ΔΟΚΙΜΗ: Volvo XC60 D5
Οι Σουηδοί δεν σταματούν να μας εκπλήσσουν με κάθε νέα παρουσίαση. Και αυτό γιατί κάθε νέα εμφάνιση δεν είναι απλά ένα πιο εξελιγμένο αυτοκίνητο, αλλά μια νέα καλύτερη εκδοχή
- -
- -
με μια ματιά
Το μεσαίο SUV της Volvo έρχεται με εμπνευσμένη σχεδίαση, δυνατές μηχανικές επιλογές σε όλους τους τομείς, χώρους και άνεση.
Όλοι ξέρουν και μπορούν να κατασκευάσουν τετράτροχα, δεν είναι δα
και κάποιο μεγάλο μυστικό στις μέρες μας. Χρήματα να έχεις,
μερικούς καλούς σχεδιαστές, ένα ικανοποιητικό εργατικό δυναμικό,
σφιχτό ποιοτικό έλεγχο και τέλος διοικητικό συμβούλιο που να μην
κάνει κάποιο τεράστιο λάθος. Όσο για τους κατασκευαστές
υποσυστημάτων, φυτρώνουν παντού στον κόσμο.
Όμως τελικά δεν είναι ένα τόσο απλό εγχείρημα, όσο ακούγεται, γιατί αν ήταν τότε, ΟΛΟΙ θα ήταν επιτυχημένοι! Και όπως μας έχει δείξει η ιστορία και τα νούμερα των πωλήσεων, οι επιτυχημένοι είναι μόνο μια μικρή μειοψηφία. Ποιο λοιπόν είναι αυτό το τόσο σημαντικό συστατικό που ορίζει την αποτυχία από την επιτυχία; Για εμάς είναι θέμα ταυτότητας. Η ταυτότητα, η προσωπικότητα είναι εκείνο το μικρό, αλλά τόσο σημαντικό συστατικό που ξεχωρίζει το προϊόν και το κάνει να λάμπει ανάμεσα σε όμοια! Είναι η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στην κόλαση και στον παράδεισο!
Και πιστέψτε μας δεν είναι εύκολο, αντίθετα είναι ένα μεγάλο κατόρθωμα το να καταφέρεις να ντύσεις τα προϊόντα σου με ξεχωριστή προσωπικότητα. Όλα από εδώ αρχίζουν και η Volvo τα έχει καταφέρει υποδειγματικά και μάλιστα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Τα αυτοκίνητά της διαθέτουν τόνους προσωπικότητας. Αν λοιπόν η προσωπικότητα είναι το χαλί πάνω στο οποίο όλα τα υπόλοιπα στοιχεία πατούν, καλό θα ήταν να δούμε και τους άλλους παράγοντες επιτυχίας.
Η σχεδίαση
Οι ξυλουργοί βλέπουν τον κόσμο διαφορετικά από τους μεταλλουργούς. Είναι άλλωστε το υλικό που διαχειρίζονται αυτό που ορίζει και καθοδηγεί το χέρι του μάστορα. Το μέταλλο λειτουργεί με τη λογική της ευθείας, η μία στήριξη χρειάζεται την άλλη υπό γωνία. Στο μέταλλο δεν υπάρχουν δομικές καμπύλες. Αντίθετα το ξύλο είναι μαλακό, διαθέτει περισσότερη χάρη στο πλάσιμο και δέχεται με ευχαρίστηση τις καμπύλες. Έτσι οι καλύτεροι ξυλουργοί, που δεν είναι άλλοι από τους βόρειους λαούς, αφού το ξύλο υπάρχει γύρω τους σε τεράστιες ποσότητες, δεν θα μπορούσαν παρά να δώσουν και στα αυτοκίνητά τους την μαλακή αίσθηση του ξύλου. Δεν έχετε παρά να παρατηρήσετε τα πίσω φώτα όλων των Volvo που πλέον έχουν πάρει τη θέση του «σήματος κατατεθέν» στη σχεδίαση.
H οθόνη αφής των εννέα ιντσών κυριαρχεί, όπως στο XC90 (κάτι που το περιμέναμε) και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι τουλάχιστον εντυπωσιακός. Δεν διαθέτει πάντως την αρχοντιά της απλότητας του XC90, που μας εντυπωσίασε και έχει γίνει πιο πολύπλοκο αισθητικά. Παραμένει όμως εντυπωσιακά όμορφο με λειτουργικότητα και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι υπεράνω οποιασδήποτε κριτικής. Οι διαθέσιμοι χώροι για ανθρώπους και πράγματα είναι εξίσου εντυπωσιακοί (ας μην ξεχνάμε ότι βασίζεται πάνω στο πάτωμα του XC90 με μήκος που φτάνει τα 4,688 m (XC90 4,950 m) και το μεταξόνιο στα 2.868 m (XC90 2,984 m), διαστάσεις πλουσιοπάροχες για ανθρώπους και πράγματα.
Η ποιότητα
Είναι ντυμένο εσωτερικά με δερμάτινη διχρωμία και υπάρχει περιμετρικά ξυλογλυπτική που αντιγράφει το ξύλο που έχει «δουλευτεί» από το ποτάμι (αν δεν μας το εξηγούσαν δεν θα το ξέραμε), που του δίνει μια μοναδική αίσθηση πρωτοτυπίας που δεν αντιγράφει οποιαδήποτε άλλη απομίμηση. Τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας με αποτέλεσμα να ακουμπά την κατηγορία premium. Κάτι που η Volvo το πέτυχε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, από την αναγέννησή της.
Ο κινητήρας
Ο δίλιτρος (1969 cc) τετρακύλινδρος, υπερτοφοδοτούμενος κινητήρας πετρελαίου (που κινεί τα 1.814 κιλά του πλαισίου με ευκολία), μπορεί να αποδίδει τεράστιες ποσότητες ίππων που τον ανεβάζουν στη κορυφή της κατηγορίας του με 235 ίππους στις 4.000 rpm (η ροπή του είναι εξίσου εντυπωσιακή με 480 Nm από τις 1.750 έως 2.250 rpm), αλλά δεν παύει να είναι θορυβώδης και να μην ξεχνά ότι τροφοδοτείται με πετρέλαιο. Όμως μικρό το κακό, αφού η ηχομόνωση σταματά κάθε «γρύλισμα» από το να φτάνει στον χώρο των επιβατών, με τους τελευταίους να ταξιδεύουν… μακάριοι, μακριά από κάθε ενόχληση. Στις 2.500 rpm το ταχύμετρο δείχνει 160 km/h, χωρίς καμία προσπάθεια εκ μέρους του κινητήρα. Σε αυτό άλλωστε βοηθά και το κιβώτιο ταχυτήτων των οκτώ σχέσεων, που διαθέτει και θέση manual επιλογής με τα παραδοσιακά (+) και (-).
γλυκά
- Σχεδίαση
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Χώροι
- Εσωτερικό
- Ποιότητα
- Άνεση
ξινά
- Αργό σχετικά κιβώτιο ταχυτήτων
Δεν μας εντυπωσίασε όμως με την ταχύτητά του και δεν ήταν λίγες οι φορές που «μπερδεύτηκε» ειδικά στις κλειστές γρήγορες διαδρομές. Αλλά το XC60 δεν είναι φτιαγμένο για τέτοια χρήση και έτσι παρακάμπτουμε αυτό το… glitch. Αντίθετα είναι κατασκευασμένο σαν δρομέας μεγάλων αποστάσεων και σε αυτό το ρόλο είναι ασυναγώνιστο. Όχι μόνο καταπίνει τα χιλιόμετρα με ευχαρίστηση και με απίστευτο ρυθμό, αλλά και η κατανάλωση του πέφτει κοντά στα 7,0 lt/100 km. Και να μην το ξεχάσουμε, τα φωτιστικά σώματα του XC60 ήταν από τα καλύτερα που έχουμε συναντήσει σε δοκιμή, μετατρέποντας στο ταξίδι, τη νύχτα σε… ημέρα.
Η οδική συμπεριφορά
Σε αυτό βοηθούν και τα πνευματικά αμορτισέρ που υποβοηθούν την πίσω ανάρτηση μόνο (αποτελείται από πολλαπλούς συνδέσμους) και είναι πολύ χρήσιμα για όσους θέλουν να σύρουν βάρκες, τροχόσπιτα κ.λ.π. Αρκεί μάλιστα να σας πούμε ότι στη θέση Off-Road ανασηκώνει το πίσω μέρος κατά 3,81 εκατ. για να το βοηθήσει να υπερπηδήσει τις εδαφικές ανωμαλίες. Οι υπόλοιπες θέσεις ρύθμισης περιλαμβάνουν τις ECO, Comfort (η οποία είναι και αυτή που θα χρησιμοποιήσετε στο 90% των διαδρομών σας), η Dynamic και η Individual. Κυλά πάνω σε τροχούς 20 ιντσών και οι (έξτρα) πνευματικές αναρτήσεις πραγματικά κάνουν διαφορά. Απλά καταπίνει τους ελληνικούς δρόμους.
συμπέρασμα
Έτσι, απλά και ξεκάθαρα θα λέγαμε ότι η Volvo με το νέο XC60 κάνει ακόμα ένα άλμα και πλέον βρίσκεται στο κέντρο του πιο σκληρού ανταγωνισμού. Οι υπόλοιποι κατασκευαστές θα έκαναν μάλλον λάθος αν δεν έδιναν στη Volvo την προσοχή που πλέον δικαιούται.