ΔΟΚΙΜΗ: NISSAN Qashqai 1.5 dCi

Ένα κομψό φρεσκάρισμα, προσθήκη τεχνολογίας …και ξανά προς τη δόξα τραβά!

  • -
  • -
Ισχύς116 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,8 lt/100km
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)138,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

H ανανέωση βρίσκει το Qashqai εκσυγχρονισμένο σε εικόνα και δεδομένα για να συνεχίσει την εμπορική του επιτυχία. 


Κλείνει δεκαετία παρουσίας ο εμπνευστής στην crossover αντεπίθεση και η Nissan έχει κάθε λόγο να δίνει έμφαση στην παρουσία του Qashqai σε σχέση με την επικαιρότητα.  Τότε ήταν που έπιασε την ευκαιρία από τα μαλλιά. Πάντρεψε την μικρομεσαία καρότσα με στοιχεία light περιπέτειας, γαρνίρισε με προχωρημένη εμφάνιση και χώρους και να πως εκτόξευσε τις πωλήσεις, λανσάροντας νέα μόδα. Η επιτυχία συνεχίστηκε αδιάκοπα με την δεύτερη γενιά που έκανε την εμφάνισή της προ τριετίας και τώρα που η πιάτσα των crossover έγινε πολυπληθής, έβαλε μια ακόμα πινελιά εκσυγχρονισμού.

Μακιγιάζ και τεχνολογικό αμπαλάζ

Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει, όμως οφείλει να ακολουθεί σημάδια προόδου. Αυτό ακριβώς πετυχαίνει το Qashqai το νεότερο όπου οι σχεδιαστές πάτησαν σε γνώριμες φόρμες, προσθέτοντας σεμνές και κομψές αλλαγές που ωφέλησαν την σιλουέτα του. Το εκλεπτυσμένο στιλ προκύπτει με νέο προφυλακτήρα και μάσκα, διαφοροποιημένο καπό και νέα φώτα εμπρός, ενώ πίσω ένας φρέσκος προφυλακτήρας δένει με τα πιο δυναμικά ανάγλυφα φώτα. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου διαπιστώνεις με τη δεύτερη ματιά ότι η ήδη καλή ποιότητα των υλικών έχει βελτιωθεί, ενώ ψάχνοντας για αλλαγές επικεντρώνεσαι κυρίως στο τιμόνι. Περισσότερο σπορτίφ σε εμφάνιση, με κομψότερα χειριστήρια, αδυνατισμένο για καλύτερη οπτική επαφή με τα όργανα και με καλύτερες λαβές για τα χέρια του οδηγού.

Μπορεί η έκδοση Acenta να μην έχει πλήρες το τεχνολογικό ρεπερτόριο της ανανέωσης, όμως δεν του λείπει εξοπλισμός, αφού μεταξύ άλλων συναντάς φώτα ημέρας και πίσω φώτα LED, cruise control, speed limiter, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ένδειξη αλλαγής ταχύτητας κιβωτίου, έξι αερόσακους, Hill Start Assist, start-stop, δισκόφρενα εμπρός-πίσω, Brake Limited Slip Differential, σύστημα ψηφιακού ραδιοφώνου DAB, αυτόματο κλιματισμό δύο ζωνών, αισθητήρες βροχής και φώτων, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, δέρμα σε λεβιέ και τιμόνι, piano black επιφάνειες και χρωμιωμένες λεπτομέρειες στο διάκοσμο. Αξίζει μια αναφορά για τις εξοπλιστικές δυνατότητες του νέου crossover της Nissan που συναντάει κανείς στις ακριβότερες εκδόσεις με το γνώριμη έγχρωμη οθόνη αφής με το σύστημα NissanConnect να έχει αλλάξει ελαφρώς ως προς το interface, με σκοπό την πιο απλή πλοήγηση του χρήστη στις επιλογές του infotainment.

Παραμένουν στις επάλξεις τα συστήματα: Rear Cross Traffic Alert, Traffic Sign Recognition (αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας), Driver Attention Alert (παρακολούθηση της προσοχής του οδηγού), Intelligent Park Assist (βοήθημα παρκαρίσματος), Intelligent Around View Monitor (αναγνώριση εμποδίων περιμετρικά), Blind Spot Warning (ενημέρωση για εμπόδιο στο «τυφλό» σημείο στο πλάι) και Lane Departure Warning (ενημέρωση για ακούσια αλλαγή λωρίδας). Η σημαντικότερη τεχνολογική προσθήκη είναι το ProPILOT, το οποίο θα είναι διαθέσιμο το 2018 και θα βοηθάει το Qashqai facelift να κινείται ημι-αυτόνομα και με απόλυτη ασφάλεια. Ο προαιρετικός κατάλογος παραμένει μακρύς και περιλαμβάνεται εκτός των άλλων ηχοσύστημα BOSE 8 ηχείων, με 8κάναλο ενισχυτή για κρυστάλλινο ήχο. Χωροταξικά παραμένει Qashqai με τον διαθέσιμο χώρο στην καμπίνα να αποζημιώνει τις οικογενειακές ανάγκες. Άνετα θα κάτσουν πίσω δύο ενήλικοι, ενώ οι παραχωρήσεις που θα επιβάλλει και ένας τρίτος είναι πραγματικά λίγες. Ευχάριστη διευκόλυνση είναι και η ύπαρξη πολλών αποθηκευτικών χώρων για αντικείμενα. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης ευέλικτος στην φόρτωση με χωρητικότητα 430 λίτρων που αυξάνεται στα 860 λίτρα,  όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν σε διάταξη 70:30. Σε όλα τα παραπάνω, πρέπει να υπολογίζει κανείς και το ποιοτικό περιβάλλον με τα καλά υλικά σε όλες τις επιφάνειες, το εξαιρετικό φινίρισμα και την απόλυτα σύγχρονη αισθητική του ταμπλό. 

Εκδρομική καθημερινότητα

Ο 1.5 dCi με τους 110 ίππους και τα 260 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. αποτελεί ισχυρό χαρτί απόδοσης και οικονομίας και δεν είναι δύσκολο να ταιριάξεις μαζί του στην καθημερινότητα ούτε όταν ψάχνεις το μέγιστο των επιδόσεων. Τα νούμερα βέβαια έχουν μικρή σημασία (0-100 km/h: 11,9’’, τελική ταχύτητα 183 km/h). Δεν θα βάλει φωτιά στο δρόμο, όμως αυτό δεν είναι το ζητούμενο για ένα crossover που σερβίρει ταξιδιάρικο πνεύμα και αναζήτηση είτε σε αστικό κύκλο είτε σε επαρχιακό περιβάλλον. Το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο προσφέρει ποιοτικό κούμπωμα και μελετημένη κλιμάκωση για να ανταπεξέλθει με πλήρη φόρτο στις οικογενειακές απαιτήσεις και απλωμένες σχέσεις για ήσυχο, σβέλτο και οικονομικό ταξίδι.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα
  • Απόδοση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Εργονομία
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
ξινά
  • Υποστροφικό υπό πίεση 

Ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση ικανοποιούν, δεν κουράζουν και συμβάλουν στον εκδρομικό χαρακτήρα του Qashqai, ενώ οι 17’’ τροχοί με το 60ρι προφίλ ισορροπούν το φιλτράρισμα των κακοτεχνιών και την αμεσότητα στο στρίψιμο που οφείλει να έχει ένα σύγχρονο δραστήριο Crossover. Υπάρχει φυσικά δυνατότητα και για τροχούς 19’’, με 45άρι προφίλ, που ακυρώνουν ουσιαστικά την εκδρομική και φυσιολατρική του υπόσταση, εστιάζοντας την προσοχή τους σε αποκλειστικά ασφάλτινο προσανατολισμό. Μακριά από τις τεχνικές της οικονομικής οδήγησης, με δυσκολία θα ξεπεράσει τα 6,5 lt/100 km σε πραγματικά μικτές συνθήκες, ενώ αν είσαι λίγο προσεκτικός εύκολα θα δεις τιμές με αρχικό νούμερο το 5. Η στιβαρότητα του πλαισίου ποτέ δεν προβλημάτιζε το Qashqai, όσο η μαλακή στην πίεση συμπεριφορά της ανάρτησης, που επέτρεπε στο αμάξωμα κλίσεις. Ναι μεν δεν χαλούσαν τον ρυθμό, έπρεπε όμως να συμβιβαστείς μαζί τους. Τώρα, οι περιποιήσεις της Nissan περιόρισαν αισθητά το φαινόμενο και το σύνολο εμφανίζεται πιο ομοιογενές και δεμένο για να το οδηγήσεις δυναμικά.

Αρκεί φυσικά να θυμάσαι τι οδηγείς, να θυμάσαι δηλαδή ότι σου επιτρέπει εξαιρετικά χαρακτηριστικά σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους και ελαφρώς μεγαλύτερες διαδρομές στην ανάρτηση και απόσταση από το έδαφος για να μπεις χωρίς άγχος στον χωματόδρομο. Η εκδρομική του φύση προσαρμόζεται θετικά χωρίς την άσφαλτο κάτω από τους τροχούς του, όμως τουλάχιστον με τον 1.5 dCi το Qashqai παραμένει προσθιοκίνητο και περιορίζει τον ανιχνευτικό του χαρακτήρα. Αν πάλι παρασυρθείς από το καλοστημένο του σύνολο και το παρακάνεις στην είσοδο θα νιώσεις την υποστροφή να σε ενημερώνει για τα καμώματά σου, αλλά σύντομα η άμυνα θα έρθει από τα ηλεκτρονικά. Από τη μια εξασφαλίζει ασφάλεια, από την άλλη κόβει τη ροή του ρυθμού και σου επιβάλει συμβιβασμό στην επιθετικότητα που δέχεται. Παρόλα αυτά στο σύνολό του καταφέρνει να αποσπάσει θετική εικόνα για την αποτελεσματικότητα της συμπεριφοράς του.

συμπέρασμα

Επικεντρώνεται στην βελτίωση των καλών του σημείων, καλλωπίζεται αισθητικά και κερδίζει αίγλη με τις νέες τεχνολογίες που εν καιρώ θα συμπληρώσουν την καλή του σχέση με την σύγχρονη φιλοσοφία του. Εν ολίγοις το δημοφιλές crossover της Nissan μετά την ανανέωση, εξακολουθεί να πατά σε γερές βάσεις που δεν το εκθρονίζουν από την επιτυχία, παρά την υπερπροσφορά που εμφανίζει στις μέρες μας η μοδάτη κλάση.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ



ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ τις τιμές και τις εκδόσεις του νέου Nissan Qashqai

VIDEOS

Nissan Qashqai facelift dynamic Blue

New Nissan Qashqai 2017: Presentation & Driving in Vienna

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...