ΔΟΚΙΜΗ: Kia Stonic 1.0 T-GDi
Νεανικό, μοντέρνο και μυώδες το νέο κόμπακτ crossover της Kia ανοίγει το δρόμο της επιτυχίας
- -
- -
με μια ματιά
Ένα ολοκληρωτικά σύγχρονο κομπακτ Crossover για την Kia που προσφέρει μοντέρνο στιλ, παροχές και απόδοση σε συνδυασμό με δελεαστικές τιμές.
Για την Kia, που βρίσκεται ήδη σε δημιουργικότητα και έχει κάνει
ένα δυναμικό 2017 με τα Rio και Picanto, η είσοδος στην βάση της
δημοφιλούς κατηγορίας αποτελεί το φρέσκο κίνητρο που θα προσελκύσει
τον κόσμο στις εκθέσεις. Με το Stonic οι Κορεάτες ανοίγουν την πύλη
των Β-Crossover και έχουν στα χέρια τους έναν ισχυρό λόγο για να
δημιουργήσουν ανακατατάξεις στην ζήτηση. Αν το Sportage εξυπηρετεί
τις ανώτερες χωροταξικές απαιτήσεις που αντλούνται από την κλάση C,
το Stonic προσγειώνεται σε ένα πιο ρεαλιστικό ρόλο κάπου αναμεσά
στα σουπερμίνι και στα μικρομεσαία. Κάτι που αυτομάτως του δίνει
υποψηφιότητα επιτυχίας στην ανερχόμενη κλάση.
Αρέσει!
Το σχεδιαστικό team της Kia έχει καταφέρει να κερδίσει τις εντυπώσεις καιρό τώρα και βέβαια το Stonic δεν μένει άσφαιρο στο κομμάτι των εντυπώσεων. Η χαρακτηριστική tiger nose μάσκα καλωσορίζει την όψη του Stonic, ενώ το έντονο ανάγλυφο σε μικρές και μεγάλες λεπτομέρειες στο αμάξωμα, προσθέτει πόντους δυναμισμού και μοντέρνας διάθεσης χωρίς να υπερβάλει. Τονισμένοι ώμοι, ποδιές και προστατευτικά άβαφα πλαστικά σε θόλους και μασπιέ δίνουν το σύνθημα της light περιπέτειας που οφείλει να υπόσχεται ένα crossover, ενώ τα φωτιστικά σώματα (LED ημέρας εμπρός και LED πίσω) δίνουν και αυτά την δική τους παράσταση στο κομμάτι της εμφάνισης. Με μήκος 4.140 mm, πλάτος 1.760 mm και ύψος 1.520 mm, κουμπώνει ακριβώς επάνω στα δεδομένα που ορίζει η κλάση και σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2.580 mm, αντιλαμβάνεται κανείς ότι ούτε «μπόι» του λείπει ούτε χωροταξικές και δυναμικές προδιαγραφές. Βασίζεται στην πλατφόρμα του νέου Rio γι’ αυτό και θα προσφέρεται αποκλειστικά μπροσθιοκίνητο, ενώ το βασικό του όπλο για τις μποέμ αναζητήσεις εκτός ασφαλτοστρωμένου τάπητα, είναι η απόσταση από το έδαφος (165 mm με τροχό 15’’ και 183 mm με 17’’).
Φυσικά η δυνατότητα εξατομίκευσης είναι διαθέσιμη τόσο έξω (εννέα χρώματα αμαξώματος που συνδυάζονται με πέντε για οροφή, καθρέφτες) όσο και μέσα (λεπτομέρειες σε τέσσερις χρωματικές επιλογές), ώστε να βάλει την προσωπική του πινελιά ο ενδιαφερόμενος, ενώ οι ταπετσαρίες και ο συνδυασμός δέρμα-ύφασμα στα καθίσματα τονώνει την premium αίσθηση. Νεανικό και τολμηρό σε εμφάνιση το Stonic σε κερδίζει και με την σχεδιαστική γλώσσα του εσωτερικού του. Προσομοιώνει το σχεδιασμό από το επίκαιρο supermini της εταιρείας χαρακτηριζόμενο μοντέρνο και χωροταξικά, εκτός της εικόνας. Θα ικανοποιήσει ενήλικες επιβάτες ευρωπαϊκού σωματότυπου, ενώ και τα 352 λίτρα για τις αποσκευές δείχνουν ικανοποιητικά, με το διπλό πάτωμα (η επιλογή ρεζέρβας είναι προαιρετική) να προσφέρει πόντους πρακτικότητας. Αν πάλι δεν αρκούν, η ανάκληση των καθισμάτων και ο επίπεδος χώρος φόρτωσης προσθέτουν μεταφορική δυνατότητα, συνολικής χωρητικότητας 1.155 λίτρων. Μπορεί στο σύνολό τους τα υλικά να χαρακτηρίζονται σκληρά, όμως δείχνουν ποιοτικά και καλοσυναρμολογημένα με σωστό φινίρισμα από το εργοστάσιο που σημειωτέων που είναι στην N. Κορέα.
Η εργονομία είναι εξαιρετική και οι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό είναι αρκετοί για να βολέψουν μικροαντικείμενα, ενώ το τεχνολογικό καλάθι και ο εξοπλισμός για το Stonic μόνο ταπεινά δεν χαρακτηρίζονται. Ο πίνακας οργάνων συνδυάζει αναλογικές με ψηφιακές ενδείξεις και η ψυχαγωγία- ενημέρωση-πλοήγηση συμπληρώνεται από την έγχρωμη οθόνη 7’’ που μέσω των Apple CarPlay και Android Auto εξυπηρετούν την σύνδεση με smartphones. Θύρες συνδεσιμότητας και φόρτισης υπάρχουν εμπρός και πίσω (στην πλουσιότερη έκδοση). Η ηλεκτρονική προίκα του Stonic εκτός από όλες τις σύγχρονες ανέσεις που αφορούν τον οδηγό και τους επιβάτες (π.χ. cruise control, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι) περιλαμβάνει φυσικά σύστημα ευστάθειας ESC που συνδυάζεται με μια σειρά που προάγουν την ενεργητική και παθητική ασφάλεια, όπως τα: Vehicle Stability Management (VSM), Lane Departure Warning System (LDWS), Autonomous Emergency Braking (AEB), Forward Collision Alert (FCA), Blind Spot Detection (BSD).
Crossover, 3κύλινδρο, χιλιάρη
Πέραν της δυναμικής εμφάνισης και της συνολικής δημιουργικής ατμόσφαιρας του εσωτερικού και των παροχών του, το Stonic αφήνει εξαιρετικές εντυπώσεις με την δραστήρια διάθεση συμπεριφοράς του. Μπορεί να είναι διαθέσιμο με δυο ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες 1.2 και 1.4 λίτρων, αλλά και τον turbodiesel των 1.6 λίτρων, όμως ο υπερτροφοδοτούμενος χιλιάρης με τον άμεσο ψεκασμό είναι αυτός που σε σκλαβώνει με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Ελαφρύς, χωρίς να επιβαρύνει το μπροστινό σύστημα του αυτοκινήτου συμβάλει και στην ανάλαφρη συμπεριφορά του συνόλου. Παράλληλα βέβαια με 120 ίππους και 172 Nm ροπής από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ., είναι πάντα διαθέσιμος όταν του ζητήσεις να εκφραστεί με ζωηρή επιτάχυνση. Οι σχέσεις στο 6αρι κιβώτιο δεν έχουν απόσταση χωρίς να το χαρακτηρίζεις κοντό και συνεργάζονται εύστοχα με το γραμμικό και εύστροφο μοτέρ ώστε να επιβεβαιώνει τις τιμές επιδόσεων. Επιταχύνει τα 0-100 km/h σε 10,3’’ και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 184 km/h, ενώ τα επίσημα στοιχεία για την μέση κατανάλωση αναφέρουν 5 lt/100 km. Στην πράξη μπορεί να ταξιδεύεις απελευθερωμένος με ταχύτητες κοντά στα 140-150 km/h και στο trip computer να αντικρίζεις καταναλώσεις κοντά στα 7,5 lt/100 km που σίγουρα δεν ανήκει στις κορυφαίες τιμές, αλλά ακολουθεί τον κανόνα των υπερτροφοδοτούμενων 3κύλινδρων του λίτρου. Παραμένει ωστόσο αρκετά ταχύ για να υποστηρίζει τις καταναλώσεις, ακόμα και όταν τον ξεζουμίζεις στα κόκκινα με στόχο να πάρεις το μέγιστο της απόδοσης.
γλυκά
- Δυναμική σχεδίαση
- Μοντέρνο σαλόνι
- Ποιότητα κατασκευής
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Απόδοση
- Εξοπλισμός
- Εγγύηση
- Τιμή
ξινά
- Αίσθηση τιμονιού
Στην πράξη βέβαια δεν είναι απαραίτητο να τον δουλεύεις ψηλά γιατί μπορεί να σου προσφέρει γεμάτες επιταχύνσεις και καλές επιδόσεις βασιζόμενο στην ροπή. Αν και crossover νιώθεις ότι δεν είσαι τοποθετημένος ψηλά, κάθεσαι σε φυσιολογικό ύψος και βρίσκεσαι αντιμέτωπος με φυσιολογικές γωνίες σε πόδια και χέρια χάρις σε εύστοχες ρυθμίσεις που προσφέρουν κάθισμα και το τιμόνι. Το τελευταίο μπορεί να μην διαθέτει το ιδανικό βάρος που θα αναζητήσει ο ψαγμένος της οδήγησης, όμως είναι εύστοχο στις εντολές που του δίνεις και συνηθίζεις άμεσα την ελαφριά του αίσθηση. Ταξιδεύει ευχάριστα και ήσυχα χωρίς να επηρεάζει την καμπίνα με θορύβους που γίνονται ενοχλητικοί σε οδηγό και επιβάτες. To συνολικά σφιχτό στήσιμο επιτρέπει την οδήγηση με ροή εκμεταλλευόμενος την ροπή του κινητήρα και το Stonic δείχνει απολαυστικό και εύστοχο στις εντολές που του δίνεις. Στο δρόμο το Stonic διατηρεί την καλή και άμεση συμπεριφορά, τονίζει τον σπορτίφ χαρακτήρα με ανάλαφρη διάθεση και δεν ξεχνά φυσικά τον τομέα της ασφάλειας προκρίνοντας προοδευτικές αντιδράσεις ακόμα και αν το παρακάνεις. Όλα αυτά βέβαια διατηρώντας πάντα στη σκέψη ότι οδηγείς ένα crossover, όμως το ελαφρύ αμάξωμα και το εξαιρετικό στήσιμο πουσάρει τις ευέλικτες και σπορ στιγμές επιβραβεύοντας τον οδηγό με εύστοχες αντιδράσεις από τιμόνι, ανάρτηση και φρένα. Συνολικά το Stonic αποδίδει ευχάριστα τον crossover χαρακτήρα του, με δυναμισμό στην συμπεριφορά του και στο γενικότερο στιλ.
συμπέρασμα
Το Stonic βάζει την Kia στο παιχνίδι των κομπακτ Crossover για να συμπληρώσει το έργο του μεγαλύτερου Sportage. Μοντέρνο σε στιλ και άποψη με σύγχρονο τεχνολογικό καλάθι, αποδοτικό κινητήρα και δραστήρια συμπεριφορά συμπληρώνει την εξαιρετικά δελεαστική τιμή στα ισχυρά του πλεονεκτήματα.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ