ΔΟΚΙΜΗ: Hyundai i30 N Performance

Στόχο με την πρώτη βρίσκει στα hot hatch η Hyundai προσφέροντας οδηγική απόλαυση που θα ζήλευαν πολλοί “γαλαζοαίματοι” ανταγωνιστές του προικισμένου i30 N

  • -
  • -
Ισχύς280 PS
Ροπή392 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,9 sec
Κατανάλωση μ.κ.8,0 lt/100km
Εκπομπές CO2182 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η πρώτη προσπάθεια της Hyundai στα hot hatch έρχεται διαβασμένη σε απόδοση και οδική συμπεριφορά, και με τιμή πρόκληση!

Το i30 N είναι ότι ακριβώς έπρεπε να περιμένουμε από τη Hyundai στην κατηγορία των hot hatch, αναλογιζόμενοι την ποιότητα που διακρίνει συνολικά το i30 στη μικρομεσαία κατηγορία. Μόνο που… δεν το περιμέναμε! Όχι, δεν περιμέναμε από τους μηχανικούς της Hyundai να προσφέρουν ένα τόσο απολαυστικό σπορ χάστμπακ, με την πρώτη τους κιόλας προσπάθεια κόντρα σε καταξιωμένα μοντέλα που ακούν σε βαρύγδουπα αρκτικόλεξα όπως GTI, R, RS, CUPRA, ST και ούτω καθεξής… Όμως για όλα “ευθύνονται” το WRC και ένας Γερμανός!

 

Από τα “M” στα “N

Ο λόγος για τον Albert Biermann που ανέλαβε το 2015 επικεφαλής εξέλιξης του νεοσύστατου τμήματος N της Hyundai, μετά από πολύχρονη θητεία στη BMW (από το 1983) και στο τιμόνι του M division (από το 2008). Βέβαια, δεν είναι ο μόνος υπεύθυνος για το εξαιρετικό i30 N, αφού σε αυτό αποτυπώνεται και η πολύτιμη εμπειρία που έχει αποκομίσει η Hyundai από την πετυχημένη της συμμετοχή στο WRC με το i20. Το αποτέλεσμα εμπνέει σεβασμό και περηφάνια. Σεβασμό από τους λάτρεις της αυτοκίνησης αλλά και τους ανταγωνιστές της κορεατικής μάρκας, και περηφάνια στους κατόχους των χιλιάδων Atos, Accent, i10, i20 και i30 που κυκλοφορούν ανάμεσά μας και πίνουν νερό στο όνομα Hyundai.



PERFORMANCE PACK

Το i30 N με το πακέτο επιδόσεων περιλαμβάνει υψηλότερη ισχύ 275 PS, ελαστικά Pirelli P-Zero 235/35 R19, διακριτικές κόκκινες δαγκάνες φρένων N, μεγαλύτερα δισκόφρενα (μπροστά 18’’, πίσω 17’’), ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD) και το σύστημα μεταβλητής βαλβίδας εξάτμισης που ενισχύει τον ήχο της, ανάλογα το mode οδήγησης.

Η διακριτικά αγριεμένη εμφάνιση του κορυφαίου i30 προκαλεί το βλέμμα σου να το ακολουθήσει καθώς περνάει στο δρόμο. Σίγουρα είναι και τα μεγάλα αυτοκόλλητα του αυτοκινήτου της δοκιμής που φωνάζουν «Ν», αλλά και το ξεχωριστό χρώμα Performance Blue που κάνει ωραία αντίθεση με το μαύρο των σπόιλερ, των αεραγωγών, της αεροτομής και των καθρεπτών, αλλά και το κόκκινο στο κάτω χείλος των προφυλακτήρων και τις δαγκάνες φρένων που στριμώχνονται πίσω από τους πανέμορφους τροχούς των 19’’. Οι τελευταίοι είναι στοιχείο του Performance Pack που διαθέτει το δικό μας i30 N και που μεταξύ άλλων ανεβάζει την ισχύ από τους 250 ίππους της βασικής έκδοσης στους 275 και προσθέτει ελαστικά 235/35 R19, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD), θολόμπαρα στα πίσω σημεία στήριξης της ανάρτησης για μεγαλύτερη ακαμψία και εξάτμιση με variable exhaust valve για αγωνιστικό ήχο.

Ανοίγοντας την πόρτα αντικρίζεις ένα ποιοτικό εσωτερικό με premium αέρα και διακριτικές σπορ πινελιές σε τιμόνι, όργανα, λεβιέ κιβωτίου και πεντάλ. Βολεύεσαι στα υφασμάτινα μπάκετ με τη σωστή πλευρική στήριξη και στηλώνεις το βλέμμα στα δύο ασυνήθιστα, γαλάζια μπουτόν του τιμονιού.



Εδώ συγκεντρώνεται όλη η ουσία του i30 N. Από το αριστερό μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα στα τρία βασικά mode οδήγησης (Normal, Sport και Eco), ενώ με το δεξί - έχει την καρό σημαία πάνω του, αποκλείεται να το μπερδέψεις - ενεργοποιείς τα προγράμματα N και Ν custom. Από το τιμόνι επιλέγεις και τη λειτουργία Rev matching που συγχρονίζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα στο κατέβασμα σχέσης, ώστε να μένει στο ωφέλιμο φάσμα απόδοσης.

Όλα αυτά τα modes μεταβάλλουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ρυθμίζοντας την απόκριση του κινητήρα, την απόσβεση της ανάρτησης, τη λειτουργία του ESC και του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού E-LSD, τον ήχο του μοτέρ, το τιμόνι και τη λειτουργία Rev, ενώ στο Ν custom μπορείς να παραμετροποιήσεις όποιο πεδίο θέλεις στις επιθυμίες σου. Αν θέλεις μάλιστα μπορείς να βλέπεις τις σχετικές ρυθμίσεις αλλά και πληροφορίες για την ισχύ, τη ροπή, το turbo boost και τις δυνάμεις g που αναπτύσσει το i30 N στην οδήγηση στην προαιρετική οθόνη 8’’ (στάνταρ 5’’) του infotainment που φροντίζει για ενημέρωση, πλοήγηση, συνδεσιμότητα (μέσω Apple CarPlay και Android Auto) και ψυχαγωγία. Τέλος, υπάρχει και χρονόμετρο γύρων και επιτάχυνσης. Κατά τα λοιπά έχουμε το μοντέρνο, πολύ ποιοτικό και ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό που συναντάμε και στα υπόλοιπα i30.

 

Το hot hatch με τα 3 πρόσωπα

Όλα τα παραπάνω δεν είναι “γκατζετιές” που έχουν απλώς στόχο να εντυπωσιάσουν. Προσφέρουν ουσία και προσαρμόζουν το hot hatch της Hyundai ιδανικά για κάθε περίσταση. Κινείσαι στην καθημερινή σου διαδρομή γραφείο-σπίτι; Επιλέγεις Eco και απολαμβάνεις ποιοτική κύλιση (για τα δεδομένα της κατηγορίας) και λογική κατανάλωση καυσίμου που, αν συγκρατηθείς, μπορεί να κυμαίνεται ακόμη και στα 8-8,5 lt/100 km! Όταν βρεθείς σε οδηγικά ενδιαφέρουσα διαδρομή, επιλέγεις τις επιθετικότερες ρυθμίσεις του Sport mode για καλύτερη απόκριση στο γκάζι, πιο άγριο ήχο από το μοτέρ, πιο σφικτή ανάρτηση και πιο άμεση συμπεριφορά από τιμόνι και πλαίσιο.



Και όταν βρεθείς σε πίστα ή σε κάποια από τις προσωπικές σου, “ειδικές” διαδρομές, επιλέγεις ‘Ν’. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (ECS) σφίγγει και αποβάλει οποιαδήποτε υποψία κλίσεων, το τιμόνι αποκτά περισσότερο βάρος και αμεσότητα και τα πωρωτικά σκασίματα της εξάτμισης στο “άσε” του γκαζιού δηλώνουν πως το i30 N βρίσκεται σε πολεμικό mode, έτοιμο να επιτεθεί στο στροφιλίκι εφαρμόζοντας όσα “έμαθε” κατά την εξέλιξή του στο Nurburgring. Και το κάνει τόσο αποτελεσματικά αλλά και τόσο απολαυστικά, που σε αφήνει άναυδο! Είναι ένα από τα πιο fun-to-drive προσθιοκίνητα hot hatch! Νιώθεις συνεχώς πως έχεις τον απόλυτο έλεγχο, σημαδεύοντας με το τιμόνι το σημείο που θα πατήσει το μπροστινό και ρυθμίζοντας την ουρά με το γκάζι, όποτε και όσο θες. Οι αλλαγές στο σαφές 6άρι κιβώτιο γίνονται με τη σκέψη και τα φρένα είναι δυνατά και ανθεκτικά σε συνθήκες οριακής οδήγησης. Το ηλεκτρονικό μπλοκέ σου επιτρέπει να πατάς γκάζι νωρίτερα στην έξοδο της στροφής, ενώ το χειρόφρενο που ξέφυγε από τη μόδα των ηλεκτρονικών και παραμένει μηχανικό και ο έλεγχος ευστάθειας ESC που μπορεί να απενεργοποιηθεί, είναι επιπλέον όπλα για τον γνώστη.



γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Οδηγική απόλαυση
  • Κράτημα
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τιμή
  • 5ετής εγγύηση
ξινά
  • Διακριτικός σπορ διάκοσμος καμπίνας

Η ροπή των 353 Nm του 2λιτρου Turbo είναι παρούσα από χαμηλά (1.450 rpm) και προσφέρεται σε διάρκεια (μέχρι τις 4.700 rpm), δίνοντας εξαιρετικές επιδόσεις: 6,1 sec για το 0-100 km/h και 250 km/h τελικής ταχύτητας. Για ιδανικές επιταχύνσεις από στάση, έχεις στη διάθεσή σου και Launch Control. Αυτό που σου μένει ωστόσο δεν είναι τόσο οι καλπασμοί των αλόγων, όσο το αρμονικά δεμένο σύνολο που συνδυάζει τη στιβαρότητα και την εύκολη αποτελεσματικότητα του Golf GTI με τη συμμετοχικότητα στην οδήγηση που συναντάς στο 308 GTi. Και γι’ αυτό αξίζουν συγχαρητήρια στους μηχανικούς της Hyundai.

Φυσικά, μια σειρά από τεχνολογίες όπως η Αυτόματη Έκτακτη Πέδηση (AEB), η Προειδοποίηση Απόσπασης Προσοχής Οδηγού (DAA), η Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας (LKAS), η Πληροφόρηση Ορίων Ταχύτητας και η Αυτόματη Ρύθμιση Υψηλής Σκάλας Φώτων (HBA), φροντίζει για την ασφάλεια οδηγού κι επιβατών. Και όλα αυτά σε μια τιμή που σε κάνει να υποκλίνεσαι: € 26.990 για την βασική έκδοση των 250 ίππων και € 28.750 για την Performance Pack η οποία αξίζει με το παραπάνω τη διαφορά.

συμπέρασμα

Η πρώτη απόπειρα της Hyundai στον μαγικό κόσμο των επιδόσεων στέφεται με απόλυτη επιτυχία. Το χαρισματικό i30 N προσφέρει μέγιστη οδηγική απόλαυση στην καθημερινότητα, στο δρόμο και στην πίστα. Τεχνολογικά άρτιο, δυνατό, γρήγορο, καλοστημένο και ευχάριστο, βλέπει στα μάτια τους διαχρονικά καταξιωμένους αντιπάλους του. Σε πείθει να του βγάλεις το καπέλο για τα κατορθώματα και την αρτιότητα του, πριν καν ακούσεις την τιμή!


ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

VIDEOS

Νέο Hyundai i30 N

Βόλτα με το νέο Hyundai i30 N Performance

Hyundai i30N TV Spot

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...