ΔΟΚΙΜΗ: Renault Captur 1.5 dCi 110 PS

Με γαλλική φινέτσα και ομορφιά, το ανανεωμένο Captur πέφτει στη σκληρή μάχη των μικρών crossover, έχοντας τη φαρέτρα του γεμάτη

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,4 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,7 lt/100km
Εκπομπές CO298 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το μικρό γαλλικό SUV περνάει στη δεύτερη φάση της ζωής του με επιμέρους βελτιώσεις που φροντίζουν να το διατηρήσουν επίκαιρο στη δύσκολη κατηγορία του. 


Τέσσερα χρόνια μετά από την πρώτη επίσημη του Captur, το γαλλικό crossover περνάει από το… κρεβάτι του χειρουργού για το απαραίτητο όπως ορίζουν τα χρόνια του, facelift. Επειδή για ένα πρόσωπο ζούμε σε αυτή την κοινωνία και είναι αυτό που μας χαρακτηρίζει στην πρώτη επαφή, εκεί ήταν που εστίασαν και οι σχεδιαστές της Renault. Έτσι, πέρα από τις έντονες καμπύλες, με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, που χαρακτήριζαν και συνεχίζουν να κάνουν τη σχεδίαση του Captur, έγιναν αλλαγές στο εμπρός τμήμα.

Αναλυτικότερα, νέα είναι η μάσκα, με ανασχεδιασμένα φώτα σε σχήμα «C» και τεχνολογία full LED και λειτουργία ημέρας, που του χαρίζουν προσωπικότητα και το φέρνουν πιο κοντά στο μεγαλύτερο Kadjar και εν γένει την οικογένεια Renault. Μικρότερης έκτασης είναι οι αλλαγές πίσω, εστιάζοντας στα φώτα και τον προφυλακτήρα. Απόλυτα εστιασμένη είναι η αλλαγή που έγινε στο εσωτερικό, με την εικόνα να παραμένει γνώριμη, αλλά σαφώς πιο ποιοτική, χάρη στην αναβάθμιση των υλικών στο ταμπλό και τις πόρτες.

Λιτό σε σχεδίαση, δεν κουράζει στο… μάτι, ούτε τον οδηγό με την εργονομία του. Χαρακτηριστικό γνώρισμα το μεγάλο συρόμενο ντουλαπάκι χωρητικότητας 11 λίτρων που βρίσκεται εμπρός από το συνοδηγό. Είναι όμως τόσο μεγάλο που όταν αυτός βρίσκεται καθισμένος δεν ανοίγει πλήρως. Σε κάθε περίπτωση χωράει περισσότερα από όσα φαντάζεσαι ότι μπορείς να κουβαλήσει στην καθημερινότητά σου. Ανάλογα, οι θήκες στις πόρτες, εμπρός και πίσω, αλλά και στην κεντρική κονσόλα θα σας επιτρέψουν να αποθέσετε τα πάντα. Το σύστημα πολυμέσων συνδυάζεται με οθόνη αφής επτά ιντσών, που προσφέρει όλες τις δυνατότητες σύνδεσης και χάρτες πλοήγησης. Το μικρό κομψό τριάκτινο τιμόνι διαθέτει χειριστήρια για τις βασικές λειτουργίες, ενώ στην κολόνα του τιμονιού υπάρχει ένα επιπλέον για τη ρύθμιση του ηχοσυστήματος.

Ανάμεσα από τη στεφάνι αποκαλύπτεται ο πίνακας οργάνων με τα δύο ημικύκλια, για το στροφόμετρο στα αριστερά και το δείκτη καυσίμου στα δεξιά. Στη μέση υπάρχουν δυο μικρές ψηφιακές οθόνες, μια για την ταχύτητα και πάνω από αυτήν, μια με τις ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδίου. Όμορφη λεπτομέρεια που δεν περνά όμως απαρατήρητη αποτελούν οι ποιοτικές επενδύσεις των καθισμάτων οι οποίες αφαιρούνται εύκολα με φερμουάρ, για να τις πλένετε μετά από τις εκδρομικές σας εξορμήσεις, ενισχύοντας έτσι το περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται το Captur και όσον αφορά τους διαθέσιμους χώρους, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές τους. Με όγκο 377 λίτρα κάθεται στην κορυφή της κατηγορίας των crossover με μήκος λίγο πάνω από τα τέσσερα μέτρα. Μάλιστα, χάρη στα συρόμενα πίσω καθίσματα ο χώρος διευρύνεται στα 455 λίτρα, αφήνοντας όμως σε αυτή την περίπτωση λιγότερο για τα πόδια των πίσω επιβατών.

Περνώντας στα σπουδαιότερα και κάτω από το καπό του ανανεωμένου Captur συναντάμε τον 1.5 dCi με τους 110 ίππους και τα 260 Nm ροπής. Εκτός από την προφανή δύναμη που διαθέτει, η οποία μεταφράζεται σε 11,4 sec για τα 0-100 km/h και τελική 180 km/h, διακρίνεται για τη ραφιναρισμένη λειτουργία του και την άμεση απόκριση από τις χαμηλές στροφές, με δυνατό τράβηγμα χωρίς δισταγμούς και κομπιάσματα που χαρακτηρίζουν τους diesel σε αυτό το εύρος στροφών. Ανεβάζει εύκολα χωρίς θόρυβο και κραδασμούς με την καμπίνα να διακρίνεται για την ηχομόνωση, όπως συμβαίνει παραδοσιακά με τα γαλλικά αυτοκίνητα. Η μετάδοση περνάει μέσω ενός σφιχτά κλιμακωμένου κιβωτίου ταχυτήτων έξι σχέσεων στους εμπρός τροχούς.

Η ανάρτηση είναι σφιχτή, στα γαλλικά πρότυπα, όπως τη θέλει ένας οδηγός που δεν βλέπει απλώς διαδικαστικά την οδήγηση. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες για αυτοκίνητο της κατηγορίας, με την οδική συμπεριφορά να είναι ζωντανή. Η πρόσφυση από τους μεγάλους τροχούς των 17 ιντσών με τα ελαστικά 205/55  της Michelin είναι αρκετή, όπως θα διαπιστώσεις όταν θα ακολουθήσεις το ρυθμό που σου επιβάλει η μεσαία και πιο γεμάτη σε απόδοση κλίμακα στροφών του εύρωστου diesel κινητήρα. Η ελαφριά αίσθηση του τιμονιού αφήνει ξεκούραστο τον οδηγό μέσα στην πόλη και με χαμηλή ταχύτητα, ενώ όσο αυτή ανεβαίνει το σύστημα διεύθυνση σφίγγει προσφέροντας περισσότερη ευκρίνεια για τα δρώμενα.

Οι θεωρητικές προδιαγραφές του συστήματος πέδησης δεν ενθουσιάζουν, αφού η Renault εφοδιάζει το Captur με ταμπούρα στον πίσω άξονα. Στην πράξη όμως τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά, αφού αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποτελεσματικό σε όλες τις περιπτώσεις. Δίχως άλλο το Renault Captur παρουσιάζεται αναβαθμισμένο και επίκαιρο σε όλους τους τομείς της δύσκολης και με έντονο συνωστισμό κατηγορίας των SUV. Στη συγκεκριμένη έκδοση με τον καλό diesel κινητήρα προάγει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του, κάτι που ενισχύεται με τη χαμηλή μέση κατανάλωση που περιορίστηκε κατά τη δοκιμή κάτω από τα 6 lt/100 km. Με μήκος 4.122 mm το Renault Captur διαθέτει την ευελιξία που αναζητάς από ένα μικρό αυτοκίνητο.

γλυκά
  • Αισθητική
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Ανάρτηση
  • Φρένα
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι επιβατών
  • Χώρος αποσκευών
ξινά
  • Αίσθηση τιμονιού (ελαφριά)

Από την άλλη με 170 mm καθαρό ύψος από την άσφαλτο ή το πατημένο χώμα, αν επιλέξετε να βγείτε λίγο πιο έξω, το Captur μπορεί να ξεπεράσει εμπόδια που θα προκύψουν στο δρόμο του με χαρακτηριστική ευκολία. Παράλληλα, η εσωτερική διαρρύθμιση το καθιστά ένα μοντέλο που μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας ή εναλλακτικά μιας παρέας και μάλιστα με χαρακτηριστική ευκολία κουβαλώντας όλο το νοικοκυριό τους. Η τιμή του ξεκινά κάτω από τα 20.000 ευρώ σε αυτή την diesel έκδοση με τους 110 ίππους, ενώ η λιγότερο ισχυρή του ίδιου κινητήρα με τους 90 ίππους πέφτει από τα 17.000 ευρώ και σίγουρα κρίνεται ανταγωνιστική, βάζοντας το Renault Captur δυναμικά μέσα στην κατηγορία των crossover.

συμπέρασμα

Με μικρές εύστοχες αλλαγές στο Captur, η Renault έχει κάθε δικαίωμα να πιστεύει ότι το μικρό της SUV μπορεί να συνεχίσει την πετυχημένη εμπορική πορεία του που το θέλει να κυριαρχεί στην ευρωπαϊκή αγορά. Ο diesel κινητήρας διαμάντι των 1,5 λίτρων σε αυτή την ισχυρή εκδοχή αναδεικνύει και την άλλη του πλευρά, συνδυάζοντας χαμηλή κατανάλωση με επιδόσεις. Η σφιχτή σχετικά ανάρτηση ίσως δεν ανήκει στα «θέλω» του οικογενειάρχη, αλλά σίγουρα θα την εκτιμήσει αυτός που δεν αντιμετωπίζει την οδήγηση ως απλή μετακίνηση από σημεία Α στο Β. Σε κάθε περίπτωση κανένας δεν θα παραπονεθεί για τους χώρους, που το Captur προσφέρει απλόχερα. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

VIDEOS

New Renault CAPTUR - Habitability

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...