ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Compass 1.4Τ 170PS 4WD Auto
Το νέο Compass είναι ένα αυθεντικό Jeep που έχει τα φόντα να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία των premium C-SUV
- -
- -
με μια ματιά
Η δεύτερη γενιά του μικρομεσαίου SUV της Jeep έρχεται με ατού την εμφάνιση και την έξυπνη γκάμα κινητήρων να καλύψει το κενό ανάμεσα στα Renegade και Cherokee.
Η μεγάλη ευκαιρία για τη Jeep, είναι τώρα. Η αμερικανική φίρμα έκανε το δυναμικό comeback στην ελληνική αγορά με το Renegade και τώρα, με το εντυπωσιακό από κάθε άποψη νέο Compass, έχει τα φόντα να κερδίσει σημαντικό μερίδιο στο premium κομμάτι της κατηγορίας C-SUV, κόντρα σε πετυχημένα μοντέλα όπως τα Mercedes-Benz GLA, BMW X1 και Audi Q3.
Το μήκους 4,4 m SUV σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή με την κομψή εμφάνισή του. Αδιαπραγμάτευτα Jeep, αλλά με φινέτσα, όμορφες αναλογίες και σχεδιαστικά highlights την χαρακτηριστική μάσκα εμπρός με τις 7 κάθετες γρίλιες, τα φώτα που του προσδίδουν ένα αετίσιο βλέμμα και τα τονισμένα φτερά με το τετραγωνισμένο άνοιγμα των τροχών.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, το πρώτο που σε κερδίζει είναι τα
ποιοτικά υλικά με την προσεγμένη συναρμογή. Το μαλακό πλαστικό
ντύνει το μεγαλύτερο μέρος των σημείων που φτάνει το χέρι και η
ματιά και συμβάλλει στην συνολικά premium εικόνα του Compass.
Καθισμένος στη θέση του οδηγού εκτιμάς τη σωστή εργονομία και την
απρόσκοπτη ορατότητα, ενώ εντυπωσιάζεσαι από την έγχρωμη οθόνη 7’’
στον πίνακα οργάνων, η οποία ρυθμίζεται προκειμένου να προβάλλει
τις πληροφορίες που επιθυμείς. Στο ταμπλό το ενδιαφέρον κεντρίζει η
προαιρετική οθόνη αφής 8,4 ιντσών (στάνταρ 7’’) του συστήματος
Uconnect που φροντίζει για την ενημέρωση, την πλοήγηση, τη
συνδεσιμότητα και την ψυχαγωγία. Γρήγορα ανακαλύπτεις πως ο
χειρισμός του infotainment είναι εύκολος, είτε χειροκίνητα είτε με
φωνητικές εντολές. Μάλιστα, διατίθεται και η εφαρμογή Jeep Skills
με την οποία μπορείς να παρακολουθείς τις ικανότητές σου στην off
road οδήγηση μέσα από ειδικούς δείκτες!
Στην πολυτελή ατμόσφαιρα του εσωτερικού συμβάλλει και το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού της έκδοσης Limited που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει καθίσματα με συνδυασμό υφάσματος και δέρματος, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κάθισμα οδηγού με ηλεκτρική οσφυϊκή ρύθμιση, cruise control, ESC, Hill Start Assist, 6 αερόσακους, αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου 17″ και συστήματα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και ελέγχου ταλαντώσεων ρυμουλκούμενου.
Δύο ακόμη δυνατά σημεία της καμπίνας είναι η ευρυχωρία και η
πρακτικότητα. Οι πόρτες ανοίγουν διάπλατα διευκολύνοντας το
μπες-βγες και οι επιβάτες πίσω απολαμβάνουν πλούσιο χώρο τόσο για
τα γόνατα όσο και για το κεφάλι. Στα συν και το πορτμπαγκάζ που
έχει χωρητικότητα 438 λίτρα, η οποία μπορεί να φτάσει στα 1.251 με
την αναδίπλωση του διαιρούμενου (40/20/40) πίσω καθίσματος.
Το “δικό” μας Compass ενσωματώνει ένα εντυπωσιακό πακέτο μηχανικών μερών που απαρτίζεται από τον 1.400άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης των 170 ίππων, το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης Jeep Active Drive. Το 9άρι αυτόματο είναι μονόδρομος στη συγκεκριμένη έκδοση. Στην οδήγηση σε εντυπωσιάζει με την εξαιρετικά ήσυχη και ιδιαίτερα ομαλή του λειτουργία, όπως αρμόζει σε ένα premium SUV. Εννοείται πως αν το θελήσεις αλλάζεις χειροκίνητα ταχύτητες μέσω του επιλογέα.
Άριστες είναι οι εντυπώσεις και από τον υπερτροφοδοτούμενο 1.400άρη βενζινοκινητήρα με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων MultiAir2. Έχει γραμμική λειτουργία και ακούει άμεσα στο βύθισμα του γκαζιού, χάρη και στα 250 Nm ροπής. Με χρόνο 9,3 sec για το 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 204 km/h, η συγκεκριμένη έκδοση είναι η ταχύτερη στη γκάμα του Compass, με bonus τον ευχάριστο, σπορ ήχο που εκπέμπει το μοτέρ στην επιτάχυνση με το γκάζι στο πάτωμα.
τετρακίνηση
Ειδικότερα όσον αφορά τα συστήματα μόνιμης τετρακίνησης, το Compass εφοδιάζεται με τα γνωστά Jeep Active Drive και Jeep Active Drive Low (με υποπολλαπλασιασμό της τελικής σχέσης μετάδοσης 20:1). Το παρών δίνει και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain που έχει πέντε ρυθμίσεις: Auto, Snow, Sand, Mud, Rock, με την τελευταία μόνο στην έκδοση Trailhawk. Τέλος, υπάρχει λειτουργία «Lock» που κλειδώνει μόνιμα τη μετάδοση και μπορεί να επιλεγεί από τον περιστροφικό διακόπτη του Selec-Terrain για ακόμα καλύτερες επιδόσεις σε απαιτητικές συνθήκες off road κίνησης.
Στον αντίποδα, η εργοστασιακή μέση κατανάλωση των 6,9 lt/100 km είναι μάλλον αισιόδοξη καθώς χρειάζεται αυτοσυγκράτηση για να δεις τιμές κάτω από 8 lt/100 km στο trip computer. Με αρκετή πίεση στο δρόμο ή σε δύσβατες εκτός δρόμου διαδρομές, η κατανάλωση ανεβαίνει αισθητά. Παρόλα αυτά, υπολόγισε ένα μέσο όρο κοντά στα 9,5 lt/100 km, τιμή όχι υπερβολική για SUV 1,5 τόνου με 170 ίππους, αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση.
Στο δρόμο, αυτό που σε κερδίζει στη συμπεριφορά του Compass
είναι ο τρόπος που συνδυάζει το κράτημα με την ποιοτική κύλιση. Η
καλορυθμισμένη ανάρτηση, το στιβαρό πλαίσιο και η τετρακίνηση
προσφέρουν εξαιρετική πρόσφυση, αποτελεσματικότητα και σιγουριά
στον οδηγό, ακόμη και σε απαιτητικές στριφτερές διαδρομές.
Ταυτόχρονα, το επίπεδο άνεσης είναι πολύ υψηλό και σε συνδυασμό με
την πολύ καλή ηχομόνωση που αφήνει όλους τους θορύβους εκτός
καμπίνας, συμβάλλουν σε πολύ ξεκούραστα ταξίδια.
Το Compass φυσικά απευθύνεται και σε όσους αρέσκονται να αφήνουν συχνά πίσω τους την άσφαλτο και να αναζητούν την περιπέτεια. Εκτός δρόμου ή σε γλιστερά τερέν η εμπλοκή της τετρακίνησης είναι άμεση και δεν αφήνει το Jeep να κολλήσει εύκολα. Το Jeep Active Drive λειτουργεί αποτελεσματικά και το βοηθά να σκαρφαλώσει σε σημεία που τα περισσότερα σύγχρονα SUV ιδρώνουν στη θέα τους και μόνο.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα κατασκευής
- Ευρυχωρία
- Ηχομόνωση καμπίνας
- Απόδοση κινητήρα
- Λειτουργία κιβωτίου
- Ποιότητα κύλισης
- Οδική συμπεριφορά
- Αποτελεσματικότητα τετρακίνησης
ξινά
- Κατανάλωση όταν πιέζεται
- Έλλειψη ρεζέρβας
Το μόνο που έχεις να κάνεις, είναι να επιλέξεις μέσω του περιστροφικού επιλογέα Jeep Selec Terrain στην κονσόλα το ιδανικό mode οδήγησης: AUTO για πλήρως αυτόματη λειτουργία, SNOW για επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση όπως χιόνι, SAND για εκτός δρόμου διαδρομές με χαμηλή πρόσφυση όπως αμμώδεις επιφάνειες, MUD για επιφάνειες που καλύπτονται με λάσπη ή βρεγμένο γκαζόν και LOCK για το κλείδωμα της τετρακίνησης. Έπειτα, χειρίζεσαι με ευλάβεια το γκάζι και αφήνεις το Compass να σε ξελασπώσει με επιπλέον όπλα την ιδιαίτερα κοντή 1η σχέση του αυτόματου κιβωτίου, τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (215 mm) και τις ικανές γωνίες προσέγγισης (από 16,3ο), ράμπας (22,9ο) και διαφυγής (31,4ο). Προσοχή χρειάζεται μόνο στην περίπτωση που σκιστεί κάποιο ελαστικό, γιατί σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να βολευτείς με το κιτ επισκευής, καθότι η ρεζέρβα λάμπει δια της απουσίας της. Εκτός δρόμου πάντως εντυπωσιάζει και η άνεση, με την ανάρτηση να απορροφά αποτελεσματικά ανωμαλίες, πέτρες και εμπόδια και με τους όποιους ενοχλητικούς κραδασμούς να απουσιάζουν από το τιμόνι.
συμπέρασμα
Τελικά, στην αναζήτηση ενός premium SUV που να τα κάνει όλα, δεν χρειάζεσαι πυξίδα. Το Compass είναι εντυπωσιακό σε εμφάνιση και συνδυάζει υψηλή ποιότητα, πλουσιοπάροχες ανέσεις και μεγάλη ευρυχωρία με ζωηρές επιδόσεις, άριστη οδική συμπεριφορά και εξαιρετικές off road ικανότητες.
ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ