ΔΟΚΙΜΗ: Peugeot 108 TOP! 5d 1.0 68PS
To designάτο γαλλικό μίνι “ξεσκεπάζει” τα κάλλη του και ενισχύει την χαριτωμενιά του
- -
- -
με μια ματιά
Το Peugeot 108 TOP! είναι το μίνι που θα μαγνητίσει το βλέμμα σου, τόσο για τη σχεδίαση όσο και για τους χρωματικούς συνδυασμούς. Τα μεγαλύτερα όπλα του όμως είναι η ευελιξία και η οικονομία του.
Μόλις κάθισα στη θέση του οδηγού ένιωσα πάλι σαν παιδί του
γυμνασίου που περιμένει ανυπόμονα αυτή την εκδρομή που είχαν
υποσχεθεί οι καθηγητές. Αυτή η χαρούμενη αίσθηση που ξεχειλίζει
έντονα από τον χαριτωμένο χαρακτήρα του νέου Peugeot 108 είναι αυτή
που μου θύμισε τα παιδικά μου χρόνια, ενώ η μικρή δόση ανεμελιάς
έρχεται με την προσθήκη της ανοιγόμενης υφασμάτινης οροφής.
Αναμφίβολα, το γαλλικό μίνι χαρίζει ένα παιχνιδιάρικο στιλ στην αστική μουντάδα, ενώ η ευελιξία είναι ένα από τα όπλα του που το κάνει να ξεχωρίζει. Σε αυτή συμβάλλουν οι μικρές του διαστάσεις που φτάνουν σχεδόν τα 3,5 μέτρα μήκος και 1,6 μέτρα πλάτος, καθώς και ο μικρός κύκλος στροφής (9,6 μέτρα). Η διάθεση λοιπόν δεν μπορεί να μην είναι ανεβασμένη, αφού μπορείς να κυκλοφορήσεις άνετα μέσα στην πόλη και να βρεις πιο γρήγορα από άλλους μια στενή θέση στάθμευσης. Μάλιστα, δεν θα πεις όχι και σε μια μικρή εξόρμηση εκτός πόλης.
Αισθητικά, το Peugeot 108 Cabrio έχει μοντέρνα εμφάνιση και μοιράζεται αρκετά στοιχεία από τα υπόλοιπα αδέρφια της γαλλικής γκάμας. Έχει γίνει εκτενής χρήση χρωμίου στη μάσκα, περιμετρικά από τα φώτα ομίχλης, τους εξωτερικούς καθρέφτες και τα χερούλια όλων των θυρών. Η έκδοση Top! που είχαμε στη διάθεσή μας έχει μια πλήρως ανοιγόμενη οροφή, η οποία ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά και σκεπάζει το επάνω μέρος του αυτοκινήτου. Δεν έχει προκαθορισμένες θέσεις, ενώ διατίθεται αποκλειστικά σε 3 διαφορετικές χρωματικές αποχρώσεις: μαύρη, γκρι και μοβ. Εσωτερικά, δείχνει πολύ νεανικό και σε αυτό βοηθάει ιδιαίτερα το όμορφο σχεδιαστικά τιμόνι, αλλά δυστυχώς δεν έχει το ίδιο με αυτό του 208, 308, 2008 και 3008.
Η μικρή κυκλική οθόνη που φιλοξενείται στα παραδοσιακά όργανα παρέχει στον οδηγό όλες τις σημαντικές πληροφορίες όπως είναι οι καταναλώσεις (στιγμιαία και μέση), η αυτονομία και τα οδόμετρα. Η 7 ιντσών οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα είναι σημείο αναφοράς, η οποία παρέχει όλους τους μοντέρνους τρόπους συνδεσιμότητας με ένα smartphone, όπως bluetooth, Mirror Screen και USB. Η ποιότητα των υλικών για τα στάνταρντ της κατηγορίας είναι υψηλή, αλλά δεν φτάνει (ακόμα) αυτή των σύγχρονων supermini. Από την άλλη, οι 4 επιβάτες μπορούν να καθίσουν και να μεταφερθούν χωρίς υπερβολικές παραχωρήσεις, αλλά και πάλι αν δυσανασχετήσουν ανοίξτε την οροφή και αφήστε τους να ρεμβάσουν τον γεμάτο… αστέρια ουρανό. Ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός μιας και τα 196 λίτρα είναι αρκετά για τα βασικότερα που έχετε να μεταφέρετε.
Η αποδοτικότητα του 3κύλινδρου 1.000άρη κινητήρα των 68 ίππων είναι κάτι που θα εκτιμήσεις μέσα στην αστική τρέλα και την καθημερινότητά σου. Άμεσος σε απόκριση, ελαστικός και δραστήριος μέχρι ψηλά (4.000 rpm), αλλά καλό είναι να μην του ζητήσεις περισσότερα. Το αυτοκίνητο δοκιμής συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο έχει μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των σχέσεων, αλλά σε αποζημιώνει το σίγουρο κούμπωμα της ταχύτητας.
γλυκά
- Μοντέρνα καμπίνα
- Ελαστικός κινητήρας
- Ευελιξία
- Οδική συμπεριφορά
- Εξοπλισμός ασφαλείας
- Κατανάλωση
ξινά
- Ηχομόνωση καμπίνας
- Χώροι πίσω επιβατών
Το ελαφρύ αμάξωμα (860 κιλά) επιτρέπει στο μίνι μοντέλο να επιταχύνει από στάση και να φτάσει τα 100 km/h σε 14,3 sec, ενώ η μέγιστη ταχύτητα είναι 157 km/h, τιμές ιδιαίτερα κολακευτικές που συνδυάζονται με καλή κατανάλωση. Χωρίς καμία ιδιαίτερη προσοχή στο γκάζι και με διαδρομές αποκλειστικά εντός πόλης, το trip computer μας ενημέρωνε με αριθμό κάτω των 6,5 lt/100 km. Αν όμως κάποιος έχει σκοπό να κερδίσει το έπαθλο της οικονομικής οδήγησης τότε είναι σίγουρο ότι θα εμφανιστεί αριθμός μέσης κατανάλωσης που ξεκινάει από το 5. Η ποιότητα κύλισης είναι χαρακτηριστική της μικρής κατηγορίας και χωρίς να εντυπωσιάζει δεν προβληματίζει. Η υφασμάτινη οροφή δυσκολεύεται να κρατήσει τον θόρυβο εκτός της καμπίνας, αλλά αποτελεί ένα δίκαιο συμβιβασμό σε σχέση με αυτό που προσφέρει. Η ανάρτηση έχει μαλακή ρύθμιση και απορροφάει τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ δεν εμφανίζονται τριγμοί στο επάνω “ανοιχτό” μέρος του αμαξώματος. Το πλαίσιο είναι στιβαρό για την κατηγορία του και σε συνδυασμό με τα αποτελεσματικά φρένα και το ποιοτικό για την κατηγορία και ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης, έχει τα φόντα να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία Α. Ωστόσο, αγκάθι στην απόκτηση του στιλάτου μοντέλου αποτελεί η αλμυρή του τιμή, η οποία ξεκινάει λίγο πάνω από τα 12.500 ευρώ.
συμπέρασμα
Με όπλο τον ευχάριστο και νεανικό χαρακτήρα του, την ανοιχτή οροφή του και την κορυφαία ευελιξία του, το μικρό Peugeot διεκδικεί με αξιώσεις το ενδιαφέρον σας. Θα πρέπει όμως να κάνεις την υπέρβαση σε επίπεδο τιμής, με το 108 TOP! από την άλλη να σε αποζημιώνει με βόλτες που θα κάνουν πιο ευχάριστες τις μέρες σου.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ