ΔΟΚΙΜΗ: Kia Rio 1.0 T-GDI 120 PS
Η προσθήκη του ισχυρότερου τούρμπο 1.000άρη κινητήρα με τους 120 ίππους δημιουργεί ένα ταιριαστό δίδυμο με το δυναμικό Rio, ικανό να του χαρίσει το παιχνίδι της δύσκολης κατηγορίας του
- -
- -
με μια ματιά
Η Kia προσθέτει στην όμορφη αισθητική του νέου Rio τις επιδόσεις που είναι ικανός να χαρίσει ο ισχυρότερος, με 120 ίππους, 1.000άρης τούρμπο κινητήρας.
Η Kia, η αυτοκινητοβιομηχανία από την Κορέα, καταξιωμένη πλέον στη
συνείδηση του αγοραστικού κοινού, παίζει μπάλα δυνατά σε όλες
σχεδόν τις κατηγορίες, διεκδικώντας μερίδιο από παίκτες με δυνατή
ιστορία. Ένα «καλό» Kia δεν αποτελεί είδηση «σήμερα», αλλά τον
κανόνα, αφού η πορεία της εταιρείας την τελευταία δεκαετία έθεσε
τις βάσεις για ένα γερό οικοδόμημα, το οποίο όπως αποδεικνύεται θα
έχει πολλούς ορόφους. Πάνω στο πετυχημένο cee’d, το μοντέλο του
2006 που έφερε τη μεγάλη αλλαγή στην εικόνα της κορεατικής φίρμας
χτίστηκε το μέλλον.
Ένας από τους πυλώνες είναι, ο Peter Schreyer, ο σχεδιαστής που, μετά την αποχώρησή του από τον Όμιλο Volkswagen και την ανάληψη καθηκόντων στην Kia άφησε το ταλέντο του να ξεδιπλωθεί, δημιουργώντας τη νέα ταυτότητα της εταιρείας, αλλά και αναμφίβολα ενδιαφέροντα μοντέλα που άνοιξαν την ευρωπαϊκή πόρτα για αυτοκινητοβιομηχανία από την Κορέα. Με σχεδιαστικά κέντρα στη Γηραιά Ήπειρο και την Αμερική, η Kia πλέον είναι μια παγκόσμια δύναμη και ως τέτοια οφείλει να έχει μια πλήρη γκάμα που θα περιλαμβάνει μοντέλα από όλες τις κατηγορίες.
Το Rio είναι ένα από τα ισχυρά της χαρτιά που παίζει μάλιστα σε μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες κατηγορίες, όπως έχει διαμορφωθεί στην αγορά της κρίσης. Αναφερόμαστε στα supermini τα οποία πλέον είναι πιο ολοκληρωμένα προσφέροντας ένα δελεαστικό πακέτο, όχι μόνο οικονομοτεχνικά, αλλά και σε επίπεδο απόδοσης και χώρων. Στη νέα γενιά του το Rio παρουσιάζεται διαβασμένο χωρίς να στέκεται απλώς στο όρο καλό value for money. Τον τιμά και με το παραπάνω αλλά παράλληλα προσφέρει ανάλογα με τις απαιτήσεις του ενδιαφερόμενου και επιδόσεις, ποιότητα, εξοπλισμό ή ακόμα και επιθετική αισθητική.
Κοινός παρονομαστής οι χώροι, που θα βολέψουν άνετα τέσσερις ενήλικες με αποσκευές που φτάνουν και τα 325 λίτρα σε όγκο. Τιμή όχι κορυφαία με τα νέα δεδομένα που φέρνουν SEAT Ibiza και Volkswagen Polo που παίζουν στα 350 λίτρα, αλλά σε κάθε περίπτωση ικανοποιεί και ειδικά με το κανονικό σχήμα του που κάνει πιο εύκολη τη φόρτωση. Ο οδηγός κάθεται καλά στα φαρδιά καθίσματα που δίνουν προτεραιότητα στην άνεση έναντι της στήριξης.
Οι επενδύσεις στην κορυφαία έκδοση είναι δίχρωμες από συνθετικό δέρμα και αναδεικνύουν το νεανικό χαρακτήρα του Rio, όπως εξάλλου κάνει και η οριζόντια χρωματιστή φάσα στο ταμπλό. Επιπλέον, ενισχύει την αίσθηση του πλάτους, που έτσι και αλλιώς δεν λείπει από το Rio. Ανεπαίσθητα (+10 mm) μεγαλύτερο είναι το μεταξόνιο, φτάνοντας τα 2.580 mm με το συνολικό μήκος να είναι αυξημένο κατά 15 mm με το Rio να αγγίζει τα 4.065 mm. Η εικόνα στο εσωτερικό είναι δίχως αμφιβολία μοντέρνα και άκρως… ευρωπαϊκή, με την εργονομία να σε κερδίζει.
Χωρίς περιττά πλήκτρα, αλλά με τα απολύτως απαραίτητα σε τάξη τοποθετημένα και μια μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών για την περίσταση που παρέχει πληθώρα δυνατοτήτων. Σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, έτσι ώστε να έχεις την εικόνα του κινητού σου στην οθόνη του αυτοκινήτου. Θήρες USB και AUX είναι τοποθετημένες πιο κάτω στη βάση της κονσόλας, εκεί όπου θα βρεις χώρο για όλη σου την προίκα, που μπορείς να μοιράσεις μάλιστα στα δυο ράφια που είναι διαθέσιμα.
Μεγάλες είναι και οι τσέπες στις πόρτες που θα χωρέσουν τα υπόλοιπα πράγματα της καθημερινότητάς σου, αλλά και king size μπουκάλια. Τεχνολογικά δεν υπολείπεται του ανταγωνισμού αφού είναι διαθέσιμο το πακέτο Advance Driver Assistance Systems (ADAS) που προσφέρει αυτόνομη πέδηση σε περίπτωση ανάγκης, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, ενημέρωση για πιθανό κίνδυνο στα «τυφλά» σημεία στο πλάι του αυτοκινήτου και αναγνώριση κόπωσης του οδηγού. Η δική μας έκδοση έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού πρόκειται για την ισχυρότερη του 3κύλινδρου 1.000άρη τούρμπο με τους 120 ίππους (διαθέσιμη είναι και μια με 100 ίππους). Αυτή συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων (5 στο 100άρι) με καλή αίσθηση και ακρίβεια. Σωστά κλιμακωμένο, με πιο πυκνά διατεταγμένες τις πρώτες σχέσεις για να αξιοποιεί καλύτερα τη ροπή των 172 Nm και πιο μακριά τις τελευταίες για οικονομία.
γλυκά
- Επιδόσεις
- Φρένα
- Σχεδίαση
- Αισθητική
- Εξοπλισμός
- Πρακτικότητα
- Χώροι
- Εγγύηση
ξινά
- Αίσθηση τιμονιού
- Άνεση ανάρτησης (με τροχούς 17’’)
Το Kia Rio 1.0 T-GDI κινείται σε κάθε περίπτωση σβέλτα, με το τράβηγμα να είναι θετικό από χαμηλά και δυνατό πάνω από τις 2.000 rpm. Το χαρακτηριστικό γουργουρητό του 3κύλινρου κινητήρα περνάει στο εσωτερικό της καμπίνας, αλλά με ευχάριστη χροιά και όχι ενοχλητική. Η απόδοσή του είναι γεμάτη και φτάνει μέχρι ψηλά, εκεί όμως που διαπιστώνεις ότι δεν είναι ανάγκη να σκαρφαλώσεις εκεί για να κινηθείς γρήγορα, αφού σε αυτή την περίπτωση θα βγει ζημιωμένη η κατανάλωση. Η εργοστασιακή μέση τιμή είναι 4,7 lt/100 km, με τη δική μας σε κανονικές συνθήκες κατά τη διάρκεια της δοκιμής να γυροφέρνει τα 8 lt/100 km. Καθόλου άσχημα για ένα σβέλτο τούρμπο μοντέλο με επιδόσεις που δεν αφήνουν κανέναν αδιάφορο: 0-100 km/h σε 10,2 sec και τελική 190 km/h.
Η δική μας καλή εξοπλιστικά έκδοση πάταγε σε μεγάλους τροχούς 17 ιντσών με ελαστικά 205/45 που σίγουρα κολακεύουν την αισθητική του Rio αλλά ζημιώνουν από την άλλη την άνεση. Κάτι που γίνεται πιο έντονο στους κακούς ελληνικούς δρόμους με τις αμέτρητες κακοτεχνίες και ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες. Όσο ανοίγει ο δρόμος και τα χιλιόμετρα αυξάνονται, τόσο το Rio γίνεται πιο ήπιο στις αντιδράσεις, όσον αφορά την άνεση. Το όμορφο μικρό 3άκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια για τις επιμέρους λειτουργίες, δεν διακρίνεται για την αίσθηση που προσφέρει, αφού είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε να προάγει την άνεση. Από την άλλη ο συνδυασμός των μεγάλων τροχών με την ανάρτηση συνθέτουν ένα σύνολο φιλικό και με ψηλά σχετικά όρια που μπορεί να μην αγγίζουν την κορυφή της κατηγορίας, αλλά συγκαταλέγονται στα ευχάριστα όσον αφορά την οδική συμπεριφορά. Στα θετικά με μεγάλα γράμματα βάζουμε τα φρένα του Rio των 1.160 κιλών, τόσο σε αίσθηση, όσο και σε απόδοση.
Στο ολοκληρωμένο σύνολο του Kia Rio 1.0 T-GDI θα μπορούσαμε να προσθέσουμε ως θετικό και την τιμή του. Δίχως άλλο όσον αφορά τη βασική αλλά καλά εξοπλισμένη έκδοση EX Uptown η οποία αυτή την περίοδο με μια προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας έρχεται κάτω από τα 15.000 ευρώ (14.790 €). Στην κορυφή τοποθετείται με 16.390 ευρώ η EX Premium Navi, που διαθέτει όλα τα καλούδια που μπορεί να αναζητήσεις από ένα αυτοκίνητο, με τη μεσαία EX Premium των 15.990 ευρώ να αποτελεί τη χρυσή τομή.
συμπέρασμα
Η ισχυρή έκδοση του μικρού 1.000άρη τούρμπο κινητήρα με τους 120 ίππους αναδεικνύει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου Kia Rio. Στην πλούσια έκδοση με τους μεγάλους τροχούς των 17 ιντσών είναι ακόμα πιο… αιχμηρό στο δρόμο και παράλληλα σε κερδίζει στο μάτι με την πιο σπορ αισθητική του, εις βάρος όμως της άνεσης. Επιδόσεις και φρένα είναι τα ισχυρά στοιχεία της συγκεκριμένης έκδοσης και έρχονται να προστεθούν στα γενικά χαρακτηριστικά του μοντέλου που περιλαμβάνει στα θετικά την αισθητική, την πρακτικότητα, τον εξοπλισμό και την εργοστασιακή εγγύηση των επτά ετών.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ