ΔΟΚΙΜΗ: Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS

Η Fabia καρπώνεται τον μικρό TSI και ζωηρεύει

  • -
  • -
με μια ματιά

Διατηρεί όλα τα καλά στοιχεία που το χαρακτήριζαν και παντρεύει την σπιρτάδα με οικονομία και δραστήρια οδηγική διάθεση. 

γλυκά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά

Σε στιγμές που η φρεσκάδα της επικαιρότητας στην κλάση σε ξεπερνά, ένας τρικύλινδρος χιλιάρης TSI μπορεί να προσφέρει τη λάμψη και να σε επαναφέρει στο προσκήνιο. Η Fabia ήταν και είναι φωτεινό παράδειγμα για την Skoda σε μια προσπάθεια να προσφέρει "πολύ αυτοκίνητο" στην κατηγορία. Αποδοτικό σε κάθε τομέα κατάφερνε να κερδίσει εξαιρετικές κριτικές και να πείσει τον ενδιαφερόμενο τη στιγμή που ψάχνει ένα supermini πλήρες και ιδανικό για να χωρέσει τις ανάγκες του.

 

Γεύση μικρού TSI

Ο μικρός TSI είναι πλέον 3κυλινδρος με άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση και παίρνει τη θέση του τετρακύλινδρου αντίστοιχης τεχνολογίας των 1.2 lt. Βρίσκει εφαρμογή σε αρκετές επίκαιρες προτάσεις του ομίλου Volkswagen και φυσικά η Fabia δεν θα ξεφευγε από τον κανόνα. Στην δεύτερη και ισχυρότερη εκδοχή του με τους 110 ίππους και τα 200 Nm ροπής διαπρέπει σε ψυχή και προθέσεις απόδοσης. Πρόθυμος από χαμηλά και με αμεσότητα αντίδρασης στο γκάζι όταν ξεπεράσει η βελόνα στο στροφόμετρο τις 1.500 σ.α.λ., η Fabia μετουσιώνει σε απολαυστικές επιταχύνσεις και θετικό συμπέρασμα όσον αφορά την ποιότητα απόδοσης των 999 κ.εκ που προκύπτουν από τρεις κυλίνδρους.

Στο θεωρητικό επίπεδο τα εξαιρετικά νούμερα επιδόσεων απεικονίζονται επισήμως από 196 km/h τελικής ταχύτητας και 9,5’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση, κάτι που δεν δείχνει να απέχει από την πραγματικότητα, όσο μικρή σημασία και αν έχουν τα απόλυτα νούμερα. Στην πράξη η μακριά κλιμάκωση του 6ταχυτου χειροκίνητου κιβωτίου όχι μόνο δεν επηρεάζει την συνεχόμενη επιτάχυνση, αλλά διατηρεί τις στροφές χαμηλά κάτι που παρασύρει θετικά και την κατανάλωση. Όσοι αντέχουν το επιπλέον κόστος των € 1.500 μπορούν να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες του 7ταχυτου διπλοσύμπλεκτου DSG που σαφώς πολλαπλασιάζει τα οφέλη ευκολίας στην αστική χρήση χωρίς να κουκουλώνει την οδηγική απόλαυση αν θέλει να οδηγήσει σβέλτα στην αγαπημένη στριφτερή διαδρομή. Στον ανοικτό δρόμο δεν δυσκολεύεται να διατηρήσει ταχύτητες κοντά στην τελική, διατηρώντας την ευθύβολη αίσθηση και την ατάραχη συμπεριφορά του που εμπνέει ασφάλεια.


Παράλληλα σε πολύ καλό επίπεδο εμφανίζεται η ποιότητα κύλισης και η ησυχία που διατηρεί στην καμπίνα επιβατών πουσάρει την εκδρομική διάθεση και τον καλοτάξιδο χαρακτήρα. Η μαλακή αίσθηση της ανάρτησης μπορεί να εκδηλώνει ότι προτεραιότητα είναι η άνεση, όμως δεν αφήνει τις κλίσεις να επεκταθούν ούτε δουλεύει εις βάρος της αποτελεσματικότητας που είναι σε υψηλό επίπεδο. Απλά αποστειρώνει την σπορ αίσθηση που πρακτικά δεν είναι απαραίτητη για όλους και επεμβαίνουν νωρίτερα τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας χάριν της ασφάλειας, όταν παρασυρθείς σε επιθετικό στιλ οδήγησης.

Παρόλα αυτά, η Fabia θα ακολουθήσει πιστά τις δυναμικές εντολές και θα προσφέρει σωστή πληροφόρηση από το ελαφρύ μεν αλλά ακριβές τιμόνι, ενώ όσο επιμελές είναι στα χαρακτηριστικά επιτάχυνσης, άλλο τόσο ακολουθεί την ίδιο δρόμο και σε επίπεδο επιβράδυνσης, προσφέροντας ικανοποιητικά και με διάρκεια φρένα για τα δεδομένα της κατηγορίας. Φυσικά δεν υπάρχει λόγος να ξεζουμίζεις το εύστροφο μοτέρ για να πας σβέλτα παρα μόνο όταν θες να επιβεβαιώσεις τα νούμερα επιδόσεων. Τότε όμως θα ανεβάσεις σε διψήφιο νούμερο την κατανάλωση που με πιο φυσιολογικό στιλ οδήγησης παραμένει ένα από τα προνόμια του 3κυλινδρου χιλιάρη TSI. Μπορείς να βλέπεις 6 με 6,5 lt/100 km στην καθημερινότητα στο κλεινόν άστυ, ενώ σπάνια θα ξεπεράσεις τα 7 με 8 lt/100 km, αν οδηγείς απελευθερωμένα χωρίς να έχεις το μυαλό σου στην οικονομία.

 

Κατά τα άλλα, Fabia

Κάτι που σημαίνει συνέπεια σε τομείς που χαρακτηρίζουν ένα supermini ικανό να κερδίσει τις εντυπώσεις στο σύνολο και να σε πείσει ότι αξίζει να το θεωρήσεις το επόμενο αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει τις ανάγκες σου. Η σχεδίαση δεν απομακρύνεται από την γενικότερη αισθητική της εταιρείας, η οποία κινείται στα όρια του ώριμα μοντέρνου, χωρίς ποτέ να προχωρεί σε ακρότητες και ρίσκα. Μια αισθητική λογικής η οποία ακολουθείται και στο εσωτερικό. Γενικά θα υποστηρίζαμε ότι η σχεδίαση των τελευταίων Skoda δεν ξεπερνά κάποια όρια, μένει πάντα εντός οικογενειακών γραμμών, αλλά πάλι αυτός ο συντηρητισμός έχει και τη θετική του πλευρά, γιατί τα προστατεύει από το χρόνο, με αποτέλεσμα να μην ξεπερνιούνται. Πρακτικά εδώ δεν έχουμε μια εξ ολοκλήρου MQB πλατφόρμα αλλά έναν συνδυασμό της με την προηγούμενη που αποδίδει τόσο σε επίπεδο στιβαρότητας όσο και χωροταξικά.



Τα υλικά που συνθέτουν το εσωτερικό παραμένουν σκληρά στο σύνολό τους, αλλά καλοσυναρμολογημένα και με σωστό φινίρισμα, ενώ η εργονομία και οι πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα δεν θα δημιουργήσουν ποτέ αφορμή για γκρίνιες. Η φαρδιά φάσα που χωρίζει το ταμπλό στα δυο προσφέρει μια σύγχρονη σχεδιαστική νότα με σπορ premium αύρα, που δεν είναι το ζητούμενο στην συνολική κεντρική ιδέα του εσωτερικού. Δεν φλυαρεί σε εικόνα, ούτε ακολουθεί περιττούς εντυπωσιασμούς και διατηρεί την σχέση του με την λιτή αλλά γουστόζικη και πρακτική λογική που υποστηρίζεται και από τη φιλοσοφία Simply Clever της Skoda. Χάρη σε αυτήν συναντά κάνεις μετακινούμενο καλαθάκι απορριμμάτων στην πόρτα οδηγού ή συνοδηγού,  θήκη γυαλιών στην οροφή, ομπρέλα κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και θήκη με δίχτυ στο πλάι, θήκη γυαλιών στην οροφή, διαχωριστικό στο χώρο αποσκευών για να μην μετακινούνται και χτυπάνε τα όποια μικροαντικείμενα πετάτε μέσα και άλλα πολλά που υπάρχουν για να διευκολύνουν την καθημερινότητα.

Φυσικά δεν του λείπει εξοπλισμός ασφάλειας και ανέσεων για να διατηρεί την σχέση του με την επικαιρότητα ζεστή, ενώ το σύστημα infotainment με έγχρωμη οθόνη 5’’ προσφέρει όλες τις απαιτούμενες ανάγκες ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και διασύνδεσης. Οι χώροι παραμένουν στο άνω επίπεδο της κατηγορίας με τους πίσω επιβάτες να διαπιστώνουν ότι ακόμα και αν ανήκουν στην κατηγορία λεβέντες, δεν θα διπλωθούν για να βολευτούν, ενώ και ο χώρος αποσκευών (330 lt – 299 lt με ρεζέρβα) θα ικανοποιήσει τις ανάγκες τους. Στα υπερ του supermini της Skoda, συμπληρώστε την καλή σχέση τιμής εξοπλισμού και συνολικών παροχών που περιλαμβάνουν 4ετή εγγύηση, service, ασφάλιση και οδική βοήθεια.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

συμπέρασμα

Με τον μικρό 1.0 TSI, το supermini της Skoda επιστρέφει στην επικαιρότητα και δείχνει να δυνατό στις εντυπώσεις σε μια κατηγορία φωτιά. Σιγουρά δεν συναγωνίζεται την  λάμψη των επίκαιρων αδερφών του, όμως αποτελεί διαχρονικά μια σωστή επιλογή στην κατηγορία ακόμα και αν της λείπει η σχεδιαστική εξωστρέφεια. Ο υπερτροφοδοτούμενος χιλιάρης προσθέτει στις επιδόσεις την οικονομία και στο σύνολο το Fabia παραμένει ένας υπολογίσιμος παίχτης που ενσωματώνει καλή βαθμολόγηση σε όλους τους τομείς.    

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...