ΔΟΚΙΜΗ: Fiat Tipo 1.4 95 PS
Με τον εξοπλισμό και την τιμή αγοράς του δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορο τον οικογενειάρχη που αναζητά ένα προσιτό αλλά ασφαλές αυτοκίνητο
- -
- -
με μια ματιά
Η συγκεκριμένη πρόταση της Fiat στην compact κατηγορία συνδυάζει το βασικό κινητήρα με το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού. Όταν όλα μπουν στη ζυγαριά, αυτή γέρνει προς όφελος της ιταλικής μάρκας.
Η Fiat έχει κάνει δυναμικό comeback στην ελληνική αγορά
τους τελευταίους μήνες, επικοινωνώντας τα δημοφιλή της μοντέλα και
συνδυάζοντάς τα με μοναδικές προσφορές. Ένα από αυτά είναι
αναμφίβολα το Tipo και μάλιστα στο πιο ελκυστικό
από τα τρία αμαξώματά του: το πεντάθυρο hatchback. Το δοκιμάζουμε
με το βασικό 1.4 Fire βενζινοκινητήρα 95 ίππων,
στο κορυφαίο όμως επίπεδο εξοπλισμού Lounge.
FIAT 500 FAMILY MIRROR: ΦΟΥΛ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΣΕ
ΣΤΑΝΤΑΡ ΤΙΜΗ!
Οπτικά το Tipo 5d κερδίζει τις εντυπώσεις, χάρη στα φώτα που
«διεισδύουν» μέσα στην όμορφη μάσκα, τις ακμές στο καπό, τις
λεπτομέρειες χρωμίου (όπως στις χειρολαβές των θυρών) και την
ελκυστική σιλουέτα. Άκρως ικανοποιητική είναι η εικόνα στο
εσωτερικό, όπου τα βλέμματα πέφτουν πάνω στην οθόνη 7 ιντσών της
TomTom που φιλοξενεί και τους χάρτες πλοήγησης. Με βάση το
μεταξόνιο 2,64 μέτρων, η Fiat έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στην
εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων. Πέντε ενήλικες θα βολευτούν στην
καμπίνα, ενώ το πορτμπαγκάζ ικανοποιεί τόσο με τον όγκο του (440
lt) όσο και με το τετράγωνο σχήμα του.
Βασικός και ικανός
Πλέον όλο και περισσότεροι στρέφονται σε βενζινοκινητήρες για το οικογενειακό τους αυτοκίνητο και το μήκους 4,37 μέτρων Tipo της δοκιμής μας φέρει τον ατμοσφαιρικό 1.4. Για να αντισταθμίσει τα χαμηλά επίπεδα ισχύος (95 PS) και ροπής (127 Nm στις 4.500 rpm), η Fiat το συνδυάζει με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων κοντής κλιμάκωσης. Εν μέρει καταφέρνει να δώσει ζωντάνια στο τετρακύλινδρο μοτέρ, όμως αφενός επηρεάζεται αρνητικά η κατανάλωση και αφετέρου ενοχλεί ο θόρυβος στο εσωτερικό από τη συνεχή λειτουργία του κινητήρα σε υψηλές στροφές. Ενδεικτικά, στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα 110 km/h οι στροφές αγγίζουν τις 3.000 ανά λεπτό.
γλυκά
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Τιμή
- Εξοπλισμός
ξινά
- Επιδόσεις
- Αίσθηση τιμονιού
Υπό ρεαλιστικές συνθήκες και κινούμενοι με τα όρια στον αυτοκινητόδρομο, η κατανάλωση είναι λίγο πάνω από τα 6 lt/100 km και σε μεικτή χρήση (και εντός της πόλης δηλαδή) ο υπολογιστής ταξιδίου θα δείξει κοντά στα 7,5 lt/100 km. Δεν πρόκειται βέβαια για ότι οικονομικότερο στην κατηγορία, ούτε όμως για κάτι υπερβολικό όταν σκεφτούμε τις διαστάσεις και το χαρακτήρα του Tipo hatchback.
Το Tipo 1.4 95 PS είναι ασφαλές στο δρόμο, με προβλέψιμες
αντιδράσεις που δεν θα ξαφνιάσουν τον οδηγό του. Τα φρένα
λειτουργούν ικανοποιητικά, η ανάρτηση αποδεικνύεται αποτελεσματική
στην πλειονότητα των περιπτώσεων (αν και ορισμένες έντονες
εγκάρσιες ανωμαλίες θα γίνουν αντιληπτές στο εσωτερικό, λόγω και
των τροχών 17 ιντσών και των ελαστικών 225/45). Αν έπρεπε να
ζητήσουμε κάτι από τους μηχανικούς της Fiat θα ήταν περισσότερη
πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης.
Στον εξοπλισμό παίρνει άριστα
Στο νέο τιμοκατάλογο της Fiat Ελλάς η έκδοση
Lounge είναι η κορυφαία από άποψη εξοπλισμού.
Περιλαμβάνει όσα αναζητά ένας οδηγός για να μετακινεί με ασφάλεια
την οικογένειά του, εξασφαλίζοντας για τον ίδιο και τους δικούς του
ανθρώπους υψηλά επίπεδα άνεσης. Στη λίστα με το στάνταρ εξοπλισμό
της έκδοσης περιλαμβάνονται σύστημα πλοήγησης Uconnect NAVI (με
έγχρωμη οθόνη αφής 7’’ και ευκρινείς χάρτες της TomTom), κάμερα
οπισθοπορείας, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και αυτόνομου
φρεναρίσματος, αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control και
περιοριστής ταχύτητας, αισθητήρες φώτων και βροχής, αυτόματος
κλιματισμός, δερμάτινο τιμόνι, εξωτερικές λεπτομέρειες χρωμίου κ.α.
Και όλα αυτά στην τιμή των μόλις 14.990 ευρώ με την προωθητική
ενέργεια.
συμπέρασμα
Όποιος αναζητεί ένα οικογενειακό με χώρους, πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας, άνεσης, συνδεσιμότητας και όλα τα παραπάνω σε χαμηλή τιμή, τότε το 5θυρο Tipo 1.4 95 PS Lounge είναι από τις πρώτες επιλογές. Θα κάνει μία υποχώρηση στις επιδόσεις, όμως με αυτό το ποσό συνήθως αγοράζεις καλά εξοπλισμένο σουπερμίνι και όχι ένα μικρομεσαίο οικογενειακό.