ΔΟΚΙΜΗ: Opel Corsa 1.4 90 PS Attraction
Αξιολογούμε την έκδοση του δημοφιλούς σουπερμίνι που κατακτά χωρίς αμφιβολία τον τίτλο «best price»
- -
- -
με μια ματιά
Η κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση του Corsa διατίθεται από την ελληνική αντιπροσωπεία σε ακαταμάχητη τιμή, προσφορά που χτυπά κατευθείαν στην «καρδιά» του ανταγωνισμού.
Ο βίος του Corsa «απλώνεται» σε 35 χρόνια και 5 γενιές, με
περισσότερα από 13 εκατ. αυτοκίνητα να έχουν βγει από τα εργοστάσια
της Opel. Το τωρινό Corsa δε διεκδικεί τον τίτλο του νεότερου
μέλους της κατηγορίας, καθώς λανσαρίστηκε το 2014, όμως σχεδιαστικά
διατηρείται φρέσκο και ποιοτικά είναι ένα από τα πιο καλοφτιαγμένα
σουπερμίνι.
Εν μέσω λανσαρίσματος αρκετών νέων μοντέλων, το Corsa παραμένει στην επικαιρότητα χάρη στον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του και την προσφορά που είναι σε ισχύ από την Opel Ελλάδος για την έκδοση με τον 1.4 βενζίνης και το πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού Attraction. Με τιμή κάτω στις 13.750 ευρώ δύσκολα συναντάς ένα αυτοκίνητο στο B segment, πάνω στο οποίο δε χρειάζεται να προσθέσεις ούτε ένα εξτρά στοιχείο.
Εντυπώσεις και ουσία
Η Opel επανασχεδίασε πλήρως το Corsa, τόσο εξωτερικό όσο και στην καμπίνα των επιβατών. Τα εμπρός φωτιστικά με φώτα ημέρας LED και η μάσκα συνθέτουν τη νέα ταυτότητα της γερμανικής μάρκας, την οποία – με ορισμένες τροποποιήσεις βέβαια από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο – συναντούμε και στα υπόλοιπα μοντέλα της.
Ξεκάθαρα αναβαθμισμένη είναι η εικόνα στο εσωτερικό, με το Corsa
να τοποθετείται ως ένα από τα ποιοτικότερα σουπερμίνι. Η αίσθηση
αυτή προέρχεται τόσο από τα μαλακά υλικά στο ταμπλό και την καλή
συναρμογή, όσο και από τη γενικότερη εικόνα με τα ευανάγνωστα
όργανα στο ταμπλό (με μικρή ψηφιακή οθόνη για ενδείξεις πολλαπλών
λειτουργιών), το πολυλειτουργικό τιμόνι και τη μεγάλη οθόνη αφής
στην κεντρική κονσόλα. Θα τη θέλαμε τοποθετημένη λίγο πιο ψηλά,
ώστε το βλέμμα να μην… διανύει μεγάλη απόσταση από το δρόμο.
Αλλά και στην ουσία, τους διαθέσιμους χώρους δηλαδή, το Corsa παίρνει καλό βαθμό, καθώς είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα στο B segment. Ακόμη και αν οδηγός-συνοδηγός έχουν ύψος 1.80-1.85, πίσω θα βολευτούν δύο ενήλικες, έχοντας ικανοποιητικό «αέρα» τόσο για τα γόνατα όσο και πάνω από τα κεφάλια τους. Για σύντομες αποστάσεις, ακόμη και ένας τρίτος θα καθίσει στον πίσω πάγκο.
Αν και με αρκετό βάθος, ο χώρος αποσκευών δεν βρίσκεται στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας των σουπερμίνι από πλευράς όγκου (285 λίτρα). Ακόμη και έτσι όμως, θα καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες ζευγαριών ή οικογενειών με ένα παιδί σε σύντομες αποδράσεις ή μακρινά ταξίδια, χωρίς να τους ζητήσει να κάνουν συμβιβασμούς.
Ατμόσφαιρα κόντρα στα turbo
Το Corsa όπως και αρκετοί από τους άμεσους ανταγωνιστές του διατίθεται και με τρικύλινδρο σύνολο 1.000 cc, με υπερτροφοδότηση. Αυτή τη φορά θα μας απασχολήσει όμως ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας και συγκεκριμένα ο 1.4 με τους 90 ίππους που συνδυάζεται με το σαφές σε αίσθηση, μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Η ισχύς του είναι αρκετή για ένα αυτοκίνητο του μεγέθους και του χαρακτήρα του Corsa, όμως υστερεί των τούρμπο κινητήρων σε μέγιστη ροπή (130 Nm). Κινεί πάντως με ικανοποιητικούς ρυθμούς το γερμανικό σουπερμίνι, αρκεί να μην είναι οι αστραπιαίες ρεπρίζ το ζητούμενο. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι δεν πρόκειται για μία σπορ έκδοση αλλά για ένα αυτοκίνητο που δίνει έμφαση στην πρακτικότητα και την ασφάλεια. Στα αρνητικά του κινητήρα είναι η σχετικά υψηλή κατανάλωση, που δύσκολα εντός πόλης θα κρατηθεί κάτω από τα 8 lt/100 km. Σε μεικτές διαδρομές είδαμε τη σχετική ένδειξη στον υπολογιστή ταξιδίου να σταθεροποιείται στα 6,7 lt/100 km.
γλυκά
- Ποιότητα κατασκευής
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση
- Εξοπλισμός
- Τιμή
- Χώροι για επιβάτες
ξινά
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Χώρος αποσκευών
Εκεί όπου το Corsa αποδίδει σχεδόν άριστα είναι στη λειτουργία της ανάρτησης. Δουλεύει ιδανικά μέσα στην πόλη, δίνοντας έμφαση στην παρεχόμενη άνεση και θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Λακκούβες, εγκάρσιες ανωμαλίες και λοιπές κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων «σβήνονται» αποτελεσματικά, με τους πίσω επιβάτες να είναι οι πλέον κερδισμένοι. Παράλληλα, η καλή ηχομόνωση απομονώνει την καμπίνα από τους περισσότερους θορύβους, είτε προέρχονται από την αεροδυναμική αντίσταση είτε από την κύλιση. Στο επαρχιακό δίκτυο γίνεται αντιληπτό ότι δεν είναι το πιο δυναμικό σε στήσιμο σουπερμίνι της αγοράς, όμως παραμένει σε κάθε περίπτωση προβλέψιμο και ασφαλές, αρκεί βέβαια ο οδηγός να σεβαστεί τα όριά του.
Κοινωνικό μέρισμα
Με τη γενναία τιμολογιακή της πολιτική, η Opel δίνει
«περισσότερο» αυτοκίνητο για λιγότερα χρήματα. Μετά την έκπτωση, η
κορυφαία έκδοση Attraction πωλείται προς 13.750 ευρώ, τιμή αρκετά
χαμηλότερη από τα ανταγωνιστικά μοντέλα. Ο στάνταρ εξοπλισμός
περιλαμβάνει σχεδόν ό,τι επιθυμεί ένας… καλομαθημένος πελάτης: το
σύστημα ασφαλείας με εμπρός κάμερα Opel Eye που «διαβάζει» τις
πινακίδες με τα όρια ταχύτητας, ειδοποιεί για ακούσια παρέκκλιση
από τη λωρίδα κυκλοφορίας και για επικείμενη σύγκρουση με
προπορευόμενο όχημα, cruise control, σύστημα πολυμέσων IntelliLink
4.0 με οθόνη αφής 7 ιντσών και χάρτες πλοήγησης, κάμερα
οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, προβολείς ομίχλης,
αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους
εξωτερικούς καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αισθητήρες
βροχής και φώτων, τον προσωπικό σύμβουλο ασφάλειας και εξυπηρέτησης
Opel OnStar με λειτουργία Destination Download (περνά απευθείας
στην οθόνη τον προορισμό), ακόμη και WiFi Hotspot για σύνδεση μέχρι
επτά συσκευών και δώρο το ισόποσο της συνδρομής για ένα χρόνο με
μέγιστο όγκο δεδομένων 100GB. Θέλετε κι άλλα για να επισκεφθείτε
μία έκθεση της Opel;
συμπέρασμα
Το Opel Corsa είναι ένα από τα πιο ισορροπημένα αυτοκίνητα στην κατηγορία του, γεγονός που αποτυπώνεται στη δημοφιλία του στο ελληνικό κοινό. Με την επιθετική τιμολογιακή πολιτική της μάρκας βγάζει έναν ακόμη άσο από το μανίκι του.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ