ΔΟΚΙΜΗ: Audi SQ5
Η άνθιση της κατηγορίας των SUV μας έχει φέρει πολλές επιλογές που κάνουν τη ζωή μας πιο πικάντικη
- -
- -
Γνωστό είναι πλέον ότι η κατηγορία που κυριαρχεί στο ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού είναι αυτή των SUV. Κάθε κατασκευαστής φιλοδοξεί να κερδίσει ένα μερίδιο αυτής δημιουργώντας μοντέλα για κάθε ανάγκη. Αυτό που παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα είναι το άνοιγμα των εταιρειών προς τα κάτω, στις μικρές και πιο προσιτές κατηγορίες, εκεί όπου το εμπορικό ενδιαφέρον είναι πιο μεγάλο.
Ωστόσο και ευτυχώς υπάρχουν κατασκευαστές όπως η Audi, η οποία δεν φαίνεται να κάνει εκπτώσεις, δημιουργώντας ένα SUV που ξεφεύγει από τα τετριμμένα. Το Q5 είναι καλό από τη βάση του, ενώ η συγκεκριμένη έκδοση με τα διακριτικά SQ5 δίνει μια άλλη, πιο σπορ νότα, λιγότερο συνηθισμένη σε αυτή την κατηγορία, αλλά απόλυτα συνυφασμένη με τη εν γένει φιλοσοφία της γερμανικής φίρμας.
Ο 3λιτρος V6 παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό το Q5 αφού σε αυτή τη γενιά έγινε βενζίνης αντικαθιστώντας τον diesel της αντίστοιχης έκδοσης της προηγούμενης γενιάς. Και μάλιστα με απόδοση 354 ίππων και 500 Nm ροπής, δικαιολογεί και με το παραπάνω το πρόθεμα «S». Κόντρα στο downsizing λοιπόν, η Audi προσφέρει ένα μοντέλο κύρους - δίχως αμφιβολία - που συνδυάζει εκτός από την απαράμιλλη ποιότητα και επιδόσεις που κόβουν την ανάσα. Κοιτάζει ψηλά, στα μάτια τα Mercedes-Benz CLC 43 AMG και Porsche Macan, της κατηγορίας των premium, πολυτελών SUV.
Εδώ το μέγεθος μετράει και παρά το γεγονός ότι το Audi SQ5 δεν είναι το μεγαλύτερο σε κερδίζει σε επίπεδο ευρυχωρίας. Με μήκος 4,67 m, πλάτος 1,89 m, ύψος 1,63 m και μεταξόνιο 2,82 m το γερμανικό SUV έχει επιβλητική υπόσταση που υπογραμμίζεται από την τετραγωνισμένη του σχεδίαση και χώρους για τέσσερα άτομα αλλά και τις αποσκευές τους. Το μεγάλο πλάτος χαρίζει άνεση στο ζωτικό για τους επιβαίνοντας χώρο των ώμων. Με κάποιες παραχωρήσεις που αφορούν στα πόδια και το στενό κάθισμα σε σχέση με τα ακριανά, θα χωρέσει και ένας πέμπτος για μετακίνηση μικρών αποστάσεων, παρά για ταξίδι.
Απολαυστική είναι η ποιότητα, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι κορυφαία, όπως εξάλλου είναι και η συναρμογή τους. Το μαλακό δέρμα κυριαρχεί, με τα καθίσματα να έχουν ηλεκτρικές ρυθμίσεις, με καλή στήριξη και άνεση. Η ορατότητα, όπως και στη «μικρή» έκδοση του Q5 είναι καλή προς όλες τις κατευθύνσεις. Οι αισθητήρες παρκαρίσματος, εμπρός και πίσω βοηθούν στη διαδικασία, ενώ ως έξτρα είναι διαθέσιμη και κάμερα οπισθοπορείας. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη 12,3 ιντσών είναι έξτρα αλλά αναβαθμίζει σημαντικά την εικόνα, παρέχοντας παράλληλα στο οδηγό της δυνατότητα εξατομίκευσης. Η οθόνη του συστήματος πολυμέσων με διάσταση 8,3 ιντσών «αναδύεται» από το κέντρο του ταμπλό, πάνω από τους αεραγωγούς κατά τα σχεδιαστικά πρότυπα της εποχής και παρέχει όλες τις νέες δυνατότητες συνδεσιμότητας.
Η εν γένει αισθητική ακολουθεί μινιμαλιστική προσέγγιση, με τα πλήκτρα να είναι τα ελάχιστα δυνατά. Υψηλός είναι και ο δείκτης πρακτικότητας, με τις μεγάλες τσέπες στις πόρτες και το κεντρικό υποβραχιόνιο να φιλοξενούν περισσότερα από όσα κουβαλάς στην καθημερινότητά σου. Ακόμα 550 λίτρα θα βολέψετε στον τεράστιο και με κανονικό σχήμα χώρο αποσκευών, ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων ο όγκος φτάνει τα 1.550 λίτρα. Στη διευκόλυνση της φόρτωσης βοηθάει και η ηλεκτρική λειτουργία της πέμπτης πόρτας, όπως και η δυνατότητα χαμηλώματος του αμαξώματος σε συνδυασμό με την έξτρα αερανάρτηση.
Εξοπλισμό τον οποίο είχε το «δικό μας» SQ5 και εκτιμήσαμε δεόντως. Αντικαθιστά τα ελεγχόμενα αμορτισέρ κάνοντας το αυτοκίνητο μαγικό χαλί, αγνοώντας μάλιστα επιδεικτικά τους τεράστιους τροχούς των 21 ιντσών. Ισοπεδώνει κάθε κακοτεχνία με χαρακτηριστική αποτελεσματικότητα, αφήνοντας τους επιβαίνοντες ξεκούραστους σε μεγάλα ταξίδια και όχι μόνο. Δίχως άλλο, αξιοσημείωτη είναι η άνεση που προσφέρει το SQ5, για ένα μοντέλο αυτής της φιλοσοφίας.
Ειδικά στην επιλογή Comfort όπου όλα λειτουργούν λιγότερο… νευρικά. Σημαντικό προσόν για ένα αυτοκίνητο αυτής της δύναμης που εστιάζει ξεκάθαρα στις επιδόσεις. Ο τούρμπο κινητήρας βενζίνης που αντικαθιστά των diesel που βρίσκαμε στην ίδια έκδοση της προηγούμενης γενιάς διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία του. Γεμάτη σε όλο το φάσμα στροφών, όπως μαρτυρούν και τα νούμερα. Η θηριώδης ροπή των 500 Nm αποδίδεται από τις 1.370 rpm και σταθερά στο σύνολο της τιμής μέχρι τις 4.500 rpm, χαρίζοντας ενδιάμεσες επιταχύνσεις… πυραύλου. Η δύναμη ακολουθεί, με τους 354 ίππους να δίνουν αδιάκοπη ώθηση μέχρι τα 250 km/h που επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός κόφτης.
Για τη μετάδοση της κίνησης που περνάει και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος quattro φροντίζει ένα αυτόματο 8άρι κιβώτιο της ZF. Ανεβάζει χωρίς δισταγμό και καθυστερήσεις, κάτι που όμως δεν ισχύει κατά το κατέβασμα στη ρύθμιση Comfort. Αν όμως επιλέξεις τη Dynamic θα διαπιστώσεις ότι το αυτοκίνητο των 1.870 κιλών μεταμορφώνεται. Η ανάρτηση σφίγγει και χαμηλώνει, ο κινητήρας αγριεύει, με το κιβώτιο να είναι πιο άμεσο και πρόθυμο, κρατώντας περισσότερες στροφές, χωρίς ωστόσο να κρατά τη σχέση όταν έρχεται σε επαφή με τον κόφτη. Στην πιο άγρια ρύθμισή του το SQ5 εκτοξεύεται από στάση μέχρι τα 100 km/h σε μόλις 5,4 sec, που μπορεί να μην είναι πιο γρήγορα από τον προκάτοχό του (5,1 sec) αλλά σε κάθε περίπτωση εντυπωσιάζει.
γλυκά
- Ποιότητα
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Ανάρτηση (αερανάρτηση)
- Άνεση
- Οδική συμπεριφορά
- Χώροι
ξινά
- Κατανάλωση
Συνεχίζοντας πέρα από την ευθεία και σε δρόμο με στροφές το μεγάλο SUV της Audi δείχνει πρόθυμο να ακολουθήσει σβέλτους ρυθμούς. Ευέλικτο και φιλικό παρά τον όγκο του, αποδεικνύεται αποτελεσματικό χάρη στην εξελιγμένη του ανάρτηση και στο σύστημα τετρακίνησης που στέλνει τη ροπή στον τροχό που πατάει καλύτερα. Η αίσθηση από το τιμόνι ακολουθεί τα τυπικά στάνταρ της γερμανικής φίρμας με έντονη υποβοήθηση που δεν σου παρέχει την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση, χωρίς ωστόσο να στερείται ακρίβειας. Δυνατά αποδεικνύονται και τα φρένα με το σύστημα να αποτελείται από τέσσερις αεριζόμενους δίσκους που είναι ικανοί να σταματήσουν το βαρύ αμάξωμα με συνέπεια.
Από την άλλη οι εκρηκτικές επιδόσεις έχουν το αντίτιμό τους, το οποίο για την περίσταση είναι υψηλό και δεν αφορά μόνο την τιμή του μοντέλου που αγγίζει παρά κάτι τα 100.000 ευρώ. Η κατανάλωση η οποία ελέγχεται δύσκολα, έχοντας πιο εύκολα ανοδικές τάσεις. Τα 8,3 lt/100 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής μοιάζουν άπιαστο όνειρο, αφού τα 13 lt/100 km έρχονται με αρκετή εγκράτεια. Σίγουρα το Audi SQ5 είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε ανθρώπους ή αν θέλετε καλύτερα σε πορτοφόλια που δεν θα ασχοληθούν με την τιμή του καυσίμου και το κόστος χρήσης. Αυτοί σίγουρα αν το επιλέξουν θα απολαύσουν ένα αυτοκίνητο με ποιότητα, χώρους, εκρηκτικές επιδόσεις, εντυπωσιακά δυνατά φρένα και μια αρκετά ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά. Αφού τώρα κάποιος φτάσει τόσο ψηλά οικονομικά, μάλλον το έξτρα κόστος της αερανάρτησης που μας άρεσε πολύ δεν θα αποτελέσει εμπόδιο.
συμπέρασμα
Δεν είναι ένα ακόμα πασπαρτού SUV με every day φιλοσοφία. Εστιασμένο στην ποιότητα την πολυτέλεια την άνεση, αλλά και τις επιδόσεις που του χαρίζει ένας μεγάλος κινητήρας, είδος υπό εξαφάνιση στην εποχή των αυστηρών ρύπων και της υψηλής φορολογίας σε χώρες σαν τη δική μας. Ένα αυτοκίνητο για λίγους που έχουν τo σωστό… πορτοφόλι και θέλουν ένα ολοκληρωμένο πακέτο που δεν απαιτεί συμβιβασμούς.