ΔΟΚΙΜΗ: Citroen C3 1.6 BlueHDi 100PS
Η Citroen έκανε το τέλειο ταίριασμα, παντρεύοντας το C3 με τον καλό diesel 1.6 των 100 ίππων
- -
- -
με μια ματιά
Η ισχυρότερη έκδοση του 1.600άρη diesel κινητήρα με τους 100 ίππους που προσφέρει εκτός από οικονομία και επιδόσεις.
Εδώ στο GOCAR έχουμε εκφράσει ανοιχτά την εκτίμησή μας στο Citroen
C3. Από τη βασική του έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,2
λίτρων με τους 82 ίππους, αλλά και την τούρμπο με τους 110, με
χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το μικρό γαλλικό μοντέλο
δείχνει τις αρετές του. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε για δοκιμή
το ισχυρό diesel με τον 1.600άρη κινητήρα που αποδίδει 100 ίππους
(υπάρχει και με 75 ίππους) και πλούσια ροπή που φτάνει τα 254 Nm
από τις 1.750 rpm.
Το καλό σύνολο πλαισίου με γαλλική φιλοσοφία που προκρίνει την άνεση, χωρίς όμως να αγνοεί την οδική συμπεριφορά, δείχνει να ταιριάζει γάντι με αυτό τον ποιοτικό σε χαρακτηριστικά κινητήρα, που έχει τη δύναμη να αναδείξει τα καλά δυναμικά χαρακτηριστικά του. Οι επιδόσεις που προσφέρει είναι αξιόλογες και αναδεικνύουν τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του μοντέλου που σιγοντάρει η ανάρτηση, αλλά και οι χώροι που ξεπερνούν τον μέσο όρο της κατηγορίας.
Σε σχέση μάλιστα με το αμέσως μικρότερο των 75 ίππων, το 100άρη είναι μόλις 650 ευρώ ακριβότερο, γεγονός που το κάνει ακόμα πιο σωστή επιλογή. Λίγο πάνω από τα 15.000 ευρώ στη βασική του έκδοση Feel αγοράζεις ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση, αλλά και αισθητική, τόσο όσον αφορά το εξωτερικό, όσο και το εσωτερικό τμήμα του αυτοκινήτου. Με εμφανείς επιρροές από το C4 Cactus που τονίζονται τόσο από τους προστατευτικούς αεροθαλάμους ή airbumps όπως τους ονομάζει η Citroen και βρίσκουμε στο πλάι του αυτοκινήτου, όσο και από τα ιδιαίτερα φώτα με τον έντονο και κάθετο προφυλακτήρα.
Οι πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης που δίνουν οι Γάλλοι για το μικρό τους, με διχρωμίες αμαξώματος και αρκετά ακόμα αξεσουάρ, καθιστούν το C3 ακόμα πιο ξεχωριστό και μοναδικό. Ανάλογα ευχάριστη και μοντέρνα είναι η εικόνα στο μίνιμαλ εσωτερικό, με επιρροές επίσης από το Cactus. Τα σκληρά κατά βάση πλαστικά που χρησιμοποιούνται δεν είναι ικανά να χαλάσουν την θετική εντύπωση που δίνει το C3, αφού η καλή συναρμογή τους και το φινίρισμα μαζί με τις όμορφες λεπτομέρειες όπως οι χειρολαβές στιλ βαλίτσας και οι αεραγωγοί με την ορθογώνια σχεδίαση δημιουργούν ένα όμορφο περιβάλλον που χαίρεσαι να ζεις.
Υψηλά είναι και η πρακτικότητα, με τις θήκες να συμβάλουν σε αυτό, όπως επίσης και τα καθίσματα τα οποία μπορεί να μην διακρίνονται για την στήριξη που παρέχουν στο σώμα, αλλά σε κερδίζουν με τη σχεδίασή του και την άνεση που προσφέρουν. Η μεγάλη οθόνη αφής επτά ιντσών στο κέντρο του ταμπλό συγκεντρώνει τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, μεταξύ άλλων και του κλιματισμού, συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση από τα πολλά πλήκτρα και βελτιώνοντας την εργονομία. Τα χειριστήρια στο τιμόνι και πέριξ αυτού βοηθούν επίσης σε αυτόν τον τομέα. Με μήκος σχεδόν τέσσερα μέτρα, το Citroen C3 καταφέρνει να διακρίνεται στην κατηγορία του για την ευρυχωρία που προσφέρει, για τέσσερις τουλάχιστον ενήλικες ή με κάποιες παραχωρήσεις και πέντε. Ο χώρος αποσκευών με το ψηλό κατώφλι φτάνει τα 300 λίτρα σε όγκο και έχει κανονικό σχήμα που θα βολέψει στην τακτοποίηση των πραγμάτων.
Ταξιδεύει και μια οικογένεια με χαρακτηριστική άνεση όσον αφορά τους χώρους με το C3 και με το συγκεκριμένο μάλιστα με αυτόν τον diesel κινητήρα και ιδιαίτερα σβέλτα και οικονομικά. Οι 100 ίπποι κάνουν τη δουλειά τους στον ανοιχτό δρόμο, διατηρώντας ταχύτητες ταξιδιού, ελαφρώς πάνω από το όριο, στα 140 με 150 km/h, με ευκολία και χωρίς κόπο. Η ροπή των 254 Nm συμβάλει με τη σειρά της για τη διατήρηση του ρυθμού, με τις ανηφόρες να μην στέκονται ικανές να ανακόψουν την ταχύτητά του. Επηρεάζουν ελαφρώς την έτσι και αλλιώς χαμηλή κατανάλωση, ανεβάζοντας την τιμή της από τα 4,9 lt/100 km λίγο πάνω από τα 5,5 lt/100 km. Ωστόσο, η μικτή αυτή αύξηση της κατανάλωσης αντισταθμίζεται με την ταχύτητα, αφού σε αποζημιώνει με ένα ταξίδια εξπρές που δύσκολα θα κάνεις με supermini. Και αν σε ταχύτητα μπορεί να βρεις ανταγωνισμό, σίγουρα δύσκολα θα βρεις ταίρι στην άνεση.
γλυκά
- Αισθητική
- Άνεση
- Κινητήρας
- Κατανάλωση
- Εσωτερικό
- Οδική συμπεριφορά
- Χώροι
- Τιμή
ξινά
- Ψηλό κατώφλι φόρτωσης
Υψηλού επιπέδου άνεση, με ανάρτηση για σεμινάριο, που όσο τη ζεις τόσο την εκτιμάς. Η αρχιτεκτονική δεν είναι εξεζητημένη, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Αυτό που μετράει είναι η γεωμετρία, οι ρυθμίσεις που έκαναν οι Γάλλοι δημιουργώντας ένα σύνολο εξαιρετικά άνετο, αλλά και συνάμα ικανό στο δρόμο και τις στροφές. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαίου επιπέδου, όπως και η άνεση που προσφέρει το σεράρισμα των αμορτισέρ με τα ελατήρια, ενώ οι κλίσεις στις στροφές δεν στέκονται ικανές να ανακόψουν τη φόρα του C3. Ακόμα και αυτό το ισχυρό μοτέρ δεν θα φέρει σε δύσκολη θέση το πλαίσιο. Οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν την ησυχία στην καμπίνα, με την καλή ηχομόνωση να κρατά έξω από την καμπίνα κάθε είδους θόρυβο. Η συγκεκριμένη έκδοση με τον 1.6 BlueHDi με τους 100 ίππους δίνει μια άλλη διάσταση στο κατά βάση αυτοκίνητο πόλης της Citroen αναδεικνύοντας την ταξιδιάρικη πλευρά του και τις αρετές του πλαισίου και του κινητήρα. Όλα σε ένα νοικοκυρεμένα και μάλιστα σε τιμή άκρως ανταγωνιστική.
συμπέρασμα
Το Citroen C3 στην έκδοση 1.6 BlueHDi με τους 100 ίππους γίνεται πιο ολοκληρωμένο, αφού η ισχύς του κινητήρα αναδεικνύει τις αρετές του πλαισίου. Επιπλέον, δείχνει και τον άλλο του χαρακτήρα, που είναι ο ταξιδιάρικος, με την άνεση και την οικονομία να κυριαρχεί, κάνοντας τις αποστάσεις… μικρότερες και αφήνοντας παράλληλα τους επιβάτες του ξεκούραστους και ατσαλάκωτους. Τέλος κληροδότημα των Γάλλων σχεδιαστών που συνοδεύει το C3 σε όλη του τη γκάμα, είναι η κομψή και μίνιμαλ αισθητική, που καθιστούν το supermini της Citroen ακόμα πιο ευχάριστο στη συμβίωση.