ΔΟΚΙΜΗ: Skoda Octavia 1.6 TDI DSG
Το bestseller της Skoda ανανεώνεται αισθητικά και ενισχύει τα δυνατά του χαρτιά με περισσότερη τεχνολογία
- -
- -
με μια ματιά
Η 3η γενιά της Octavia δέχεται ένα ελαφρύ facelift αναβαθμίζοντας εικόνα και ουσία και διατηρώντας τις αξίες της εξαιρετικής άνεσης, ποιότητας και πρακτικότητας.
Αν σε ρωτούσανε ποιο είναι το σημαντικότερο μοντέλο στη σύγχρονη ιστορία της Skoda, τι θα απαντούσες; Αν όχι Octavia, ξανασκέψου το, αφού λάβεις υπόψη το εξής: Από τα 15 εκατομμύρια οχήματα που έχει κατασκευάσει η τσέχικη μάρκα από το 1991 που εντάχθηκε στον όμιλο Volkswagen μέχρι σήμερα, τα 6.000.000 είναι Octavia. Ειδικά η τρίτη γενιά έχει σπάσει το φράγμα του 1,5 εκατομμυρίου αυτοκινήτων, από το Νοέμβριο του 2012 που μπήκε στην παραγωγή. Όσο όμως κι αν η Octavia έδειχνε καθόλα αξιόμαχη, η Skoda προχώρησε στην ανανέωσή της. Μικρή μεν, αλλά αρκετή για να αλλάξει την όψη του μεσαίου οικογενειακού. Αποκλείεται η ματιά σου να μην σταματήσει στα νέα, διπλά φανάρια εμπρός που κάνουν εμφανή τη διαφορά με το προ-facelift μοντέλο και επισκιάζουν όλες τις υπόλοιπες στυλιστικές αλλαγές που αφορούν μάσκα και προφυλακτήρες.
Στο εσωτερικό οι διαφορές περνάνε σχεδόν απαρατήρητες καθώς
περιορίζονται στα όργανα πίσω από το τριάκτινο τιμόνι και στα
αναβαθμισμένα συστήματα infotainment. Γενικά η καμπίνα ακολουθεί το
γνωστό μοτίβο με λιτές γραμμές, ποιοτικά υλικά και κομψό διάκοσμο,
ενώ στην κονσόλα πρωταγωνιστεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας
Bolero που είναι στάνταρ στην έκδοση Style της δοκιμής.
Έχει οθόνη αφής 8 ιντσών υψηλής ανάλυσης με αισθητήρα εγγύτητας και
συνεργάζεται με 8 ηχεία. Το σύστημα συνδέεται με smartphones μέσω
Apple CarPlay, Android Auto ή MirrorLink, μπορεί να κάνει ανάγνωση
μηνυμάτων SMS με απεικόνιση στην οθόνη και ενσωματώνει σύνδεση
Bluetooth και (extra) φωνητικό έλεγχο. Προαιρετικά διατίθεται και
το Skoda Connect που προσφέρει αυτόματη κλήση ανάγκης (e-call),
επικοινωνία με την εξυπηρέτηση πελατών, ακόμη και έλεγχο του
αυτοκινήτου από απόσταση μέσω του κινητού σου, για να δεις π.χ. που
είναι παρκαρισμένο, τι αυτονομία έχει ή αν είναι κλειδωμένο
κλπ.
Άριστες είναι και οι εντυπώσεις από τη θέση οδήγησης. Κάθεσαι σωστά και άνετα απολαμβάνοντας σωστή εργονομία και καλή ορατότητα. Το περίεργο είναι πως μίκρυναν οι εξωτερικοί καθρέπτες (λόγω αεροδυναμικής ίσως;) και πλέον το πεδίο που καλύπτουν έχει περιοριστεί αισθητά. Το πιο δυνατό σημείο όμως της Octavia παραμένουν οι χώροι: πραγματικά γενναιόδωροι για τα δεδομένα των μεσαίων οικογενειακών. Ακόμα και αν κάθονται οι αδερφοί Αντετοκούνμπο στις θέσεις οδηγού-συνοδηγού, ο χώρος στο πίσω κάθισμα είναι υπεραρκετός για δύο ενήλικες! Μοναδικό μειονέκτημα το ογκώδες τούνελ στο πάτωμα που δυσχεραίνει ελαφρώς τη μεταφορά τρίτου επιβάτη πίσω. Στο ίδιο μήκος κύματος και το πορτμπαγκάζ, που με 590 lt χωράει τα πάντα. Αν μάλιστα ρίξεις και τις πλάτες του πίσω καθίσματος, τα διαθέσιμα λίτρα σημαδεύουν το νούμερο 1.580.
Σε μηχανικό επίπεδο, η Octavia της δοκιμής μας διαθέτει ότι θα
ζητούσες για το ένα και μοναδικό σου αυτοκίνητο: τον ανανεωμένο
1.600άρη TDI diesel των 116 ίππων και 250 Nm και το 7άρι αυτόματο
κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Ένας συνδυασμός που εκτός από
οικονομία και ευκολία στην οδήγηση, εξασφαλίζει και ζωηρές
επιδόσεις: 0-100 km/h σε 10,2 sec και τελική ταχύτητα 202 km/h.
Βέβαια, για να εκμεταλλευτείς τη δύναμη του TDI χρειάζεται
αποφασιστικό βύθισμα του γκαζιού στη μοκέτα. Αλλά και πάλι, σύντομα
διαπιστώνεις πως τελικά απολαμβάνεις καλύτερα τις σβέλτες
μετακινήσεις με χαλαρό γκάζι και το DSG στην αυτόματη λειτουργία,
να ανεβάζει γρήγορα και ομαλά σχέσεις, ενώ φυσικά μπορείς να τις
αλλάζεις και χειροκίνητα αν θες. Ο ήπιος ρυθμός στο αυτόματο κρατά
χαμηλά τις στροφές, συνεπώς και τον θόρυβο του μοτέρ αλλά και την
κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε κατά
μέσο όρο στα 6,0 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή: 3,9 lt/100 km).
γλυκά
- Ποιότητα
- Άνεση
- Οδική συμπεριφορά
- Απόδοση κινητήρα
- Φρένα
- Χώροι επιβατών & αποσκευών
- Κατανάλωση
ξινά
- Μικροί εξωτερικοί καθρέπτες
- Ογκώδες τούνελ μετάδοσης
Στην οδήγηση, το Octavia είναι ακλόνητο και άνετο σε κάθε είδους διαδρομή. Σε επαρχιακό δρόμο σε γεμίζει εμπιστοσύνη η αποτελεσματικότητα και η ευκολία που διαγράφει τις στροφές, με το τιμόνι να προσφέρει σωστό βάρος και τα φρένα να διακρίνονται για τη δύναμη και την αντοχή τους. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύεις εκτιμώντας την ησυχία στην καμπίνα και την ποιότητα κύλισης που προσφέρει η ανάρτηση, η οποία απορροφά ιδανικά τις ανωμαλίες στο οδόστρωμα.
Τιμολογιακά, η Octavia ξεκινά από τα 16.900 € στη βασική έκδοση με τον 1.0 TSI, με την 1.6 TDI Active να κοστίζει 20.500 €, τιμές που ανταγωνίζονται μικρομεσαία χάτσμπακ. Για να φτάσουμε στην έκδοση 1.6 TDI Style DSG της δοκιμής ανεβαίνουμε κλίμακα φορολογίας για να φτάσουμε στα 25.500 €, αξιοσέβαστο αντίτιμο που όμως αξίζει ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός, ο οποίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: 7 αερόσακους, ESP, ζάντες αλουμινίου, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων και infotainment 8’’ με SmartLink+. Σε κάθε περίπτωση, την αγορά κάνουν πιο εύκολη τα νέα χρηματοδοτικά προγράμματα Skoda Clever Plan που προσφέρουν δωρεάν service ,εγγύηση, ασφάλιση και οδική βοήθεια για 4 χρόνια.
συμπέρασμα
Η Octavia είναι το ιδανικό οικογενειακό για όσους αναζητούν την ουσία. Προσφέρει χώρους που κάνει τα μεσαία sedan να σφυρίζουν αδιάφορα, σε τιμή που κοντράρει μικρομεσαίες hatchback προτάσεις, θυμίζει λιμουζίνα σε ανέσεις και μηχανολογικά χρησιμοποιεί σύγχρονες τεχνολογίες από τα ράφια του ομίλου VW. Με λίγα λόγια, η Octavia είναι από τα αυτοκίνητα που σε κάνουν να ψάχνεις μειονεκτήματα με το μικροσκόπιο, ειδικά στην πληρέστατη έκδοση της δοκιμής με τον αποδοτικό 1.6 TDI και το εξαιρετικό 7άρι DSG.
ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ