ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi 120 PS Powershift

Με το νέο 1.500άρη diesel κινητήρα των 120 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο, το Focus συνδυάζει οικονομία και άνεση

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,7 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,9 lt/100km
Εκπομπές CO2109 gr/km
με μια ματιά

Αυτή είναι η diesel εκδοχή του γνωστού μας Ford Focus που συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, με έξι σχέσεις, εστιάζοντας στην άνεση και την ευκολία, διατηρώντας παράλληλα ψηλά τις αξίες του μικρομεσαίου μοντέλου. 


Το Ford Focus είναι από τα αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν - δίχως δεύτερη σκέψη - για την οδική τους συμπεριφορά. Η λογική λοιπόν θέλει να συνδυάσεις αυτό το οδηγοκεντρικό μοντέλο με έναν εύστροφο κινητήρα βενζίνης και ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που σου παρέχει καλύτερο έλεγχο. Αυτό τουλάχιστον λέει η θεωρία και ο κανόνας, τον οποίο έρχεται να αμφισβητήσει η ίδια η Ford με τη νέα έκδοση του Focus, που φοράει κινητήρα diesel και συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Η συνταγή παραμένει ως έχει, με το Focus να μην πουλάει εμφάνιση, αλλά ουσία. Μεγάλη εξάγωνη μάσκα που έχει γίνει τώρα λιγότερο αιχμηρή, με μακρόστενα φώτα που συνδυάζονται με προβολείς ομίχλης ίδιου σχήματος, συναντάνε το κεκλιμένο καπό με τα δύο χαρακτηριστικά νεύρα που δίνουν ένταση στη σχεδίαση είναι τα στοιχεία που συνθέτουν την αισθητική του Focus και το διατηρούν ακόμα και μετά από τρία χρόνια αρκετά φρέσκο. Οι νίκελ λεπτομέρειες στο πλάι, με τη γραμμή που ανηφορίζει και κάνει τα πίσω παράθυρα πιο μικρά, χαρίζοντας πιο… κουπέ αισθητική στο 5θυρο μικρομεσαίο μοντέλο. Τα πίσω φώτα έχουν γίνει πιο μικρά και οριζόντια πλέον, δένοντας πιο αρμονικά με το σύνολο.

Επί της ουσίας το Ford Focus παραμένει επίκαιρο σχεδιαστικά, κάτι που ισχύει και για το εσωτερικό του. Ποιοτικό, με καλά υλικά και συναρμογή, δημιουργούν σύνολό τους μια ευχάριστη εικόνα και ατμόσφαιρα. Καλή θέση οδήγησης, με άνετα καθίσματα, τα οποία στην έκδοση της δοκιμής μας είχαν και ηλεκτρικές ρυθμίσεις. Το μικρό δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι παρέχει τη δυνατότητα πρόσβασης σε κύριες λειτουργίες, μεταξύ αυτών και τις φωνητικές εντολές για το SYNC3. Η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη ψηλά στο ταμπλό του συστήματος infotainment έχει μέγεθος 8 ίντσες και συνδυάζεται με σύστημα πλοήγησης, ενώ η οθόνη χωρίζεται παρέχοντας παράλληλα πληροφορίες για το αυτοκίνητο και το ηχοσύστημα.

Μια μικρότερη οθόνη στον πίνακα οργάνων έχει τη δυνατότητα να μοιράζεται και στα τέσσερα, ενημερώνοντας τον οδηγό για τη στιγμιαία κατανάλωση, τη μέση, την αυτονομία και τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει. Αναμφίβολα οι δύο εμπρός επιβαίνοντες θα απολαύσουν όλες τις ανέσεις του Focus, χωρίς το μοντέλο να αφήνει περιθώρια για παράπονα. Κάτι που δεν ισχύει στο ακέραιο και για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι έχουν ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους, αλλά όχι και για τους ώμους τους στην περίπτωση που θα χρειαστεί να συνυπάρξουν τρεις στον αριθμό. Ο όγκος του χώρου αποσκευών απέχει από την κορυφαία τιμή της κατηγορίας, αφού το Focus ακόμα και στην κορυφαία διαρρύθμιση με το κιτ επισκευής ελαστικού κάτω από το πάτωμα έχει 363 λίτρα. Αν τώρα επιλέξετε ρεζέρβα ανάγκης ο όγκος μειώνεται στα 316 λίτρα, ενώ με τον κανονικό εφεδρικό τροχό πέφτει ακόμα περισσότερο στα 277 λίτρα, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων κάτω φτάνει τα 1.215 λίτρα.

Επί της ουσίας και όσον αφορά τα μηχανικά μέρη της συγκεκριμένης έκδοσης, κάτω από το καπό βρίσκουμε το νέο diesel 1.5 TDCi στην κορυφαία εκδοχή του με τους 120 ίππους, ενώ υπάρχει και μια λιγότερο ισχυρή με 95 ίππους. Η ροπή κάνει τη διαφορά, αφού στη μέγιστη τιμή της φτάνει τα 270 Nm και αποδίδεται από πολύ χαμηλά, μόλις από τις 1.750 rpm. Έτσι σε απόλυτα νούμερα το πετρελαιοκίνητο Focus είναι από τα πιο ισχυρά στην κατηγορία του και παρά τα σχεδόν 1.300 κιλά του τα καταφέρνει αρκετά καλά και σε επιδόσεις. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη Powershift με τις έξι σχέσεις απαιτεί 10,7 sec για την τυπική επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h, ενώ συνεχίζει να επιταχύνει δυνατά μέχρι να στείλει το δείκτη του ταχυμέτρου στα 180 km/h της τελικής του ταχύτητας. Οι αλλαγές στην πλήρως αυτόματη λειτουργία γίνονται ομαλά, με την Ford μάλιστα να έχει αντιμετωπίσει το απότομο ξεκίνημα που χαρακτηρίζει τα κιβώτια αυτού του είδους, προσφέροντας περισσότερη άνεση.

Με την ομαλότητά του σε βάζει σε σκέψεις – ακόμα και αν γνωρίζεις - μήπως τελικά είναι κλασικό με μετατροπέα ροπής. Από την άλλη επιδεικνύει την ταχύτητά του όταν πιέσεις το δεξί πόδι στο πάτωμα κάνοντας τις αλλαγές αστραπιαία και ανεπαίσθητα. Στη θέση «S» η οποία στη διάταξη του επιλογέα βρίσκεται στη σειρά και λίγο πιο κάτω από την «D» κρατάει τις στροφές του κινητήρα ψηλά έτσι ώστε να δώσει το καλύτερο από αυτόν σε επίπεδο επιδόσεων. Γίνεται πιο… νευρικό και κάνει τον κινητήρα πιο λαίμαργο, στο πλαίσιο του λογικού, χωρίς να ξεφεύγει, ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, σε κατανάλωση. Η μέση τιμή της σε κανονικές συνθήκες, με μικτή κίνηση σε πόλη και εκτός, κρατιέται εύκολα κάτω από τα 6 lt/100 km, ενώ θα πρέπει να υπολογίζεται ένα ακόμα λίτρο αν σας συνεπάρει το πλαίσιο και η οδική συμπεριφορά του Focus και βρεθείτε να κυνηγάτε τις στροφές και την οδηγική απόλαυση που μπορεί να σας χαρίσει απλόχερα το μικρομεσαίο μοντέλο της Ford.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Κινητήρας
  • Τιμόνι
  • Κατανάλωση
  • Κιβώτιο (ομαλότητα)
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
  • Σύστημα πολυμέσων
ξινά
  • Χώρος αποσκευών (με ρεζέρβα) 

Ακόμα και με αυτόν τον συνδυασμό το Ford Focus αποδεικνύεται απολαυστικό, αφού δεν του λείπουν οι επιδόσεις, ενώ και το κιβώτιο, το οποίο μπορεί να μην είναι το πιο γρήγορο στην κλάση του, είναι απόλυτα ομαλό και βοηθάει να ξεζουμίσεις τον κινητήρα, όταν αυτό είναι το ζητούμενο. Τα μικρά paddles πίσω από το τιμόνι σου επιτρέπουν να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου, αλλάζοντας από εκεί σχέσεις, σε χειροκίνητη λειτουργία. Αυτά σε συνδυασμό με μια ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και έχει την υπογραφή της Ford σε επίπεδο ρυθμίσεων, δίνοντας προτεραιότητα στην οδική συμπεριφορά, χωρίς ωστόσο να απαιτεί παραχωρήσεις σε επίπεδο άνεσης. Με τη διαφορά στην κατηγορία να κάνει ο πίσω άξονας, ο οποίος επιδεικνύει μια πιο ραφιναρισμένη συμπεριφορά σε σχέση με την πλειονότητα του ανταγωνισμού, όπου συναντάμε ημιάκαμπτο άξονα.

συμπέρασμα

Το ευχάριστο οδηγικά Ford Focus ακόμα και στην έκδοση με τον κινητήρα diesel και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων παραμένει απολαυστικό στο δρόμο και ένα αυτοκίνητο που θέλεις να ζεις μαζί του. Πέρα από τη μαεστρία των μηχανικών στο στήσιμο, σίγουρα σε αυτό παίζει ρόλο και ο καλός δίχως άλλο και ισχυρός diesel κινητήρας, ο οποίος μάλιστα είναι και οικονομικός, ενώ και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη μπορεί να μην είναι το πιο γρήγορο στην κλάση του, αλλά είναι χωρίς αμφιβολία το πιο ομαλό σε λειτουργία. 


VIDEOS

Ford Focus Active City Stop

Ford Focus - Perpendicular Parking

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...