ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Swift 1.2 Dualjet CVT (Auto)

Πως είναι το δραστήριο 1.200άρι Suzuki Swift με το αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης;

  • -
  • -
Ισχύς90 PS
Ροπή120 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,0 sec
Κατανάλωση μ.κ.4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2110 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το σουπερμίνι της Suzuki στην έκδοση με τον ατμοσφαιρικό 1.2 κινητήρα βενζίνης των 90 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT.

Από την πρώτη στιγμή, το νέο Suzuki Swift μας εντυπωσίασε. Ειδικά στην αναλυτική δοκιμή με τον 1.200άρη κινητήρα των 90 ίππων, μας έπεισε πως ξαναγυρίζει με αξιώσεις στην πιάτσα των supermini με μοντέρνα εμφάνιση, φορτωμένο τεχνολογικό καλάθι και συνέπεια στην παράδοση που το θέλει αποδοτικό, οικονομικό και δραστήριο οδηγικά. Ο συγκεκριμένος κινητήρας όμως, εκτός από το μηχανικό 5άρι κιβώτιο συνδυάζεται και με το αυτόματο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης, κοινώς CVT, το οποίο δοκιμάζουμε εδώ.

Αρχίζοντας από αυτό ακριβώς το σημείο, να πούμε πως το CVT συνεργάζεται αρμονικά με τον κινητήρα κάνοντας την οδήγηση ξέγνοιαστη και ξεκούραστη, χωρίς να αφαιρεί κάτι από τον ευχάριστο χαρακτήρα του Swift. Προσφέρει γραμμική επιτάχυνση και σε βοηθά να κινείσαι σβέλτα και οικονομικά στην πόλη χαϊδεύοντας απλώς το γκάζι. Μπορεί να διαθέτει μόνο αυτόματη λειτουργία και όχι προκαθορισμένες σχέσεις που δίνουν τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, έχει ωστόσο μπουτόν “S” που κρατά ψηλότερα τις στροφές του μοτέρ και ανεβάζει το όριο από τις 6.000 στις 6.200 rpm για πιο δυναμική οδήγηση, καθώς και επιλογή “L” που βοηθά στο φρενάρισμα με τον κινητήρα σε κατηφορικές διαδρομές. Γενικά δεν ζορίζει το μοτέρ και στις χαμηλές-μεσαίες στροφές απολαμβάνεις ησυχία, με τον θόρυβο να ανεβαίνει αρκετά μόνο στο σανίδωμα του γκαζιού, αν και πάλι όχι ιδιαίτερα ενοχλητικά για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Η ευκολία του αυτόματου κιβωτίου δεν επηρεάζει ούτε την οικονομία, ούτε τις επιδόσεις. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωση του Swift 1.2 CVT κυμάνθηκε πολύ χαμηλά, στα 6,0 lt/100 km μόλις (εργοστασιακή τιμή: 4,6)! Το εντυπωσιακό είναι πως, σύμφωνα με τη Suzuki, οι επιδόσεις είναι βελτιωμένες συγκριτικά με τη χειροκίνητη έκδοση, πλησιάζοντας μάλιστα αυτές του Swift 1.0 Turbo: 0-100 km/h σε 11,0 sec, έναντι 11,9 του 1.2 και 10,6 του 1.0T! Στην πράξη πάντως η αίσθηση είναι πως το αυτόματο Swift είναι σημαντικά ταχύτερο από αυτό που προϊδεάζουν τα στοιχεία του κατασκευαστή, όπως συνήθως συμβαίνει με τα Suzuki. Τα εύσημα ανήκουν τόσο στο χαμηλό βάρος (900-κάτι κιλά), όσο και στον 1.200άρη Dualjet με την απόδοση των 90 PS και 120 Nm ροπής. Ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος βενζίνης ανεβάζει στροφές με ζωηρή διάθεση και με σύμμαχό του το CVT, συμβάλλοντας ενεργά στον σπιρτόζικο χαρακτήρα του ιαπωνικού σουπερμίνι.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση κινητήρα
  • Λειτουργία CVT
  • Χαμηλό βάρος
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Θόρυβος ανάρτησης
  • Τιμόνι ρυθμιζόμενο μόνο σε ύψος

Στο δρόμο το αυτόματο Swift προσφέρει σωστή πληροφόρηση από τιμόνι και ανάρτηση, αποτελεσματικότητα σε κάθε είδους διαδρομή και οδηγική απόλαυση χάρη στην αμεσότητα, την ευελιξία και με τη συμμετοχική ουρά. Στον τομέα της άνεσης η ανάρτηση δεν κουράζει, αν και οι μεγάλες ανωμαλίες και λακκούβες δεν είναι το φόρτε της, όχι τόσο σε απορροφητικότητα όσο σε λειτουργία. Τέλος, τα φρένα είναι δυνατά και ακούραστα εμπνέοντας και αυτά με τη σειρά τους εμπιστοσύνη στον οδηγό.

Είναι αδύνατον να ξεχωρίσεις στο δρόμο το αυτόματο Swift από το χειροκίνητο. Η σχεδίαση δεν αλλάζει και αυτό μόνο θετικό είναι, αφού είναι νεανική και μοντέρνα με highlights το φαρδύ αμάξωμα, τα σύγχρονα φωτιστικά σώματα, την αιωρούμενη οροφή και τις κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες. Οι χώροι, παρά το κοντύτερο κατά 10 mm εξωτερικό μήκος σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, έχουν μεγαλώσει. Και αυτό χάρη στο 20 mm μακρύτερο μεταξόνιο και το αυξημένο εσωτερικό πλάτος που προσφέρουν ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις ενήλικες στο εσωτερικό. Κερδισμένος είναι και ο χώρος αποσκευών που αυξήθηκε κατά 54 λίτρα, φτάνοντας τα 265 lt.

Τα υλικά είναι παντού σκληρά αλλά έχουν σωστή συναρμογή, ενώ οι έγχρωμες φάσες στο ταμπλό και τις πόρτες κάνουν πιο ευχάριστο τον διάκοσμο. Πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι ο οδηγός πληροφορείται από δύο κομψά αναλογικά κυκλικά όργανα, ενώ στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η οθόνη αφής 7’’ του εύχρηστου infotainment που φροντίζει για την πληροφόρηση, τον έλεγχο του ηχοσυστήματος και τη συνδεσιμότητα με smartphones. Στα συν της καμπίνας προσθέστε ακόμη τις μοντέρνες γραμμές, την προσεγμένη συναρμογή, τα άνετα καθίσματα με τη σωστή πλευρική στήριξη, τις αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και το πλήρες επίπεδο εξοπλισμού.

Ο τελευταίος στην έκδοση GL+ της δοκιμής περιλαμβάνει στάνταρ 6 αερόσακους, ESP, air-condition, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, infotainment 7’’, θερμαινόμενα καθίσματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες και ζάντες αλουμινίου, ενώ στην πλουσιότερη GLX προστίθενται ενεργό cruise control, προειδοποίηση για ακούσια εκτροπή από τη λωρίδα κίνησης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Dual Sensor Brake Support, σύστημα πλοήγησης, αυτόματοι προβολείς, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα κ.α.

συμπέρασμα

Το αυτόματο Swift προσθέτει στην ευχάριστη οδική συμπεριφορά, την οικονομία καυσίμου και τη ζωηρή απόδοση του κινητήρα, ευκολία στην οδήγηση και την καθημερινότητα του οδηγού. Και αυτό χωρίς να εκτινάσσει ψηλά την τιμή που παραμένει σε δελεαστικά επίπεδα, λίγο πάνω από τα 14.000 €. 

ΦΩΤΟ: Γ. ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ

VIDEOS

GOCAR TEST - Suzuki Swift 1.2 Hybrid

Suzuki Swift 2017 trailer

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...