ΔΟΚΙΜΗ: Seat Ibiza 1.6 TDI 95 PS

Το πιο εμβληματικό μοντέλο της ισπανικής μάρκας, τσεκάρει με τον 1.6 TDI την συμμετοχή του στις turbodiesel προτάσεις.

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,9 lt/100km
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)121,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το νεότερο Ibiza, απλώνει τη γκάμα του με την έλευση των turbodiesel κινητήρων και δίνει bonus αυτονομίας και οικονομίας σε όσους την αναζητούν.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Σπορ αισθητική
  • Ποιότητα
  • Απόδοση
  • Οικονομία
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Τραχιά λειτουργία του TDI
  • Σκληρά πλαστικά

Χρόνια τώρα, 34 συναπτά, σηκώνει στις πλάτες του τη φίρμα και είναι από τους βασικότερους πυλώνες αναγέννησης της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Παραμένει ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα μοντέλα της Seat στη σύγχρονη ιστορία της, με όνομα που πολλές φορές τυγχάνει μεγαλύτερης αναγνώρισης ακόμα και από την ίδια την ίδια την εταιρία. Η 5η γενιά Ibiza δεν έρχεται απλά σαν συνέχεια μιας supermini υπόθεσης, αλλά με στόχο να πατήσει στα ψηλότερα σκαλοπάτια της κλάσης και να παραμείνει εκεί. Επιβεβαιώνει εν ολίγοις τη Seat που το αναφέρει ως το καλύτερο στην ιστορία της μάρκας χάρη στη σχεδίαση, την ποιότητα, τον εξοπλισμό, τη συνδεσιμότητα, την ασφάλεια και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Με την νέα πλατφόρμα MQB0 πήρε τα πάνω του, φλερτάροντας με δεδομένα της ανώτερης κλάσης, ενώ τις καλές εντυπώσεις που άφησαν οι κινητήρες TSI, καλείται τώρα να συνεχίσει η αργοπορημένη μεν αλλά πολλά υποσχόμενη έλευση των TDI.


 

Ένας, αλλά σε τρεις εκδόσεις

Η χωρητικότητα αυξήθηκε και από τα 1,4 λίτρα, ο ένας και μοναδικός turbodiesel στρογγυλοκάθισε στα 1,6 λίτρα. Προσφέρεται όμως σε τρεις εκδόσεις απόδοσης με 80, 95 και 115 ίππους ώστε να καλύψει τις απαιτήσεις ισχύος. Στην ενδιάμεση έκδοση της δοκιμής συνδυάζεται με 250 Nm ροπή που αποτελεί το δυνατό χαρτί στην απόδοσή του. Το μακρύ 5άρι κιβώτιο δεν επηρεάζει αρνητικά τις επιδόσεις και εξασφαλίζει καλοτάξιδη συμπεριφορά στον αυτοκινητόδρομο. Συμμαχούν φυσικά, η κύλιση και η ηχομόνωση ώστε το supermini της Seat να προβάλλει με τον καλύτερο τρόπο την εκδρομική του διάθεση και να μην περιορίζεται στον κύριο ρόλο της αστικής μετακίνησης. Μπορεί να μην κάνει πρωταθλητισμό με το ηχητικό του ραφινάρισμα, όμως δεν ενοχλεί και εντός πόλης σε κερδίζει με τις ρεπρίζ του, ενώ σύντομα θα καταλάβεις ότι δεν υπάρχει λόγος να τον ανεβάζεις πάνω από τις 4.000 σ.α.λ. για να πας σβέλτα. Αν ψάχνεις για επιδόσεις και ζωηρή απόδοση συνδυασμένη με ευστροφία και διάρκεια επιλέγεις TSI, αν όμως αναζητάς μικρότερη ευαισθησία στην μεταβολή της κατανάλωσης και απλοποιημένη απόδοση που στηρίζεται στη ροπή, ένας TDI δίνει τη λύση.

Σε απόλυτα νούμερα επιδόσεων ο υπερτροφοδοτούμενος χιλιάρης βενζινοκινητήρας υπερτερεί, όμως με τον ενδιάμεσο turbodiesel της Seat απλώνεις την αυτονομία σου συνέπεια της χαμηλής κατανάλωσης και της αναισθησίας που δείχνουν οι σύγχρονοι  πετρελαιοκινητήρες σε οδηγούς με βαρύτερο πόδι. Έτσι οι συνηθέστερες τιμές κατανάλωσης δεν ξεπερνούν τα 5,5 lt/100 km κάτι που μάλιστα επιτυγχάνεται χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Ταυτόχρονα παραμένεις σβέλτος, ενώ ακόμα και αν θέλεις να επιβεβαιώνεις συχνά τις επιδόσεις (0-100 km/h σε 11,3’’ και τελική ταχύτητα 182 km/h), σπάνια θα δεις τιμές που ξεκινούν από τον αριθμό επτά στο trip computer. Αν μάλιστα βάλεις μαεστρία στο στιλ οδήγησης και επιδιώκεις ακόμα περισσότερη οικονομία, θα πέσεις κάτω από το νούμερο πέντε κάτι που απλώνει ακόμα περισσότερο την αυτονομία του Ibiza. Με τη μέση κατανάλωση λοιπόν σε φυσιολογικά επίπεδα μπορείς με τα 40 λίτρα του ρεζερβουάρ να ξεπεράσεις τα 700 km απόστασης, ενώ και 100 επιπλέον δεν είναι ανέφικτος στόχος. Τα σπορ κατορθώματα είναι μέσα στο dna του Ισπανικού supermini. To δυναμικό στήσιμο στην ανάρτηση και το στιβαρό πλαίσιο συνδυάζονται με ουσιαστική πληροφόρηση από τιμόνι και φρένα, ώστε να επιτεθείς σε δρόμους με στροφές. Το επιπλέον βάρος μπροστά από τον πετρελαιοκινητήρα (σε σχέση με τον 1.0 TSI), δεν επηρεάζει αρνητικά την κεντρική ιδέα συμπεριφοράς που είναι εύστοχη και ευχάριστη σε αμεσότητα και αποτελεσματικότητα. Ώριμο και ευέλικτο ακολουθεί τις εντολές που του δίνεις και σε βοηθά να διατηρήσεις την ταχύτητα της ευθείας ακόμα και αν η διαδρομή είναι γαρνιρισμένη με γρήγορες στροφές. Στα ποιο σφιχτά κομμάτια του επαρχιακού δικτύου το Ibiza διατηρεί το ανάλαφρο πάτημα και ακολουθεί πιστά τις γραμμές που έχεις στο μυαλό σου.

 

Κατά τα άλλα, Ibiza!

Οι σεμνές αλλά δυναμικές γραμμές που εμπνέονται από το μικρομεσαίο μοντέλο της εταιρείας είναι κέρδος στην συνολική εικόνα του Ibiza. Οι σχεδιαστές κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα κέλυφος απόλυτα αρμονικό στο μάτι που καρπώνεται το φλογερό μεσογειακό ταπεραμέντο. Το θεαματικό μεταξόνιο στα 2.564 mm, αλλά και η αυξημένη κατά 33% ακαμψία συνοδεύει τα καλύτερα αποτελέσματα στην παθητική ασφάλεια, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί προϋποθέσεις ευρυχωρίας στο εσωτερικό. Στην καμπίνα επιβεβαιώνεις ότι η νέα εικόνα θα μπορούσε κάλλιστα να δηλώνει παρόν σε ανώτερης κλάσης αυτοκίνητο. Μπορεί τα υλικά να είναι σκληρά στο σύνολό τους, όμως είναι καλοφινιρισμένα και συναρμολογημένα έτσι που θα πάψεις να ασχολείσαι μαζί τους. Ο πίνακας οργάνων θυμίζει Leon και προσφέρει ευκρίνεια και πληροφόρηση με αναλογικό και ψηφιακό τρόπο, ενώ η εργονομία και οι θέσεις μικροαντικειμένων απλοποιούν την καθημερινότητα. Μια φαρδιά ανθρακί φάσα δημιουργεί premium εικόνα που κορυφώνεται με την κεντρικά τοποθετημένη προαιρετική οθόνη αφής black panel 8’’ για εξασφάλιση ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με συνδεσιμότητα επιλογών Apple Car Play, Android Auto και Mirror Link.



Συνολικά είναι πλούσιο από την βάση των εκδόσεων, ενώ το ρεπερτόριο εξοπλισμού προσφέρει όλες αυτές τις σύγχρονες τεχνολογίες που συναντάς συνήθως σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Χωροταξικά τώρα το μεγαλύτερο πλάτος και η νέα πλατφόρμα, έχουν δημιουργήσει χώρους μικρομεσαίου. Δεν είναι υπερβολή και πραγματικά μια τετράδα ενηλίκων με υψηλό ανάστημα θα επιβεβαιώσει στο νέο Ibiza τον τίτλο της ευρυχωρίας. Ακόμα και ο μεσαίος επιβάτης δεν θα νιώσει παρείσακτος, οι χώροι σε γόνατα και κεφάλι επαρκούν για να μην χρειαστείς μικρομεσαίο, ενώ ο χώρος αποσκευών των 355 λίτρων συναγωνίζεται τη μεγάλη κατηγορία και είναι από τους πρωτοπόρους στην κλάση Β. Βελτιωμένο παντού όσον αφορά σχεδίαση, ποιότητα, άνεση και εξοπλισμό, αλλά και ωφελημένο σε συνδεσιμότητα, ασφάλεια και δυναμικά χαρακτηριστικά, διατηρεί τη σχέση του με την απόδοση ζεστή και με την έλευση του 1.6 turbodiesel κερνάει το μεσογειακό του ταμπεραμέντο με την δυνατότητα να καλύπτει τις αποστάσεις, χωρίς συχνές επισκέψεις στα πρατήρια καυσίμων. Ταυτόχρονα διατηρεί την τιμή του σε δελεαστικό επίπεδο σε συνάρτηση με το πλούσιο εξοπλιστικό επίπεδο και πέφτει στα βαθιά νερά της κλάσης, ως ένα πλήρες supermini με γεμάτη τη φαρέτρα του.



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

συμπέρασμα

Το νέο Ibiza αλλάζει μέτρα και σταθμά στην κατηγορία και αποκτά εποπτικό ρόλο για την ώρα. Αγγίζει την ολοκλήρωση και ρίχνει γέφυρες απεξάρτησης από την στενή έννοια του όρου supermini. Είτε σε TSI είτε σε TDI, το ισπανικό supermini έχει τον τρόπο του να σε κερδίσει. Στη δεύτερη περίπτωση μάλιστα, απλώνει την αυτονομία του και σε δελεάζει ώστε να ξεφύγεις μακριά από διαδρομές εντός του αστικού κύκλου, μειώνοντας το κόστος μετακίνησης.

VIDEOS

GOCAR TEST - Seat Ibiza 1.6 TDI

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...