ΔΟΚΙΜΗ: Skoda Karoq 1.0 TSI

Το νέο πρόσωπο της Skoda στην καρδιά της κατηγορίας crossover/SUV

  • -
  • -
Ισχύς116 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,6 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2124 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η επόμενη μέρα της Skoda στην πιο μοντέρνα και ιδιαιτέρως εμπορικότερη κατηγορία, έρχεται με απόλυτα εύστοχο τρόπο.   


Ζούμε στην εποχή που ανθίζουν οι υποκατηγορίες των Crossover/SUV και αργά ή γρήγορα όλες οι εταιρείες θα στραφούν προς τα εκεί αν θέλουν να διατηρήσουν την εμπορικότητα τους επίκαιρη. Η Skoda μετα την εποχή Yeti υποδέχεται την δημοφιλή κατηγορία με δυο προτάσεις. Το Kodiaq απευθύνεται σε όσους αναζητούν αχανείς χώρους στην μεσαία τοποθέτηση και το ακόμα πιο φρέσκο Karoq ήρθε με μικρομεσαία στόχευση για να πολεμήσει εκεί που λάμπει o χρυσός του Qashqai.

Αντίο Yeti, welcome Karoq

Mε την εμπορική πορεία του Yeti να μην είναι τόσο ρόδινη όσο θα περίμενε η Skoda η επόμενη μέρα στα Crossover/SUV έπρεπε να εμπεριέχει λιγότερο ρίσκο. Η ψιλή και τετράγωνη λογική του Yeti έμεινε στα συρτάρια και τα νεα δεδομένα προέκυψαν φυσικά πάνω σε μια κοντή εκδοχή της πλατφόρμα MQB η οποία μόνο κοντή δεν αποδεικνύεται για τα  δεδομένα των ανταγωνιστών που έχει να αντιμετωπίσει. Με μήκος 4.382 mm, πλάτος 1.841 mm και ύψος 1.603 mm, το Karoq έχει αντίστοιχες διαστάσεις με το Seat Ateca κι έρχεται να τοποθετηθεί κάτω από το Kodiaq στη γκάμα της Skoda. Σχεδιαστικά οι συμμετρικές αναλογίες έχουν την τιμητική τους και το κομψά δυναμικό αποτέλεσμα να προκύπτει χωρίς τυμπανοκρουσίες. Λιτές γραμμές με νευρώσεις σε καπό και πλαϊνά πάνελ στο αμάξωμα, μυώδης ώμοι πάνω από τους μπροστινούς θόλους και την ανάλογη crossover φορεσιά χαμηλά που εκπροσωπείται από τύποις ποδιές και πλαϊνά άβαφα τμήματα που ντύνουν μασπιέ και πόρτες δίνουν το στίγμα του χαρακτήρα Karoq.



Στο εσωτερικό αντιμετωπίζεις μια ποιοτική εικόνα υλικών και συναρμολόγησης που σε συνδυασμό με τον σύγχρονο σχεδιασμό, θυμίζει premium κατασκευή. Ο μοντέρνος σχεδιασμός στο ταμπλό παντρεύεται με πλούσιο εξοπλισμό και πρακτικές λύσεις που κάνουν απολαυστική τη φιλοξενία στα ενδότερα του νέου Skoda. Το ταλέντο των Τσέχων στην χωροταξική μελέτη είναι αποδεδειγμένο και υπαρκτό και στο Karoq. Με μεταξόνιο που φτάνει τα 2.638 mm, η καμπίνα υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις 5 ενηλίκων που ανακαλύπτουν αεράτους χώρους τόσο στα γόνατα όσο και στο κεφάλι. Πέρα όμως από τη συνήθη ευρυχωρία, υπάρχει και η δυνατότητα να εξοπλιστεί προαιρετικά με το σύστημα VarioFlex όπου τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα σύρονται, αναδιπλώνονται πλήρως ή αφαιρούνται μεμονωμένα.  Αυτό σημαίνει πως ο χώρος για τα γόνατα και τις αποσκευές αυξομειώνεται κατά το δοκούν, με τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ να μεταβάλλεται μεταξύ 479 και 588 λίτρων, ενώ με την αφαίρεση των πίσω καθισμάτων εκτινάσσεται στα 1.810 λίτρα. Στις εκδόσεις χωρίς τα καθίσματα VarioFlex, όπως αυτή της δοκιμής μας, ο χώρος αποσκευών είναι σταθερά μεγάλος στα 521 λίτρα (1.630 με ριγμένες πλάτες).

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα
  • Τεχνολογίες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Τιμή
ξινά
  • Τετρακίνηση μόνο στα 2λιτρα

Ακόμα και η βασική έκδοση Ambition, έρχεται πλούσια και προσφέρει μεταξύ άλλων εκτός από τους επτά αερόσακους (ο έβδομος για τα γόνατα οδηγού), Front Assist με City Emergency Braking και προγνωστική προστασία πεζών, ESP, XDS+, Hill Hold Control, κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8”, ζάντες αλουμινίου 16” και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Φυσικά μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα συστήματα ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και πλοήγησης με κορυφαίο το Colombus με οθόνη αφής 9,2’’ που προσφέρει έλεγχο με φωνητικές εντολές ή με νεύματα (Gesture Control) για συγκεκριμένες λειτουργίες, αυτόματη κλήση ανάγκης, εσωτερική μνήμη χωρητικότητας 64 GB, Wi-Fi, ασύρματη φόρτιση smartphone, πλατφόρμα SmartLink+ συμβατή με Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink και SmartGate καθώς και δυνατότητα αναπαραγωγής DVD και CD.

 

Karoq, για κάθε δρόμο

Στις εμπρός θέσεις, οδηγός και συνοδηγός κάθονται σε άνετα καθίσματα με σωστή στήριξη και έχουν μια αμφιθεατρική εποπτεία της κατάστασης γύρω τους, με την ορατότητα να μην έχει πέσει στο βωμό σχεδιαστικών ιδιαιτεροτήτων. Η γυάλινη πανοραμική ηλιοροφή που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής και εκτείνεται μέχρι τα κεφάλια των επιβατών, έκανε ακόμα πιο φωτεινή τη καμπίνα για να απολαμβάνεις τη φιλοξενία της. Η ευχάριστη λογική του Karoq όμως, δεν προκύπτει μόνο από την συνολική σεμιναριακή εικόνα του εσωτερικού του, αλλά και από τα δυναμικά χαρακτηριστικά και φυσικά την απόδοση του μικρότερου TSI. Ο μικρός τούρμπο των 999 κ.εκ. από 3 κυλίνδρους, αποδίδει 115 ίππους και 200 Nm ροπής που εμφανίζονται από τις 2.000 σ.α.λ. και με βάση τα δεδομένα του, έχει να ανταπεξέλθει απέναντι στα 1.350+ κιλά, της όλης κατασκευής. Μια ματιά στις ανακοινώσιμες επιδόσεις (10,6’’ για τα 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 187 km/h), ενθαρρύνει τις προκαταλήψεις απέναντι στο μικρό κινητήρα και όποιος εξακολουθεί να τον αμφισβητεί, δεν έχει παρα να τον δοκιμάσει για να αλλαξοπιστήσει αποδεδειγμένα. Ελαστικός ακόμα και αν ξεχαστείς με μεγάλη σχέση στο μακρύ 6αρι κιβώτιο, αλλά και πρόθυμος να ανεβάσει στροφές με αντίστοιχο τράβηγμα, το Karoq με τον μικρό TSI στα σπλάχνα του δεν είναι λύση ανάγκης, αλλά ο κινητήρας που θα ικανοποιήσει το 80% των μελλοντικών αγοραστών του. Σαφώς υπάρχει ο δυνατότερος 1.5 TSI με τους 150 ίππους για αυτόν που είναι ασυμβίβαστος με τις επιδόσεις, όμως το 3κυλινδρο διαμάντι δεν λάμπει τυχαία. Παράλληλα διατηρεί χαμηλά τις καταναλώσεις που για να φτάσεις στους πρόποδες διψήφιων αριθμών, πρέπει απλά να σε καταδιώκουν. Μια μέση τιμή αν οδηγείς φυσιολογικά είναι τα 7 με 8 lt/100km, ενώ σε φάση οικονομίας τα νούμερα ξεκινούν από τον αριθμό 6. Το γλυκό «δούλεμα» του 1.0 TSI, σχεδόν εξαφανίζει τον κλασσικό τρικύλινδρο κραδασμό ακόμα και στο ρελαντί, ενώ δεν εμφανίζεται καθόλου όσο ανεβαίνουν οι στροφές. Η ηχομόνωση της καμπίνας και η ποιοτική κύλιση προσφέρουν premium ταξιδιωτικές στιγμές, ενώ η συνολική αίσθηση είναι υπερ της αποτελεσματικότητας ισορροπώντας ποιοτικά και την άνεση.



Στην πράξη, το Karoq εκπλήσσει με τον τρόπο που διαχειρίζεται ευθείες, στροφές και ανωμαλίες. Το καλοστημένο πακέτο πλαίσιο - ανάρτηση - τιμόνι ανταποκρίνεται με σαφήνεια, χωρίς έντονες κλίσεις, προσφέροντας σωστές και άμεσες πληροφορίες στον οδηγό για τα τεκτενόμενα. Η καλορυθμισμένη ανάρτηση διαχειρίζεται με τον τρόπο της λακκούβες στην άσφαλτο, ενώ και στο χωματόδρομο, λίγο το ικανό ύψος του πατώματος από το έδαφος λίγο οι ουσιαστικές διαδρομές της δεν δημιουργούν λόγους ανησυχίας (χτυπήματα ή νωθρότητα αντιδράσεων). Ένας ακόμα «πρωταγωνιστής» τελικά προκύπτει στην δημοφιλή κατηγορία των crossover/SUV.  

συμπέρασμα

Ψάχνεις για μειονεκτήματα και πραγματικά δυσκολεύεσαι, έως και παρατάς την προσπάθεια με το Karoq. Τα πλεονεκτήματα σε υπερπροσφορά και σαν μειονέκτημα σκέφτεσαι την απουσία τετρακίνησης σαν επιλογή στις εκδόσεις με τους μικρούς κινητήρες. Η Skoda ρίχνει στην καρδιά της κατηγορίας των Crossover/SUV, ένα ισχυρό χαρτί που μπορεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο με την αρτιότητά του, που επιγραμματικά προκύπτει από ευρυχωρία, πρακτικότητα, εξοπλισμό και τεχνολογίες. Ο δυνατός τρικύλινδρος 1.0 TSI, κουμπώνει περίφημα και σε αυτή την περίπτωση τόσο σε επίπεδο απόδοσης όσο και οικονομίας. Κερασάκι η τιμή του, που ενδέχεται να πονοκεφαλιάσει τον ανταγωνισμό. 

 

VIDEOS

GOCAR TEST Skoda Karoq 1.0 TSI

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...