ΔΟΚΙΜΗ: Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 ΕΑΤ6

Όταν η χωροταξική δημιουργικότητα, συναντά την εκδρομική διάθεση με ταμπέλα SUV

  • -
  • -
Ισχύς180 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2131 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Περιπέτεια και ρεσιτάλ χωροταξικής φαντασίας σε 7θεσια διάταξη εκπροσωπούνται από το 5008, που πατάει στη βάση του συγχρόνου μεσαίου SUV/Crossover της Peugeot. 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Δυναμισμός και κομψή αισθητική
  • Ποιότητα και φινέτσα
  • Τεχνολογίες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Άνεση
  • Απόδοση
  • Χώροι
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός 
ξινά
  • Αποκλειστικά προσθιοκίνητο
  • Κάποιοι διακόπτες δεν φωτίζονται

Το νεότερο 3008 έφερε μια premium αύρα στα SUV/Crossover σερβιρισμένο με δημιουργικές αρετές και αισθητική για να ανταποκριθεί στην εκδρομική κλάση που δελεάζει, πουλάει, φοριέται γενικώς πολύ. Η κατηγορία των light «εξερευνητών» αυξάνεται και πληθύνεται, δοκιμάζεται σε μικρότερες και μεγαλύτερες φόρμες και εισάγει νέα δεδομένα στον χαρακτήρα και στην προσφορά. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το... φρέσκο κουλούρι της επικαιρότητας, το 5008. Ένας κωδικός που ξεκίνησε για την Peugeot σε αποκλειστικά MPV λημέρια, αλλά τώρα πατάει στα χνάρια του μικρού αδερφού με στόχο ένα καλύτερο παρόν και ένα ελπιδοφόρο μέλλον.

 

Γίνε SUV/Crossover, μπορείς!

Επί της ουσίας μονόδρομος! Με τα MPV να έχουν ξεφτίσει εμπορικά και με δεδομένο ότι το επίκαιρο 5008 θα χρησιμοποιούσε την πλατφόρμα EMP2, το πάντρεμα των δυο κατηγοριών έγινε λιγότερο σύνθετο απ’ ότι ακούγεται. Εκδρομική διάθεση σε crossover τέμπο με πολυμορφικές δυνατότητες από μια 7θέσια καμπίνα που ξεχωρίζει για τις έξυπνες λύσεις, αποτελεί ένα καλό δέλεαρ για αυτόν που ψάχνει το "όλα σε ένα". Το 5008 πρεσβεύει αυτό ακριβώς. Και το σερβίρει με στοιχεία γνώριμα από την πρόσφατη εικόνα του 3008 που εν μέρει ακολουθεί. Τόσο στην εμπρός όσο και στην πίσω όψη συναντά κανείς πανομοιότυπη εικόνα που τα συνδέει. Η εξωστρεφής μάσκα και οι προφυλακτήρες συμβαδίζουν, ενώ στα φώτα (LED εμπρός - πίσω) μικρές τροποποιήσεις βάζουν την πινελιά τους. Συνοπτικά όμως ακολουθούν την γαλλική πεπατημένη στην σύγχρονη εικόνα που ορίζει την ταυτότητα SUV/Crossover της Peugeot. Τα φρύδια στα φτερά των τροχών, όσο τα ενισχυμένα μασπιέ και οι ποδιές προσφέρουν στην προστασία και στην δυναμική περιπέτειας. Φυσικά η πλάγια όψη αποκαλύπτει τη διαφορά του 5008 με το 3008, όπου η επιμήκυνση αλλά και η απουσία κουπέ γραμμής στο τελείωμα της οροφής προϊδεάζει για ένα πληθωρικό και ιδιαιτέρως πρακτικό αμάξωμα που κρύβει στα ενδοτέρα τις αρετές του.

Περιτριγυρισμένο από μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και με τις πίσω πόρτες να προσφέρουν γενναιόδωρες διαστάσεις, η ορατότητα αλλά και η ευκολία πρόσβασης είναι μερικά από τα πολλά πλεονεκτήματα που προσφέρει το φιλόξενο 5008 στο κοινό του. Όταν εισβάλεις στο εσωτερικό αποκαλύπτεται η γνώριμη σχεδιαστικά και στιλιστικά εικόνα από το 3008 όπου η κομψή και high tech αισθητική σερβίρεται χωρίς φλυαρία. Καλοσυναρμολογημένα υλικά και διάκοσμος πείθει ότι η δουλειά είναι πετυχημένη και άρτια. Φυσικά δεσπόζει το επίκαιρο i-Cockpit και η οθόνη 12,3’’ με δυνατότητα πλήρους διαρρύθμισης και παραμετροποίησης, πίσω ή μάλλον πάνω από ένα space τιμόνι, μικρών διαστάσεων και πολυγωνικής λογικής. Μέσα από την οθόνη του πίνακα οργάνων μπορεί ο οδηγός να επιλέξει ψηφιακή απεικόνιση σε πέντε θεματικές ενότητες. Κλασικά όργανα, λειτουργία Navigation ή μίνιμουμ απεικόνιση για ξεκούραστα νυχτερινά χιλιόμετρα, αλλά και συμπληρωματικές πληροφορίες που αφορούν οδηγικό στιλ, trip computer, δεδομένα αυτοκινήτου και άλλα. Η πληροφόρηση πλαισιώνεται από οθόνη 8’’ στην κορυφή της κονσόλας για πλήρη κάλυψη του infotainment κομματιού, ενώ οι αεροπορικού τύπου διακόπτες ομορφαίνουν την εικόνα και πλαισιώνονται από μια σειρά διακοπτών από κάτω, που όμως δεν φωτίζονται τη νύχτα.


Αντιθέτως κρυφοί φωτισμοί δημιουργούν ατμόσφαιρα ώστε η παραμονή στο εσωτερικό να μείνει αξέχαστη στους επιβάτες και εδώ αρχίζει ο πρωταγωνιστικός ρόλος του 5008 σε σχέση με το μικρότερο και δυναμικότερο σε στιλ αδέρφι του. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων επι της ουσίας αποτελείται από τρία ανεξάρτητα πανομοιότυπα καθίσματα που σύρονται σε διαδρομή 150mm, διαθέτουν 5 διαφορετικές ρυθμίσεις για την κλίση της πλάτης και αναδιπλώνονται ξεχωριστά το καθένα, βυθιζόμενα προς τα κάτω. Θέσεις για μικροαντικείμενα προσφέρονται γενναιόδωρα στην καμπίνα, με πρωταγωνιστή τον κλιματιζόμενο αποθηκευτικό χώρο πίσω από τον επιλογέα, ενώ πίσω από αυτόν και από τη μεριά των επιβατών, υπάρχει αεραγωγός κλιματισμού με ροοστάτη για τη ρύθμιση του ανεμιστήρα. Δυο πτυσσόμενα τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων εξυπηρετούν τις επιβατικές ανάγκες, κουρτινάκια σκίασης υπάρχουν ενσωματωμένα στις πίσω πόρτες, ενώ ποτηροθήκες υπάρχουν για όλους ακόμα και στην περιοχή που... φωλιάζει η 3η σειρά καθισμάτων. Και λέμε "φωλιάζει" γιατί κάτω από τον άκρως εντυπωσιακό χώρο αποσκευών των 1.060 λίτρων, αναδύονται με ακροβατική κίνηση από το πάτωμα δυο ανεξάρτητα επίσης καθίσματα τα οποία ναι μεν φιλοξενούν ενήλικες, αλλά σε καμία περίπτωση με τις ανέσεις που συναντά κάνεις στην 2η σειρά. Συν τοις άλλοις, για να νιώσει φυσιολογικά ένας κανονικός άνθρωπος οφείλουν οι επιβάτες της 2ης σειράς να σύρουν μπροστά τα δικά τους καθίσματα για να δημιουργηθεί χώρος για τα πόδια. Πέρα όμως από την 5θεσια ή 7θεσια διάταξη και την ανεξάρτητη χρήση μεμονωμένων καθισμάτων, μπορεί κανείς να αφαιρέσει ή να αναδιπλώσει όλα τα καθίσματα και τότε το 5008 μετατρέπεται σε ένα όχημα για μεταφορά μεγάλων αντικειμένων (έως 3,20 m μήκους – με πεσμένη προς τα εμπρός την πλάτη του συνοδηγού) υποστηρίζοντας ακόμα και μετακόμιση με τον επίπεδο χώρο και τα σχεδόν 1.900 διαθέσιμα λίτρα χωρητικότητας.  

 

Πληθωρικό και αεράτο

Πέρα όμως από το να είναι ένας βιρτουόζος των χώρων και της πρακτικότητας, το 5008 δεν περιορίζει τις θετικές εντυπώσεις μόνο εκεί. Πίσω από το τιμόνι του ξεχνάς εν μέρει τον επιπλέον όγκο του αμαξώματος, την επιμήκυνση σε σχέση με το 3008 και τα κοινωνικότερα καθήκοντα που καλείται να εξυπηρετήσει. To 5008 είναι η προσωποποίηση ενός εξαιρετικού συνδυασμού άνεσης και αποτελεσματικότητας που ακόμα και με τους τροχούς των 18’’, απορροφά τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων και ταυτόχρονα δεν χάνει την επιμέλεια της οδηγικής απόλαυσης. Η ραφιναρισμένη και ποιοτική ανάρτηση σε συνάρτηση με το μακρύτερο μεταξόνιο (2.840 mm) προσφέρουν προοδευτικότερες αντιδράσεις σε σχέση με ένα 3008, αλλά και ένα μικρό καμουφλάρισμα στην αμεσότητα. Καταφέρνει όμως να ελέγχει άριστα το αμάξωμα, χωρίς να νιώθεις το μέγεθος του αυτοκινήτου που οδηγείς, μεταφέρει πληροφορία στον οδηγό και βέβαια δεν λησμονεί την γαλλική καταγωγή. Ψηλό και πληθωρικό μεν διαθέτει σωστές αποσβέσεις στα αμορτισέρ και ασφάλτινο setup που σε πείθει να οδηγήσεις περισσότερο σβέλτα απ’ ότι θα περίμενες.


Το στιβαρό πλαίσιο, το επικοινωνιακό τιμόνι και τα σωστά φρένα διατηρούν την καλή εικόνα που μας έχει συνηθίσει το 3008 και τα όρια παραμένουν υψηλά, όμως αν ψάχνεις κάτι δυναμικότερο θα το βρεις πιο γευστικά στο αναφερόμενο. Η ευθύβολη συμπεριφορά είναι στα ντουζένια της και εδώ, ενώ η αίσθηση ασφάλειας πακέτο με την ποιοτική κύλιση προσφέρει λόγους για μακρινή και ξεκούραστη εκδρομή. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος μαζί με το Advance Grip Control είναι και τα μοναδικά του προνόμια για να πατήσει εκτός καθαρής ασφάλτου. Πρακτικά δηλαδή το 5008 δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να εξερευνήσει τον χωματόδρομο που του γυάλισε, χωρίς το άγχος να αφήσει το μισό αυτοκίνητο κάτω, αλλά και να κινηθεί σε ολισθηρά τερέν χάρη στα M+S ελαστικά και τη παραμετροποίηση των ηλεκτρονικών με βάση τα 5 προγράμματα στο Grip Control (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF).

O turbodiesel των 1.6 lt με τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης και λειτουργίας, διατηρεί μικρές απαιτήσεις για καύσιμο ακόμα και όταν οδηγείς σε εξπρές ρυθμούς. Με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο να απλοποιεί την καθημερινότητα χωρίς να θυσιάζει τις δυναμικές αλλαγές ταχυτήτων, το SUV/Crossover της Peugeot εκμεταλλεύεται σωστά τους 120 ίππους και τα 300 Nm ροπής ώστε να κινηθεί σβέλτα. Οι επιδόσεις θεωρούνται ικανοποιητικές για το μέγεθος και το ρόλο της κατασκευής ακόμα και αν δεν εντυπωσιάζουν τα νούμερα (11,9’’ για τα 0-100 km/h και 184 km/h τελική ταχύτητα). Το 5008 ανταποκρίνεται θετικά στις επιταχύνσεις, με το ΕΑΤ6 κιβώτιο ταχυτήτων να λειτουργεί εύστοχα, είτε έχεις επιλέξει να το χρησιμοποιείς στην θέση D, είτε πραγματοποιείς χειροκίνητα από τα paddles πίσω από το τιμόνι τις αλλαγές. Αν έχεις βέβαια γεμάτα όλα τα καθίσματα με επιβάτες, οι επιδόσεις θα περάσουν σε δεύτερο ρόλο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το 7θεσιο Peugeot αντιμετωπίζει πρόβλημα. Με το πόδι στο πάτωμα δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 8-9 lt/100 km, κάτι που σύντομα θα ανακαλύψεις ότι δεν έχει νόημα, ενώ αν εκμεταλλεύεσαι την καλή περιοχή στις χαμηλομεσαίες στροφές θα κινηθείς σβέλτα χωρίς να νοιάζεσαι για την κατανάλωση και οι τιμές στο trip computer θα σε ενημερώνουν για περίπου 6 με 7 lt/100 km. Η νέα εποχή 5008 προσφέρει στην Peugeot έναν ακόμα καλό λόγο για επιτυχία, παντρεύοντας τα SUV/Crossover χνάρια, με πολυμορφικές αξίες που του δίνει η 7θεσια καμπίνα του. Δεν υπόσχεται κάτι παραπάνω από light περιπέτεια, αλλά το προσφέρει με στιλ και συνολική φαντασία.

  

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:  ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Η διασταύρωση ενός μεσαίου SUV με ένα MPV φέρνει το αποτέλεσμα 5008. Η έξυπνη διαμόρφωση του εσωτερικού προκύπτει από τις ακροβατικές ικανότητες των 3 σειρών καθισμάτων που διαθέτει για να φιλοξενεί έως και 7 επιβάτες στα σπλάχνα του. Παράλληλα μπορεί να «εξαφανίσει» καθίσματα, να αποκτήσει χαοτικό χώρο φόρτωσης αναλαμβάνοντας το ρόλο του ευκαιριακού Van. Ταυτόχρονα φυσικά δεν ξεχνά από πού προέρχεται σερβίρει δυναμική σχεδίαση, τεχνολογίες και τις light δυνατότητες που οφείλει να έχει ένα γενναιόδωρο SUV/Crossover στο δρόμο για την light περιπέτεια. 

VIDEOS

GOCAR TEST - Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 ΕΑΤ6

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...