ΔΟΚΙΜΗ: BMW X2 sDrive20i
Η BMW υποστηρίζει ότι η νέα X2 είναι περισσότερο από ένα απλό SUV. Πόσο όμως;
- -
- -
Παρασκευή βράδυ, μετά από μια βδομάδα… φωτιά, με τη δουλειά να διεκδικεί με μεγάλη επιτυχία ώρες από τον ύπνο μου, αλλά και τον προσωπικό μου χρόνο με την οικογένεια, έχοντας ως μοναδικό και αμετακίνητο στόχο να βγει το νέο τεύχος του GOCAR Magazine στην ώρα του, όπως πάντα, αναζητώ, μετά το «κλείσιμο» του τεύχους, έναν τρόπο να ξεφύγω. Σίγουρα η ιδέα μιας ακόμα δοκιμής σε συνέχεια αμέτρητων ημερών πάνω από κείμενα με αυτοκίνητα δεν μου φαίνεται πολύ ελκυστική. Ωστόσο, η ζωή συνεχίζεται, όπως και η δουλειά και οφείλω να προσγειωθώ στην πραγματικότητα και να πάρω τα κλειδιά του μοντέλου της επόμενης δοκιμής μου, όσο και αν θα ήθελα να το αποφύγω, έστω και για λίγο.
Παρά την κούραση που είναι ζωγραφισμένη στο πρόσωπό μου, το χαμόγελο της ικανοποίησης για το νέο τεύχος του GOCAR δεν κρύβεται. Με ένα μειδίαμα στα χείλη κατηφορίζω αργά το βράδυ, λίγο μετά τα μεσάνυχτα, προς το αυτοκίνητο. Μια BMW X2. Το νέο μικρό SUV της γερμανικής φίρμας, το μικρότερο στη γκάμα της. Το «2» στο όνομά της μαρτυρά μια πιο σπορ προσέγγιση στο θέμα, τόσο αισθητικά, όσο και οδηγικά, γεγονός που, σε θεωρητικό τουλάχιστον επίπεδο μπορεί να συμβάλει με τη σειρά του στη ανάταση της… κουρασμένης μου διάθεσης. Η πρώτη επαφή είναι οπτική και έρχεται ως επιβεβαίωση των παραπάνω. Χαμηλό, με ύψος 1.526 mm, μετά βίας διακρίνεται πάνω από τα άλλα αυτοκίνητα στα οποία είναι δίπλα παρκαρισμένο. Κρατά τις αποστάσεις του, τόσο μεταφορικά, όσο και κυριολεκτικά, από την X1 με την οποία έχει κοινά στοιχεία, με το μεταξόνιο που είναι 2.670 mm να αποτελεί ένα από τα σημεία επαφής τους. Κατά τα λοιπά η X2 διαφοροποιείται σε σχέση με την X1, με πιο κοντούς προβόλους που περιορίζουν, και το συνολικό της μήκος στα 4.360 mm, δηλαδή 79 λιγότερα χιλιοστά.
Οι τροχοί είναι ακροβολισμένοι στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος, χαρίζοντας στο γερμανικό SAC (Sport Activity Coupe) όπως ονομάζει η BMW το μικρό της SUV, μια πιο επιθετική και σπορ νότα. Οι θόλοι δεν είναι οβάλ όπως συνηθίζεται, αλλά ελαφρώς τετραγωνισμένοι και… γεμάτοι από τους μεγάλους τροχούς των 19 ιντσών που είχε το αυτοκίνητο δοκιμής. Παρατηρώντας την και ξεκινώντας από εμπρός, τις εντυπώσεις κλέβει η νέα μάσκα, που υιοθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της BMW. Εδώ τα «νεφρά» είναι τραπεζοειδούς σχήματος, ανεστραμμένα, με τη μεγάλη επιφάνεια προς τα κάτω. Μεγάλες εισαγωγές αέρα συμπληρώνουν την εικόνα, ενώ τα φώτα τώρα είναι LED με λειτουργία ημέρας στη βασική έκδοση ή προαιρετικά full LED. Στις ανώτερες εξοπλιστικά εκδόσεις M Sport και M Sport X η εισαγωγή στο κάτω μέρος των «νεφρών» είναι ξεχωριστή και ενισχύει τη δυναμική του μοντέλου. Ανάλογα, στο πλάι, οι λεπτομέρειες στο κάτω μέρος είναι βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος, αλλά μαύρες στις βασικές εκδόσεις.
Σημαντικό στοιχείο στη σχεδίαση της X2 είναι η κλίση της οροφής προς τα πίσω, σε συνδυασμό με τα μικρά παράθυρα τα οποία… συμπιέζει με τη σειρά της η πλευρική γραμμή των θυρών, δημιουργώντας έτσι μια κουπέ αίσθηση. Η τρίτη, παχιά κολόνα, φιλοξενεί ένα σήμα της BMW, στην προσπάθεια της γερμανικής φίρμας να ξυπνήσει θύμισες από τα παλιά σπορ μοντέλα της, πολλών δεκαετιών πίσω. Στην «ουρά» της BMW X2 τις εντυπώσεις κλέβει το μικρό πίσω παρμπρίζ με τα λεπτά φώτα σχήματος «L», με τεχνολογία LED. Ο σπορ προφυλακτήρας συνδυάζεται με ένα ζευγάρι πραγματικών απολήξεων διαμέτρου 90 mm, σε πείσμα των καιρών που έχουν κάνει μόδα τις ψεύτικες. Προαιρετικά, διαθέσιμη είναι μια ταιριαστή, διακριτική αεροτομή στην κορυφή της πέμπτης πόρτας, η οποία όταν ανοίξει αποκαλύπτει ένα μεγάλο χώρο αποσκευών όγκου 470 λίτρων.
Η μεγαλύτερη «ένεση» ηθικού ήρθε όμως όταν πέρασα στο εσωτερικό της. Γνώριμο ως ένα βαθμό, δεν θα εντυπωσιάσει με τους νεοτερισμούς του, αλλά θα το καταφέρει πολύ καλά μάλιστα, με την ποιότητά του. Και αυτό αφορά τη συνολική εικόνα και αίσθηση που βγάζει. Θαρρείς και σχεδιάστηκε αποκλειστικά για τον οδηγό, με την κονσόλα στο σύνολό της από πάνω μέχρι χαμηλά να είναι στραμμένη προς αυτόν. Οι ραφές στο ταμπλό ενισχύουν ακόμα περισσότερο την ποιοτική εικόνα, συμβάλλοντας επίσης στην ενίσχυση της σπορ εικόνας. Για πρώτη φορά η γερμανική φίρμα προσφέρει μια νέα δερμάτινη επένδυση σε αυτή τη μικρή X2, δείχνοντας εν ολίγοις τη σημασία που δίνει σε αυτό το μοντέλο. Το πάνελ του πίνακα οργάνων είναι μαύρο, δένοντας αρμονικά με τις λεπτομέρειες της καμπίνας που στο σύνολό της φιλοδοξεί να δώσει τη σπορ αίσθηση που αναζητάς από ένα μοντέλο της BMW. Και το πετυχαίνει πολύ καλά. Από την άλλη, η μεγάλη οθόνη αφής 8,8 ιντσών, του συστήματος προσφέρει μεταξύ άλλων και δυνατότητες σύνδεσης με πρωτόκολλα Android Auto και Aplle CarPlay, ενισχύει το τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου. Όλα αυτά εκτός από τον οδηγό θα απολαύσουν και τέσσερις ακόμα επιβάτες, με αξιόλογες ανέσεις και μοναδικό μελανό σημείο την επαφή των ποδιών του μεσαίου πίσω με το κεντρικό τούνελ που εισβάλει στην καμπίνα.
Στα πιο ουσιαστικά και εστιάζοντας στον οδηγό, τα σπορ καθίσματα με την έντονη πλευρική στήριξη σε βάζουν στο παιχνίδι. Κάθεσαι χαμηλά σε σχέση με την X1 και νιώθεις πιο χωμένος… στα δρώμενα. Μπορείς αν θέλεις να σηκώσεις το κάθισμα αναζητώντας περισσότερη ορατότητα, κατά τα πρότυπα των SUV. Αλλά τότε θα είναι σαν πετάς στον κάλαθο των αχρήστων τη δουλειά που έκαναν οι Γερμανοί για να πετύχουν αυτό το αποτέλεσμα. Μετά από λίγα μέτρα πίσω από το όμορφο τιμόνι της X2 με την ποιοτική στεφάνι και τα εργονομικά χειριστήρια θα διαπιστώσεις ότι είσαι μια χαρά εκεί χαμηλά. Πιο κοντά στο δρόμο, πιο κοντά στη δράση. Αυτή που μπορεί να σου προσφέρει ετούτη εδώ η ξεχωριστή BMW.
Με ένα 2λιτρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης κάτω από το καπό που αποδίδει 192 ίππους από τις 5.000 έως τις 6.000 rpm και πλούσια ροπή 280 Nm διαθέσιμη σχεδόν από το ρελαντί, εκεί στις 1.350 rpm, αυτή η έκδοση sDrive 20i είναι ικανή να σε ξελογιάσει. Και σίγουρα θα τα καταφέρει αν μπορείς να ξεπεράσεις τον σκόπελο των 42.300 ευρώ που στοιχίζει, από τα οποία να σημειώσουμε ότι τα σχεδόν 16.000 ευρώ είναι φόροι. Επί της ουσίας, θα διαπιστώσεις ότι αξίζει το κάθε ευρώ της. Με το γκάζι βαθιά στη μοκέτα η X2 sDrive 20i επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε 7,7 sec και συνεχίζει δυναμικά ξεπερνώντας τα 200, με τη βελόνα το ταχύμετρου να σταματά στα 227 km/h της τελικής του. Η μετάδοση περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις. Οι αλλαγές γίνονται σβέλτα με μια μόνο μικρή καθυστέρηση στο κατέβασμα όταν έχεις επιλεγμένο από τον διακόπτη του Driving Experience Control το default πρόγραμμα Comfort ή ακόμα περισσότερο το ECO PRO. Από την άλλη, αντιδρά ακαριαία, με περισσότερο νεύρο και καλύτερη απόκριση από τον κινητήρα, αλλά και το τιμόνι, αν επιλέξεις το Sport mode.
γλυκά
- Αισθητική
- Οδική συμπεριφορά
- Θέση οδήγησης
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Ποιότητα
- Χώροι
ξινά
- Περιορισμένη άνεση
- Κατανάλωση υπό πίεση
Η ανάρτηση έχει γόνατα εμπρός με μονό σύνδεσμο και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Σφιχτή σε ρύθμιση, ελέγχει με μαεστρία τις κινήσεις του αμαξώματος, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, με ένα τίμημα στην άνεση. Κέρδος προκύπτει και όσον αφορά το τιμόνι, το οποίο είναι μεστό σε αίσθηση, ενημερώνοντας τον οδηγό λεπτομερώς για τη θέση των εμπρός τροχών. Δεν νιώθεις ότι οδηγείς ένα SUV ή αν θέλετε ένα ψηλό αυτοκίνητο με 182 mm καθαρή απόσταση από το έδαφος. Το νιώθεις στιβαρό σε όλες τις περιπτώσεις, περνάει ένα κομμάτι από παντού, όσο απαιτητική και αν είναι μια διαδρομή. Στρίβει σαν καλό hatchback, μακράν καλύτερο από κάθε SUV που κυκλοφορεί στην αγορά. Ακόμα και από το αδελφό μοντέλο X1 καταφέρνει να ξεχωρίζει. Σου φτιάχνει τη μέρα αυτό το αυτοκίνητο, κάτι που διαπίστωσα από πρώτο χέρι, απολαμβάνοντας κάθε στιγμή μαζί του και αφήνοντας πίσω όλη την κούραση της εβδομάδας. Μπράβο BMW.
συμπέρασμα
Η X2, η μικρότερη της γκάμας των SUV της BMW έρχεται με διαφορετική φιλοσοφία, προάγοντας την οδηγική αίσθηση. Αφήνει λίγο πίσω την άνεση, αλλά σε αποζημιώνει με ικανές δόσεις απόλαυσης στο δρόμο που δύσκολα θα βρεις σε SUV. Προσφέρει ωστόσο όλα τα υπόλοιπα που θα αναζητήσεις σε ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας, έχοντας συνολικά ένα ολοκληρωμένο πακέτο, για αυτόν που μπορεί να αντέξει τιμή και φορολογία λόγω κινητήρα.