται το Lane Departure Prevention (για αποφυγή αλλαγής λωρίδας), το Around View Monitor (για πανοραμική θέαση, μέσω καμερών), το Traffic Sign Recognition (αναγνωρίζει σήματα Κ.Ο.Κ), High Beam Assist (υποβοήθηση στη μεγάλη σκάλα φώτων) και Blind Spot Warning (προειδοποίει για τυφλά σημεία), ενώ στα ηλεκτρονικά ευστάθειας περιλαμβάνονται τα Active Ride και Active Trace Control που βελτιστοποιούν τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Φυσικά υπάρχει και δυνατότητα εξατομίκευσης, με παραπάνω από 100 επιλογές που προκύπτουν από συνδυασμό χρωμάτων, σχεδίων, αυτοκόλλητων και άλλων λεπτομερειών και ενθέσεων. Καθόλα νέο με σύγχρονη εικόνα και ευρωπαϊκό αέρα είναι και το εσωτερικό του Micra. Τα μαλακότερα υλικά και η κομψότητα του συνόλου συνθέτουν ένα καλοφτιαγμένο ταμπλό και συνολικά ένα νοικοκυρεμένο και ευρύχωρο εσωτερικό με προσεγμένη συναρμολόγηση.

Ένας ευανάγνωστος πίνακας οργάνων συνδυάζει τις αναλογικές με ψηφιακές ενδείξεις και πλήθος πληροφοριών που συμπληρώνονται και από την έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών που προσφέρει συμπληρωματικές πληροφορίες για το αυτοκίνητο, δυνατότητες συνδεσιμότητας, πλοήγησης και ψυχαγωγίας. Κερασάκι στον πλούτο του εξοπλισμού του νέου Micra είναι το ηχοσύστημα personal της BOSE που με ενσωματωμένα ηχεία στο προσκέφαλο οδηγού δημιουργεί μια πρωτόγνωρη surround ακουστική εμπειρία. Μεγάλη σημασία όμως έχουν και οι αυξημένοι χώροι με τη γενναία αύξηση (75 mm) στο μεταξόνιο (2.525 mm) να έχει δημιουργήσει ευρυχωρία στην καμπίνα για επιβάτες με ευρωπαϊκό σωματότυπο ακόμα και αν κάθεται ο ένας πίσω από τον άλλον.

Στην δεύτερη σειρά υπάρχει επαρκής χώρος για τρεις επιβάτες, ενώ με δυο ο διαθέσιμος χώρος σε πόδια και κεφάλι είναι υπεραρκετός για αυτοκίνητο της κατηγορίας. Αντίστοιχα αυξημένος και ο χώρος αποσκευών που με 300 lt δεν θα αφήσει παράπονα. Η μοντέρνα έκφραση του Micra πέραν της εικόνας προσφέρει εξαιρετική θέση οδήγησης με πολλαπλή ρύθμιση τιμονιού και απροβλημάτιστη εργονομία. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και σωστά σε στήριξη και μόνο οι φαρδιές κολόνες πίσω περιορίζουν την ορατότητα, κάτι σύνηθες όμως στην πλειονότητα των σημερινών αυτοκινήτων.

Ενέργεια και ευκινησία

Η ζωηρή λογική του supermini της Nissan είναι εμφανής με το που θα πάρεις στα χέρια σου το τιμόνι. Προηγείται όμως ο κινητήρας που παραδοσιακά όπου έχει φορεθεί κερδίζει τις εντυπώσεις. Ξεπερνάμε λοιπόν τους δυο βενζινοκινητήρες που θα είναι διαθέσιμοι και εστιάζουμε στον γνωστό turbodiesel των 90 ίππων που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.  Ο 1.5 dCi με τα 220 Nm ροπής αποδίδει θαυμάσια σε ένα ποιοτικά ωφέλιμο φάσμα στροφών για turbodiesel, δεν υπερβάλει με την ακουστική του και έρχεται ως συνώνυμο απόδοσης και οικονομίας. Φυσικά πληροί προδιαγραφές EURO6 και συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων για την ώρα, ενώ για οποιαδήποτε αυτόματη λύση η Nissan μας παρέπεμψε στο μέλλον.

Σε επίπεδο επιδόσεων τα νούμερα δεν αποτυπώνουν την αίσθηση. Τα 0-100 km/h σε 11,9’’ και τα 179 km/h τελικής ταχύτητας είναι αξιοπρεπείς τιμές αλλά όχι για να σε εντυπωσιάσουν. Όμως σημασία έχει η ουσία και η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός. Κάθε φορά που νιώθεις τη ροπή να κορυφώνεται στις 2.000 σ.α.λ., η επιτάχυνση είναι γεμάτη και σε κάθε αλλαγή οι στροφές είναι εντός της ωφέλιμης περιοχής. Από τις 1.200 σ.α.λ. το μοτέρ φουσκώνει, κάτι που μεταφράζεται σε τράβηγμα επιτάχυνσης. Οι επιταχύνσεις και οι ρεπρίζ εν ολίγοις, είναι μεστές και ποτέ δεν αφήνουν τον οδηγό ξεκρέμαστο. Συνδυάζονται δε και με χαμηλή κατανάλωση που εύκολα σταθεροποιείται στα 5,5 lt/100 km, χωρίς να νοιώθεις ότι προσπαθείς για να την διατηρήσεις χαμηλά. Τα δυο επιπλέον λίτρα σε σχέση με την επίσημη εργοστασιακή μέση κατανάλωση κρίνονται φυσιολογικά για απελευθερωμένη οδήγηση, ενώ αν επιθυμείς την επιβεβαίωση των 3,5 lt/100 km οφείλεις να είσαι πειθαρχημένος γκουρού της οικονομικής οδήγησης.

Δεν υπάρχει λόγος όμως, γιατί με τα 41 lt του ρεζερβουάρ ο φυσιολογικός ρυθμός σου εξασφαλίζει ζωηρή μετακίνηση και σχεδόν 700 – 800 km αυτονομίας. Αν βέβαια το δεξί σου πόδι επιτεθεί βάναυσα και κατ΄ εξακολούθηση στο πεντάλ του γκαζιού, τότε αναπόφευκτα θα φλερτάρεις με ενδείξεις του 9 στο trip computer.  Με την κατανάλωση με το μέρος του και με το καλοτάξιδο περιβάλλον που προσφέρει η σωστή ποιότητα κύλισης και ηχομόνωσης το Micra μπορεί να ανεβοκατεβαίνει στους αυτοκινητόδρομους της χώρας κερνώντας τον οδηγό με ευθυβολία και αίσθημα ασφάλειας. Από την άλλη το επικοινωνιακό πάτημα, το άμεσο τιμόνι και η διάθεση να απλώσεις τις επιδόσεις χωρίς να συμβιβάσεις ρυθμό, είναι κάτι που σου χτίζει εμπιστοσύνη να μην περιοριστείς στις ευθείες και να απολαύσεις το supermini της Nissan σε πιο ενδιαφέρον οδικό δίκτυο. Στον επαρχιακό όπου η ποικιλία στροφών ξυπνάει το οδηγικό ένστικτο, διαπιστώνεις ότι το μελετημένο ζύγισμα από την ανάρτηση προσφέρει μια σπορτίφ γεύση συμπεριφοράς που δεν σπαταλά χρόνο και μέτρα μέχρι να σε ενημερώσει για τα τεκτενόμενα.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Σπορ και κομψή αισθητική
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Ορατότητα (πίσω κολόνες)
  • Αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων (στις γρήγορες εναλλαγές)

Δεμένη αίσθηση που διαβάζει το δρόμο και προσφέρει πληροφορία, συνοδεύεται από καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα φρένων για τις στιγμές που νιώθεις ότι κυνηγάς και κυνηγιέσαι για το ιδανικό πέρασμα από στροφή σε στροφή. Το Micra είναι πρόθυμο να το οδηγήσεις γρήγορα και χτισμένο σε μια εξέλιξη της πλατφόρμας του Note (Nissan V-Platform) ανακαλύπτεις ότι η στιβαρότητα δεν λείπει, παρά τη δίαιτα που έχει υποστεί. Αντιθέτως «φωνάζει» ότι μπορεί να αντέξει ίππους και μας αφήνει στην αναμονή για τα μελλοντικά σπορ σχέδια της Nissan. Ίσως είναι η μόνη στιγμή που νιώθεις τον turbodiesel, λίγο σε επιδόσεις γιατί δεν έχει νόημα να ανεβάζεις στροφές, ενώ το κατά τα άλλα αξιοπρεπέστατο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων με την μακριά κλιμάκωση δείχνει να σφίγγει στις δυναμικές αλλαγές. Εντέλει το Micra είναι πρόθυμο να ικανοποιήσει τα ψαγμένα οδηγικά γούστα και φιλικό για τον χρήστη της καθημερινότητας. Και μέσα σε όλα αυτά προσθέτεις την καθολική του αναγέννηση και έχεις ένα supermini που θα προκαλέσει πονοκέφαλο στους πρωτοκλασάτους αντιπάλους της κατηγορίας.

συμπέρασμα

Με την πρόσφατη ιστορία του Micra να βολοδέρνει αναμεσά στα mini και supermini, η αναγνώριση προς τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας είχε απομακρυνθεί. Η κατάσταση άλλαξε ολοκληρωτικά με την 5η γενιά που πλέον έχει στη φαρέτρα του τα κατάλληλα όπλα για να φτάσει στη διάκριση. Δυναμισμό σε εικόνα και συμπεριφορά, σύγχρονο και επίκαιρο σε τεχνολογίες, καθώς και πλούσιο σε εξοπλισμό, το νέο Micra έχει λόγους να πάρει τη θέση που του αξίζει σε μια κατηγορία που παραδοσιακά υπήρξε υπολογίσιμος παίχτης. Τώρα δείχνει ικανό για πρωταθλητισμό και δικαιωματικά αποτελεί μια ακόμα ποιοτική επιλογή στη γειτονιά των supermini.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

 

VIDEOS

GOCAR TEST - Nissan Micra 1.5 DCI

All New Nissan Micra - Meet the accomplice

Nissan Micra 2017 - Play it your way

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...