ΔΟΚΙΜΗ: DS 3 Performance
Ένας ευγενής της γαλλικής κουλτούρας φοράει το σπορ κουστούμι του
- -
- -
με μια ματιά
Αντί ρετρό και σαγηνευτικό μέσα και έξω, το εξωστρεφές DS3 προσφέρει ντελικάτη αισθητική και εκρηκτικό πνεύμα. Το DS3 Performance σε αιφνιδιάζει αν το υποτιμήσεις!
Από τη μια αριστοκρατικό στιλ και προχωρημένο νεανικό design που
ξεχωρίζει με τον δικό του τρόπο ανάμεσα στην θάλασσα των supermini
και από την άλλη ένα καμουφλαρισμένο GTi που δεν δέχεται την
κοινότυπη ταμπέλα. Την ισχυρότερη και περισσότερο εστιασμένη στην
σπορ οδήγηση έκδοση του DS 3 πρέπει να είσαι αρκετά παρατηρητικός
για να την καταλάβεις.
Πολυτέλεια Performance
Ούτε Racing ούτε GTi, μόνο ένα… ινκόγκνιτο DS Performance, τοσοδά μικρό που αχνοφαίνεται υπάρχει τριγύρω σαν παράσημο αναγνώρισης. Τόσο στο καπό, όσο και πίσω αλλά και στις πόρτες, το υπερδιακριτικό σήμα κατατεθέν του γρηγορότερου DS 3 πασχίζει να κάνει ορατές τις προθέσεις του premium γαλλικού supermini. Ακόμα και οι τροχοί των 18’’ που θα μπορούσαν να σου ανοίξουν τα μάτια, είναι βαμμένοι μαύροι και κρύβουν τις διαστάσεις τους. Εντυπωσιακοί μεν στιλιστικά, αλλά και πρόθυμοι να σημαδευτούν στο άβαφο χείλος τους από τα πεζοδρόμια στο παρκάρισμα γιατί εξέχουν από τα 205/40R18 της Michelin, αφήνουν σε κοινή θέα μια ακόμα υπογραφή DS Performance από τις 4πίστονες δαγκάνες. Η σέξι σχεδιαστική φιλοσοφία του DS 3 διατυμπανίζει την ξεχωριστή του προσωπικότητα με λεπτομέρειες που αιχμαλωτίζουν το βλέμμα, όπως η μάσκα με τον μεγάλο αεραγωγό, τα ακροβολισμένα LED ημέρας και τους διακριτικά φουσκωμένους προφυλακτήρες και θόλους. Κερασάκι στον σχεδιαστικό παροξυσμό, αποτελούν τα πίσω πλαϊνά κρύσταλλα σε σχήμα πτερυγίου καρχαρία που καλύπτουν το πάνω μέρος της κεντρικής κολόνας δημιουργώντας ψευδαίσθηση αιωρούμενης οροφής.
Και φυσικά η διχρωμία και οι χρωμιωμένες πινελιές που τονίζουν ακόμα περισσότερο την μοναδικότητα και κομψότητα της κατασκευής. Φυσικά οι πλαϊνές φούστες και η πτέρυγα πίσω ισορροπούν τις μυώδεις λεπτομέρειες με τις εκλεπτυσμένες και δίνουν μια σπορ πρόγευση. Την κυρίως γεύση όμως τη δίνει ο υπερτροφοδοτούμενος 1.6 THP, γνώριμος από το πρόσφατο 208 GTi. Ένα twin scroll turbo, πακέτο με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό σε εισαγωγή και εξαγωγή, στριμώχνουν 208 ίππους κάτω από το καπό του DS 3 Performance, που συνοδεύονται με 300 Nm ροπής. Στοιχεία απαραίτητα για φλογερές επιδόσεις που αποτυπώνονται από τα 6,5’’ για τα 0-100 km/h και τα 230 km/h τελικής ταχύτητας. Πριν πάμε στα κατορθώματα του 1.6 THP, ας περάσουμε από το σαλόνι του DS3 Performance. Η φαντεζί εικόνα δεν περιορίζεται μόνο έξω, αλλά και στα ενδότερα, όπου η premium αύρα αναμιγνύεται με σεμνές σπορ πινελιές.
Μια διακριτική χρωματική υπενθύμιση στο δεξί μέρος του ταμπλό για τις προθέσεις της κατασκευής και τα μονοκόμματα μπάκετ με την υπογραφή DS Performance είναι τα βασικά σημεία που ξεχωρίζουν το γρήγορο από τα απλά αδέρφια του. Κατά τα άλλα δείχνει ευφάνταστο σχεδιαστικά και ποιοτικό συνολικά χωρίς να δείχνει τον δρόμο σε ανταγωνιστές της premium κλάσης. Ακόμα και τα σκληρά μέρη έχουν εξαιρετικό φινίρισμα και είναι εμφανής η προσοχή, ενώ αν κάτι ξέφυγε αυτής, είναι οι πρακτικές λύσεις. Αν ψάχνεις ποτηροθήκη θα βρεις μια και μοναδική πίσω από τον αγκώνα σου, που δεν κρίνεται ιδιαίτερα λειτουργική. Χωροταξικά το DS 3 προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις ενήλικες, με τους πίσω να μην αντιμετωπίζουν πρόβλημα τόσο στα πόδια όσο και στο κεφάλι, ενώ η εξαιρετική ορατότητα το κάνει ευχάριστο. Για αποσκευές υπάρχουν πίσω τους 285 διαθέσιμα λίτρα, που γίνονται 980 όταν αναδιπλωθούν τα καθίσματα.
Different Spirit
Με την είσοδο αντιλαμβάνεσαι ότι δεν είναι το ακραίο GTi που θα χρειαστεί υποχωρήσεις και συμβιβασμούς. Τα μαλακά πλαϊνά στα μπάκετ διευκολύνουν την καθημερινότητα και εξυπηρετούν εύστοχα το σκοπό της στήριξης, αγκαλιάζοντας το σώμα σωστά και όχι ασφυκτικά, ενώ το μάτι δεν αντικρίζει στοιχεία που θα σε κάνουν να νιώσεις ότι παίρνεις εκκίνηση σε ειδική. Το κομψό περιβάλλον μπορεί κάποιοι να το βρουν σεμνότερο των προσδοκιών, όμως το DS 3 Performance στοχεύει στην ουσία που θα πάρεις γεύση με το που ξυπνήσεις τα άλογα. Ο ήχος του είναι λιγότερο πομπώδης και περισσότερο ευγενής για την απόδοση που υπόσχεται και το θετικό είναι ότι τα χαρακτηριστικά του απόδοσης είναι γενναιόδωρα από χαμηλά στην βαθμίδα του στροφόμετρου. Ακούει σχεδόν από το ρελαντί, αντέχει μια ή και δυο παραπάνω σχέσεις στο μαζεμένο σε κλιμάκωση 6αρι κιβώτιο και κάνει λιγότερο αγχωτική την κίνηση στο αστικό περιβάλλον.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Εύστοχη συμπεριφορά
- Σπορ πάτημα (αμεσότητα)
- Επιδόσεις
- Τorsen διαφορικό
- Φρένα
ξινά
- Σπορ πάτημα (άνεση)
- Ποτηροθήκες (έλλειψη)
- Τιμή
Μην περιμένεις βέβαια κάτι καλύτερο από 8 lt /100 km σε οικονομική οδήγηση. Πρέπει να είσαι πολύ συνετός με το δεξί σου πόδι για να βλέπεις τιμές που ξεκινούν από 7, ενώ το πιθανότερο είναι να σε γοητεύσει το τράβηγμα της επιτάχυνσης και να εισπράττεις στο trip computer ενδείξεις κοντά ή και παραπάνω από τα 10 lt/100 km. Αν οδηγείς με βαρύ πόδι, την ταυτότητα στο στόμα και εξαντλείς την δυνατότητα του κινητήρα προς το μέγιστο, θεωρείται φυσιολογικό το διψήφιο νούμερο να σκαρφαλώνει προς τα 14 λίτρα. Στο καθημερινό σουλάτσο μέσα στην πόλη και σε στιγμές που ο σπορ σου εαυτός έχει ρεπό, διαπιστώνεις ότι η 15mm χαμηλότερη ανάρτηση σε σχέση με τα απλά DS 3, εκφράζεται περισσότερο σφιχτά απ’ ότι θα ήθελες. Μπορεί να σε κουράσει αν δεν βάλεις αφύπνιση στον ανήσυχο οδηγό που κρύβεις μέσα σου και τότε το γαλλικό premium supermini θα σου δώσει περισσότερο νόημα για το συγκεκριμένο στήσιμο. Το τιμόνι έχει λιγότερο βάρος αλλά είναι γρήγορο και εύστοχο, ενώ η υποστροφική πρόθεση που υποβόσκει σαν αρχικό σύμπτωμα, βρίσκει τον δάσκαλό της στο Torsen διαφορικό. Έτσι η μούρη δεν ανοίγει ανεξέλεγκτα την τροχεία της και δεν χρειάζεται να σηκώσεις το πόδι από το γκάζι για να συνεχίσει να σημαδεύει την ωφέλιμη ιδανική γραμμή. Ταυτόχρονα η σφιχτή ανάρτηση βρίσκει το σκοπό της και διαβάζει με επιμέλεια τις πληροφορίες του δρόμου και τις μεταφέρει στον οδηγό.
Ουδέτερο στρίψιμο σε γενικές γραμμές και μια υποψία της ουράς να βοηθήσει ελαφρώνοντας, κάνει το DS 3 απολαυστικό σε δρόμο με συνεχείς στροφές, ακόμα και με το ESP πλήρως απελευθερωμένο. Αν το παρακάνεις θα νιώσεις σε μεγαλύτερη έκταση τα φαινόμενα είτε της υποστροφής είτε της υπερστροφής, με την τελευταία να εμφανίζεται απότομα θυμίζοντας τον παππού του πλέον Saxo VTS. Ίσως σε ξαφνιάσει αν δεν το περιμένεις, αν όμως είσαι υποψιασμένος και γνώστης των εν λόγω αντιδράσεων, το τιμόνι είναι παρών και δίνει αβίαστα τη λύση. Συνολικά καταπίνει τάχιστα τις ευθείες και δεν σε φοβίζει αν δεν το προκαλέσεις. Δείχνει ευέλικτο και συγκεντρωμένο στην ιδανική γραμμή με την αρωγή του μπλοκέ που δεν αναλώνει την παροχή ισχύος σε ανούσιο σπινάρισμα, ενώ για τις υπερβολές φροντίζει το ESP, όταν δεν το ακυρώσεις, να επιβάλει τάξη και ηθική. Με γερό κράτημα, θετικά φρένα τόσο σε αίσθηση, διάρκεια όσο και σε αποτελεσματικότητα καθώς και ρυθμίσιμη συμπεριφορά, το DS3 Performance εμφανίζεται ως ένα από τα πιστά στις γαλλικές αξίες σπορ αυτοκίνητα. Ακόμα και αν δεν διατυμπανίζει ότι ήρθε για τον σκληροπυρηνικό ή αλλιώς αυτόν που φαντασιώνεται ότι είναι ο Loeb πίσω από το τιμόνι του.
συμπέρασμα
Μια παραδοσιακή πρόταση της γαλλικής σπορ σχολής έτσι όπως τη γνωρίσαμε και την αγαπήσαμε. Φυσικά το DS3 σερβίρει τη σύγχρονη εκδοχή της δραστήριας γαλλόφωνης βόμβας, αλλά με πλούσια συμπεριφορά σε όλα του. Μπορεί να ντύνεται αριστοκράτης, αλλά κατά βάθος δεν θέλει πολύ για να βγάλει αγωνιστικό πνεύμα στην οδήγηση. Ταχύτατο και με προθέσεις να αντιδράσει ανάλογα με το χειρισμό του οδηγού, αποκτά ενδιαφέρον όταν ροκανίζεις ευθείες και ανεβοκατεβαίνεις στριφτερές διαδρομές. Από την άλλη βέβαια το ενδιαφέρον ατονεί, όταν διαπιστώνεις ότι η τιμή δεν είναι με το μέρος του.