ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Vitara 1.6 VVT 120 PS
Με σούπερ τιμή και επιδόσεις - έκπληξη, η βασική έκδοση κινητήρα στον τιμοκατάλογο του Vitara μόνο “βασική” δεν είναι στην πράξη
- -
- -
με μια ματιά
Το κόμπακτ SUV της Suzuki στη βασική από πλευράς κινητήρα έκδοση με τον 1.6 VVT των 120 ίππων.
Η αναβίωση του Vitara αποδείχτηκε πολύ έξυπνη κίνηση από τη Suzuki. Ένα προσιτό κόμπακτ SUV, ευχάριστο στην καθημερινή συμβίωση, που σου επιτρέπει να απολαύσεις πολιτισμό συνδυασμένο με εκδρομικό χαρακτήρα. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που έχει πετύχει εμπορικά και έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές στη χώρα μας.
Με μήκος ελάχιστα κάτω από τα 4,2 m βολεύεται με άνεση στην πόλη
και ταυτόχρονα βολεύει τέσσερις ενήλικες, στην ανάγκη και πέντε
χωρίς πολύ στρίμωγμα. Το πορτμπαγκάζ επαρκεί με τα 375 λίτρα του,
χωρητικότητα αντίστοιχη ενός μικρομεσαίου χάτσμπακ και αν
χρειαστείς περισσότερο χώρο, τη λύση δίνει η αναδίπλωση του πίσω
καθίσματος που ανεβάζει τον όγκο στα 1.120 lt. Ένα ακόμη στοιχείο
που σε κερδίζει στο εσωτερικό του Vitara είναι η εργονομία, με
διακόπτες και κουμπιά που είναι αφενός λίγα, αφετέρου φωτιζόμενα
και τακτοποιημένα. Αριστερά από το τιμόνι βρίσκονται εκείνα για
όλες τις δευτερεύουσες λειτουργίες, ενώ στην κονσόλα το
κλιματιστικό και το εξαιρετικά εύχρηστο σύστημα πολυμέσων με την
οθόνη αφής 7’’. Ορατότητα και θέση οδήγησης παίρνουν πολύ καλό
βαθμό, ενώ ο στάνταρ εξοπλισμός της “έξυπνης” έκδοσης GL+ περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 7
αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί, κεφαλής και γονάτων
οδηγού), ESP, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, οθόνη αφής στην
οποία μπορείς να συνδέσεις το smartphone σου, κάμερα οπισθοπορείας,
φιμέ κρύσταλλα πίσω και ζάντες αλουμινίου 17’’.
Αν για κάτι μπορείς να γκρινιάξεις, είναι τα σκληρά πλαστικά:
καλοβιδωμένα μεν, οικονομικής επιλογής δε. Κάτι που ωστόσο
εξαργυρώνεται τόσο στην τιμή, όσο και στο χαμηλό βάρος του
αυτοκινήτου, το οποίο με τη σειρά του συμβάλλει στην εξαιρετική
οδική συμπεριφορά και τις καλές τιμές επιδόσεων και κατανάλωσης. Οι
τελευταίες είναι ιδιαίτερα κολακευτικές ακόμη και με τον βασικό,
ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,6 λίτρων. Με απόδοση 120 ίππων και 156
Nm ροπής επιταχύνει το Vitara από στάση στα 100 km/h σε 11,5 sec
και μέχρι την τελική ταχύτητα των 180 km/h. Αντίστοιχη είναι και η
αίσθηση στην πράξη, με τον 1.6 VVT να τραβάει με προθυμία από
χαμηλά μέχρι ψηλά. Είναι μάλιστα τόσο ελαστικός που σου επιτρέπει
να ανεβάζεις γρήγορα σχέσεις στο 5άρι κάνοντας οικονομία καυσίμου.
Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο πως στη δοκιμή μας η μέση κατανάλωση
κυμάνθηκε στα 6,5 lt/100 km, όχι μακριά από τα 5,3 που ανακοινώνει
η Suzuki (εκπομπές CO2: 123 g/km).
γλυκά
- Ευχάριστο στην οδήγηση
- Ζωηρός κινητήρας
- Χώροι που καλύπτουν μια οικογένεια
- Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
- Δελεαστική τιμή
- Χαμηλή κατανάλωση
ξινά
- Μέτρια πλαστικά καμπίνας
Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο πως στη δοκιμή μας η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6,5 lt/100 km, όχι μακριά από τα 5,3 που ανακοινώνει η Suzuki.
Οδηγικά τώρα, το Vitara είναι λίγο μαλακό αλλά παραμένει σταθερό, άνετο, με προσφέρει καλό κράτημα και αρκετή επικοινωνία. Ταξιδεύει με ασφάλεια στον αυτοκινητόδρομο και ρέει ευχάριστα στον επαρχιακό, προσφέροντας καλό έλεγχο, ενώ δεν θα σου χαλάσει χατίρι ακόμα και αν νιώσεις την ανάγκη για δυναμική οδήγηση σε δρόμο με συνεχείς στροφές. Το αμάξωμα δεν γέρνει έντονα, το τιμόνι έχει ακρίβεια χωρίς να μεταφέρει κραδασμούς και η πρόσφυση είναι πολύ καλή. Αλλά και στο χωματόδρομο, τα 185 mm απόστασης από το έδαφος υποστηρίζουν τον SUV χαρακτήρα του Vitara. Άλλωστε, για όποιους αρέσκονται σε off road εξορμήσεις υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση.
συμπέρασμα
Ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 1,6 λίτρων με τους 120 ίππους μας εξέπληξε ευχάριστα. Δεν υστερεί σε ισχύ και κινεί σβέλτα και οικονομικά το Vitara, δίνοντάς του την ταμπέλα του πολυδιάστατου και ευχάριστου, είτε για την καθημερινότητα είτε για αποδράσεις. Κόμπακτ διαστάσεις, καλοί χώροι, ποιοτική συμπεριφορά που ισορροπεί την άνεση με την αποτελεσματικότητα και δελεαστική τιμή αγοράς, καθιστούν το Vitara 1.6 μια πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή στα B-SUV.
ΦΩΤΟ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ