ΔΟΚΙΜΗ: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 PS 4x4

Το δυνατότερο Tucson της αγοράς συνδυάζει τις επιδόσεις και την φρέσκια αισθητική σε ένα -πολλά υποσχόμενο- πακέτο

  • -
  • -
Ισχύς177 PS
Ροπή265 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,5 sec
Κατανάλωση μ.κ.7,9 lt/100km
Εκπομπές CO2180 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση του Tucson έχει τα φόντα να αντιμετωπίσει σβέλτα SUV, ενώ συνδυάζει άνεση και ποιότητα κύλισης με υποδειγματικό τρόπο.

γλυκά
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Πρακτικότητα
  • Σχεδίαση
  • Τεχνολογία
  • Κιβώτιο ταχυτήτων
  • Ανάρτηση
  • Αθόρυβο
ξινά
  • Ποιότητα σκληρών πλαστικών
  • Κατανάλωση

Η Hyundai γνωρίζει καλά την κατηγορία των SUV, καθώς ξέρει πώς να κατασκευάσει ένα εμπορικά επιτυχημένο μοντέλο. Αυτό αποδεικνύεται με ευκολία ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στις πωλήσεις των SUV της εταιρείας… πριν από 17 χρόνια! Η Hyundai Motor, με τη βοήθεια του Santa Fe, είχε διαθέσει περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια SUV μόνο στην Γηραιά Ήπειρο. Εντυπωσιακή τιμή!

Με το know-how να υπάρχει από πλευράς Κορεατών και σε συνδυασμό με την επιστροφή ενός ηχηρού ονόματος, η Hyundai επιτίθεται ξανά στην δημοφιλέστερη –παγκοσμίως- κατηγορία. Να θυμίσουμε ότι η τελευταία γενιά του Tucson παρουσιάστηκε το 2015, όταν για πρώτη φορά γνωρίσαμε τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της κορεάτικης εταιρείας. Σήμερα, έχουμε στα χέρια μας την ισχυρότερη έκδοση της γκάμας, η οποία εκτός από ελκυστικότερη αισθητική έχει αναβαθμιστεί και τεχνολογικά.

Η σχεδιαστική σφραγίδα των νέων Hyundai βρίσκεται στην εμπρός μάσκα του νέου Tucson, η οποία δένει αρμονικά με τα μακρόστενα και επιθετικά φωτιστικά σώματα. Στον νέο προφυλακτήρα διακρίνουμε το «χαμογελαστό» σχήμα της εξάγωνης γρίλιας και τα φώτα ημέρας LED, ακριβώς κάτω από τους προβολείς ομίχλης. Στο χαμηλότερο τμήμα, η γκρι πινελιά δείχνει τον SUVοειδή χαρακτήρα του μοντέλου. Στο πίσω μέρος αντιλαμβάνεται κανείς από μεγάλη απόσταση ότι πρόκειται για μοντέλο της Hyundai, με την διπλή απόληξη της εξάτμισης να δημιουργεί εντυπώσεις και… απορίες.

Το μήκος του είναι σαφώς μεγαλύτερο σε σχέση με τους προκατόχους (ix35 και παλιότερης γενιάς Tucson), φτάνοντας δηλαδή τα 4.475 mm, ενώ το μεταξόνιο είναι 2.670 mm. Προφανώς, οι Κορεάτες δίνουν μεγάλη προτεραιότητα στην ευρυχωρία της καμπίνας με την πρακτικότητα να ενισχύεται από τις αρκετές θήκες που έχει στη διάθεσή του ο επιβάτης για  να τοποθετήσει τα βασικά μικροαντικείμενα που τον ακολουθούν στην καθημερινότητά του. Η συναρμογή είναι εξαιρετική και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν μοιράζονται σε μαλακά και σκληρά. Ωστόσο η εικόνα του κόκπιτ δεν θα ενθουσιάσει τους… Millennials. Η -«χωνευτή» μέσα στην κονσόλα- οθόνη αφής 8 ιντσών δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, η οποία έχει χώρο για να ξεκουράζει το χέρι, καθώς αυτό περιεργάζεται το σύστημα πλοήγησης TomTom και τις υπόλοιπες λειτουργίες του infotainment. Φυσικά, διαθέτει όλες τις τελευταίες τεχνολογίες συνδεσιμότητας με smartphone (Bluetooth, USB, Apple Car Play και Android Auto).

Στο εσωτερικό του Tucson χωράνε άνετα 5 άτομα, τα οποία μεταφέρονται με ασφάλεια χάρη στα 5 αστέρια που έχει συλλέξει το εν λόγω μοντέλο από τον ανεξάρτητο οργανισμό EuroNCAP. Παράλληλα, οι βαλίτσες τους αποθηκεύονται εύκολα στο πορτ-μπαγκάζ των 513 λίτρων, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει μέχρι και τα 1.503 λίτρα. Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ότι ο χώρος αποσκευών περιορίζεται κατά 25 λίτρα, όταν υπάρχει κρυμμένος ένας επιπλέον τροχός κανονικών διαστάσεων σε περίπτωση που ο οδηγός επιχειρήσει να οδηγήσει σε μια off-road διαδρομή με… όχι και τόσο αναμενόμενα αποτελέσματα. Πώς αλλιώς άλλωστε θα δοκιμαστεί το σύστημα τετρακίνησης; Αυτό λειτουργεί με τους εμπρός τροχούς να λαμβάνουν 100% της ροπής του κινητήρα κατά τη διάρκεια οδήγησης σε κανονικό δρόμο και με έως 50% να αποστέλλεται στους πίσω τροχούς αυτόματα, ανάλογα με τις συνθήκες. Ένα χειροκίνητο ρυθμιζόμενο «Lock-Mode» διαχωρίζει τη ροπή 50/50 για αυξημένη σταθερότητα σε ταχύτητες μέχρι τα 40 km/h.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιάζεται με τον ισχυρότερο βενζινοκινητήρα της γκάμας, τον 1.6 T-GDI των 177 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται στάνταρ με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και προαιρετικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT. Το μοτέρ είναι παραπάνω από ικανό και πρόθυμο σε κάθε βύθισμα του γκαζιού, αφού μπορεί να παρέχει τη ροπή των 265 Nm μόλις από τις 1.500 rpm. Οι επιδόσεις του 1.508 κιλών SUV είναι κοντά στην πραγματικότητα (ίσως και καλύτερες) σε σχέση με αυτές που αναφέρει η Hyundai. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές, η διαδικασία 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,5 sec και η τελική ταχύτητα είναι 202 km/h. Όσον αφορά την κατανάλωση, ίσως οι τιμές να δημιουργήσουν μια μικρή δυσφορία, αλλά όταν η δύναμη του turbo κινητήρα κάνει την εμφάνισή της, τότε είναι σίγουρο ότι ένα χαμόγελο θα σχηματιστεί στο πρόσωπο του οδηγού, αγνοώντας τον κάθε αρνητισμό. Ο υπολογιστής ταξιδίου στεκόταν σαν δικαστής, ανακοινώνοντάς μας ότι «καίγαμε» 10 λίτρα σε κάθε 100 χιλιόμετρα. Τιμή που είναι απολύτως φυσιολογική μιας και το μεγαλύτερο ποσοστό που κινηθήκαμε ήταν μέσα στο αστικό περιβάλλον. Παρόλ’ αυτά, στη σημερινή εποχή μια τιμή όπως η παραπάνω θεωρείται τσουχτερή για τα πορτοφόλια των περισσότερων και μάλιστα τα 177 g/km CO2 που έχουν ως ετήσιο πάγιο τελών κυκλοφορίας τα 433,65 ευρώ (σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα) δεν βοηθούν την κατάσταση.

Στον δρόμο είναι ήσυχο, κυρίως λόγω της εξαιρετικής ποιότητας κύλισης και των χαμηλών κραδασμών που προέρχονται από το μηχανολογικό σύνολο. Μάλιστα, σημαντικό ρόλο παίζει και ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd 0,33). Επίσης, η καλή οδηγική συμπεριφορά οφείλεται και στον all-time classic συνδυασμό ανάρτησης McPherson και πολλαπλών συνδέσμων (εμπρός-πίσω), απορροφόντας όλες τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Εκτός όμως από την ασφάλτινη διαδρομή που διανύσαμε κατά τη δοκιμαστική περίοδο, το μενού περιείχε και χωμάτινη. Εκεί, το σύστημα τετρακίνησης λειτουργεί απροβλημάτιστα, ενώ στην προσπάθειά μας να σκαρφαλώσουμε έναν πιο κακοτράχαλο δρόμο δεν αρνήθηκε στην παράτολμη επιθυμία μας, παρά τη μικρή γωνία προσέγγισης (17,2 μοίρες) και τα 17,2 cm απόσταση από το έδαφος. Το τιμόνι ακολουθεί την εντολή του οδηγού, ενώ διαθέτει την επιλογή προγράμματος ρύθμισης του συστήματος διεύθυνσης σε Normal και Sport, με την τελευταία να προσφέρει μεγαλύτερη αντίσταση στη στεφάνη.

Στην ασφάλεια και άνεση του μοντέλου συνεισφέρουν και αρκετά εξελιγμένα συστήματα που διαθέτει η Hyundai στο νέο Tucson, όπως – μεταξύ άλλων - είναι το σύστημα διαχείρισης ευστάθειας του οχήματος, το Speed Limit Information Function (χρησιμοποιεί την εμπρός κάμερα και πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης για τον εντοπισμό των πινακίδων), το «ενεργό καπό» που αυξάνει την προστασία των πεζών και ποδηλατιστών και το αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης.

Το ισχυρότερο Tucson που πωλείται αυτή τη στιγμή στην αγορά συνδυάζει τόσο την νέα αισθητική της κορεάτικης εταιρείας, τις καινούργιες τεχνολογίες και την προσιτή τιμή, ενώ σημειώνει εξαιρετικές επιδόσεις. Στην τελευταία περίπτωση έχει και το ανάλογο κόστος, κάτι που μπορούμε να παραβλέψουμε προς χάρη της οδηγικής απόλαυσης.

συμπέρασμα

Το νέο Tucson με τον 1.6 T-GDI των 177 ίππων περνάει από όλες τις κατηγορίες με άριστα. Ωστόσο, οι εξαιρετικές επιδόσεις για ένα 4κίνητο SUV μοντέλο δεν επιτυγχάνονται χωρίς να είναι σε βάρος της κατανάλωσης.

VIDEOS

Hyundai Tucson reveal video

Hyundai All-New Tucson - Smart Tailgate System

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...