ΔΟΚΙΜΗ: Renault Twingo 0.9 TCe EDC
Ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη σε μικρό αυτοκίνητο δεν είναι συνηθισμένο. Το Twingo το φοράει και ανεβάζει κατακόρυφα το δείκτη άνεσης και μάλιστα δίνοντας έμφαση στην ποιότητα
- -
- -
με μια ματιά
Η Renault κάνει κίνηση ματ σε επίπεδο άνεσης, προσφέροντας το Twingo με ένα σύγχρονο, εξελιγμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με ποιοτική λειτουργία που αναβαθμίζει σημαντικά το μικρό μοντέλο της γαλλικής εταιρείας.
Το Twingo ήταν ένα ρηξικέλευθο μοντέλο από την αρχή της εμπορικής
του πορείας. Κέρδισε τις εντυπώσεις, τόσο με την αισθητική του, όσο
και με την πέρα από τη λογική των μικρών μοντέλων, πρακτικότητά
του. Από τότε έχουν περάσει πολλά χρόνια, με το γαλλικό μοντέλο
αισίως να μπαίνει στην τρίτη γενιά του. Μπορεί σε αυτή τη φάση να
μην προσφέρει τις ίδιες δυνατότητες διαμόρφωσης εσωτερικού με το
πρωτότοκο αδελφάκι του και να μην γίνεται κρεβάτι, ωστόσο, έχει
πάλι να επιδείξει καινοτομίες.
Πατά σε μια νέα πλατφόρμα που μοιράζεται με το smart forfour και θέλει τα κύρια μηχανικά μέρη πίσω. Έτσι ο κινητήρας, μικρός 3κύλινδρος τούρμπο 898 cc για την περίσταση, φωλιάζει κάτω από το χώρο αποσκευών και στέλνει τη μετάδοση στους πίσω τροχούς. Ακούγεται πολλά υποσχόμενο όσον αφορά το fun to dive κομμάτι, αλλά η κίνηση αυτή δεν έγινε με αυτό το γνώμονα. Προφανές είναι το όφελος από την απελευθέρωση των εμπρός τροχών από το έργο της μετάδοσης, με το τιμόνι να έχει μόνο μια δουλειά σε αυτή την περίπτωση, να στρίβει. Και το κάνει καλά, δίνοντας έμφαση στην άνεση, προσφέροντας παράλληλα, με σχεδόν τέσσερις στροφές από άκρη σε άκρη, αξιοσημείωτη ευελιξία, που είναι το μέγα ζητούμενο μέσα στην πόλη.
Ο μικρός κύκλος στροφής, μόλις 8,6 m, του επιτρέπει να κάνει μανούβρες και να γυρίζει εκεί που δεν φαντάζεσαι ότι γίνεται. Σε αυτό φυσικά συμβάλει και το μικρό του μήκος (3.595 mm) και πλάτος (1.646 mm). Ευελιξία στο φουλ λοιπόν, με τη Renault να κάνει σε αυτή τη γενιά μια κίνηση ματ για αυτή την κατηγορία, συνδυάζοντας το μικρό της μοντέλο με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Κίνηση που δεν συνηθίζεται σε αυτή την κατηγορία, αφού το κόστος παίζει σημαντικό ρόλο και ένα κιβώτιο με αυτή την τεχνολογία στοιχίζει. Οι Γάλλοι όμως φαίνεται ότι δεν κάνουν εκπτώσεις στην ποιότητα και αναφερόμαστε στη λειτουργία, αφού το EDC όπως το ονομάζει δεν έχει καμία σχέση με τα κιβώτια που βρίσκουμε στα μοντέλα αυτής της κλάσης, που είναι αυτοματοποιημένα χειροκίνητα ή απλά με μετατροπέα ροπής.
Στην πράξη το κιβώτιο είναι γρήγορο και γλυκό στις αλλαγές του εν κινήσει, αλλά πιο απότομο στο ξεκίνα - σταμάτα, όπως εξάλλου όλα του συγκεκριμένου… είδους. Απλώνει καλά τη δύναμη του μικρού 3κύλινδρου κινητήρα των 898 cc, αξιοποιώντας ανάλογα με την περίσταση τους 90 ίππους και τα 135 Nm ροπής. Με το δεξί πόδι βαθιά στη μοκέτα το τούρμπο Twingo επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 10,8 sec φτάνοντας σε τελική ταχύτητα τα 165 km/h. Σε γρήγορους ρυθμούς η κατανάλωση του μικρού τούρμπο βενζίνης κινητήρα θα ανέβει στα 7 lt/100 km και θα τα ξεπεράσει αν επιμείνεις σε αυτούς του ρυθμούς. Αντίθετα σε κανονικούς ρυθμούς και με το default πρόγραμμα ECO σε λειτουργία, που κόβει δύναμη, αλλά συνάμα και λίτρα από την κατανάλωση, θα πέσει στα 6,5 lt/100 km και ακόμα πιο κάτω.
Τα λεπτά ελαστικά, διαφορετικής διάστασης 165/65 15 εμπρός και πίσω 185/60 15 συμβάλουν με τη σειρά τους στον οικονομικό χαρακτήρα του μοντέλου, αλλά και στην ευκολία κίνησης, κάνοντας τις μανούβρες πιο εύκολες. Από την άλλη, σε δυνατά φρεναρίσματα και σε κατσαρό οδόστρωμα κάνουν αισθητή, περισσότερο από όσο περιμένεις και τη λειτουργία του ABS. Περνάει καλά πάνω από κακοτεχνίες κρύβοντας το μικρό του μεταξόνιο (2.492 mm), επιδεικνύοντας συμπεριφορά μεγαλύτερου αυτοκινήτου και όχι με μήκος 3.595 mm. Η λειτουργία της ανάρτησης είναι ποιοτική, τιμώντας τις γαλλικές καταβολές του, με τις μοναδικές περιπτώσεις που θα αντιδράσει άτσαλα είναι όταν πέσει και με τους δυο τροχούς μαζί σε έντονη κακοτεχνία. Ως ένα βαθμό μερίδιο ευθύνης για αυτές τις αντιδράσεις έχει και η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω, κάτι που όμως αντισταθμίζει με ευχάριστη οδική συμπεριφορά.
γλυκά
- Άνεση
- Ευκολία στη χρήση
- Ευελιξία
- Πρακτικότητα
- Κύκλος στροφής
- Κινητήρας
- Κιβώτιο (ταχύτητα αλλαγών)
ξινά
- Τιμή
- Κιβώτιο (απότομο από στάση)
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι ευχάριστη, με τα σκληρά στο σύνολό τους πλαστικά να είναι καλής ποιότητας. Στην αναβάθμιση της αισθητικής και της απτής ποιότητας συμβάλουν και οι glossy επιφάνειες που είναι τοποθετημένες στο κέντρο του ταμπλό και στους αεραγωγούς. Οι θήκες δεν λείπουν, με ένα πρακτικό μεγάλο ντουλαπάκι εμπρός από τον επιλογέα ταχυτήτων που αφαιρείται και αποκαλύπτει δύο ακόμα ποτηροθήκες, μαζί με τις βαθιές τσέπες στις πόρτες να χωρούν όλα τα μικρά και μεγαλύτερα αντικείμενα της καθημερινότητας. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται χαμηλά σε σχέση με το αμάξωμα, αλλά ψηλά με απόλυτα κριτήρια, έχοντας απρόσκοπτη ορατότητα προς τα εμπρός, αλλά και προς όλες τις κατευθύνσεις. Καλά με μικρούς περιορισμούς θα καθίσουν και οι δύο πίσω επιβάτες, με τον χώρο αποσκευών όμως να βγαίνει ζημιωμένος από την τοποθέτηση του κινητήρα στο πίσω μέρος και να περιορίζεται στα 188 λίτρα.
συμπέρασμα
Ότι πληρώνεις παίρνεις λέει ο σοφός λαός και το Twingo 0.9 TCe EDC έρχεται να το επιβεβαιώσει περίτρανα. Δεν είναι φθηνό, αλλά εστιάζει στην ποιότητα λειτουργίας, αλλά και την απτή, με την εικόνα να είναι επιπλέον και ευχάριστη. Η πρακτικότητα είναι καλή για το μέγεθός του και κορυφαία η ευελιξία του. Ένας ιδανικός σχεδόν σύντροφος για την καθημερινότητα της πόλης.