ΔΟΚΙΜΗ Dacia Duster 1.5 diesel 4x4
Ένα ικανό και πρακτικό SUV με πετρελαιοκινητήρα, τετρακίνηση και προσιτή τιμή: η ιδανική συνταγή στα χαρτιά. Στην πράξη;
- -
- -
με μια ματιά
Το C-SUV της Dacia στη δεύτερη γενιά του είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς, με κινητήρες βενζίνης και diesel και μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο. Εδώ δοκιμάζουμε την τετρακίνητη έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα dCi των 1,5 λίτρων και 110 ίππων.
Αν στην άσφαλτο συμπεριφέρεται σαν ένα σύγχρονο και ασφαλέστατο SUV, στο χώμα το 4WD SUV της Dacia δύσκολα θα βρει αντίπαλο. Από τη θέση του οδηγού όλα σου φαίνονται απλά. Το Duster τα κάνει όλα να δείχνουν εύκολα, προσφέροντας πρόσφυση όταν και όπου τη χρειάζεσαι, κρεμώντας ξεδιάντροπα τροχούς στον αέρα, κινούμενο με πλευρική κλίση 30 μοιρών και κατεβαίνοντας ελεγχόμενα απότομες πλαγιές που και πεζός θα δυσκολευόσουν. Με μεγάλη απόσταση από το έδαφος (210 mm), ικανές γωνίες προσέγγισης (30ο), ράμπας (21ο) και διαφυγής (33o), πολύ κοντή 1η σχέση και αποτελεσματική τετρακίνηση, έχει διάθεση και δυνατότητες για περιπέτεια και εξερεύνηση που σπάνια συναντάς σε μοντέλα του ανταγωνισμού. Μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας του συστήματος τετρακίνησης: 2WD, AUTO, όπου όταν διαπιστωθεί απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς μεταφέρεται ποσοστό της ροπής στους πίσω και LOCK, στο οποίο η μετάδοση εμπρός-πίσω κλειδώνει σε αναλογία 50/50.
multi-view camera
Το σύστημα είναι στάνταρ στην πλουσιότερη έκδοση Prestige. Αποτελείται από τέσσερις κάμερες (μία εμπρός, από μία σε κάθε πλευρά του οχήματος και μία στο πίσω μέρος) και επιτρέπει στον οδηγό να έχει μια περιμετρική εικόνα του χώρου γύρω από το αυτοκίνητο, βοηθώντας τον σημαντικά κατά τη διάρκεια των ελιγμών στάθμευσης ή off-road. Το σύστημα ενεργοποιείται αυτόματα με την επιλογή της όπισθεν και αν ο οδηγός επιλέξει την 1η στην οθόνη προβάλλεται η εικόνα από την εμπρός κάμερα. Παράλληλα, η κάμερα μπορεί να ενεργοποιηθεί και χειροκίνητα, πατώντας το κουμπί “MVC”. Με το ίδιο κουμπί ο οδηγός μπορεί να απενεργοποιήσει το σύστημα, το οποίο απενεργοποιείται σε κάθε περίπτωση αυτόματα αν η ταχύτητα του οχήματος ξεπεράσει τα 20 km/h. Οι πλαϊνές κάμερες είναι τοποθετημένες στο κάτω μέρος των εξωτερικών καθρεπτών.
Σε κατηφορικές διαδρομές με μεγάλη κλίση, σύμμαχός σου είναι το Hill Descent Control που κρατά σταθερή την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Τέλος, η ρεζέρβα είναι κανονικών διαστάσεων, κάτι επίσης σημαντικό για την off road οδήγηση.
Αισθητικά το τετρακίνητο Duster δείχνει σύγχρονο και μυώδες και δεν ξεχωρίζει από το δικίνητο – τα πλαστικά προστατευτικά στις πόρτες που φαίνονται στις φωτογραφίες ανήκουν στην πλούσια γκάμα αξεσουάρ του μοντέλου. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό, το οποίο διακρίνεται για την οδηγοκεντρική του σχεδίαση, την ψηλή και βολική θέση οδήγησης, την προσεγμένη εργονομία και την οθόνη αφής 7’’ του συστήματος MediaNav Evolution που προσφέρει ενημέρωση, ψυχαγωγία, πλοήγηση και συνδεσιμότητα με smartphones, μέσα από ένα απλό κι εύκολο μενού. Εκεί απεικονίζονται και πληροφορίες για την εκτός δρόμου οδήγηση (πυξίδα και κλίσεις διαμήκη και εγκάρσιου άξονα). Τα καθίσματα είναι μεγάλα και αναπαυτικά αλλά προσφέρουν μέτρια πλευρική στήριξη, ενώ η ορατότητα είναι καλή περιμετρικά, χάρη και στα χωνευτά πίσω προσκέφαλα. Φυσικά τα πλαστικά παραμένουν παντού σκληρά και δεν κολακεύουν την ποιότητα, έχουν ωστόσο καλή συναρμογή.
γλυκά
- Εξωτερική σχεδίαση
- Άνεση & ποιότητα κύλισης
- Ροπή κινητήρα
- Κατανάλωση καυσίμου
- Χώροι επιβατών & αποσκευών
- Απόσταση από το έδαφος
- Ικανότητες off-road
- Εξοπλισμός
- Τιμή
- 5 χρόνια εγγύηση
ξινά
- Σκληρά πλαστικά ταμπλό
- Έλλειψη αυτόματου φρεναρίσματος, ακόμη και ως έξτρα
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ:
50 χρόνια DACIA: 12 μοντέλα που σηματοδότησαν την ιστορία της μάρκας
συμπέρασμα
Η Dacia εκσυγχρόνισε το Duster δίχως να επηρεάσει τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του. Η δεύτερη γενιά είναι πιο όμορφη, πιο ευρύχωρη, πιο πρακτική και καλύτερα εξοπλισμένη, διατηρώντας τα πλεονεκτήματα της οικονομίας καυσίμου αλλά και της δυνατότητας κίνησης εκτός δρόμου. Αν η καθημερινότητά σου περιλαμβάνει συχνή οδήγηση σε ολισθηρές συνθήκες ή εξερεύνηση στη φύση, τότε το τετρακίνητο Duster είναι ιδανική επιλογή. Αν όχι, προτίμησε τη δικίνητη έκδοση. Είναι έτσι κι αλλιώς ψηλή και μπορεί να κινηθεί άφοβα σε light χωμάτινες διαδρομές, προσφέροντας ακόμη μεγαλύτερη άνεση και ευκολία οδήγησης στην άσφαλτο. Σε κάθε περίπτωση, το Duster είναι μια πολύ συμφέρουσα αγορά, κάτι πολύ περισσότερο από ένα C-SUV στην τιμή των Β-SUV.